Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mekin nyt hommattiin se hyppykiikku ja kokeillaan sitä tänään kun huusaan keittiössä. Se kiikku on keittiön katossa koukulla kiinni niin näkee poika et mitä mamma duunaa. Ja makso vaan 9 euroa torista

Meillä poika rupee aina pomppiin ja kiljumaan ihan hirveesti hyppykeinussa kun alan imuroimaan ja varsinkin kun meen sen lähelle imurin kanssa niin hirvee pärinöpörinä suusta ja hihkuu siinä ihan innoissaan :D Ihan pölhö mukula, lie keneen tullu :DD Tänäänkin koitti kokoajan ottaa kiinni imurin letkusta ja aina kun menin kauemmas niin rupes kauhee kiljuminen et tuu takas. :)

Meillä on siis Sinbu samanlainen haalari, eri värinen vaan. :) Ne on kyllä miusta aika söpöt ja hyvin ajaa asiansa. Ainakin näin vauvan kanssa, kun ei nää ehkä ihan heti ulkovaatteitaan puhki saa.

Jokohan pikkuneiti kohta ottaa isosiskona kävelyvaunun käyttöön, kun tuota seisomaan könyämistä nyt niin treenataan. Jospa ei ihan vielä esitellä kyseistä värkkiä tytölle! :D Pitäisi varmaan alkaa ostaa jarrusukkia pienelle tai jotkin tossut. Esikoinen ei tässä iässä vielä noussut mitään vasten, niin sen jäljiltä ei ole noin pieniä jarrusukkia.

Ompas teillä Kellitys tyttö tosi aikaisin nousemassa pystyyn! Yrittää varmaan pysyä isosiskon perässä :)

Meillä ei vielä mitään tuollaista tapahdu, mutta aika hyvää vauhtia ryömii jo pitkiäkin matkoja.Tänään tuli eka pelästys kun tyttö oli ryöminyt isosiskon keittiönpöydän tuolin viereen ja mussutti tyytyväisenä meloninkuorta jonka sisko oli vahingossa tiputtanut lattialle. Nyt saa ruveta tosi tarkkaan katsomaan ettei mitään ylimääräistä ole lattialla. Myös koiran vesikippo sai tänään kyytiä :)

Meillä pitäisi nuo isosiskon pienimmät lelut laittaa ehkä hetkeksi kokonaan syrjään. Kun ei tuo esikoinen niitä aina raivaa, vaikka muistuttaisi. Siis saattaa aloittaa touhun, mutta se jää sitten kesken. Ja kun usein on itselläkin joku homma silloin kesken, ettei tule perässä kuljettua ja siivottua loppuun. Kun Kiirahan tietysti tunkee kaiken mahdollisen suuhunsa. On se kyllä joka paikkaan menossa. Eilen oli sukeltanut pää edellä Lego-laatikkoon. Meillä siis nuo isomman duplot on sellaisessa läpinäkyvässä säilytyslaatikossa, niin pieni tietysti könysi sitä vasten pystyyn eikä tietysti tajunnut, ettei siinä ole kantta, ylös nouseminen ei onnistu. Siellä se oli sitten laatikossa naama edellä, jalat vaan viuhtoi ulkopuolella. Kyllä tuolle varmaan vielä sattuu ja tapahtuu, kun pitää kaikenlaista jo yrittää. :/

Tietääkö joku minkälainen mitotus on reiman välikausihaalareissa? Tässä mietin et tilaanko 80cm haalarin vai 74.. mietitytää vaan et meneekö 74cm haalari heti pieneks. Muksulla pituutta 69cm nyt.

Meillä oli koko kylmän kauden käytössä Reiman tosi paksu talvihaalari kokoa 68 ja meillä se ainakin oli aika reilu vaikka meijän poika ei oo mistään pienimmästä päästä :) Eli Kiips sanoisin et osta vaan se 74 kokonen!

Meillä taas oli koon 68 cm talvihaalari Reimalta ja oli se leveä, mut jäi suunnillee tasan koossa 68cm lahkeista lyhyeksi.... sai olla kokoajan nykimässä lahkeita töppösten päälle. Meillä mennää toistaiseksi kirpparin 4e nameitin ohuehkolla haalarilla. Etsinnässä toki kokoajan vk-haalari mikä menis sit syksylläkin, et koko 80cm reimalta haussa (poika nyt 71cm). Mut aattelin et ihan välttämättömiä noi tekniset ominaisuudet ei vielä nyt keväällä oo... tuskinpa tulee poikaa pidettyä ulkona hirveellä myrskysäällä, on sit koiranilmalla rattaissa lämpöpussin ja sadesuojan alla :) Ehkä kesällä vois alesta ostaa syksyksi uudenkin, paremmin tuon koonkin osaa silloin arvioida :) Tai sit ostaa takkeja ja housuja eri keleille...

Olin pitäny kantoreppuja ihan höpöhöpöjuttuina, mut tänää käytiin kokeilemassa Tulaa ja päädyttii lopulta siihen, kummasti näitä tarpeita vaan tulee :) Mut tilasin sit netin kautta tuosta liikkeestä repun, toivottavasti saadaan hakea ens viikon aikana postista omamme :) Saapi nähä jääkö ihan turhakkeeksi :grin

Muokattu viimeksi:
Kyllä meillä ainakin Manduca on edelleen käytössä. Tulahan on vähän vastaava. :) Eli ainakin on tsäänssit, että tulee käyttöä. ;)

Kahvilassa innostuin ajatuksesta ;) Tai no mies puhu kyl jo aiemmin et vois retkeillä kantorepun kanssa... Mä lueskelin noista ja totesin et manduca saattas olla meillä säätöineen vähä hankala kun kokoeroa on 30cm ja 30kg :) Ja mitä nyt muistan pikkuveljestä, nii "äiti kanna" oli yleinen slogan, kun taas tytöt tuppaa sanomaan "minä itte kävelen", ni voi olla käyttöö pitkäänki :D Saatiin kyl poika itkeen taittamalla jalka oikein kunnolla kun aseteltiin liikkeessä isän selkään, mut tyynty kyl sinne selkäpuolellekin ilman poisottamista, et toivotaan et viihtyis kyydissä :)

Meillä on reilu 10 cm pituuseroa, painoerosta en tiedä, mutta on sitä. :D Säädöt on tietysti meilläkin aika erilaiset, niin jos vauva otetaan kantoreppuun, niin miehän se olen, joka sen siinä kantaa, kun miehen perustelut ovat "no mut se on jo sun säädöillä". Eipä tuossa, ei tuo n. 8 kg tunnu missään, kun onhan tuota tullut jo kanneltua. Ja paljon pidempään repussa jaksaa kantaa kuin käsissään.

Heh. Miun pikkuveli, niistä se vanhempi, ei ollut kyllä suostunut potkurinkaan kyytiin istumaan, kun oli vaan todennut "minä vävelen!". Siskonsa itsepäisyys. ;)

Minua harmittaa se manduca.. ei oo opittu käyttään sitä sitten ollenkaan. Mut kattoo nyt sit kesällä, et jos sitä metsässä vois käyttää pojan kuskaamiseen sitten. Oon jo harkinnu et myyn sen pois ja käyn sovittamassa jotain muuta jossain liikkeessä, mut ehkä annan sille vielä mahiksen.

Aika hyvinhän nuo saa eteenpäinkin myytyä :) Torista kattelin viime viikolla manducaa, ni tuntu et ne menee hirveetä vauhtia kaupaks kun ilmotukset poistu melki saman tien :) Meidän piti verrata Manducaa ja Tulaa, mut mies kun kokeili tuota Tulaa ni sano että TÄMÄ ja manducaa ei ees nähny... tilaamisen jälkeen muistin et mähän en kokeillu tuota Tulaa ollenkaan :) No jos on jostain syystä tosi huono mulle, nii mies kantaa sit aina kun kerran valitsikin :D

On pojissaki varmaa omatoimisia, mut musta tuntuu et oon nähny enemmän niitä vähemmän omatoimisia :D Varmaa sukuvika tai jotain :)

Meillä on myös aika vähän tullut manducaa käytettyä. Mutta kyllä mä varmasti tulen kohteen löytämään, kenelle sen lahjoitan eteenpäin. Mun pikkuveli ja hänen avopuolisonsa odottavat esikoistaan, joten siihen osoitteeseen sitten meinaan pistää pienet vaatteet ja tavarat :) mullakin on kyllä se vauvakuume taas nostanut päätään, joten toivottavasti saadaan sitten vielä yksi käyttäjä vaatteille ja tavaroille :) Olen kyllä niiiin onnellinen veljeni puolesta, heillekkin vauva on selvästi toivottu ja odotettu!

Oon käyttäny sitä manducaa ja olen ollu tyytyväinen. Nyt varsinkin kun poika ei suostu oleen lattialla yksisteen pätkääkään niin reppu on aivan ehdoton! Aika haastavaa vaan saada poika tuonne selän puolelle kyytiin yksisteen :)

Minä oon nyt miettiny pitäsköhän hommata sellanen kävelytuoli. Tuo hyppykiikku oli hetken kiva ja nyt poika rupee kitiseen melkein heti kun saan sen siihen asetettua. Kun joka paikkaan pitäs päästä! :)

Takaisin