Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki meni vähä ohi tuo viesti juttu mutta onko sillä niin väliä kuinka paljon viestiä päiväs kirjottaa? :)

Nii no must olis kiva jos jokasella olis mahollisuus nähä se kuinka paljon on ite kirjotellu päivän aikana, ei sitä taris julkiseks laittaa, vaa joku laskuri. En sit tiiä kuin vaikeeks se sit menis.

Toi ois kyl kiva idea, et näkis paljon on päivässä kirjotellu. Mä kyl voetän ihan liikaa aikaa koneella. Sillon ku jätkä on hereillä, niin pyhitän kyllä aikani leikkimiseen.

Mä kävin kans eilen ostamassa pojalle vaatteita. Farkut, kolmet lökäpöksyt ja kolme bodya. Löyty ale-rekistä hienoja pöksyjä pilkkahintaan Lindexiltä ja sit bodyt ostin sillä ota 3 maksa 2 -tarjouksella. :)

Mä oon viime viikon ja tänää paininu itseni kanssa etten lähde ihan vaa kiertelee kauppoihin, koska mä tiedän että kotiin sieltä tarttuu kasa lastenvaatteita ja meidän lapset EI tarvitse. Menee vaa rahaa.
Lindex on yks paha paikka, tykkään niiden vaatteista ja meidän lindexil on usein alereki -50% tai jopa -70%, niistä tulee kahmittua aina kaikenmoista kun halvalla saa. Kassalle ku menee ni lasku onkin yht äkkiä 30e. Nii, ja me yritetään säästellä rahaa josko mulla oliskii mahdollisuus jäädä viel syksyl hieman kotii..

Jäde mä oon kans haaveillu noista, ja sit samaa sarjaa eli Toven 100-vuotis juhlabodya. Ne vaan on niin ihanat, mut en oo raaskinu. Täytyy miettii noit sitte ku vanhempainpäiväraha tulee, että jos sitte kuitenki ostas ne.

Mistä työ revitte rahat noihin osteluihin ? Mä oon ainaki ekaa kertaa elämässäni joutunu oikeesti rupee miettii, et mitä voi ostaa ja mihin on rahaa. Kohta jää käpälään enää se kotihoidontuki ja jollain ne on laskutkin maksettava.

Minä oon säästäny vuosia ja vuosia jo rahaa vauvaa varten. En siltikään hulluna tuhlaile ja ostele merkkivaatteita, mut kyl noi ostokset tuli ihan tarpeeseen, kun poika kasvaa nii huimaa vauhtia.

Juu ei ole mullakaan asiaa ollut shoppailemaan oikein ikinä. Ja sitten ku oliskin hiukan ylimääräistä hypistelen kädessäni tavaraa/asiaa ja laitan takaisin SYVÄÄN huokaisten..
Sen siitä saa ku on koko elämänsä ollut köyhä. :smiley-angry019
Tänä vuonna on erilailla asiat. Aion jokaisesta miehen palkasta laittaa tietyn määrän säästöön mihin ei kosketa, ku hädässä ja nyt se raha on vieläkin siellä ja ylihuomenna on uus palkkapäivä :happy119
Mä "shoppailen" noita varaston laatikoita, joissa on esikon vanhat vaatteet kokojen mukaan lajiteltu ja niistäkin 2 bodya lukuunottamatta saatuja ja kierrätettyjä :happy112

Mun mies on sellainen, että rahat polttelee liikaa taskussa, jos siellä sitä on. On siis parasta, että minä tuhlaan rahat johonkin hyödylliseen, kun hän johonkin turhaan. Viimekin vkl mies päätti ostaa 200 eurolla taika-astioita. Meillä siis tosiian on kaapit täynnä astioita, mutta ei kuulemma mitään yhtenäistä sarjaa. Minä vein astiat seutaavana päivänä takas ja otin tilalle uudet verhot.

Meillä kans toi auto tuntuu olevan miehen aarre. Siihen sais palaa rahaa vaikka kuinka. Mä oon käytännössä hoitanu meiän ruoka-asiat ja laskut on sit menny puoliks. Oon yrittäny valmistella miestä siihen, et kohta sitä rahaa ei sillee enää tule. Mullakin on säästötili, mut ne rahat on siellä sitä varten, jos se paha päivä tulee tai jos tarvii asuntoon käsirahaa. Äkkiähän ne sais sieltä tuhlattua. Lapsilisät on toistaseks menny jätkän omalle tilille ja siellä ne pysyyki, jos ei tarvi mitään äkillisesti saada ostettua.

Mun vanhemmat on kyl ihan parhaimmat. Ne lupas hoitaa auton vakuutusmaksut ja eilen äiti sit sano, et ne ostaa meille kuivausrummun. Puhe oli kyllä pyykinkuivaustelineestä :D

Meillä mies maksaa laskut ja auton yms. Mä maksan vaan oman puhelinlaskuni ja pojan vaatteet yms sekä perheen ruoat. Ja vieläkin saan säästettyä rahaa. Lapsilisät menee pojan omalle tilille myös.

Takaisin