Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikolle hankittii silloin 1v kesälle aurinkolasit joissa on se niskan taakse menevä lenkki. Piti olla 0-2v kokoa mut ne oli sinä kesänä vielä armottoman isot. Ja sit ne ei kuitenkaa istunu, vaan jätti kauheet painaumat nenänvartee ja silmien ympärille.

mä oon vähän varautunu siihenkii et noi ei kauaa ehjänä kestä,mäkun onnistun ne tavalla tai toisella hajottamaa.yritin äsken tytölle niitä mallata mut se sanka kutitti sitä korvan takaa ennenku kerkesin niitä ees kunnolla laittamaa sille.

Mä taidan pukea pojan tyylikkäästi esikoisen vaaleanpunaisiin vauva-arskoihin :laughing021 voi kyllä olla, että esikoinen nostaa metelin. hänestä on nyt tullut kauhean tarkka mikä on kenenkin tavara ja lelu. Esim. se lelu mikä sieltä libero-kassista sai niin veikalla on oma ja hänellä on omansa säästössä myöskin. noh, yks päivä oltiin kaikki tytön huoneessa ja annoin tytön semmoisen lelun veikalle kätee ni johan nous meteli " veikalla oma lelu, siskon lelu!" (veikan/siskon kohdissa käytti siis nimiä) ja kyllä lähti lelu haipakkaa veikan kädestä ja pisti sen roikkumaan omaan sängynpäätyyn.. Ihan jäätävää välillä tää, että mikä on kenenkin ja kuka saa koskea mihinkä..
Ehkä sen on itsekin hieman aiheuttanut, koska ei tyttö saa koskea äitinkää juttuihin (esim meikit yms) niin ehkä hän on nyt sit ottanut vaan mallia ettei hänenkään juttuihin saa kukaa koskea ... huoh! ja täähän nyt liittyi taas arskoihin ja hankintoihin :excited001

Pistän sulle asukki viel yhden mietinnän tuosta istuimesta :) tekstin mukaa olis -18kg asti, se ei välttämättä kovin pitkälle mene. Tai siis menee pitkälle mutta niin että joutuu vielä ostaa yhden tuolin ennenkuin voi jäädä ilman tuolia. Meilä esikoinen on nyt 2v9kk ja painaa noin 16-17kg eikä tulis mieleenikään siirtää sitä viel tuolista pois. Ei voi tietää miten lapsi kasvaa ja 18kg-istuin voi tulla kiloissa vastaa suht ajoissakin. Tietysti jos ajattelee, että ostaa -18kg nyt ja sitten tekee toisen muksun joka siirtyy siihen istuimeen ja ostaa sitten ensimmäiselle lapselle uuden istuimen :grin

En viel pidä mitää kiirusta uuden istuimen kanssa kun poitsu on sen about 9 kiloo ja istuin on kuitenkin 13 kiloon.. ja kun on toi telakka systeemi niin saa sen istuimen säädettyä pystyyn niin että kun varpaat tulee istuimesta yli nii ei tarvi olla polvet suus meiningillä.

Meiän esikko on 3v 7kk ja painaa 15kg.

Mä ajattelin, et vaihdettaisiin kaukalo ens viikolla tuohon mikä ostettiin esikolle aikoinaan ja palveli hyvin myös tytöllä. Se on se sellanen, joka menee 0kk-3vuotiaaseen eli saa sillai vedettyä alas ja ylös. Vauvaa ei tietenkään sillä kantaa voi, mutta eipä poika enää juuri nuku kaupan pihaan, ku päästään eli on saanut suoraan siirtää ostoskärryihin. En muista merkkiä, mutta HobbyHallista kans alennuksesta sillon ostettiin. Ja kätevä tollai vuoden ikäisellekin, ku saa siitä pystyasennosta laskea "makaamaan", ku nukahtaa, eikä tarvitse koko ajan vahtia roikkuuko pää pahasti, ku niskatuista ei ole ollut ikinä apua meidän lapsille... :confused:

nonniih,tän viikon ostos tytölle olis se hyppykeinu,vai mikähän se oikeelta nimeltä onkaa?siis se mis saa pitää vartin kerrallaa??mies oli jo prismasta käyny kattelemassa sitä mut ei vielä ollu ostanu.

Me ostettais heti hyppykiiikku, mut ei tänne oikein voi alkaa poraileen kattoon mitään. Tosin vois kysyä kaupungilta, et saaks porata kattoon. Mut noh.. kohta tuo lähtee käveleen, nii en tiiä sit kannattaako. Mä hankin pojalle tosiaan aurinkolasit. Mä tilasin netistä edulliset aviators-malliset, mut sit aattelinkin, et käyn hakeen tuosta kauppakeskuksesta Babiatorsit mustana. Ne on nii reteet! :D Hukassa ne kuitenkin on kokoajan, nii ehkä ihan hyvä olla parit. Omatkin arskat on ties missä... :D

No en menis vannomaan. Kaupungilla naristiin edellisessä kämpässä mulle siitä, et siellä on maalattu olkkarin seinät ilman lupaa. Siis valkoisella. Valkoiset seinät oli muissakin huoneissa. Mut ei ois saanu ilman lupaa tehdä. Et en menis vannoon.. pitää siis kysyä lupa. Mut kuten sanoin, tuskin mä sitä enää hankin.. kohtahan tuo kävelee. :D Kesäkin tulee, nii ei täällä sisällä kukaan jaksa olla. Ehkä se kiikku ois kivempi, nii saisi poika keinua. Hän pääsi eilen keinumaan tuohon viereiseen puistoon ekan kerran ja voi luoja sitä riemun määrää! Poika oikein hihkui ja kikatti. :D

mä vähän varaudun siihen et meillä ei keinuta vasta ku joskus loppu kesästä.ja kävelemääkää tuskin on ihan vähää aikaa lähössä ni olis sit jotain mukavaa virikettä.
torissa olis myytävänä hyppykiikku mut on niin vanha ilmotus et en viitti ees kysyy onko se enää siellä.ja ei se ollu ku puolet halvempi mitä kaupassa.

Niin aivan. Hyppykiikunkin tietty sois olla virheettömässä kunnossa.. et jos torista löytyy, nii toivottavasti löytyy lähes käyttämätön. :)

Takaisin