Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans kattonu noita videoita ja ne kaikki käsittelee niin, että sinä ajat kolarin eli nokkakolarin. Mutta mitä tapahtuu siinä kohtaa jos sinun takapuoleesi ajetaan. Tuleeko silloin sama efekti toisinpäin? :confused:
Mut joo, silti miellän selkä menosuuntaa menemisen tärkeäksi vielä näillä pienillä..

Ja btw, muutama ystävä jonka muksu istuu apukuskin takana kasvot menosuuntaa on ottanut apukuskilta pois niskatyynyn jotta muksu näkee vielä paremmin. Tässä kohtaa en ole suostunut istumaan kyytii ennenkuin niskatyyny on paikallaan koska jos kolari sattuis niin mun niskat ois entiset.. Eivät olleet kaverit ajatelleet tätä asiaa.

Ei siinä kyl auta mitkään istumet, jos kunnolla rysähtää. Kyl mäki mieltäisin silti, et kasvot poispäin menosuunnasta. Voihan se rysähtää kylkeenki ?

Voi rysähtää kylkeenkin. Mutta sen sanon, et pienes fiudes kyl sattuu pahasti, oli miten hieno istuin tahansa. Joten stressi seis, ja @sukki vertailet vaan ja kyselet. Sitten budjetin mukaan paras mahdollinen ja turvallisia ja varovaisia kilometrejä. <3

Joo. Ehkä se istuin vielä löytyy. Onneksi ei ole ihan tämän päivän asia, kai tässäkin on se vaikeaa kun tarjontaa on niin paljon:P

Kun itse pähkäilin esikoisen kohdalla noita istuinasioita, niin silloin kyselin myyjältä liikkeessä asiasta. Hän sanoi, että heidän pitäisi suositella noita selkä menosuuntaan -istuimia, kun virallisesti ne ovat parempia. Mutta sanoi, että sehän riippuu ihan siitä minkälaisen kolarin ajat. Jos ajat nokkakolarin, niin turvallisempi olisi sellainen istuin, jossa lapsi on selkä menosuuntaan. Nokkakolarit ovat vaarallisempia kyllä, mutta toisaalta taas harvinaisempia. Eli todennäköisempää on, että ajat jonkun perään tai joku ajaan sinun perääsi. Ja silloin kasvot menosuuntaan on turvallisempi. Mutta kukapa meistä osaa ennustaa, millaisen kolarin ajaa? Ja eiköhän sitä kukin pyri siihen, ettei niitä kolareita tulisi. Joten itse tein sitten valinnan sillä perusteella, mikä istuin sopi silloiseen autoomme. Jos istuin ei sovi autoon hyvin, ei se ole silloin turvallisin mahdollinen, vaikka olisi testeissä saanut miten hyviä tuloksia tahansa. Ja tietysti on kiva, että tuo esikoisen Britax-istuin menee sillä todella pitkään. Eli isommalle ei tarvitse enää uutta istuinta ostaa, jos vaan ei kolaria satu!

Mä oisin halunnu ostaa yhden lelun pojalle, se oli tarjouksessa joku aika sitten ja en tajua miksen ostanut sitä silloin vaa ajattelin "että ehkä myöhemmin". Noh, tänää kävin kattoo että ostaisin jemmaa ja antaisin ens viikolla 6kk päivän kunniaksi. Pirun lelua ei enää sitten ollut! :mad:

Toinen vaihtoehto meilläkin on käännettävä britaxin istuin, kun se oli luokiteltu turvalliseksi selkä menosuuntaan...

Meille tuli tänään kävelytuoli, silläkin uhalla et kävelemään oppiminen vaikeutuu jne. Mut pikkujätkä oli aivan onnessaan :love017 Ihan hiukan vaan kokeiltiin ja jäbä lirkutteli loppuillan hyväntuulisena :) Vitsi kun tuo kyky kokea riemua säilyisi aina!

Ei se vaikeudu. Trust me. Mäkin opin käveleen ennen aikojaan, vaikka köpöttelin tollasessa vauvana. Hyvin kävelen vieläkin. :D

Minä hankin vauvalle unipussin, kun vierailtiin ikeassa maanantaina. Aikasemmin en oo kehdannut ostaa, mutta ikeassa oli niin edullisia ja kivoja, että mieskin ihastui tuohon mikä ostettiin. Oli kyllä ihan järkevä ostos kun nykyään ei enää yhtään meinaa toi normaali peitto pysyä yöllä päällä.

Mä aattelin myös ostaa jonkun pikkulelun vauvalle, kun sillä tulee 6 kk täyteen parin viikon päästä. Ainu pupua ajattelin, kun meillä ei ennestään ole ja oon aina jotenkin haaveillu, että pojalla olis sellainen ja tossa lähikaupassa on sellainen söpö mintunvihreä :)

meillä on tytölle niin paljon leluja et enempää se ei tarvi,tosin lidlii tulee tänään niitä soittomattoja,semmonen on pakko saaha ja mies onkii jo saanu tiedon että ilman semmosta ei ole töitten jälkee kotia tulemista.

tietäiskö joku mistä netistä voi tilata niitä koreja sinne vaunujen alle?mä en löydä mistää tai sit en vaa osaa ettii..

Minkä merkkiset vaunut sulla on? Katoitko löytyykö niihin jotain tarvikesettiä mistään?

no noi emmaljungat.kävin kattoo niiden sivuilta,ei löytyny.ja oon kattonu varmaan biljoonalta muultakii sivuilta mut en mä vaa löyä.

Joo, ei noi kankaiset oo mistään kotoisin. Me ajateltiin hankkia vähän keppeemmät rattaat kesäksi. Siis noi yhdistelmät on kyl tosi hyvät, mut vie hirveesti tilaa autosta. Ja meil on sentään hirveen iso superb, johon kyl mahtuu.. mut ois kiva, et mahtuis vielä vähän enemmän kampetta sit kesällä. Joten ajateltiin katella sellaset vähän niinku matkarattaat. Nyt harmittaa, ku cittaris oli tos joulun jälkeen jotkut ovh 129 matkarattaat hintaan 50 egee.. vitsi, ku ois sillon keksiny nii oisin ostanu. Hirveen fiksun näköiset oli ja helpot heittää kasaan ja vankan oloiset. Ja meni pieneen kasaan. Mä en muista ees merkkiä! Mut no joo.. sit vois talvella jyrää taas noilla yhdistelmillä, kun ne liikkuu kyl kivasti lumessakin. :)

helpommalla pääsin kun soitin paikallisee lastentarvike liikkeesee.pitää eriksee tilata se kori jostain ja pitää tietää noije vaunujen malli ym,no enhän mä tiiä noijen mallia ni täytyy huomen pyörähtää siel liikkees.se ukko tosin sano et joku kankainen kori mut mä taas haluisin metallisen ja jos sitä ei sitte saa tohon ja valivali.Pystyisköhän semmosta metallista kiinnittämää nippusiteillä??:rolleyes:

Nippusiteet ja jesari on kaiken korjauksen perusta. Ja mitä ei nippusiteillä tai jesarilla voi korjata, joutaa rodeen. :)
Mä laitoin vessanpöntön kannen nippareilla kiinni, kun kiinnike meni rikki... :D

Takaisin