Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiasta lentokoneeseen mutta laitoin mailia viron rocca al maren beebicenteriin ja siellä Cybex Sirona maksaa 409!
Laitan miehen kaverinsa kanssa "hakureissulle"...siitähän se innostu vaikka marisi istuimen hinnasta...Laatuaikaa kaljan merkeissä ja bestiksen kanssa :D

Babybjörn istuin käy "pieneks"vaikka on korkeimmassa asennossa pojan beba osuu maahan kun ottaa vauhdit :/ onneksi pukki toi ton Doomoo seatin vaikka ei tykkääkkään istuu siinä kun ei heilu

Huom.uusi identiteettini....toivottavasti muistatte :D

:laughing025 katoin uutta nikkiä ja ihmettelin että kukas v... tuo on.kunnes profiilikuva paljasti:grin.
on muuten tosi urpo kiinnitys systeemi siinä meijän uudessa istuimessa kun se auton oma vyö menee siitä istuimen eestä ni hirveen hankalaa saada toi mukula siihen.nyt sit ootellaa et istuimen voi kääntää naama menosuuntaa...

^ Mä mietin kans, että muuttaisinko nikkiä hieman toisenlaiseksi. Jota ei ehkä osaisi niin yhdistää :grin Vai mikä mahtoi olla sinulla syy? :)

http://www.lastentarvike.net/tuote/1637/kiddy-guardian-pro-2-936-kg-capt-n-sharky-e200

Meillä on tuollainen istuin ja menee lapsella pitkään jopa 12 vuotiaaksi asti. Taitaa olla makuasia haluaako kasvot menosuuntaan vai mitenkä päin olevan istuimen. Testitejä on monellakin istuimella puolesta ja vastaan. Mitänyt missäkin testissä satutaan mittaamaan. Ja tutkimuksissahan saa aina halutessaan tuloksen kun tuloksen. Eri asia onkin miten hyvä tutkimus on kyseessä.

mä mietin sitä kun tota meijän uutta istuinta voi pitää kaukalona 0-13kg selkä menosuuntaa ja 9- jotain kiloa ni kasvot menosuuntaa..ni eiks me sillon voida laittaa yheksän kilon kohalla kasvot menosuuntaa?tosin se ei varmaan oo niin turvallista kun selkä menosuuntaa.

Suositushan on pitää lapsi 3 vuotiaaks asti selkä menosuuntaan. Itte en kyl kovin pientä laittas kasvot menosuuntaan istumaan, juurikin turvallisuuden takia.

http://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/autoilijat/lapsi-autossa

Enkä ostas sellasta turvaistuinta missä lapsi on "kiinni" pelkällä "etumötikällä". Vauva ei periaatteessa oo oikeestaan mitenkään kiinni niin se sieltä kolaritilanteessa vaan luiskahtaa pois.

Muokattu viimeksi:
Turvapalkki toimii varmaan samaan tapaan kun huvipuistolaitteissakin. Ikinä en oo ainakaan huvipuistolaitteesta tippunut vaikka menis miten vaan ylöalaisin. Siitä palkin edestä menee lisäksi turvavyö, joka lukkiutuu kolaritilanteessa niin ei sieltä kovin helposti pitäis lapsen mihinkään luiskahtaa. Palkin etu taas on, ettei solisluihin kohdistu liikaa painetta kolaritilanteessa. Meille perusteltiin lisäks tuota kasvot menosuuntaan niin, että istuin on tukevammin takapenkkiä vasten kuin edessä olevaa irrallista penkkiä vasten, johon nojaavaan istuimeen saattaa kolaritilanteessa kohdistua kiertoliikettä.

Niin meillekin perusteltiin.. ja mitäs sit jos osuu takaapäin.. kaikki romu lentää vauvan päälle? O.o Kyllä me ainakin ajetaan aina sellaiseen aikaan pojan kans, ettei oo paljon liikennettä ja pidetään pitkät turvavälit. Saatetaan pysähtyä P-paikalle ja antaa "hullujen" mennä edeltä, jos on takana roikkujia.

Joo. Ei ole tuohon varaa. Tein pientä taulukkoa jakaikki noi 9-36 kg turvaistuimet, jotka on testeissä saanut vähintään hyvä arvosanan maksaa vajaa 300€. Kait sit täytyy sellainen hommata. Kivasti menee rahhoo.

Loppujen lopuks tahdon uskoa, että istuimet jotka on suomessa myynnissä ovat turvallisia. Se sitten minkälaisen itse haluaa ja mitä ominaisuuksia itse arvostaa. Mä en halua palkki-istuinta, mun mielestä se ei vaan vaikuta kovin hyvältä tai ainakaan meidän käyttöön. Mielipiteitä on monia :)
Ja tosiaa, jos tosi paha kolari tulee ni kyllä se on enemmän suojelusenkeleistä kiinni.

Takaisin