Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja vaikka olisikin turvallinen niin meille ei tuollaista kyllä tulisi ikinä. Meidän imuri ei onneks ole mitenkään hirveän kova metelöimään, mut ei sitä silti huvikseen kuuntele. Varsinkaan hae sitä aina kaapista rään imemistä varten. Kyllä friida on mun mielestä erittäin hyvä rään imemiseen. Oon oppinu sen kans taitavaksi eikä tartte imee posket lommolla, kun kehittää vaan hyvän taktiikan ja imutehoaan voi säädellä myös. Joo, et kiitos ei tällaiselle. Lapsena äiti antoi meille satikutia, kun kokeiltiin, miltä imurin imu tuntuu nenässä.. Kai tos joku säätely on.. siltikin.

Mä niin repesin tolle teiän kokeilulle :laughing025

onpas taas hiljanen päivä täällä foorumilla,eilenkii oli aika hiljasta.
Hmm..nyt tyttö taas vaikuttaa ihan terveeltä,iltaa ootellessa.ei pidä kyllä ulos viiä että se on sit maanantaina kunnossa kun lähtää fysioterapiaa.

Meillä vauva ei tykkää yhtään että äiti kaivaa nenää. Alkanu ihan uus ääntelykin kun ärsyyntyy. Eilen illalla ei ois saanu öljytä otsaakaan kun nenänkaivuu ärsytti vieläkin :)
tai kaivuu ja kaivuu, nenänniistäminen pikemminkin sillä niistäjällä.

mä ymmärsin et vauva ei tykkää jos äiti kaivaa omaa nenäänsä:laughing001 ajattelin että siinäpäs vasta viisas vauva on :laughing002

^ Niin minäkin ymmärsin ja luin uudelleen :hello2 Ajattelin "no jopas siinä, vauva istuu sylissä ja huutaa, kun ä iti kaivaa nenäänsä" :laughing001
ja sitten ohitsin koko jutun, kunnes luin jätskin kommentin ja tajusin että ei se nyt varmaan silleen ihan menny :oops:

Ai kamala! :laughing025 Niinhän siinä selvästi lukee, että minä kaivan nenääni ja vauva ei tykkää... repesin nauruun!
Tosiaan ymmärsitte oikein.

Hei, sanokaa te viisaammat, että minkälainen turvaistuin kannattaa hankkia? Huomasin valikoimaa selaillessani, että 9-36 kg istuimia on sekä selkä menosuuntaan, että kasvot menosuuntaan. Ilmeisesti tuo kasvot menosuuntaan ei ole yhtä turvallinen kuin selkä menosuuntaan. Mahtuuko lapsi muka vielä 36 kiloisena matkustamaan selkä menosuuntaan ja viihtyykö hän niin päin. Entäpä ne istuimet, joiden suunnan voi vaihtaa. Apua liikaa valinnanvaraa. Piti vaan nopeasti ostaa uusi istuin, kun tuo kaukalo alkaa käydä toppavaatteiden kanssa ahtaaksi.

Tota Oraa olen itsekin katsellut. Vaunut tilasin myös suoraan Orashopista, vois kai tuonkin :)

Meillä on 2 istuinta esikoisella käytössä. Meillä on siis 2 auto ja kun olin töissä niin molemmat haki/vei esikoista hoitoon autolla, jolloin tarvittiin molempiin omat. Toisen niistä nyt sitten jossain vaiheessa saa poika. Mutta miten teillä ei enää mahduta kaukaloon?! Meillä ei tee tiukkaakaan, ja esikoinenkin taisi olla vasta 10-11kk kun siirtyi kaukalosta pois :eek: teil on pakko olla ihan minikaukalot :grin noi kaksi istuinta on niin, että saa selkä- tai kasvot menosuuntaa. Itse pidin tärkeänä, että sain esikoisen selkämenosuuntaa siinä vaiheessa, kun istuimeen vaihtoi (ja jos nyt jo pitäis ottaa istuin käyttöö niin ehdottomasti selkä menosuuntaa). Esikoinen istui siinä pari vuotiaaksi selkä menosuuntaa ja olis vieläkin mahtunut koon puolesta mutta viihtyvyys alkoi olee nollassa. Kun käänsimme tuolit ni johan viihtyi.

Voi vaan olla, että tulevaisuudessa joudutaa viel hommaa 2 istuinta lisää. Molemmille molempiin autoihin omat :confused:

@sukki huomasitko tämän "Istuin asennetaan kasvot menosuuntaan." Eli kyseistä istuinta ei saa selkämenosuuntaa :) mutta mun tietojen mukaan ei haittaa vaikka jalat tulee kaukalosta pihalle, pää ei saa tulla.

Meidän oli pakko luopua kopasta, vaikka poika siihen vielä hyvin mahtuukin. Ei vaan viihdy, niin ei viihdy. Tuossa uudessa istuimessa on istunut tosi tyytyväisenä, mut saa nähdä sitten seuraavan pitkän matkan ajalla, miten käy.
Olihan se kallis, mut siinä onkin sit istuinta pitkäksi aikaa ja seuraavillekin lapsille menee sitten. :)

Takaisin