Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me saatiin ilmatteeks tripptrapp kaverilta joka oli ostanu sen 30€:lla :DD Annoin kyl sille kaksymppiä et saa ostaa prinsessallensa jotain kivaa :) Jäbä on nyt syönyt syöttötuolista pari kertaa. Tykkää istua ja kattella kun äiti laittaa ruokaa lämpiään. Ihme hymypoika kun siihen syöttötuoliin pääsee :D

Meillä on toi, tuli samassa paketissa kaverilta vaunujen ja turvakaukalon kanssa... Taisin tehdä hyvät kaupat kun maksoin noista yhteensä pikkasen päälle syöttötuolin hinnan :) Eikä oo tarttenu tehä mitää Brio emmaljunga vastakkainasetteluja kun kaverit on päättäny mun puolesta. Viime viikolla haettii kyl uudet Brio Racet, kun nuo vaunutki oli briot ja ollaan tykätty :)

Meil alkaa käydä ahtaaksi turvaistuin autossa. Mä haaveilen Cybexin Sironasta....on vaan pirun kallis.Käyn hiplaa ja kokeilee sitä usein babystylessä.Menee makuulle ja kääntyy 180astetta...

Kattelin totta autoliiton testejä ja arvosanan: erinomainen on saanut naama menosuuntaan istuimet,hankitaan kyllä selkä menosuuntaan istuin.
...Mies ei vaan lämpee hinnalle(599) virosta olis 409e mut matkoihin menee omaosuutensa...hmmm....
Ehkä vingutan salaa visaa :D joskus kun saan sen nollille,hehheh

Orvokki81 kyllä se siinä menee kun on tuo syöttötuolin pehmuste vaan siinä :) Jäbä on jo ollu syntymästä asti tosi jämäkkä ja vahva, hyvin istuu vaikka sylissä vaikka ei tukea anna :)

meillä on kaukalosta turvavyö niin isolla kun sen saa,jalat tulee ulos ja kohta ottaa hartiat kiinni.ei tyttö mahdukkaa siihen kun ä-pakkauksen ruskea pöllöhaalari päällä.pitäs uskaltaa ottaa käyttöö se mun tilaama turvaistuin,vähän vaa hirvittää kun se istuma-asento on niin istuva eikä tytsy saa vielä istua.

Kannattaa muuten tehdä autoon vähän mittailuja ennen kuin hankkii isomman istuimen! Meillä minimaasturi ja hankittiin Cybexin istuin ( missä kiinnitettävä osa eteen)...ei riittänyt turvavyö. Nyt meillä on isommalle maxi-Cosin istuin naama menosuuntaan. Se on sijoitettu pelkääjänpaikalle ja vauva on isofixillä pelkääjänpaikan takana takapenkillä. Mun mies on sen verran pitkä että ei saa etupenkkiä tarpeeksi taakse jos jompikumpi istuin on hänen takanaan.

Nappo: On varmaan hauskan näköistä kun noin pieni tiitiäinen istuu jo itsekseen....:)

Ja jos meille kolmas lapsi tulee,sitten tarvitaan jo isompi auto, nykyseen ei mahdu kolmea istuinta + kahta aikuista vaiks olis kuin pienet persiit.....

Me ostettiin ny sit kolarin jälkeen se uusi auto. Skoda superbiin mahtuu ja on kyl ruhtinaalliset tilat. Meillä on isofixeillä telakka ja tällä hetkellä maxi-cosin koppa siinä. Hyvin siinä on tilaa, et ei oo ahdas vaikka laittas talvihaalarissakin.. mut mikämikä tuo, cybex sirona??? Täytyypä heti mennä kyttäileen... Mies se on jo kattonu jonkun hienon istuimen seuraavaksi, mut en muista mistä se puhu.. se on katellu, et kunhan on parhaat testitulokset törmäystesteistä yms turvallisuudesta, nii se otetaan.. Mut mä meen heti kyttään tota Annikan himoitsemaa tuolia. Nimimerkillä: Espoon babystylen asiakas

Huhhuh.. kyl ne vaan maksaa. Onneks on säästöjä lapsia varten... ja onpa sit seuraavaa ipanaa ajatellen jo kaikki hankittuna...

http://www.lastentarvike.net/tuote/1637/kiddy-guardian-pro-2-936-kg-capt-n-sharky-e200

Me ostettiin tuollainen istuin odottamaan. Oli joku testivoittaja ja lapset tykkää monesti paremmin istua autossa etuperin. Tuo pitäis mennä vasta 9 kk alkaen, mutta jännitän kyllä, miten meidän poika mahtuu siihen asti matkustamaan kaukalossaan. Voi olla et 6 kk jälkeen aletaan jo kokeilee tuota. Rahoitus me on hoidettu niin, että jemmataan kaikki lapsilisät yhdelle tilille ja sieltä maksellaan vauvaan liittyviä isompia ostoksia. Tää oli nyt eka ostos siltä tililtä. Toiveena olis aikanaan saada myös ajokortti maksettua kyseiseltä tililtä.

Mä oon oikeestaan päätyny britaxin max-wayhin kun se on läpässy ruottalaistenki plus-testin. Autoliiton testi vissii antaa tyylii ulkonäköpisteitäki... Mut viel pitää käydä testaan et sopiiko se meidän autoon ja sit jos ei sovi nii mietitää uudellee. Tuo kaukalo ostettii käytettynä kun oli takuulla kolaroimaton ja alle 5v. vanha ja mietin et pahassa kolarissa vauvan käy kuitenki köpelösti. Seuraavaa istuinta oonki sit miettiny tarkemmin, ehkä vähän turhankin tarkkaan, niinkuin mun luonteeseen kuuluu :)

Hillevi, ton mäkin eka ajattelin hankkia,sit ajauduin jonnekki sivustolle jossa väitettiin et olis jossain ruotsin mustalla listalla ja edelleen suositellaan noita selkämenosuuntaan istuimia,mut ei kai ne noita testituloksia ihan tuulesta voi temmata :eek:

Mutta.Kattelin autoliiton tuloksia, jotka vaihtelee joka vuosi, vaikka sama malli ja merkki kyseessä.
Ja onneksi aika harvoin tapahtuu kovia kolareita.Menee ihan sekasin noita tutkiessa,kaikista löytyy puutteensa.

Muokattu viimeksi:
Mä meen lauantaina hakeen Annika sieltä ton syöttötuolin, jota oon himoinnut.. kattelin jo valmiiksi, millaisen pehmusteen siihen voisi sitten samalla ostaa. Oon ostanu sieltä harsoja, leluja yms.. saa nähdä, mitä ihanaa sieltä tällä kertaa löytyy syöttötuolin lisäksi..

Takaisin