Hankinnat vauvalle

Ainakin Teutonian ja Emmaljungan joidenkin vanumalleihin saa lisävarusteena adapterin, joka sopii myös Maxi Cosi ja Britax turvakaukaloihin. Kannattaa kuitenkin varmistaa millä vaunumalilla toimii ja kokeilla kaupassa adapterin ja kaukalon sovittaminen vaunuihin!
 
Meillä onkin ollut hankinta-rikas viikko, tuli hankittua vaunut ja turvakaukalo. Turvakaukalo oli kyllä löytö, Britaxin babysafe plus II uutena vain 80e. oli pakko ostaa kun niin halvalla sai. Vaunut tuli sitten hankittua käytettynä kun todettiin avokin kanssa että niilläkin pärjää ihan hyvin, ihan siistit emmaljungan vanhemmat vaunut vaan 90e. riittää meille :) nyt alkais pikkuhiljaa olla kaikki suuremmat hankinnat tehty, joten nyt voi rauhassa sitten jatkaa odottelua ja kerätä pienempiä hankintoja matkan varrella :)
 
Mä kävin kaverin kaapilla ostamassa lisää vaatetta vauvalle :D ihan kivasti on kyllä menny jo rahaa kaikkeen, mut toisaalta tuhlaaminen on jakautunu niin pitkälle aikavälille, et ei se kyllä tunnu missään. Ja jääny muut shoppailut paljon vähemmälle.
 
Mulla alkaa shoppailu mennä nyt jo vähän yli... Itekin välillä aattelen, että ei riitä rahat jos vielä tuonkin hankkii. Tosin nyt heinäkuussa oli pajon muuttoon liittyvää hankittavaa, ei niinkään vauvaostoksia. Vaikka ostin mie sen pussillisen vaatteita ja sit noita harsoja ja villapöksyjä oon nyt ostanut ja yhden setin ite tehtyjä sisävaippoja, mut ne tuli postikulujen hinnalla. Sit oon ostanu itelleni syksyyn mammavaatetta käytettynä aika paljon... Niistä kyllä kertyy... Ja nyt oon alkanu katella imetyspaitoja. Eikö tää ostaminen lopu koskaan!? :D No sen lämpöpussin nyt huusin, sen Eisbärchen, kun 20€ sain. Aattelin, että loppuupahan sitten se pienemmän haalarin metsästys ja muutenkin varmaan monta pulmaa ratkeaa tuolla.

Mut ne hoitopöytä ja pinnis on edelleen etsinnässä. Nyt oon melkein päätymässä Trollin Nicole malliseen hoitopöytään, kun kerta se anoppi lupas sen hankinnassa avustaa. Maksaa Lastentarvikkeessa uutena 299€. Kun noita lipaston mallisia liikkuu käytettynä aika huonosti (jäävät tietysti lipastoiksi). Muutaman valkosen oon tavannu ja sit semmosia pienempiä. Mut sit seuraava pulma, kun mie olin sitä mieltä, että haluan puunvärisen hoitopöydän ja pinniksen, mut sit valittelin sille myyjälle, kun niin harvaa mallia on puunvärisenä. Myyjä sitten totesi, että valkoinen on nyt "in" ja siksi puunvärisiä ei saa. Oonko mie nyt sit jotenkin "out", jos hankin puunväriset kalusteet!? Kun miulle tulee niistä valkoisista niin lastulevyhirvitys-olo ja ne puiset ois jotenkin kauniimpia. Pitääkö miun nyt sit ostaa kumminkin valkoset kalusteet, kun niitä ois paremmin tarjolla ja varmaan sais halvemmallakin, mikä niissä valkoisissa on etuna, kun ne on niin "in"? Valaiskaa minua... :D
 
Mä en kans ymmärrä tota valkoista! Mä en tykkää siitä huonekalujen värinä ollenkaan! No me ostettiin kyllä valkonen lipasto vauvanvaatteille makkariin, mut se oliki ihan nätti ja siisti ja sopii sinne. Pinnis on puunvärinen, mut siihen ei päästy vaikuttamaan, kun saatiin se ja olinki tyytyväinen siihen ettei ollu valkonen. Meillä ei lipastoa lukuunottamatta mitään valkosia huonekaluja ole ja tuskin tulee montaa ainakaan.

Joo on muuten tullu ostettua jonkun verran mammavaatteita kans! Mut lähinnä housuja. Yhen alepaidankin ostin, mut muuten oon ostanu löysempiä toppeja vaan ja ne käy kyllä senkin jälkeen kun maha katoaa. Ja sit pari ohutta pitkähihasta ja pari pitkää toppia ihan normiosastolta alessa ja niissä ajatuksena se, että saa venyä mihin suuntaan tahansa käytössä syksymmällä ja sit jos menettää muotonsa täysin, niin voin heittää ne pois tai säästää mahdollista tokaa raskautta varten jos niitä vielä ison mahan kanssa vois käyttää myöhemmin. Imetysliivit on edelleen ostoslistalla, mut muuten taitaa olla mun vaateostokset hoidettu. Ja liivinsuojuksiakin sain, kun kaverilla oli jääny ylimääräisiä, eli noitakaan ei tarvi nyt ihan heti käydä ostamassa itse.

Pääasiassa nää ostostelut on kohdistunu kyllä ihan vauvan juttuihin ja niissä on nyt rahaa kiinni kivasti. Onneks noita voi myydä eteenpäin ja onneks kaikki on halvalla ostettuja :)
 
päätin suorittaa pikaisia laskutoimituksia rahan menon suhteen, kun alkoi tuntua, että on tullut ostettua liikaakin. Jospa tämä hillitsisi minua itseäni ja ehkä jotakin muutakin, kun tänne nyt kirjaan varoittavan esimerkin. :D Eli tilitietojeni perusteella mulla on heinäkuussa mennyt sellaisiin "pieniin" vauvahankintoihin 225€. Tästä summasta 170€ on mennyt vaippoihin. Kyllä, vaippoihin. :D On kertynyt kaappiin 8 villapöksyt, kun kaikki olen halvalla saanut n. 15€/pöksyt, parit tosin sain yhteensä tuolla hintaa. Ja sit ostin julmetun paketin harsoja, nyt vaipattaa meidän pojun. paketissa oli 24 harsoa ja 12 flanelli-imua hintaa 46 €. No näiden kauhistuttavien vaippaostojen lisäksi oon hankkinu kaks pussillista vaatetta 20€ varmaan liki 80 vaatekappaletta ja sen lämpöpussin. Mutta siis kannattaa näköjään alkaa pitää kirjaa "pikkuhankinnoista", mulla ainakin loppui vaippojen ostelu tähän paikkaan.... :D Ja miehelle ei saa kertoa...
 
Huh, ihan hyvin oot tuhlannu :D no niin oon minäki, en oikeesti uskalla laskee yhteen kaikkea. Tosin nyt just olis aikaa vähän laskeskella edes suuntaa antavia summia.. Miehelle ei todellakaan saa kertoa yhteissummaa :D kyllä se tietää, et mä olen omilla rahoilla kevään kirppareilta tehny ties mitä löytöjä ja kesälomareissusta alkaen oon vinkunu siltä suoraan puolet rahoista tai sit ottanut meidän yhteiseltä tililtä. Ei oo viel kyselly paljonko oon pistäny rahaa haisemaan :D Luojan kiitos me ollaan myös saatu paljon kaikkea! Jos kallein ostos ja samalla ainut iso ostos on ollu vaunut, niin kyllä me mun mielestä ollaan kuitenki kohtuuden rajoissa pysytty rahanmenossa. Tai sitä mieltä oon nyt ennenkun oon mitään laskenu yhteen :D
 


Mä ostan vauvalle uusia vaatteita jotka on ihan max 3e/kpl. Ei tuu sit tuhlailtuu vahingossa :D
 
Mä oon ostanu kyllä kalliimmallakin muutaman ihan uuden ja joitain käytettyjä.

Pikanen laskutoimitus ja vaippohin meillä törsätty ehkä 80€, kirjoihin n.50€ ja vaatteisiin (+seassa muutama harso ja lelujakin kivasti) on menny sit useempi satanen. Näistä siis muutama uutena (2-3kpl lukuunottamatta oli kyllä alennettu ne uudet vaatteet) ja loput kierrätyskamaa, eli kirppareilta, kierrätyskeskuksesta ja kaverilta. Ja joukossa myös yks makuupussi+sitteri, joihin yhteensä meni 35€. Tähän väliin vielä sanottava, et mä oon ostanut myös isompien lasten leluja jo joitain. En mä voi jättää kirpparille 2€ maksavaa priimakunossa olevaa ja mun silmää miellyttävää autoa :) Mut monta sataa menny jo.. Nää kaikki sataset on kyllä jaettavissa monelle kuukaudelle, koska mähän ostin jo ihan alussa kaverilta vaatteita ja sen sitterin. N.5kk ajalta siis kaikki kulut. Mä meinasin ehkä myydä kyllä muutaman vaatteen jo nyt pois :D On tossa seassa sellasia, mistä en sit enää kuitenkaan tykkää ja mietin, et turhaan ostin.
 
Kannattaa muuten ostaa/lainata kirja "Unihiekkaa etsimässä". Siinä on paljon hyviä vinkkejä vauvojen nukuttamiseen ja myös vanhempien uneen. Minusta jokaisen odottajan pitäisi saada tämä kirja neuvolasta jo ennen lapsen syntymää.

Mansikkainen
 
Hei minkä verran olette muut hankkineet / tarvineet harsoja (siis puklu ym käyttöön, ei vaippoihin)? olis edessä tuota harsojen ostoa ja enää ei oma muisti muista paljonko niitä esikoisella oli käytössä.. :)
 
Mulla ei ole kokemusta ennestään, että minkä verran niitä harsoja tarvitsee, mutta olen ostanut nyt yhden 8kpl pakkauksen ja sitten äitiyspakkauksessa taisi tulla 5kpl. Jossakin luki, että niitä ois hyvä sellainen 10kpl olla, joten enköhän noilla pärjää. Saahan niitä sit lisää, jos jostain syystä tulis tarvetta, vaikka epäilen. :)
 
Mulla on harsoja nyt tavallisia valkoisia 24 kpl jotka aattelin käyttää vaippoina (valkoiset voi laittaa välillä 90 asteeseen) ja sitten oon tilannut vielä värillisiä pukluräteiksi joitakuita. Plus että ÄP:n mukana taitaa tulla jotain. Suunnitelmissa olis ostaa vielä sellasta harsokangasta kangaskaupasta ja ommella ite niitä värillisiä lisäksi :) 

Oletteko muuten suunnitelleet hankkivanne kantoliinan/kantorepun? Mä laitoin just eilen huudon huutonetissä manduca-repusta kun oon kuullut siitä niin paljon hyvää. Ja mieskin käyttäis tuota reppua varmasti mieluummin kuin liinaa. Mutta mietin että pitäiskö hankkia joku liina ihan kotikäyttöön, voisi kantaa vastasyntynyttä ja tehä samalla kotihommia jne. Kun ei sillä ulos kumminkaan uskalla keskellä talvea. Onko jollain kokemusta hyvistä liinoista? Itse toivoisin jotain helppoja ja varmoja systeemejä, mä kun oon ihan varma että pelkään vielä pudottavani sen vauvan sieltä liinan poimuista kumminkin jotakin kautta...! :P
 
Joo äippäpaketissa tulee 5kpl harsoja. Meillä on nyt ehkä 20kpl yhteensä noita, en jaksa käydä penkomassa kaappia ja laskea tarkkaa lukua :) kirppareilta oon loput ostanu ja jotenkin tuntuu, et ne on paremman laatusia kun mitä äp:ssä tuli.

Meillä on kanssa aikomuksena hankkia se manduca jossain vaiheessa. Mies sen haluaa, kun ilmotti jo aikaa sitten, et hän sit kantaa "sellasessa kantojutussa" vauvaa :D Kyllä se manduca myös mun mieleen on, et varmasti molemmat sitä tullaan käyttämään. Keksinpä äsken mitä anopilta pyydetään joululahjaks :D
 
Vilukissa, mä on kantoliinasta tässä ketjussa kysellyt ja saanut PePalta vastauksen (katso viestinro. 48). Olen hankkinut Didymos-kantoliinan (http://www.didymos.de/en/) koska se oli saanut jossain testissä hyvät arvosanat. Liinan mukana tuli vihko täynnä sidonta ohjeita. Sivustolta taas löytyy paljon muuta infoa, jos vain osaa englantia (tai saksaa :) esim. mitkä sidonnat sopivat vastasyntyneelle (katso sidonnat läpi sivulla http://www.didymos.de/en/DIDYMagazine/Baby-Carriers/Tying-Methods/) ja millaisen koon tarvitsee siihen (http://www.didymos.de/en/DIDYMagazine/Baby-Carriers/Sizes/). Suomeksi taas löytyy täältä infoa ja myös sidonta ohjeita: http://www.meandmama.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/02082010-1118/Categories/MeMama/Kantoliinan_sidonta
 
Minuakin kiinnostais tuo manduca, mut ihan varma en vielä oo tullaanko se hankkimaan. Sellaista sidottavaa liinaa en halua, se vaikuttaa niin hankalalta käyttää. Manducan hinta vaan hirvittää, tosin katselin myös toista samankaltaista ja se oli vielä paljon kalliimpi :/ Meillä on ollu hankinnat nyt vähän jäässä loman jälkeen. Nyt pitäisi ostaa se hoitopöytä niin sit ajattelin laittaa sen paikoilleen ja ruveta vasta sitten hankkimaan harsoja yms mitkä voi sit laittaa suoraan sille pöydälle.
 
Meitä vähän hirvitti kanssa ensin manducan hinta, mut aloin järkeilemään, et toihan menee pidemmän aikaa ja jos vielä toinen lapsi saadaan, niin ton käyttöaika on sitten aika pitkä. Ihan riippuen siitä tietty, et miten muksu viihtyy siinä kyydissä ja isi jaksaa kantaa ;) Ja varmasti saa ihan hyvällä hinnalla myytyä eteenpäin sen.
 
^Kannattaa katella manducoita huuto.netistä. Siellä on jatkuvasti paljon noita myytävänä käytettynä.

Meillä on manduca, neliöliina sekä pitkä kangasliina. Kaikki saatu/ostettu käytettynä edullisesti, manduca on tuolta huutonetistä ja muut kavereilta.

Vaippoja oon nyt saanut myös jo alkuun kerättyä. Mulla on imse vimsen flanelletteja new born koossa+kuoria, niillä tarkoitus lähteä alkuun. Jonkin verran on myös sitten myös saatu testiin eri merkkien aavistuksen isompia sisätaskuja ja pul-taskuja, joita on tarkoitus ruveta käyttämään kunhan vaan sopii kun vähän kasvaa, mikäli mallit on tuolle istuvia.
 
Marzipaani, tuo on kyllä totta, että meneehän se pidemmän aikaa. Noin kun ajattelee niin ei se hintaakaan niin huikeamole. Nyt on vaan niin paljon kaikkea ostettavaa, että kaikki vähänkin kalliimpi pistää miettimään tarkoin hankintaa. Täytyykin ruveta katselemaan huutonettiä jos sieltä todellakin löytäs halvemmalla :)
 
Takaisin
Top