Hankinnat vauvalle

Mulla on sentään synnytyssairaala selvilä, mutta paikkakunnastaki riippuu esim mihin esikoinen laitetaan siksi aikaa kun synnytän.. Ja kaikki on ihan auki muutenki :/
 
Kesäloma ja alennusmyynnit, nyt on tullu hommattua pojalle paljon vaatteita ja loman jälkeen saadaan vielä lisää tutuilta. Joten vaatehankinnat alkaakin olla aika lailla valmiina. Parasta oli, että sain koon 50 toppapuvun 7:llä eurolla :-) Lomamatkalla Lapissa matkaan tarttui myös lampaantalja, kakkoslaatua halvalla, mutta mitä miehen kanssa katottiin, niin ne näytti paremmilta kuin ykköslaatu. Loman jälkeen ois tarkoitus ruveta sit hommaamaan tuttipulloja, itkuhälytin, rintapumppu, amme ym pienet asiat. Alkuun ajateltiin, että ei oteta hoitopöytää tilan puutteen vuoksi. Mut nyt kun on järjestelty sänky paikoilleen niin tilaa jäi kivasti, joten hoitopöydän etsintäänkin olisi käytävä. Helpottaa huomattavasti, kun saa kaikki rasvat, vaipat, pumpulit yms kätevästi samaan paikkaan.
 


Mitä ihmiset on mieltä tän merkkisistä vaunuista:  Teutonia Prestige

? :)

Ja oliko pehmeässä kantokopassa jtn miinuspuolia?
 
Meiltä puuttuu isoimmista hankinnoista vielä pinnis ja hoitopöytä. Onko asiaan enemmän perehtyneillä jotain ajtuksia, että mitä näitä hankkiessa pitäs erityisesti osata katsoa? Muuta kun hintalappua :D Pinnasängystä mulla on vähän ristiriitaset tuntemukset, kun toisaalta olis kiinnostavaa kokeilla nukkua perhepedissä, mut en oo miehen kanssa kyllä asiasta keskustellu... Ja sit kun meillä on kissoja ja koira, jotka joskus kans nukkuu "perhepedissä" eli meidän sängyssä, niin ehkä se ei olis kovin turvallista. Kissoilla ei kyllä varmaan muutenkaan oo jatkossa asiaa meidän makariin, saa nähdä, onko koirallakaan yöaikaan... Mut jos (ja kun) se pinnis tulee, niin se ois meidän sängyn vieressä alkuun. Ois siis varmaan kätevää, että siinä ois joku laskettava laita tai jotain, että saan vauvan helposti rinnalle, tai näin kuvittelisin..? Joku jolla on kokemusta? Ja luin jostain, että jotkut oli perhepedissäkin nukkunu siten, että vauva on omassa pinniksessä, mut reuna alhaalla ja pohja samalla tasolla vanhempien sängyn kanssa. Tällainen vois toimia meillä, kun nuo elikot nukkuu kumminkin aina jalkopäässä... jos siis ylipäätään ollenkaan ovat enää syksylä samassa makarissa.
 


Sunhan pitää hankkia semmonen pinnasängyn ns suoja vissiin kun sulla on kissa?

Kissat kun tosiaan tykkää siitä maidon tuoksusta ja menee helpolla vauvan päälle nukkumaan, jolloin vauva voi tukehtua. 

En tiiä tiesitkö mutta ajattelin sanoa..
 
No niin, nyt on turvakaukalo ja telakka hankittu! Piti mennä vaan toistamiseen katselemaan kun aateltiin tilata ne ulkomailta (paljon halvempia) mutta sitten päädyttiinkin ihan eri merkkiin jota ensin mietittiin :) Ostettiin Be Safe -merkkiä olevat vempeleet, olivat kaikista halvimpia kun sattuivat olemaan tämän kuun vielä tarjouksessakin. Kaukalo on kait voittanut jotain turvatestejä ja siinä on viel 5-pistevyötkin (vaikka ei ihan pieni niitä vielä ilmeisesti tarvitsekaan). Saatiin telakastakin vielä pari kymppiä ale. Ne mallit ja merkit mitä aiemmin kateltiin olis maksaneet kaikki noin 400e, nämä saatiin 300 eurolla :) Seuraavat hankinnat täytyykin sit tehdä vasta elokuun puolella, aattelin parina vapaapäivänä käydä shoppailemassa vauvalle pikkutarvikkeita :D
 
Vilukissa, meillä on kans tuo Be Safe-merkkinen kaukalo. Kun ruvettiin miettimään kaukaloa niin tuo miellytti meitä molempia melkeinpä heti ensi testailuissa. Sit kun käytiin ostamassa niin sattui myös niin hyvä tuuri, että oli just tarjouksessa :-)
 
Onko mä ainoa joka ei ole vielä ostanut /hankkinut mitään? Mä kun yrittämällä yritin käydä ostoksilla mutta mitään en halunnut hankkia. Yhden bodyn olen ostanut matkoilta muistoksi.
 
Kaikenlaista suojaa tosiaan olis hankittava, meillä viihtyy takapihalla oravat ja entinen asunnon omistaja vinkkasi, että jos aiot vauvaa siellä vaunuissa nukuttaa, niin tarvii ehkä jonkun lintusuojan vaunuihin, ettei oravat survoudu sinne... Ja kissathan tosiaan survoutuu kaikkialle. Ei oo siis tarkoitus jättää koskaan vauvaa nukkumaan kissojen kanssa samaan tilaan valvomatta. Mut onhan siihenkin tarkoitukseen tosiaan varmaan jonkinlaisia suojia olemassa. Kissat ei nuku myöskään omine aikoineen pinniksessä tai vaunuissa, niin jospa ne oppisi edes jollain tavalla, ettei ole heidän paikkoja.

Mie kävin ensimmäiset vauvan vaatelöydöt tekemässä! :) Oli aivan ihania ja ihana oli niitä lajitella ja järjestellä vielä kotonaa pitkät tovit. Kävin yhdeltä kotikirppikseltä kaksi muovisäkillistä 56-68 cm vaatetta 20€. Tuli hyvä mieli, aivan uuden veroista vaatetta ja monenlaista, oli bodya ja velourhaalaria ja collegepukua ja vaikka mitä! Ihania ne kyllä on, nyt jäi vaan kutka ostaa lisää, mut pitää yrittää pitää tolkku päässä. Eihän niitä ihan älyttömiä määriä tarttee, kun se kasvaa sitten siin tolkutonta vauhtia. Noistakin juuri näkee, että edellisellä on ollut liikaa vaatetta, kun ei oo ehtiny oikein ees pitämään.
 
Kupla, et tosiaan ole ainut :) Mä en oo hankkinut yhtään mitään, aattelin et tossa syksymmällä käyn varastossa kattelemassa esikoisen vauvatavaroita :D Se syksy vaan tulee hitsin nopeesti!! No, kelan sivuilta katoin et äitiyspakkaus mulle on tilattu viime viikolla, josko se innostus siitä lähtis. Mies yllätti illalla sängyssä ja alko puhumaan että tulis jo se pakkaus että pääsis taas hiplaamaan pikkuvaatteita. Ja jännitti että minkähän väristä vaatetta sieltä tulee. Voi jestas se kuulosti ihan joltain ekaa kertaa mummoksi tulevalta :D Se alkaa ilmeisesti pikkuhiljaa taas sisäistämään et todellakin vauva on taas tulossa :D
 
Mä en saa ostettua vauvan vaatteita.. tai siis ku meille on tulossa poika, ja inhoan sinistä väriä ja kaikkia auto/nalle tms kuvia... Vaik siis poikaa toivoin, mut mieluummin ostelen vaaleenvihreetä, keltasta yms väriä ja mielellään pastellivärejä.. ni ei oikein meinaa löytyy... pitäs vissii lähtee käymää hesassa.. ja toisekseen ku jostain luin et riittää 3 vaatekappaletta / vaate, eli 3 bodya, kolme paitaa kolmet housut jne... siis sillä ajatustyylillä, ni en sit viiti oikein ostaakkaa, ku ei tiiä mitä saa sit loppujen lopuks lahjaksi.. Ja ehtii varmaan sit vauvanki kaa lähtee shoppaileen.. Se lipasto ja hoitoalusta ois nyt tärkeimmät.. ja sitteri. Mut ei meinaa nyt niitäkään löytyä tästä pikkukylästä meiluisaa :D
 
Mä en ihan tota 3kpl/vaate kyllä uskois.. Ei se oo kivaa jos sit käy niin, että on ne tyyliin 3 bodya ja sit käy joku vaippakatastrofi ja joutuu vaihtamaan puhtaaseen ja sit ei olekaan puhtaana mitään. Mun äitikaveri suositteli kyllä useampaa kun kysyin montako kannattais olla mitäkin. Mä en ainakaan ajatellu ihan joka päivä olla pyykkäämässä vaikka pyykkiä tuleeki sit enempi kun on kolme ihmistä saman katon alla :)

pepi : sulla sentään on jo varastossa jotain! Et ei kai sun tarvi vielä hätäillä siitä ettet oo mitään ostanu :)

Kävin eilen taas kiertelemässä kirpparilla ja löysin pari vaatetta ja jotain leluja halvalla. Samoin noita harsoja ja sit vielä kestovaipan. Ihan kannattava reissu oli siis :) nyt pitäis kyllä jättää shoppailut muille, kun kaverit järkkää ne babyshowerit. Sen jälkeen sit vois ite taas ostella mitä puuttuu ja vielä haluaa.
 
Nii no emminäkään iha toho kolmen sääntöön usko, et saa sitä pari vaatekappaletta olla enemmän :D Mut tosissaan, en saa ostettua nyt mitään jostain syystä..
 
Ehkä saat vähän syksymmällä jonkun inspiksen shoppailuun :) kelpaisko sulle vaatteet, missä on sinistä, mut ei olis se pääväri? Mä ainakin oon löytäny monia missä on valkonen pohja ja sit on sinistä ja jotain muuta väriä. Mä kyllä siis tykkään siitä sinisestäkin.
 
Nii voi olla, ja ku tarvin aikaa katteluun :) siin en työviikolla jaksa kyllä keskittyä shoppailuun, et mieluummin vaik sit lomalla / viikonloppuna... Onneks mammaloma alkaa ennen vauvan tuloa ni jos sillon ehtis, jos en aiemmin saa hankittua :) Joo siis silleen se sininen menee jos on joku muu päävärinä, eli just valkonen pohja tms.. :) Anoppi kysy viikonloppuna jotai väreistä ni oli ostamassa vaaleensinistä, enkä viittiny mitään sanoa, ni mies sit tokasi sille et elä osta sinistä et mä inhoon sitä väriä :D No tulipa ainaki kerralla selväks, jos se sitä nyt ees muistaa enää... :D Ja emmä tiiä jos jotku tuo lahjaksi sinistä vaatetta, et onko se nyt niin paha, ite vaan jätän kauppaan kaikki sinisen sävyset vaatteet.. Eiköhän kuitenki todellisuudessa sitten tuu käytettyä myös sitä sinistä... kunhan niissä ei oo mitään autoja, traktoreita, lentokoneita tms.. :D
 
En mäkään jaksa arkisin töiden jälkeen innostua ostosten teosta enää. Vanha ja väsyny oon ;) vkl ja lomalla kyllä onnistuu rahojen tuhlaaminen ja kaupoissa kiertely.

Mä en kans ihan hirveesti oo innostunu noista autoista ja traktoreista. Saa niitäki olla, mut joku raja siinä printin määrässä pitää olla! Ja mulla on toi vaaleenpunanen sellanen ehdoton nounou. En osta. No nyt ei tarviikaan, kun ei tietoakaan kumpi tulee. Ja lahjaks saatua vaaleenpunasta vois ehkä käyttää riippuen minkälaista vaaleenpunasta lahjapaketista paljastuis. Ällöpinkit lähtis samantien kierrätykseen ja tän asian kohdalla meinaan tehdä mun pointtini erittäin selväks sit viimeistään kaikille, jos tyttö tulee. Muutamalle oon jo sanonu, et mä en tykkää kyseisestä väristä enkä kokovalkoisesta. Ei sit oo mun vika jos ei kaverit ja perhe kuuntele. Mut mun tytöstä ei mitään hattaraa tai prinsessaa tehdä ennenkun se osaa ite jotain pyytää ja haluta. Siihen asti päätösvalta on todellakin mulla. Ja ehkä vähän miehellä :D
 
minäkään en oo vielä yhtään mitään hommannut vauvalle kun kaikkea jo on esikolta  ainut että pitää sisarusrattaat, toinen pinnis (esikko nukkuu vielä pinniksessä) ja esikolle uus istuin niin vauva saa tuon kaukalon. kattoo jos syksymmällä jotaan vaatetta ostaa muttakun tosiaan kun kaikkea jo on
 
Hehe, eiks me Marzipaani olla saman ikäsii, 27v?? Vanhuus ei tosiaan tuu yksin :D Tuo mun vaatteiden oston nihkeys voi johtuu kyllä siitäki et saan veljen pojalta jääneitä bodeja ja muita vaatteita ilmaseks, samoin kaverin vauvalta jääneit vaatteit... ni jotenki en osaa ja halua ostaa mitään enneku nään ne vaatteet ettei käy nii et niitä on sit liikaa ja tursuaa lipastosta, meilläku ei oo tota säilytystilaa mitenkää paljoo :(
 
Joo 27v minäki oon vielä marraskuuhun asti :D mä kovasti toivon sitä, et muksu ei päätä syntyä samana päivänä! On sen verran pieni ero lasketulla ajalla ja mun synttäreillä, että tosiaan saa toivoa tota..
Mun pitäis kans jättää kaupat ja kirpparit vähemmälle, kun kaverilla on jäämässä pieneks vauvanvaatteet meille sopivaan tahtiin, niin sieltä saa sit ostaa halvalla kaikkea ihanaa. Kohta jo vois mennä ekoja aarteita penkomaan, mut meillä on noita ihan pieniä jo tarpeeks. Mut en mä malttanu keväällä jättää kaikkia ihania kirpparille ja muutenki olla ostamatta jos jotain kivaa osuu eteen. Aika sama maku on lastenvaatteissa kaverin kanssa, mut voihan silti olla ettei sit löydykään paljoa mua oikeasti kiinnostavaa vaatetta. Taidan siis hakea vaan täydennystä häneltä :)

Meillä hankintalistaan kuuluu noi kestovaipat kanssa, kun olikin mies sitä mieltä (jes!) ja tänään juttelin yhden kaverin kanssa ja ihan pikkuvauva-ajalle saadaan sieltä jotain lainaan :) ihan pari oon jo hankkinu halvalla kirpparilta/huutonetistä.
 
Moikka pitkästä aikaa :) Täällä reissusta kotiuduttu ja kotimatkalla käytiin Ikeasta hankkimassa Gulliver-pinnasänky ja siihen lisävarusteet eli patja, peitto, patjasuoja ja jotain muuta pientä tykötarvetta. Oli jotenkin tosi hölmö fiilis siellä, ei tunnu todellista, että siinä sängyssä ihan oikeasti nukkuu joku ihminen muutaman kuukauden päästä. Oli kuitenkin ihana olla yhdessä miehen kanssa tekemässä hankintoja. Illalla sainkin sen kiinni mittailemasta makuuhuoneessa :)

Vaunuja mä en oo jotenkin pystynyt vielä ajattelemaankaan, mutta ajatuksena ois, että ne olis yhteensopivat sen turvakaukalon kanssa. Kavereilla nähnyt sitä yhdistelmää ja näyttänyt tosi näppärältä. Sanokaas nyt viisaammat, että pitääkö vaunut ja kaukalo sitten olla samaa merkkiä vai onko merkkejä, jotka ovat yhteensopivia muidenkin kanssa?
 
Takaisin
Top