Hankinnat vauvalle

Mä ostin imetysliivejä muutamat jemmaan jo reilu kuukausi sitten kun olin isommassa kaupungissa käymässä. H&M:ltä löytyi yhdet tarpeeksi isot ja sokokselta toiset mutta nähtäväksi jää että onko ne liian pienet sitten kun maito nousee kunnolla. Ongelmaa on jonkin verran jo nyt siinä että yleensä koot loppuu viimeistään F-kokoon ja ne on jo nyt vähän siinä ja tässä että mahtuuko vai ei. Puhettakaan ei kyllä ole että mitään nyrkkejä liiveihini saisin vielä tungettua ja alkoi jo ahdistamaan oikeasti että ihanko totta nuo tissit tästä vieläkin turpoaa niin paljon?? Liivikaupasta saisi G-kokoa pienemmällä ympärysmitalla mutta ihan hirveästi ei innosta laittaa liiveihin 60-80€ kun rahat on muutenkin tiukilla...Olisipa isot ryntäät edes jonkin sortin merkki siitä että imetys ainakin onnistuisi mutta kun siitäkään ei taida olla taetta millään tavalla. Luin jostain lehdestä että isosta koosta saattaisi olla jopa haittaa imetyksen onnistumisessa mutta toivottavasti se ei pidä paikkaansa.
Tiedättekö mitään hyviä nettikauppoja josta voisi sitten tarvittaessa tilata liivejä myöhemmin? Kun ei ihan viitsi liivien takia lähteä ajelemaan toista sataa kilometriä isompaan kaupunkiin kun ei ole takeita että sieltäkään mitään löytyisi...
 
Vauvalle meidän ei tarvi hankkia mitään ku ennestään löytyy kaikki tarvittava.. :) itelle pitäs löytää jostain sopivat imetysliivit ja miksei  myös normi liivit.. täl hetkel koko on E ja netistä jos tilaa nii tulee maksaa maltaita kaikki.. :/ huoh.. täl hetkel mul ei oo ku yhet tooooosi vanhat imetysliivit mitä voin käyttää mut neki alkaa oleen jo nii rikki ettei niistä ees hyötyy oo..
 
Tässä jotain vinkkejä imetysliivien ostoon ja omakohtaisia kokemuksia:

Öisin olen tykännyt käyttää Lindexin imetystoppeja, ne on tosi mukavat päällä ja liivinsuojatkin pysyy paikallaan. Ajavat siis yöpaidan asian. :) Ne ei ole edes kalliita ja niitä saa sekä mustana että valkoisena. Lindexin ja H&M:n imetysliiveihin en ole ollut tyytyväinen. Eivät istu hyvin ja kulahtavat nopeasti.

Olen tykännyt Bebesin imetysliiveistä, joita saa myös nettikaupasta (liike Helsingin Kampissa). Myös Bebelane-nettikaupasta ostetut Hot Milk-liivit on olleet istuvia ja hyvälaatuisia. Sekä Bebsin että Bebelanen liivejä olen pessyt koneessa ja niillä oli jälleenmyyntiarvoakin, sillä myin kaikki pois imetyksen päätyttyä. Itse olen ostanut samankokoiset liivit, kun rinnat on olleet raskausaikana, koska maidonnousuhan kestää n. 3 päivää ja sitten rintojen koko tasaantuu taas normaaliksi. Mulla ei ainakaan ole kuppikoko muuttunut imetysaikana, toki maidonnousun aikaan se kasvoi jumalattomasti, mutta meni siis nopeasti ohi. Ja maidonnoususta vielä: se ei todellakaan ole mikään miellyttävä juttu, mut menee onneksi nopeasti ohi.

Mansikkainen
 
Minä ostin Carriwell-imetysliivit Baby Stylestä, kun tuossa toissapäivänä käytiin siellä. Piti ostaa iso koko, kun mulla on tuo rintavarustus sen verta isoa, että mahtuu. Noitten mukana tuli jatkopala ympärykseen, mutta ompelin sen siihen liiveihin kiinni niin, että siitä lisäpalasesta saikin lisäkiristykseen kolmet hakaset, eikä löysemmäksi.
 


Jabbalee kirjoitti:
Tiedättekö mitään hyviä nettikauppoja josta voisi sitten tarvittaessa tilata liivejä myöhemmin? Kun ei ihan viitsi liivien takia lähteä ajelemaan toista sataa kilometriä isompaan kaupunkiin kun ei ole takeita että sieltäkään mitään löytyisi...


Figleaves.com! Tällä hetkellä vielä heillä alennusmyynnit menossa. Itellä meni just eilen kolmet tilaukseen, kun koko muuttunut. Brittikauppa eli brittikoot eli tarkista koko sieltä heidän oppaastaan. Itsellä ainakin sopinut tosi hyvin kun sieltä ennen oon tilaillut.
 
ai niin, tarvii vissii ostaa semmosetki liivit mitä voi pitää yöllä.. En oo tullu ajatelleeksi sitäkää, ku nukun aina alasti tai pelkät pikkarit jalassa.. mitehä sitä osaa nukkuakkaa jokku liivit päällä :S mut eipä sitä voi olla ilmankaa jos ne tissit vuotaa maitoa, o-ou.. siin taas yks opettelun paikka. No jos pyötähtäis tuos noin kk päästä lindexillä ostamassa imetystopin jos ne on hyvii :) sit jostain viel ne ite imetysliivit mitä voi pitää päivällä. Netist en kyllä uskalla tilata, ettei tuu sit iha väärää kokoa.
 
Mie ostin Changesta imetysliivit, tai no itteasiassa kahet, ko oli semmonen tarjous että osta yks setti, saat toisen kaupan päälle. Eli pikkarit ja liivit ostin. Hintaa tuli se 60€, mutta toisaalta onpa ainaki hyvät, ja ei toivottavasti tartte monia liivejä ostella ko kestävät ja pitävät muotonsa, toisinko h&m:n liivit, varmaan mulla oli neljät viime raskaudessa, ja jos kaikki maksaa 15€, niin sehä on jo tuon 60€ :).

Meilä alkaa olla kaikki hankittuna, vain vauva puuttuu!
 
Mie ostin kans Changelta liivit..kalliit oli (vähän auki 60 euroo), mut pakettina ostin siihen hipsterit niin sain vielä yöpaidan kaupan päälle :D..viimeks jäi imetysliivit erittäin vähälle käytölle, kun muksu ei sit syöny rintaa. Saa nähä menikö rahat hukkaan tällä kertaa. Voihan niitä tosin käyttää myöhemminkin, eihän ne "luukut" haittaa :D.
Kuppikoon takia joka tapauksessa joudun liivit ostamaan liiviliikkeestä (kuppi normaalisti 70H, nyt 80I).
 
Muuten hyvät ne Changen liivit mutta minusta ne nousee pitseineen liian ylös ja esim toppia saa olla aina nykimässä ylöspäin, ettei liivit vilku :D
 
Niimpä :D. Mulla vielä toi insuliinipumppu on aina liiveissä tissien välissä kiinni, niin se vetää koko helahoitoa (paitaakin siis) millo mihinki suuntaan.
 
Tänään käytiin ostelemassa kaikkea pientä vauvalle. Mukaan lähti amme ja kylpytuki, huppupyyhkeitä, pussilakanasetti, tuttipulloja ja tutteja. Sit ostettiin sterilointikone tuttipulloille, otettiin se aventin 3+1 niin sillä saa steriloitua myös lautaset. Hoitopöydällekin tuli ostettua pehmuste ja yhdet housut ja sukat oli pakko ostaa kun oli niin söpöt vaikka tarkoitus oli nyt olla ostamatta vaatteita. Minkäs teet, kun ne on vaan niin sulosia ;D Sit ostettiin vaipparoskis ja nyt alkaakin olla kaikki tarvittava vauvalle kasassa :-) Toki vielä pitää lisää ostella matkan varrella esim pussilakanoita, mut nyt niitä on kuitenkin sen verran että alkuun päästään. Vielä on ajateltu ostaa koiraportti makkarin oveen, kun meillä koirat on tottuneet nukkumaan sängyssä. Ei sit tartte vauvan kanssa pelätä, että koirat hyppäävät vauvan päälle. Sängystä pois en jaksa käydä opettamaan vaan ajateltiin laittaa koirat yksinkertaisesti vaan portin taakse. Itselle pitäisi vielä käydä ostamassa imetysliivejä ja paitoja. Parit liivit mulla onkin, Lindexiltä ostetut. Oon tykänny pitää niitä joten taida käydä katsomassa oisko siellä vielä näitä samoja saatavilla.
 
Eilen ostin Lindexiltä 2kpl imetysliivejä vaikka täällä ne on saaneet huonoa palautetta kestävyydestä. Tuntui tosi mukavilta päällä ja materiaali tuntu kyllä ihan kestävältä jos ne vaan itse hoitaa hyvin. Jos noi osottautuu virheostokseks, niin sit käyn hankkimassa muualta. Ei vaan nyt tuntunu järkevältä pistää niihin menemään hirveetä summaa. kävin myös kaverilta hakemassa ammeen, rintapumpun ja hänen meille lahjaks ostamia vaatteita ja tutteja yms. Nyt on ihan kaikki tarpeellinen kotona odottamassa :) Viime viikolla käytiin myös miehen kanssa ostamassa Manduca. Oli tarjouksessa 99€ ja jotenkin kummasti me päädyttiin punaseen väriin :D Se oli yksinkertasesti kivoimman näkönen.
 
Mulla on ollu nuo Lindexin liivit käytössä kesästä asti ja hyvin on kestäneet. Itsekään en haluaisi laittaa monia kymppejä liiveihin, mut jos nämä nyt jodtain syystä ei sit tosi käytössä oiskaan hyvät tai kestävät niin sitten se on pakko vähän satsata niihinkin. Aina kun minä luulen, että kaikki isommat on hankittuna niin tulen lukemaan tänne ja huomaan että jotainhan sitä puuttuu ;D Eli nyt tuo rintapumppu. Eilen kyllä jo niitäkin kateltiin, mut sit ei kuitenkaan ostettu ja unohdinkin sen. Eihän sillä mikään kiire ole, koska eihän sitä edes tiedä rupeeko sitä maitoa edes tulemaan. Kyllä minä kuitenkin sen pumpun varmaan hankin ennen synnytystä, kun ajatus ois, että tuleva isäkin sais sitten syöttää vauvaa rintamaidolla :-)
 
^ mulla itelä esikoisen kanssa eka(?) yö ois ollu aika tuskallinen kotona ilman pumppua, kun tissit oli hullun täynnä ja poika vain nukkui (miehän en nelikilosta jätkää alkanu syömään herättämään) :D. Onneksi oli se pumppu! Kyllähän käsinki voi lypsää, mutta se pumppu on tehokkaampi tietty, ja jääpä talteenki :). 
 
Noista pumpuista: huomasin muuten että Aventin tuotteet näyttävät nyt olevan lokakuussa Citymarketeissa -10% alessa, eli taidan poiketa katsomaan josko sieltä sais myös sitä Isis -rintapumppua (on kaverit kehuneet). Hoitolaukku ja kaikenlaista pientä sälää sekä pinnasängyn patja pitäis viel hommata, sit alkais olla valmista :D
 
En kohta tiedä enää minne tunkisin vauvan vaatteita, kun lipasto pursuaa jo ja sängyllä odottais pino pientä vaatetta sinne laitettavaks. Täytyy varmaan taas pistää koko lipasto uusiks ja ottaa sieltä isoin vaatekoko pois ja siirtää meidän kaappiin odottamaan. Äp-boxissa on jo kaikkein isoimmat odottamassa vuoroaan, mut sinnekään ei mahdu enää yhtään mitään. Tein päätöksen olla käymättä enää kirppareilla, mut varmaan tulee ajankuluks käytyä vielä. Täytyy yrittää plkästään noita isompia sieltä sit bongailla :)

Varmasti noi Lindexin liivit pysyy ihan kuosissaan kun vaan hoitaa hyvin. Mulla on sieltä "normaaleja" liivejä kanssa ja hyvin ne on muotonsa pitäneet ja kestäneet käytössä.
 
Meilläkin hommattu suht paljon kamaa jo tätä tulokasta varten. Jäljellä olevia hankintoja olis vielä sellainen taitettava pesuamme + tuki, kun meillä ei tota tilaa tuolla pesuhuoneessa niin hirveesti ylimääräistä ole niin saa sitten sen ammeen kätevästi piiloon vaikka kaapin päälle.

Sitten pitäis ilmeisesti ostaa tuo rintapumppu kun kaikki on sitä suositelleet joten varmaankin tuon Aventin pumpun ostan. Ja sit vielä ostoslistalla rintakumit, liivinsuojuksia, imetystyyny, niistäjä (vai mikskä sitä kutsuttiinkaan..), hoitolaukku ja öö, olikohan muuta..niin joo sitä tuttipullojen sterilointilaitetta oon miettiny kun niiden keittäminen voi olla vähän haastavaa/aikaa vievää vauvan kanssa joten se ehkä myös ostoslistalla. 
Sitterin ostamisen päätin jättää nyt väliin kun mitä oon kavereiden kanssa jutellut niin sillä on aika vähän käyttöä ja sen saa sitten hommattua myöhemminkin kun eihän vauvaa kai voi heti siihen laittaakaan?!

Vaatteita meilläkin kertynyt aika paljon, suurin osa niistä ostettu käytettyinä netistä ja kirppareilta. Tietty joitan ybersöböjä bodeja yms. oon sit ostellu ihan uutena niin voin niitä sitten laittaa vauvalle päälle kun mennään kyläilemään :) Vaikka tuota vaatetta on kertynyt aika paljon ja oon exceliin jopa laitetellut noita eri vaatekappaleiden määriä koon mukaan, niin silti jotenki tuntuu että niitä ei vieläkään ole tarpeeks ja aina löytyy joku vaatekappale mitä pitää olla enemmin kuin mitä jo on =D

Eilen kävin ostoksilla prismassa ja ostin sitten valmiiksi vauvalle jo yhden anti-colic tuttipullon, paketin 2-5kg vaippoja, pulloharjan ja puhdistusliinoja. Tutteja oon hommanu nyt muutaman kappaleen, pitäis niitäkin kai ostella silikonisia sekä luonnonkumitutteja kun ei tiedä mistä se vauva tykkää..:o) Prismassa oli muuten yllättävän söpöjä vauvanvaatteita mutta sielläkin nuo vaatteet on ihan törkeen kalliita. Meinasin ostaa meiän poitsulle semmoset ihanat velour-haalarit joissa oli kirahvin kuva mutta kun ne tais maksaa sen 20e niin hyllyynhän ne sit jäi kun oon tällänen pihi =P
 
Vielä noista liivesitä kun itse ostin noita seamlessejä netistä niin niissä on hyvä puoli justiinsa se, ettei tartte tietää tarkkaa kuppikokoa ja ne joustaa eli antaa periksi kun maito nousee ja siltikin ne on hyvät päällä. Mulla rinnat turposi äärimmilleen kolme päivää synnytyksestä leikkauksen takia niin ei ois parmpia liivejä ollutkaan ja mä koin, että ne on hyvät päällä myös öisin. Nyt voisin harkita jotain halppiksia yöliivejä niin ei päiväliivit menisi kun pitäähän sitä välillä pestäkin niitä.

Mä olen tykännyt käyttää enemmän Ainun pumppua. Mä ostin ekaksi juuri tuon Aventin kun sitä kehuttiin taivaisiin, mutta olikin pettymys kun en saanut sillä pumpattua. Ainulla onnistui heti ekasta kerrasta. Jokaisella omat kokemuksensa toki.

Meillä puuttuu enää 1 koon vaipat ja vauvakirja. Vaatteita on niin paljon, että helposti vaatettaisin niillä kolmoset :D Tullut vähän hamsrattua kirpiltä ja alennuksista. Kesäksi on jo mekkojakin. Meillä kun on ennustettu pieni kokoinen niin saapa nähdä, miten täsmää noiden kokojen kanssa. Todennäkösitä on, että kesämekot on vasta syksyllä ja talvella sopivia. Onneksi niitä voi käyttää leggareiden ja sukkiksien kanssa myös talvella.
 
Takaisin
Top