Hankinnat vauvalle

Tottakai ajatukset karkaa asioiden edelle! ;) On niin ihanaa jo miettiä että kohta on taas käärö käsillä. Muuta murhetta ei ole, kuin että kaikki menisi hyvin.
Kaikki muut hankinnat tehty paitsi vanna ja jotain vauvalle omia tarvikkeita (vaipat, pullot etc.) Esikoinen on jo 6 vuotias ja ajattelin ettei enää lapsia tule niin oon hankkiutunut aikoinaan melkeen kaikesta tarvikkeesta eroon, nytpähän on saanut sitten hankkia uudestaan...mutta eipä se mitään haittaa :) Kyllähän se kakkosen kohdalla helpompaa kun tietää minkä on hyväksi todennut, ei tuu ostettua ns. turhanpäivästä. Rintapumpusta vannoin silloin aikoinaan, että tuota kapistusta en enää halua koskaan nähdä, mutta niin se vaan on kaivettu jostain kaapin syövereistä taas esille.."aika kultaa muistot" :p
 
Joo mä oon kyllä kanssa kierrätyksen kannalla! Ja vähintään 95% vauvan jutuista on meillä kierrätyskamaa. Tota manducaa nyt en jaksa lähteä huutonetistä tai muualta metsästämään, niin ostetaan nyt se uutena tai pyydetään anopilta. Ne harvat uutena ostetut on vaan jollain toisella ostosreissulla kävelly eteen ja ostanu ne sit samalla pois. Ja mä oon välillä kanssa korvat luimussa tullu kirpparilöytöjen ja kaverilta ostettujen juttujen kanssa kotiin, mut en enää! Äsken näytin eilisen saaliin (yökkäri+body) ja kommentiks tuli pieni hymy ja "kivat" :) Myönnän kyllä, et vaatteiden kans on vähän lähteny lapasesta ja niitä voi olla vähän liikaa.. Pitäis tehdä inventaario :) mut oon ostellu ihan kaikkia kokoja ja noita 70cm isompiaki on jo jonkun verran. On sit jokasta kokoa jo vähän valmiiks kun tulee aika siirtyä isompiin. Ja nää tosiaan on ollu kirpparilöytöjä/kaverin kaapista ostettuja. Ei joitain helmiä vaan voi jättää kirpparille vaikka lapsi ei niitä käytä vielä moneen kuukauteen :)
Vaunujen osto on ainut missä mies on ollu mukana valitsemassa ja tutkimassa. Silti mulle jäi periaatteessa se viiminen päätösvalta kun mä niitä enimmäkseen tuun työntelemään. Ne ostetut vaunut molemmat kyllä halus. Värin sai mies päättää ja se oli punanen, hihii :D
 
Ostin tänään kirpparilta kantoliinan ja piti tietty heti kotona päästä kokeilemaan miten se sitominen onnistuu. Vauva vaan on "vähän" väärää geeniperimää eli miehen vanha apinalelu :P Mutta eipä tuo sitominen nyt niin vaikeaa ollut :D
p.s. pahoittelut kuvasta, oli hiukkasen(!) säätämistä tämän kanssa...

 
Hyvältä näyttää!!! Minäkin oon hankkinut kantoliinan ja ajattelin kokeilla pehmoeläimen kanssa. :D En oo vaan vielä jaksanut, mutta kiva kuulla ettei vaikeaa ollut!
 
Meillä on myös jo hieman hankintojo tehty. Ei kyllä olla ostettu uutena muuta kuin joitakin vaatteita ja itkuhälytin. Kaikki muu on tullut kierrosta siskon perheeltä, miehen veljen perheeltä ja ystäviltä. Tavaraa on aika paljon vähän yllin kyllin. Tutteja, vaippoja yms. ostelen sitten lähempänä.
Odotan kovasti äitiysloman alkua, kun tekisi mieli laittaa jo pinnis ja vauvan korisänky valmiiksi. Olen päättänyt, että saan laittaa ne loman alettua :).
Kantoliinoja sain useammanlaista materiaalia eli täytyy kokeilla, mikä on mieluisin ja sittenhän sen näkee mistä meidän pikkumies tykkää vai tykkääkö.
Mukavaa syysviikkoa kaikille!
 
Nyt on hoitopöytä kasassa ja paikoillaa. Pikkuhiljaa ajattelin ruveta keräämään siihen sitten tarvittavia asioita, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä ym pientä. Samalla kun käytiin hakemassa hoitopöytä ostettiin myös gracon sweetpeace-vauvakeinu. Tää oli ensimmäisiä juttuja mihin ihastuin vauvatarvikeliikkeessä kun tulin raskaaksi ja päätin ostaa sen. Tiedä sitten onko se miten käytännöllinen tai tykkääkö poitsu edes siitä, mut ainakin kokeillaan. Sitteriähän ei sit erikseen tarvii, tuo on minusta siinä mielessä kätevä, kun haluttiin sellainen mikä ei olisi ihan lattiatasossa. Ei tartte nostella sitä pöydälle tai pitää vauvaa lattialla kun esim syöttää sit vähän isompana.
Vaatteita on meillä myös hankittu aina kokoon 70 asti, noita isompia nyt vielä vähemmän. Oon aina ostanu tarjouksesta jos on sattunu joku kiva kohdalle. Tutit ja tuttipullojakin on jo muutama, mut niihin ja kaikkiin näihin pienempiin asioihin ajattelin paneutua sitten äippälomalla tarkemmin. Oon myös ajatellu laittaa sängyn valmiiksi sitten äitiysloman alkupuolella vaikka niin kovasti jo tekisi mieli asetella kaikki paikalleen. Sänkyynkin ostettiin sellainen mobile, mikä pyörii ja siinä on jotain musiikkejakin ja lisää saa ladattua muistitikulle mp3-muodossa. Mobilesta lähtee irti pieni soitin mitä vauva voi sitten kannella kun on vähän isompi.
Meillä on muuten mies ollu alusta asti hyvin aktiivinen kaiken hankinnan suhteen. No vaatteet on ehkä vähän vähemmällä, kun minä yleensä kiertelen yksin noita vaateliikkeitä, mut käytiin me ihan vauvanvaateostoksilla ja sillon oli kyllä mukana innoissaan. Piti jo vähän hillitä sen intoa ostaa, kun muuten meillä ois varmaan 50 kpl:tta joka koon bodya Sama pätee kyllä vähän kaikkeen osteluun, mies on ostamassa kaikkea minkä näkee lastentarvikkeessa, siks minä en sitä yksin sinne päästäkään. Kivahan se kuitenkin on, että tahtoo olla mukana ja sanoo mielipiteensä hankinnoista. Olisi itelläkin varmaan tullu jotain tyhmää ostettua jos toinen ei olisi kehottanut miettimään vielä.
 
Käytiin tänään anopin kanssa kirpparilla hypistelemässä vaatteita ja tarvikkeita. Jonkin verran vaatteita tuli taas ostettua. Oli pakko ostaa ensimmäinen mekkokin, vaikka sukupuoli ei ole etukäteen tiedossa, täytyy sitten antaa lahjaksi, jos meidän muksu onkin poika. Ihastuttiin molemmat vaan niin täysin, ettei voitu jättää ottamatta.

Vaatteiden lisäksi ostettiin Tomy Freestyle-kantoreppu. En ollut noita vielä yhtään miettinyt muuta kuin tiesin Manducan ja BabyBjörnin tunnetuiksi. Oli kyllä sen verran halpa, että ei haittaa, vaikka tuolla hinnalla jäisi käyttämättäkin. Netistä lueskelin sitten jälkikäteen, että vauvan asento ei tuossa olisi niin hyvä kuin esim. Manducassa. Itseä jotenkin enemmän houkuttaisi liinailu, mutta ajattelin tuon repun sopivan paremmin miehelle ja siksi se tarttui matkaan. Onko tuo Tomy jollekin tuttu?

Hoitopöytää olen vähän katsellut torista ja findit:stä, mutta vielä maltillisesti, kun ei meillä itse asiassa ole sille vielä tilaa. Pitäisi ensin hankkiutua toisessa makkarissa olevista hyllyistä ja työpöydästä eroon. Tarkoituksena olisi siivoilla ja tehdä tilaa sitten, kun jään kotiin.
 
Mä kävin perjantaina kahdella kirpparilla ja muutama löytö tarttu mukaan taas. Lipasto pursuaa jo, eli vähän pelottaa millä mä ne sinne saan tungettua :D

Ihan pari hankintaa enää vaan puuttuu. Imetysliivit mulle ja vauvalle pari purkkia korviketta varuiks. Ja se Manduca kanssa, mut se nyt ei niin tärkeä ole ja joululahjaks edelleen ajattelin sen pyytää.
 
Minunki pitäs jokku imetysliivit ja imetyspaita jostai käydä ostaa, muutenpa oikeestaa alkaa kaikki tarpeellinen olla kasassa..paitsi se aventin rintapumppu, mut sen ehtii sit ku vauva on syntyny ja näkee alkaaks maitoo ylipäätään nousemaan :) se kaukalopussiki ois varmaan iha jees, mut senki ehtii kyllä sitten ku vauva on jo syntyny ni näkeeks tarviiks sitä :) Ai nii ja niitä pukluharsoja pitää kans ostaa lisää ku on vaa 6kpl. Ja tuttipullon tuttiosia parit varuiks, ja varmaan se korvikekki pari varuiks. Yks tutti meil on, et kai pitäs ainaki toinen ostaa varalt kans. semmosia pikkuhankintoja siis :) Ja itelle ja miehelle korvatulpat, luulen etten osaa nukkua yhtään ku toinen ähisee/tuhisee pinnasängys vieres sitten :D kuite niist kuulee sit läpi jos toinen oikeesti itkee ja ne pikku ähinät jää kuulematta :)
 
Mulla ois vielä kans kaikenlaista pientä hankittavana. Tuttipulloja pitäis tulla yheltä tutulta, sitten imetysliivit itelle, rintapumppu (Aventit taitaa olla nyt lokakuussa Cittareissa tarjouksessa?), vaunut käydään kans hakemassa liikkeestä säilytyksestä, sit viel hoitolaukku, patjansuojakangasta, pinnasängyn patja äidiltä, isompi roskis vessaan, pikkuisia pyyhkeitä pesua varten, vauvaöljyä, amme, unipussi, joku pikkuvalo yöksi vessaan jne (haen näitä pikkukamoja mammalomalla sitten Ikeasta :P ) Ja reissu apteekkiin täytynee tehdä ja päivittää toi lääkekaappi yms. Kaikenlaista pientä puuhaa siis riittää kyllä just sopivasti :D
 
ai nii noit suoja-alustoja pitää itelläki ostaa, mistähä niit saa? Hoitolaukkua tai vessan roskista en oo tullu ees ajatelleeksi, ehkä semmosetki tarttee :)
 
Noita suoja-alustoja taitaa saada pienehköinä paloina ihan esim. Prismasta. Itse ostin kangastukku.comista isomman palan, josta saa leikkaamalla sit eri kokoisia tarkoituksen mukaan. Samalla ostin myös fleceä, josta meinasin tehdä vauvalle kaukalopeiton, vaunupeiton ja yhden isomman viltin.

Aventin rintapumppua ihmetellessä meni viime viikolla yksi ilta, jestas miten siinä on osia! Samoin hämmästelyä herätti mikrosteriloijan täyttöohjeet ukaaseineen, mitä kaikkea voi mennä pieleen. Noh, jospa noita oppisi molempia käyttämään :)

Kirpparilta ostin punotun korin, jossa on irroitettava kangassisus, vauvan pyykkikoriksi. Samoin mukaan tarttui muutamia vaatteita - täällä on ihan kamalan huonokuntoista vauvanvaatetta mielestäni myynnissä kirppareilla. Sangenicin vaipparoskis bongattiin myös käytettynä myynnistä, eipähän tarvitse olla kokoajan viemässä vaippapusseja roskiin tai vahtimassa, ettei koira tyhjennä roskista. Sillä ei ole ollut aiemmin moista tapaa, mutta olen kuullut, että monelle koiralle vauvan tuotokset on vastustamattomia.

Hankintoihin voitaneen laskea myös se, että vakuutusyhtiöllekin menee tänään ensimmäinen maksuerä vauvan vakuutuksia koskien.
 
Meille tuli viimeviikon lopulla sitteri ja sen mukana ykss makuupussi (niitä äp:n) ja peitto ja sit muutamia vaaatteita. Sukkia oli siinä monta paria, ja ne on kyllä huippusuloisia! :D Muutamat semmoset "junasukat" ajattelin neuloa ite, pitäs käydä lankaa vaan ostamassa... Unipussikin jo on. Pinnasängyn voisin laittaa valmiiks, kun saan käytyä patjan ostamassa... Tällä hetkellä siellä on äp:n laatikko, unipussi, lakanoita ja nauhavaippoja ja harsoja, kun ne ei minnekään enää sovi... :D Tän viikon ostoslistalla on siis ilmeisesti vanna, patja ja mahollisesti niitä patjansuojuksia. Sitten sitä rintapumppua oon kans miettiny, kantoliinan/-repun oston taidan suosiolla kuitenkin jättää vauvan syntymän jälkeiseen aikaan... Ja imetyspaitoja ajattelin käydä tuosta lastentarvikekirpparilta bongailemassa... Niitä ei vielä oo. Imetysliivejähän oonkin pitäny jo jostain viikolta 20, kun tissit turposs ja sain sopivan kokoisia imetysliivejä sillon äitiysvaatteiden mukana... :D Sitten kaikkea pientä sälää vielä, just noita kylpytervikkeita ja voiteita ja apteekkitäydennystä... Pikkuhiljaa... Yli huomenna jo 36 viikkoa täynnä... Että eihän tässä tiedä, millon tapahtuu...
 
Sitähän miun vielä piti noista hoitolaukuista, kun ostin semmosen ison repun, ilmeisesti varsinaiselta käyttötarkoitukseltaan läppärireppu, mut sisältää siis monta erillistä osioo ja paljon taskuja ja silleen, niin hoitorepuksi on ihanteellinen. Viittii mieskin tuon kanssa kulkea ja sopii vaikka mummolareissua varten tavarat hyvin. Mut siis tahtoisin silti ostaa itelleni vielä hoitolaukun... Babymelillä on niiiiiin ihania hoitolaukkuja, maksaa vaan kans ihan kivasti, mut oispahan semmonen käytettävän näkönen hoitolaukku, jota vois sit myöhemmässäkin elämässä käyttää... Mut en tiiä... Ehkä senkin osto jää sit myöhemmäksi, kun ei nyt oo ihan välttämätön hankinta... On vaan semmonen mut kun äiti tahtois niin kovin... :D Ehkä joulupukki tois... ;)
 
Mie sorruin tilaamaan tulokkaalle hoitolaukun, sellasen DiaperDude-merkkisen olkalaukkumallin :D tarkotuksena miula olis käyttää sitä sit myöhemmin omissa menoissa, kun muksu ei enää tarvii..Esikoisella sellanen Brion tavallinen laukku, mikä löyty alennusmyynnistä sillo aikanaa..Edelleen kyllä käytössä on, pojan päivähoitolaukkuna :)
 
minä varmaan ostan jonkun nätin valkoisen ison nahkalaukun hoitokassiks, näin yhel tytöl sellaisen ja oli kyllä hieno. Pumanki kassit on kyllä hienoja ja isoja :)Laukkukauppaan siis, kunhan jaksaa :) Olin niin laiska ihminen, et tilasin netistä sit kaks suoja-alustaa, pari tuttia, parit tuttipullon tuttiosat (0+ ja 2kk+, eli noit hitaal virtauksella olevia) jaaaa tilasinkohan muuta.. nii sit niitä rintakumeja! :D ..en jaksanu kauppaan lähtee tollasia "pikkuostoksia" ettimään ni koin helpommaks tolleen vaik siihe muutama euro postareit tuleeki :D kela-pakkauski tuli eilen, se vanha edelleen, tosin siel oli siit uudesta pakkauksesta se ruskea ihana pöllö kevytvanupuku, mikä oli must ehkä koko pakkauksen söpöin asia <3 Eli tyytyväinen ollaan :)
 
Mä en aio ostaa hoitolaukkua. Kaivan kaapista yhden laukun käyttöön. Jos se ei tunnu toimivalta, niin sit pitää kokeilla yhtä toista laukkua ja jos sekään ei oo hyvä, niin sit käydään kaupolla. Eilen hankittiin kaukalo+telakka. Piti saada kaukalo lehden tilaajalahjana, mut ne oli mokannu ja koko tilausta ei löytyny :( petyin sit niin pahasti että pitäkööt lehtensä kokonaan. Kävin kaupasta hakemassa ja sattu olemaan monessa paikassa tarjous kaukalosta+telakasta, niin saatiin edes pari kymppiä alennusta. Vkl saan kaverilta ammeen+rintapumpun ja ilmeisesti rintakumit kans. Voisin samalla keikalla yrittää käydä niitä imetysliivejä ettimässä niin olis ihan kaikki tarpeellinen kotona, ei kiinnosta niin yhtään mennä sovittelemaan! Vielä vähemmän sen takia, kun en tiedä minkä kokoset pitäs oikeesti olla, kun kai se muuttuu vielä synnytyksen jälkeen. Huoh.
 
Minäki varmaan kk ennen LA käyn ne imetysliivit ostamassa. Jostain luin et oikean kokoiset on ku mahtuu oma nyrkki sinne liivien/kupin sisään, tietenkää sei oo mikään äly tarkka mut kutakuinki sen verran tissit turpoo ku maito alkaa nousta :) Meen varmaan jonnekki kauppaan ja pyydän myyjää heti avuks et tartten imetysliivit ja apua oikean koon löytämiseks.. en vaa viel tiiä mist liikkeest niit voi ostaa, varmaan iha tava lastentarvikeliikkeesta löytyy, luulisin. Ja imetyspaitaki pitäs ostaa.
 
Imetysliiveistä voisin suositella seuraavanlaisia:
http://www.nursingbra-shop.co.uk/showdetails.asp?id=112

Itselläni oli jo raskausaikana käytössä esikon aikaan parit M kokoset ja meni koko imetysajan, nyt on ollut käytössä S kokoset ja ja edelliset on tallessa, että hyvin pärjää näillä. Tosi hyvät päällä. Näitä voi käydä sovittamassa ainakin stockkalla ja lasten- ja äitiysvaateliikkeissä. Mä valitsin nämä , koska en osaa sellasia tavan imetysliivejä pitää kun ne vetää rinnat ihan muodottomaksi. Imetysliivit kannattaa ottaa jo laitokselle mukaan. Saa kaalinlehdet helposti sujautettua sinne, jos on tarve nostattaa maitoa :)
 
Äh, pitäiskö siis jaksaa käydä kysymässä apua liiviostoksille.. Hennesillä ja muistaakseni Lindexillä on ainaskin noita liivejä, mut noista nyt ei mitään ostosapua saa. Kai se pitää tänään alottaa Jumbon lastentarvikekaupoista noiden ettiminen ja neuvon kysyminen, kun oon siihen viereen menossa käymään iltapäivällä. Mulla olis Sello ihan vieressä, mut en jaksa sinne mennä, kun ei oo muuta asiaa :D
 
Takaisin
Top