Hankinnat vauvalle

No niin, jäi nii paljon vaivaamaan se 8€ toppapuku, että kävin tänään pyörälenkillä ja hain sen. Eipä tarvi nyt sitä sitten enää miettiä. Nyt on joitakin vaatteita vauvalle ostettuna ja harkitaan haettaisko pinnis nyt samalla kertaa, kun ajellaan etelään, kun lähdetään reissuun. Jotenkin en vaan haluaisi vielä mitään tilaa vievää hankkia. Mutta eipä sitä olisi pakko tietenkään koota ja paikalleen laittaa.
 
Meilä siirretään lapset omaan huoneeseen siinä vaiheessa ko nuorimmainenki on siihen ns valmis. Nyt vois ihan hyvin esikoisen jo laittaa omaan huoneeseen, kun ei heräile yöllä juurikaan, eikä ole tuttiakaan mitä nostella. 

Pikatsu: Uskon että on helpompi vierottaa nyt tutista esikoinen, kun sitte ko vauva on ja se ehkä syö tuttia. Ei siinä kuitenkaan viikkoa kauempaa kestä, että se unohtuu.. Meillä meni ihmeen hyvin, vaikka kyllä sen perään varsinki eka yö itkettiin. Tai no, ei ees koko yötä. Enää ei ees muista koko tuttia (ollu vajaan 2kk ilman).
 
Hoitotasoista: katso vaikka Brion, Geutherin ja Ikean verkkosivustoilta, niin saat hyvän idean mitä on mahdollista! Me päädyttiin siihen että ostetaan lipasto ja tehdään hoitotaso sille itse - Ikean Hemnes tyylin, mutta ostamme toisen lipaston, joka sopii meidän huonekaluihin, eli jonka otamme toiseen käyttöön kun hoitotasoa ei enää tarvita.
 
Lejon meillä on pinnasänky ja yhistelmävaunut osissa vaatehuoneessa, vaatehuoneeseen ollaan saatu sullottua myös turvakaukalo ja telakka.. Otetaan sit esille ne sitten n. kk ennen LA, niin ei ole tilaa viemässä :)
Hitsi ku löytäis itekki jostain kirpparilta 56cm toppapuvun, ei oo näkyny :( En jotenki raski yli 50e maksaa ku on vaan muutaman kk käytössä.
 
Me ei olla vieläkään hankittu mitään. En vaan uskalla, kun vauvalla on epäilty kaikenlaista, eikä terveydestä ole ihan 100% varmuutta. Tosin lähellähän ne tavarat on onneksi, kun esikoiselta kaikki tallessa. Tosin esikoinen on tyttö ja tulokas poika :D Ehkä meiltä jotain neutraaliakin löytyy :)
 
Hankitte sitten aikanaan pepi . Toivotaan, että kaikki menee teilläkin hyvin! :)

Meillä ei ole ihan miniä toppapukua myöskään, eikä olla ostamassa etukäteen. Meillä on kaukalopussi mihin vastasyntynyt menee ihan hyvin ja ystävältäni saisin varmaankin sopivan pienen toppapuvun ostaa jos sellainen halutaan hankkia. Katsotaan sitten mikä tuntuu parhaimmalta meidän vauvalle.

Aikamoinen lista kyllä tavaraa mitä vauvalle ja itselle tarvii hankkia. Ja siis hirveä lista tulee jo noista välttämättömistä jutuista. Oon yrittänyt olla miettimättä noita "ihan kiva olis varmaan tollanen olla" -osaston kamoja. Kaapit ja nurkat nyt jo niiiin täynnä kaikkea :)
Me tungettiin pinnasänky osissa kellariin ja siellä on myös vaunut ja kaukalosta seuraava turvaistuin. Hyvin mahtui, koska me yritetään olla säästämättä mitään turhia kamoja ja mä oon kieltäny miestäkin survomasta kellarikoppiin mitään tavaraa. Sinne ne sitten vaan jäis käyttämättöminä. Jotkut luistimet tms tietty saa mennä, koska ne on "kausikamppeita", eli olkoot ihan rauhassa kellarissa. Muuten on kyllä se periaate, että kotiin pitää mahtua kaiken mitä käyttää ja omistaa ettei hukuta turhaan tavaraan. Samaa periaatetta yritetään noudattaa lapsen kamppeiden kanssa nyt ja jatkossakin. Mut ehkä pakko alkaa vähän jaottelemaan kesä- ja talviroippeita ja säilömään sellasia kellariin niin kauan kun tossa asutaan, kun kolmen ihmisen kamat vie kuitenkin enempi tilaa kuin kahden.
 
Me ollaan halvalla päästy tähän asti näissä tavaroissa, sitteri ja vaunut oli entuudestaan, joskus pienenpien sisarusten jäljiltä oon haalinu ne itelleni. Hoitopöytä löydettiin kierrätyskeskuksesta ja makso 2,5e.. :D Pinnasänky ilmaseks saatiin miehen tädiltä ja vaatteita isot kasat (sisä ja ulkovaatteita) + rintareppu (käyttämätön) alle 30e.. kallein varmaan oli hoitoalusta 5e tähän mennessä.. :) Mutta kyllä sitä rahaa kerkee käyttääkki :)
 
No ootte kyllä halvalla päässy :) meillä kallein ihan uutena ostettu vaate on ollu 15€, et ei sekään paha vielä oo, kun kyseessä oli Reiman fleecepuku. Kyllähän sitä rahaa vaan menee, mut onneks on kirpparit olemassa! Sieltä haalittu vaatteita ja tuttipulloja jne. Tai siis mä oon haalinu ne ja mies todennu, et hyvä kun oot ostanu noin kivoja ja noin halvalla :D
 
Me ollaan pari vaatetta ostettu uutena alennusmyynnistä.. :D Mutta neki oli alle 5e kpl.. Emmä mitää uutta ja kallista viitti ostsaa ku ovat nii lyhytaikaisia.. Ekoista vaatteista se kasvaa muutamassa viikossa jo ohi :) Turvakaukalokin saadaan muuten alle 10e.. :)
 
Aika halvalla on kyllä niinnu päässyt, tosin se tietysti auttaa jos on jo aiempia lapsia perheessä niin niiltä on jäänyt noita tavaroita sen verran ettei ihan kaikkea tartte hankkia uudelleen.

Meillä on uutena hankittu tällä hetkellä vaan pinnasänky ja petivaatteet siihen sekä yhdistelmävaunut. Ikeasta varmaan ostetaan joku kiva laatikosto vauvan vaatteille ja pinnasängyn päälle ajattelin virittää sen hoitotason kunhan sopiva taso löytyy ellei sitten Ikeasta hankita jotain suht edullista hoitotasoa mihin sais muutaman laatikon vauvan vaipoille ja muille tavaroille. Turvakaukalon sain ostettua netistä vähän halvemmalla kun se oli just sellanen mitä ollaan etitty eli tuo Britaxin BabySafe Plus 2 :) sitten oon netistä huutanut aika paljon vaatteita, ihmeen hyväkuntoisia joita olen jo kotiin saanut, suosittelen :) Kallein vaate mitä oon ostanu on varmaan 5 € luokkaa tällä hetkellä.

Kaikki pikkujutut on vielä ostamatta kuten tuttipullot, tutit yms. Ne ajattelin hommata vasta sitten lähempänä laskettua aikaa, vaikkapa äippälomalla :)
 
Mulla on onneks niin paljon tuttuja joilla on pieni lapsi niin niiltä jääny pieneks ja ne haluu nurkat siivottua.. :)
 
Kiitos vinkistä aurankukka! Mutta miksi nuo kaikki on valkoisia ja rumia! :( Googlettelemalla sitten löysin sellaisia ihania mamas & papas merkkisiä hoitotasolipastoja, joista miun mielestä se IHANIN malli maksoi jossain suomen kielisillä sivuilla 688€... :D Ehkä anoppi ei kuitenkaan ihan sitä tarkoittanut, vaikka sanoikin kunnon hoitotason hankkivansa... Ehkäpä mekin päädytään siihen normi lipastoon ja jonkinlaiseen hoitotasoviritykseen siinä päällä... Pitänee käydä tuossa syksymmällä taas vähän huonekaluliikkeitä kiertelemässä.
 
Mulla on vaan yks, jolta saadaan ostettua käytettynä kaikenlaista sitä mukaa kun heidän vauvalle käy pieneksi. Eli lisää vaatetta on luvassa niin paljon kun haluan ostaa ja se aiemmin mainittu kylpytuki saadaan kanssa. Joitain vaatteita olen ostanu häneltä, mut suurin osa tähän asti on kyllä kirppareilta ja huutonetistä. Ajattelin kanssa äippälomalla sit tuttipulloihin niitä tuttiosia hankkia ja kaikki muu pieni mitä on hankkimatta. Ellen saa syyskuussa lahjaksi jo.
 
Meilläkin olisi edessä esikoisen siirto omaan huoneeseensa. Tää meidän jäppinen on aika kova riekkumaan unissaan kaikenlaista ja sellainen lakanoiden kahinakin pitää mua tällä hetkellä hereillä, raivostuttavaa :D Meillä kävi muuten aikamoinen tuuri toisen pinnasängyn kanssa: mies löysi sen roskakatoksesta! :) Väri oli mun silmään aika kammottava ja meidän sisustukseen sopimaton eli kirsikka, mutta päätin itse maalata sen valkoiseksi. Eli todella halvalla päästiin tässä sänkyasiassa. Ostin tähän toiseen pinnasänkyyn jo suojankin, patja saadaan ilmaiseksi miehen siskon jemmasta ja noita petivaatteita on varmaan sen verran, että riittävät kahdelle hyvin.

Yksi asia on muuten ollut tosi kätevä, mitä en ainakaan muista että olisi vielä mainittu. Nimittäin ammeteline. Saatiin sellainen aikanaan ilmaiseksi ja on ollut kyllä aivan ehdoton, kun miehellä on melkoisen huono selkä. Ei tarvitse kyyristellä lattialla, vaan voi ihan seistä selkä suorassa. 

Vielä pitäisi ostaa pyykkikoneen päälle uusi, puhdas hoitopöydän pehmuste tälle tulokkaalle. Ja pikkututteja. Niin ja ne tuplarattaat... Ja kai niitä uusia (tai siis meille uusia) vaatteitakin pitää hommata vielä jokunen. :)
 
Alennusmyyntien ihanuutta, saatii vauvan patja ja sijauspatja yhteensä 32e :) Meilt ei oikeesti puutu enää ku niitä pikkuhärpäkkeitä (tuttipullojen tutteja, tutit, harsot, sit ittelle ne rintakumit, maidonkerääjä, mahd. Aventin rintapumppu, imetysliivit ja -paita).
Isompia vauvan tarvikkeita on lipasto sen vaatteille, sit se hoitoalusta pyykkärin päälle, ja sitteri.. ja syöttötuoli myöhempää käyttöä varten.. :) Alkaa olla paketti kasassa ja vasta rv21 :D Tosin kyllähä vaatteita ja semmosia tarvitaan viel ,mut niit varmaan moni tuo lahjana ja jos ei tuo ni sitä mukaan ku vauva kasvaa ni niitä saa kyl hankittuu :)
 
Meidän pitäisi alkaa tehdä lastenhuonetta, sillä esikoisella ei vieläkään ole omaa huonetta vaan nukkuu vierashuoneessa. Meillä esikoinen siirrettiin toiseen huoneeseen 5kk:n iässä pienen unikoulun kera. Neuvolan mukaan lapsi ei tarvitse enää yösyöttöä puolen vuoden iässä, jos kasvaa normaalisti ja on terve, ja itsekin uskon tähän. Muutama viikko tämän jälkeen annettiin maitoa pullosta vielä aamuyöstä, mutta pian sekin jäi. Tutin oppi laittamaan myös itse suuhun, joten meillä yöt ovat menneet hirveän hyvin jo pitkän aikaa. Ja tiedoksi, että ensimmäiset 5kk olivat yhtä helvettiä täällä, kun kyse oli refluksilapsesta, joka saattoi herätä 15 kertaa yössä, joten tiedän, mitä valvominen on. Oikeiden lääkkeiden ja kasvun myötä refluksi saatiin aisoihin ja nyt osaan arvostaa yöunia ihan eri tavalla.

Vielä nukkumisjärjestelyistä. Aluksi vauva nukkui meidän makuuhuoneessa pinnasängyssä. Mutta koska sänky oli aluksi niin iso, laitoimme pojan vaunukopassa pinnasänkyyn. :) Yösyötöt oli helppo hoitaa, kun nosti vaan pojan viereen ja sitten takaisin sänkyyn. Välillä nukahdin tosin niin sikeään uneen ja poitsu oli unohtunut kainaloon. Meillä Ikean tavallinen pinnasänky on ajanut sänkyasian todella hyvin, samoin kuin Ikean syöttötuoli (49e), jossa on oma pöytä kiinni. Tätä suosittelen kaikille siinä vaiheessa, kun syöttötuolin hankinta on ajankohtainen. Moni haluaa TrippTrappin ja kyllä se meilläkin tuolla vaatehuoneessa on, mutta Ikean tuoli on paljon parempi monella tapaa.

Mansikkainen
 
Haaveiliko joku tuttikuumemittarista?
Meiltä saisi edulliseen hintaan. Paketti on siis avaamaton ja sisältää tutin, tuttikuumemittarin ja tavan mittarin. Merkiltään on Philips.

Voi laittaa yv:tä tulemaan ken sen haluaisi ostaa.
 
XoXo; Joko olet alottanut sängyn maalaamisen? meilläkin sama homma edessä mutta maalataan harmaan-mustaksi, eilen jo aloittelin hiomista ulkona kun oli niin ihana ilma :)

Tavaraa meiltä puuttuu vielä rintapumppu, itkuhälytin, kaikki tuttipullot ja harsot ja semmoset, mutta isommat hankinnat taitaa olla tehtynä, eli rattaat, sänky, turvakaukalo, sitteri, amme, kantopussi, makuupussi ja vaatettakin saatiin siskolta ihan kiitettävästi, ja vielä ei olla mitään jouduttu uutena ostamaan :)
 
Mulla ärsyttää ko ei tiä yhtään, missä sitä tässä syksyn päälle tullaan vielä asumaan, eli ei paljo vaikuta tuohon nykyiseen kotiin alkaa vauvan kamoja laittaan paikoilleen,  tai ees purkamaan vielä varastosta.. Tosin varasin esikoiselle jo sängyn, ko halvala sain. Väriä siltä vain pitäs vaihtaa.
 
Lme meil on vähä sama tilanne ettei tiietä yhtään missä tullaan asumaan vielä täs syksyn päälle.. jotenki kauheen stressaavaa kun ei oo mikään varmaan, ja etenki se että kun en ees tiedä synnytänkö missä sairaalassa :D
 
Takaisin
Top