Hankinnat vauvalle.. ♥

Bumbo toimi meillä myös matkasyöttötuolina. kätevää ottaa kyläpaikkoihin mukaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Baby björnin balance on ihan loistava. Me saatiin halvalla tutuilta, käyttöön otettiin sillon ku poika rupes maistelemaan soseita. Muuten en kannata tollasia "passivoivia" vekottimia, hyppykiikut, kävelytelineet ym saa näkemään punasta. Lattia on paras paikka motorisen kehityksen kannalta. Veikkaan kyl et kakkosen kans sitteri tulee enemmän käyttöön ku ei riitä kädet kahdelle. :)

Kiva lukea näitä, tulee mieleen esikoisen odotus, :) Nyt vähän rauhallisemmalla mielellä eli en ole ostanut mitään. Kaukalo täytyy jossain vaiheessa käydä ostamassa, sillä se annettiin vaihdossa turvaistuimeen. Ehtii sen kyllä mieskin hakea vauvan synnyttyä. :D Jos tulee tyttö, kuten epäilen, ei tarvi ostaa juuri mitään muuta. Jos tulee poika, täytyy ostaa jotain vaatetta. En onneksi ostanut kovin montaa alle 56 cm -kokoista vaatekappaletta, sillä niitä ei ehdi montaa kertaa päällä pitää. :) Ei kannata luottaa sokeasti kokolappuihin. Monta vaatetta jäi lähes käyttämättä sen vuoksi, kun olivat pieniä ennen kuin ehti niitä käyttöön ottaa. Minäkin tykkäsin pitää housuja ja sukkia, mutta monet sukat pysyvät älyttömän huonosti jalassa. Potkuhousut kätevät, jos haaroissa nepparit. Puolipotkareista tykkäsin potkuhousuja enemmän, etenkin, kun olivat just sopivat eivätkä liian isot. Jalkaterien päällä oli joskus sukat, jotta pysyi hyvin paikallaan.

Sitteri oli hyvin vähän käytössä eli lattialla pötkötteli lähes aina (kun vain viihtyi eli oli viihdyttäjä). Ihan alussa sitteri täysin vaakatasossa vauva kyljellään, peittoon käärittynä siinä sen päällä pötkötteli eli nukkui keskellä olohuoneen/keittiön lattiaa, sillä halusin pitää vauvan lähellä. Käytin sitteriä vaakatasossa myöhemminkin, lapsen hereillä olon aikana. Syöttötuolina käytettiin ennen kuin sai syöttötuolissa istua ja sitten nostettiin sitteriin, ellei viihtynyt lattialla ja piti jotain kotiöitä tehdä. Minä ajattelen näissä asioissa siten, että kaikkea kohtuudella. Ei ne kävelytelineet ja hyppykiikut yms. mitään vahinkoa ehdi aiheuttaa, jos niitä silloin tällöin käyttääkin. Itse en tosin sellaisia omista, mutta esikoisen kohdalla mielessä kävi, kun oli niin sylivauva. Oli sitten kantoliinassa, jotta sain kotitöitä tehtyä tai sitten jätin kotityöt tekemättä. ;) Bumbo on kätevä. Uimahallissa meillä niitä ja vauvauinnissa käytettiin, mutta kotiin en koe sellaista tarvitsevani. :)

Muokattu viimeksi:
Meillä sitteri on ollu käytös sillon ku maisteltiin soseita ja jos on vauva ollu muiden syödes hereillä ni on sitterissä köllöttäny pöydän vieressä. Enemmän meillä oli muksut lattialla ja esikon kans puuhatessa pikkusisko touhus lattial omiaan. Mäkin näen miukin tapaan punasta noiden hyppykiikkujen ja kävelytuolien kans. Ne ei oo ergonomisestikaan hyviä. Manduca on meillä metsäretkiä varten ja oon kokenu sen näppäränä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Nii ja onhan toi manduca näppärä myös jos vauva karjuu huomioo just ku pitäis ruokaa loihtia.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon myös suunnitellut manducan hankkimista, kantoliina jo löytyy. Varmasti tulee käyttöä, kun kahden naperon kanssa touhuaa. Kyttäilen toria ja huuto.nettiä, jos löytyis edullisesti käytetty.

Kävin sitten taas vinguttamassa visaa, tällä kertaa lekmerin nettikaupassa. Mukaan tarttui imetystoppia, parit äitiyspaidat sekä muutamat bodyt pienelle, pääasiassa outletin puolelta. Siellä on huomispäivään asti vielä voimassa yli 100 eken kuluttajille 20 euron alennukoodi (pyörii siinä yläpalkissa mutta leikkasin varmuuden vuoksi mukaan).

€20 alennus sivullamme Lekmer.fi koodilla 6wy7kGqT24 Tarjous on voimassa 28/7-2014 asti, kun ostat tuotteita vähintään 100 €:lla.
http://lekmer.fi
Kukakahan ottais mun kortin haltuun, kun en näköjään voi ihanuuksia nähdessä hillitä itseäni yhtään...http://lekmer.fi

.

Vinkkinä jos meinaatte ostaa uutena turvakaukalon niin hobby hallissa on brion primo kaukalo isofixillä 150e Niin edullisesti ei varmaan uutena saa tuollasta pakettia

• Tykkään
Reaktiot: DT
Meil on toi brion kaukalo + isofix, iso peukku sille! Esikko (10 kk, reilu 9 kg ja 75 cm) matkustaa siinä vieläkin.

Täältä muuten löytyy Autoliiton uusin turvaistuintesti:
http://www.autoliitto.fi/@Bin/9340007/0604 Turvaistuintesti tulostaulukko.pdf

Turvakaukalo Recaro Privia kiinnitettynä Recaro fix -telakalla saavutti testin ainoan erinomaisen kokonaisarvosanan. Tosin siinä oli moni muukin menestynyt hyvin, mutta esim. käytön helppous tai puhdistaminen ei ollut saanut erinomaista arvosanaa, jolloin kokonaisarvosanaksi hyvä. ;)

Ja täältä sitten merkin, mallin ja valmistusvuoden perusteella jaoteltuna, jos jollakulla kiinnostaa:
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/

Me saatiin eilen viimein aikaiseksi ostaa esikolle uus turvaistuin. oon noita testituloksia kyttäillyt, mutta on tuntunut siltä et mikään hyvän arvioinnin saanut ei vastaa meidän tarpeita (mm. isofix, kiinnitys selkä menosuuntaan). Mutta nyt löyty hyvän arvioinnin saanut, jolla hintaakin oli "vain" 400 e. Saa pakata kaukalon odottamaan sairaalasta kotiutumispäivää. <3

Meillä esikoisella Cybex Sirona. Aivan huippu! Kaukalot menestyneet testeissä hyvin, mutta turvaistuimen valinnassa oli jo vaikeuksia (Sirona menestynyt testeissä hyvin)... Niin ja selkä menosuuntaan mennään niin pitkään kuin mahdollista, tosin todennäköisesti esikoinen siirtyy taas uuteen istuimeen, kun tulevalle pikkukakkoselle jää kaukalo pieneksi. Ehkä hankitaan esikoiselle sitten (yli 3 v) jo istuin, joka kasvot menosuuntaan ja menee myöhemmin turvavyöistuimena, vaikka siinäkin vaiheessa kasvot menosuuntaan kauhistuttaa...

Muokattu viimeksi:
Lissufin, kiitti vinkistä ton brion kanssa käydään tänään tsekkaamassa se ja jos se vaikuttaa hyvältä voi sen ottaa sitten! Miehelle ihan ehdotonta on toi isofix kiinnitys, mä vaan meen mukana, vaunut on mun päätös kuulemma, paitsi etten saa mitään pilipali vaunuja (kevyitä) ja niin edelleen. Eli saas nähä... Samalla reissulla käydään meinaa kurkkaamassa mun yhdet vaunu suosikit, kun emmaljungia en meidän rappuvarastoon uskaltaisi millään jättää, ovi on suoraan ulos ja menee huonosti kiinni ja vaikka vakuutus sen korvais (osittain) niin odotteleppa sitä päätöstä sitten. Eikä hissiä oo niin veikkaan että parempi tyytyä ykkösen kohdalla nyt vähän edukkaampiin vaunuihin.

Voi että! Meillä vaunut on nyt haettu ja puunattu ja tuolla ne odottelee portaitten alla (siis meijän omien portaitten) <3
Eli kaikki ketkä meillä tulee käymään niin ei voi erehtyä enää :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Sama täällä, kaikki ketä käymään tulee, ei voi erehtyä siitä mitä tuleman pitää, kun metrin päässä eteisen ovesta on vaunut =) Piti viime viikolla tätin suosiollisella avustuksella väistellä veljensä vierailu. Eivät vaunut mahtuneet eteisen vaatehuoneen liukuovista sisään, niin paikka on sitten vissiin seuraavat pari vuotta tuossa missä ovat nyt

Juu oliha niistä pakko ottaa heti kuva ja äitille laittaa että tämmöset! Turvakaukalo on samaa kuosia, mies tuo työreissultansa parin viikon päästä :)

Tipunen
Joo meillä kans heti tossa metrin päässä ovesta :D Siinä niittrn paikka on seuraavat vuodet :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1406748045374.jpg
    1406748045374.jpg
    42.5 KB · Katsottu: 73
  • 1406748079361.jpg
    1406748079361.jpg
    49.2 KB · Katsottu: 68
Takaisin