Hankinnat vauvalle.. ♥

lissufin
Kiitos! Tohon ratasosaan kuuluu vielä jalkapeite ja sit on sadesuoja, erillinen hyttysverkko ja kissaverkko. Pyynti oli 800€ Mut mies osaa homman ja maksettiin koko paketista 575€ :) Oli vähän likaa tossa nahassa ni sen takiaki jousti hinnassa, mutta kun puunasin sen nahanhoitoaineella niin ei siihen jääny ku muutama haalea tumma raita jos oikein kyttää :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Näitä sitä sitten saa sen 5 kk hypistellä :). Ja sen jälkeen sitten vissiin kyllästymiseen asti pestä.... Fleecehaalari uutena poistosta, vaalea merinovillahaalari kirppikseltä, puolipotkuhousut poistokorista (kaikkien housujen piti olla kokoa 62, vaan kummasti toiset on melkein 10 cm pidemmät). Alla vielä itseommellut harsot odottamassa pesukonetta. "Ylärivistä" reunimmaiset kirppikseltä, keskellä body ja ruskeet sammarit poistokorista. Lisää ihanuuksia tulossa vielä huomenna.

Rattaissa on kova koppa, kankainen sadesuoja ja hyttysverkko, rengassuojat, kaukaloadapteri, istuinosa ja siihen jalkasuoja. Toi tosi paksu käsien lämmike on varmaan aika kiva talvella. Ette muuten usko mikä oli rattaiden ostoperuste.... Ovat auton kanssa täysin yhteensopivat väriltään :p. No mahtuu ne muuten myös hissiin, sekä auton perään ja on maastomönkijärenkaat sekä kunnon jousitus ja tukeva runko. Renkaat eivät kylläkään käänny, mutta en usko että kovin montaa reissua näillä edes yritetään shoppailla - me ollaan sitten suorien reittien menijöitä....

Sandella on kyllä aika luxusmalli :cool:

WP_20140731_005.jpg WP_20140731_006.jpg WP_20140731_007.jpg WP_20140731_003.jpg WP_20140731_004.jpg

Voi ku söpöjä vaatteita ootte hankkinu! Mä oon vähän jopa kateellinen, kun mulla ei oo tommosta ostosvimmaa kun toisilla.

Jotenki en jaksa vaan lähtee kaupoille ostoksille.. Tässä nykyisessä asunnossa ei oo ees vauvan vaatteille saatika vaunuille tilaa, joten oon nyt keskittynyt asuntokauppoihin.. Täs nykyisessä ollaan asuttu syksyllä täydet kaks vuotta, joten kuhan sinne päästää, ni tää mamma lähtee shoppaa asuntoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi mitä se tipunen on löytäny! Hauskan näkönen tuo käsien lämmitin. Ja varmasti tarpeellinen!
Ite kävin kaverin kans kirppiksellä ja noh.. Eurolla kun sai melkein käyttämättömiä vaatteita ni kolme otin matkaan :)
Mies totes vaan että lähtikö mopo keulimaan. Sanoin että ei vaan pesänrakentamisvietti tais vihdoin iskeä vaatteiden muodossa :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mikä ihme tää käsien lämmitin on? En ole koskaan nähnyt tai kuullut moisesta :grin Ainakin isolta, pehmoiselta ja lämpöiseltä se näyttää!

Onko se jotain mitä pystyn vetoon miehelleni tarvitsevani?

Joo, se on just sellainen, miltä näyttää. Aito lampaanvilla olis varmaan vielä ihanampi kuin tekoturkis, mutta eiköhän tuollakin pärjää.

Kai siitä jotain iloa on, kun tuuli ja viima iskee (kuka silloin ulkoilee?) tai on kovempi pakkanen. Saattaa se aisa tuntua hanskojen läpi aika kylmältä, varsinkin jos pitempiä lenkkejä käy tekemässä. Ainahan voi miehelle perustella että muillakin on :)

Jos ostatte auton turvakaukalon käytettynä niin muistattehan varmistaa,ettei se ole yli 5v. vanha. Sen jälkeen kaukalon jännitteet ovat jo heikentyneet niin paljon,ettei ole enää niin turvallinen. Vaikka sitä ei olisikaan kolaroitu. Niin ja onhan tuotteiden kehitys mennyt hurjasti eteenpäin 5 vuodessa.

Me ostettiin vauva- kirja, siis se sellainen mihin kirjataa muistoja. Ostin sellaisen mihin laitetaan jo ihan odotuksesta asti <3 ja isukin äidille ostettiin ihana suku-kirja, mihin saa laitella suvun historiaa ym. Ihana lukea niitä sitten joskus! Siinä mun ekat hankinnat :)

Äm85, mikä sukukirja? Alkoi heti kiinnostaa, onko se joku valmis kirja, vai tyhjä kirja, johon saa vapaasti kirjoittaa?
Tuollaisen voisin nimittäin antaa äidilleni täytettäviksi ja ehkä miehen isälle (tai äidille). Harmi vaan, että jos sen tekee ensimmäiselle lapselle, niin toiselle (mahdolliselle) pitää sitten ottaa kopiot.. Eivät ehkä jaksa toista täyttää.

Harkitsin Mauri Kunnaksen vauvakirjaa koska on sukupuolineutraali.

Tänään pitäis hakea postista vaatepaketti, jossa on sit ihan niitä pikkuvaatteita ja pari vähän isompaakin haalaria. Ihan ku ois jouluaatto, kun odottaa sitä paketin avaamista jo nyt aamusta. Mut ensin pitäis jaksaa olla päivä töissä :grin Viimeks ku äiti toi petivaatteita ja leluja vauvalle, ni yhdessä esikoisen kanssa oltiin kilpaa tonkimassa tavaroita.

KoBe suomalaisessa kirjakaupassa oli pariikin erilaista sukukirjaa, siellä missä ne vauvakirjatkin. Me otettiin sellanen Mummola- kirja, koska miehen äidille menee :) Ja siellä on kaikkia kysymyksiä ym. sukupuita sun muita.. Se oli ihana!

Täytyypä käydä kurkkaamassa, löytäisinkö itsekin. Noita ainakin voi täyttää etukäteen. Ja vauvan ekaksi kuvaksi kopioin ultrakuvan :)
Oma äiti pyytää joka kerta 12 viikon ultrakuvan nähtäville, kasvojen sivuprofiili näkyy hyvin ja se ihastelee sitä joka kerta. Saa sitten konkreettista tekemistä :D

Vauvan vaatteet saavat odottaa vielä neljä viikkoa. Rakenneultran jälkeen voisi hankkia jotain pientä.
Ja joku taisi mainita, että makuupussi jossa jaloille omat haarat, olisi näppärä. Sellaisen voisi hankkia jossain vaiheessa.

KoBe - on kenties tarkoitettu turvakaukaloon käypäistä lämpöpussia. Jos on haarat, niin sitten vyöt laitettaneen pussin päältä, sitten on niitä joissa on vaan vöiden reiät pussin selustassa, eli pussi ensin kaukalon pohjalle, sitten vauva viritetään kiinni ja pussin vetoketju kiinni. Vauva on tällöin tiukemmin kiinnitettynä.

mulla on just tällainen kaukaloon käypänen pussi, Voksin Move höyhenpussi. Saa nähdä onko reiät oikeissa paikoissa kaukalon vöihin nähden kun en ole sitä vielä hankkinut. Täytyy sitten tarvittaessa ommella uudet reiät ja tukkia vanhat, jos pahasti kinnaa.

Esim. siis tällainen. Tosin näitä on eri valmistajilta ja todella eripaksuisilla toppauksilla. Jotkut käyttää kai myös vaunuissa ens alkuun.
http://www.huuto.net/kohteet/maxi-cosi-lampopussi/324488581

Helsingin reisulta sain matkaan kaverilta "turhaks" jääneet matkikset. Aattelin tehä tai ostaa uuden päällisen selkänojalle ettei oli nii mustat rattaat. Nyt pitäis alkaa ettii vaunuja :)

http://aijaa.com/EBJFYQ tälläset ja sit kaks ikea kassillista vaatteita :-) luulis pärjäävän näin alkuun

Musta on hauska huomata, kuinka itteeni ei kyllä yhtään huvita lähtee vielä ostaa vauvalle mitään ( ei tunnu vielä/ näytä et masussa asuu joku ), vaikka joskus aattelinki et ihanaa ostella kaikkea omalle pienokaiselle. Ja oma mieskin vaikutti, ettei sitä ihan ekana saa vietyä ostoksille, mutta nyt se jo multa kyseli, et millon mennää hankkii vaunut ja kaukalot. Sitten se selaa netistä ja lukee blogeista (mammablogeista!) arvosteluja. Nyt vaan kun se sais mut houkuteltua kaupoille, luulen et asia tulee vielä konkretisoitumaan ru jälkeen ja mäkin innostun❤️ ja toisaalta mulla on näkemystä, mitä halutaan, ni luulis et asia voi olla iisi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vähänkö ihanaa, mun miestä ei ihan hirveesti oo kiinnostanut hankkia yhtään mitään, ja mä en kans oo vaatteita hommannu ku odotan sitä r ultraa ennen ku uskaltaa alkaa innostuu enempi ja värimaailma selvii (toivottavasti! ) :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä ostin tänää trikoohousut sit vähän isommalle vauvalle 74cm ku maksoi 3.5e uutena. Kotona huomasin et ne oli ihan selkeät poikapöksyt. En tiiä oliko enne :D

Meillä hankinnat edennyt siihen, että auton turvavyön madallin on minulle otettu käyttön. Sekin kuitenkin vauvaa ajatteleva hankinta. Ja miehelle delegoitu nettisalapoliisin työ; etsiä tuplarattaat/vaunut. Jotkut millä voi viedä pientä mutta että kyytiin mahtuisi talvella varmuuden vuoksi pitemmällä lenkillä väsähtävä 3v.
Myös lastenhuoneen järjestys rakennettu mielessä uudestaan, jotta saadaan kaikki mahtumaan toisen sängyn saavuttua.

Ensimmäinen ostos tuli sitten tehtyä tai no varattua. Yllättäen löytyi naamakirja kirppariryhmästä halvalla pinna/juniorisänky eli brion sleepi. Perjantaina olisi haku ja sitten varmaan tulee muutakin ostettua ku on alkuun päässy :)

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Takaisin