Hankinnat vauvalle.. ♥

Nyt on siskolta lainattu leikkimatto ja paksu lämpöpussi vaunuihin. Ja mun kun piti ommella vaunukäyttöön untuvainen pussi fleecesisuksella ihan itse - nyt pitää miettiä, onko siinä sitten enää järkeä, kun tuskin kahta tarttee. Muut siskon vermeet jäikin vielä kattomatta.
 
Hei vielä semmonen tuli mieleen, että ei ne kypärämyssyt oo niin justiinsa koon puolesta. Kunhan ei ihan hullun iso se naama-aukko siinä ois, ettei pääse korviin tuuleen. Tosin, jos siinä tiukahko korvalapullinen pipo vielä päällä niin sekään ei haittaa. :)
 
Onnistuin löytämään Prismasta piilotettuna erilliseen koriin aivan eri paikkaan muista lakeista koon 0 kypärämyssyn.. siinäkin tosin lukee että puolivuotiaasta vuoden ikäiselle.. kasvojen aukko on pieni, mutta muuten ei noin suuri pää toivottavasti vauvalla ole.. helppo toki itse pienentää sopivammaksi..
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Pinnasänky vihdoin ostettu. Nyt ei tarvi enää ressaa mistää (eipä...)
 
Tänään tuli postiin yhdistelmärattaat pehmeällä kantokassilla (hiukan mietityttää kun siinä ei tuntunut olevat minkäänlaista kiinnitystä rataosaan), turvakaukalo ja telakka. Jee! Nyt ne on!

Totesin samalla että sitteriä en heti hanki, turvakaukalo ajaa alkuun saman asian ja jos poika jatkossakin tuntuu olevan hereillä vain kun liike loppuu, hankin sellaisen keinuttavan sähkösitterin mistä tuolla aiemmin oli puhetta. 90€ yöunista ei ole liikaa, jos ne sn tekisivät. Jos tavallinen riittää, niin hankin jonkun perusversion.
 
Me ostettiin lastentarvikkeen alesta sellanen keinu kun oli 49€ jos viihtyy siinä sitten :)
 
Täälläkin on vielä sitteri hankkimatta, tuttu kaupitteli kunnon kallista koliikkikeinua, mutta ihan en viitsisi niin paljoa maksaa mitä sillä vielä pyydetään - hyväkuntoinen kyllä, eli ei sinänsä paha hinta, mutta kun mulla se käyttö jää turhan vähäiseksi, kun ollaan vaan jonkin aikaa kotona, ja mummilassa on sitten käytössä toinen sitteri. Taitaa siis munkin muksu olla tarvittaessa kaukalossa ens alkuun, jos sitteriä tunnun tarvitsevan.

Eilen shoppasin setin vastiketta, parit tutit ja synnärikassiin herkkuja, luumuja ja juotavaa. Jokohan viikonloppuna pakkaisi kassin ihan oikeasti samalla kun muutenkin taas järjestellään siskon kanssa paikkoja. Ja rattaiden renkaisiin pitää jossain vaiheessa muistaa pistää himppa lisää ilmaa, on ilma vähentynyt käytön puutteessa alareunasta :wink.
 
Neuvolassa muistutti kassin pakkaamisesta. Pitäskö tuota siis alkaa jo oikeesti miettiä? :D
 
Mulla on vielä kaukalo autoon hankimatta ja siihen sopivat matkarattaat (travelsystemiksi). Kunnon vaunut ja rattaat on erikseen. Ja sitterikin on vielä hankimatta, oon liian tarkka sen värityksestä ja pitäis tietty saada halvalla ja hyvä :grin... vaikee löytää!

Se kaukalo autoon onkin ollut mulle vaikee valinta. Pitäis olla ehkä se isofix- kiinnitteinen, mutta en oikein tiiä mikä ois hyvä. Aiemmin meillä on ollut Brio primot , jotka veivät autossa pienen tilan ja olivat kevyet kantaa. Niinpä tuntuu että olis turvallista päätyä niihin. Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on kaukaloista, mikä on hyvä ja minkä takia olette olleet niihin tyytyväisiä??
En pääse ostaan matkarattaitakaan ennen kuin olen kaukalon hankkinut, jotta tietää mitkä matkikset sitten sopii sen kaukalon kans. Käytettynä olen aikonut kaukalon ostaa, kun ne niin kalliita ja käyttöaika on niin lyhyt, ettei ne oikeesti ole miksikään menneet, jos yhdellä lapsella on olleet käytettynä. Harmi, kun ei ole itse tullut aikoinaan säilytettyä kaukaloita myöhempää käyttöä varten... se ois ollut Fiksuu! :rolleyes:
 
Mä ostan veljeltä Chicco-vaunut + turvakaukalon. Nyt vaan luin tosta neuvolasta saadusta raskaus"raamatusta", et nois kaukaloissakin on joku "parasta ennen" päivä.
Veljeni on ostanut tän vaunut/kaukolosysteemin jo käytettynä.
Täytyy nyt sit tutkia, että toi on ok. Hyvä kuntoinen kyllä, eikä olla siis kun kolmas käyttäjä. Toi ois vaan kätevä setti, kun turvakaukalon saa niihin vaunojen runkoon, ni ei tarvi erillisiä matkarattaita.
Ehkä tää on vaan tätä äipän ylireagointia! :grin
 
Maxi-cosin cabriofix kaukalo on ollu hyvä, kevyt, helppo naksauttaa telakkaan kiinni ja pois, ja lisäks sopii aika moniin rattaisiin ainakin adaptereilla... oli lisäks turvallisuustestivoittajia jonakin vuonna. Ei valittamista :)
 
Meillä myös tuo maxi-cosin cabriofix ilman telakkaa kylläkin. Oon tykännyt. Sopii adapterilla noihin meidän baby jogger city Selecteihinkin! Ja niin sitä pitikin sanoa että nuo baby joggerit on kyllä ihan ylivedot! Vauvalle vaan ostin mustan kantokassin jonka saa sisaristuimeen ja avot kun on hyvät♡♡
 
Aah, meille on tulossa tuplarattaiks just noi :) en kyllä usko että tarvitaan kopalle adaptereita, kun aika vähän käytetään autoa, mutta eihän sitä tiedä esim kesälomareissulla tms... ja jos liikun vauvan kanssa kahdestaan niin käytän kyllä stokkeja kumminkin.
 
Kaukaloissa suositellaan ettei yli 5v. vanhoja käytetä! Niiden pinnoitukset on jo väljehtyneet, etteivät ole enää niin turvallisia! Ja kehitys on mennyt huimasti eteenpäin!
 
Noi on kyllä niin hintansa väärti. Todella kevyet työntää( olin kaupassa tytön ja saman ikäisen serkkulikan kanssa ja tosi hyvin kulki niilläkin) ja muutoinkin näppärät pienissä tiloissakin. Ihanasti saa vauvan tuulelta ja tuiskulta piiloon kun kuomu taittuu niin pitkälle kaantokassin päälle...niin ja tavaratila on kans ihanan tilava! Suosittelen :wink
 
Hankittiin Brion Smilet, jotka tuli eilen. Turvakaukalo samaa sarjaa. Mutta mutta... Setti haisee joltain rasvalta tm., liekö sitten vaan muoviosat tai nivelet, en osaa sanoa, mutta nyt pohdin että pitäisikö jotain kangasosia irrottaa ja pestä?

Onko kellään kokemuksia?
 
Ite halusin ostaa kaukalon uutena molemmille. Esikoisen kaukalosta sai aikoinaan ihan hyvin vaihdossa, kun ostettiin turvaistuin.

Maxi-cosin cabriofix ois ollu kiva eli paras, mutta oli niin uskomattoman hyvä tarjous cybexista, että päädyttiin siihen, ku hintaeroa jäi yli 100 e, ku mahtaa olla normaalisti jopa maxi-cosia hiukan kalliimpi. Molemmat merkit käy meidän vaunujen ratasosaan. Britaxin kaukalo (se uusin malli, joka edelleen markkinoilla) oli esikoisella. Tykkäsin, mutta raskas verrattuna cybexiin. Cybex sopi maxi-cosia paremmin jotenki käteen eli kivempi kantaa, mutta maxi-cosi asettui autoon vielä paremmin, ku siinä se kallistus (britax taas oli aivan kamalan pystyssä). Nyt ois maxi-cosistaki ollu tarjous netistä ku ois tilannu, mutta ei voi mitään, ku piti aikoinaan hätäillä. Hyvä kait se cybexiki on. Pääasia, että isofix.

Kaukalot menestyny monet hyvin testissä, turvaistuimet taas ei ja niissä väärän kuvan turvallisuudesta antaa se, että kasvot menosuuntaan olevat menestyneet paremmin, vaikka niissä niskat pääsee retkahtaan jne.. Niissä kannattaa katsoa muutaki, ku kokonaisarvosanaa. Itellä pitiki sitten hommata cybex sirona, joka aivan hullun kallis, mutta ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Helppo nyt etenki, ku sen saa käännettyä sivulle, ku asettaa lapsen siihen. Päädyttiin siihen, että ostetaan sitten vielä erikseen turvavyöistuin.
 
Meidän kaukalo on alle 3v vanha, että eiköhän se vielä sen reilun vuoden verran kestä käyttöä, tuskin on niin hapertunut kun lämpimässä hyvin säilytetty... Ja itseä epäilyttäis muutenkin toi 5v raja, vaikka olen siitä kuullutkin: en usko että joku halpa paska joka ei testeissä menesty, voi muka uutenakaan olla parempi kun laadukas ja hyvin pidetty pari vuotta vanhempi kaukalo/istuin... Puhumattakaan siitä, millaisilla autoilla ihmiset ajaa! Ehkä upouudessa huipputurvallisessa autossa menee keskivertoistuinkin, mutta jonkin 90-luvun koslan turvallisuutta tuskin yks upouus kaukalo paljon pelastaa, jos nyt siis sattuis se kolaritilanne tulemaan, mihin näillä kaikilla toimenpiteillä varustaudutaan. Että kaukalossa ja istuimessa on ergonomialla aika suuri merkitys noin arjessa, ja siksi sen sekä myös turvallisuuden mukaan olen istuimet valinnutkin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Joo. Ite en vaan uskaltais ostaa keltään tuntemattomalta käytettynä, ku ei yhtään tietäs kaukalon historiaa, mutta muuten menee varmasti muutaman vuoden vanha istuin. Me päädyttiin laittaan kaukalo vaihdossa, ku ei tienny missä vaiheessa tulee toinen. Ja raski siinä vaiheessa paremmin sijoittaa turvaistuimeen, Jos paha kolari sattuis, ei siinä auta istuin oli mikä vaan...
 
Mun pienelle tuli vähän käytetty Maxicosin Pebble. Jäi liikkeessä pebbleä ja cabriota vertaillessa sellainen tuntu, että pebble on jo alunperin enemmän makuuasentoon tuleva, ja lisäksi sitä asentoa saa säädettyä telakassa. Tää muksu kun joutuu pienestä pitäen tekemään tosi pitkiä automatkoja aina kun ajellaan mummolaan ja sieltä pois, mitä kevään mittaan tulee tapahtumaan vähintään kerran kuussa, niin ei oikein voi mitään liian pystyyn jääviä malleja edes kattoa.
 
Takaisin
Top