Hankinnat vauvaa varten

Niin ja siihen isompaan woombieen poika siis edelleen mahtuisi, mutta ei enää tarvitse. Unipussissa kieppuu itsensä ihan solmuun.

Onko tää toukkapussi ja unipussi siis sama asia? Ajattelin että pyytäisin anoppia ompelemaan meille unipussin, mutta kaavoja siihen on ollut melko hankala löytää.. Valmiiden unipussien kuosit on aivan järkyttävän rumia, sellasia ysäritekeleitä :/ Kapaloa harkitsen sitten jos nukkuminen ei unipussissa onnistu mutta muuten ajattelin että ihan vastasyntyneestä mennään unipussissa.

Vielä puuttuu amme (taiteltava stokke), turvakaukalo (saadaan kaverilta), vaunut (valinta jo tehty) ja pinnasänky (käytettynä torista). Plus sit pikku sälää vielä mut muuten aika mallillaan!

Toukkapussista ei tuu kädet ulos. Unipussissa on käsille aukot :)

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Ymmärsin että toukkapussi parempi, unipussi vaan on pussi jossa vauva nukkuu ja pitäisi tuntea turvaa, mutta toukkapussissa kädet ei pääse heilumaan ja aiheuttamaan levottumuutta.

Googlettelin tuota toukkapussia ja tajusin että tollanenhan oli yhdellä tutun lapsella. Katoin vaan facebookista että mihin ihmeen jätti-villasukkaan se vauva oli oikein tungettu :D

Näyttää kyllä hyvältä! Ja just sellaselta minkä anoppi tekis mielellään :) Ehkä sitten 1kk-3kk iässä vois siirtyä siihen unipussiin tai pyytää isompi toukka. Miten onko noissa aina tuo alaosa pussi? Eli ei onnistu vaipanvaihto alakautta. Jotenkin kuvittelisin että olis helpompaa että se pussi olis myös alhaalta auki. Tai että siinä olis napit tms.

Niitä on tosi monenlaisia niitä toukkapusseja, joissain on napit alaosassa.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Mä innostuin kans neulomaan toukkapussia tulokkaalle. Tuo Dropsin baby merino on kyllä aivan ihanan pehmeä lanka. Ei kai tuon pukemisessa mitään kummempaa ole, vauva vain kaula-aukosta sukkana sisään. Jos tuntuu hankalalta niin voihan sitä yläreunaa kääntää pukiessa rullalle.

Äiti oli taas repsahtanut ostamaan vaatteita vauvalle, mä en oikein jaksa uskoa että ehdin noita edes kaikkia käyttämään. Vielä kun olin sanonut ettei kannata enää alle koon 68 ostaa niin nääkin oli nyt alle sen. :facepalm: Ja viikko sitten anoppi oli ostanut myös alle sen kun oli muistanut että se oli alle 62koon...

Hei onko joku jo pessyt hommattuja vaatteita?
Ite tässä mietin että jos niitä alkais jo vähän järjestellä pois laatikoista ja pesis puhtaaksi.
Mutta pitääkö olla hajusteetonta pesu- ja huuhteluainetta?

Joku vanha ohje ainakin on että mieluummin hajusteettomat pesuaineet vauvalle :) iteki ostin vauvan vaatteille oman mis ei hajusteita :)

No niin mäkin muistelin et on ollu suositus ainakin joskus ettei hajusteellisia pesuaineita suositella käytettävän.
Täytyypä siis mennä pesuaineostoksille :)

Mielellään ei käytettäisi sitä huuhteluainettakaan. Meillä käytetään muutenkin allergia- ja astmaliiton suosittelemia pesuaineita niin oon pessyt aina välillä "pikkupyykkiä". Äsken hain yläkerrasta taas kassillisen pestäviä. Nää oli äitiyspakkauksesta.

Sain pussillisen myös käytettyjä vaatteita ja ne haisee tosi vahvasti huuhteluaineelle. Omaan nenään ainakin ottaa, en kyllä jaksa alkaa niitä pesemään. Kyllähän ne varmaan aika nopeasti löytää tiensä pyykkikoneeseen.

Mä oon osan käytettynä saaduista pessyt jo saman tien kun niitä ollaan saatu mut suurin osa on vielä pesemättä. Ajattelin keskittää sen homman sinne vikalle kuulle mut nyt kun miettii niin miksei niitä loppujakin vois jo pestä niin ei tarvis enää miettiä sit viime metreillä... tosin vaatteita on vielä varmasti tulossa lisää (mm. babyshowerit tiedossa) ja mieluiten ne pesis sit isommissa erissä, vaikka voihan kai omiakin vaatteita samalla pestä jos meinaa jäädä joku yksittäinen vauvan vaate. Oon käyttäny muutenkin hajusteettomia pesuaineita.

Mä pesin lahjoituksena saadut vaatteet kun ne oli ollut ennen kirpparilla myynnissä niin jotenkin ei vaan halunnut suoraan laatikkoon viikata niitä. Itse käytin samaa pesuainetta kuin omillekin vaatteille. BioLuvil Classicia oon aina käyttänyt kun oma nenä ei siedä mitään vahvoja pesuainetuoksuja. Huuhteluaineen käyttöä ei tosiaan suositella vauvanvaatteille enkä huuhteluainetta muutenkaan käytä.

Mulla on nyt sitten yllinkyllin kokoa 80 ja 86, mutta vain YKSI 56 body eikä mitään muuta pientä vaatetta :grin Tarvis varmaan mennä shoppailemaan, tai kattoo ensin toi toinen lahjoitus et mitä sieltä löytyy :wink

Tänään tuli Kelalta tieto et äitiysavustus on myönnetty ja tulee parin viikon kuluessa. Siinä paketissa on ilmeisesti aika hyvin pieniä vaatteita?

Mun silmiin äippäpakkauksen vaatteet näytti aika isoilta. Niissä ei kokolappuja tosin oo että vaikea sanoa. Ehkä vaan tuntui siltä

Äitiyspakkauksen vaatteet on pääosin ollut ainakin aiempina vuosina reilua mitoitusta. Ja mitä nyt kelan sivuilta katselin, niin eniten näyttää olevan kokoa 62-68 tai 68-74. Meidän pienikokoisina syntyneille lapsille ei äp:n vaatteita oo ihan muutamia lukuunottamatta voinut heti käyttää, kun en tykkää käyttää kovin paljon liian isoja vaatteita.

Takaisin