Hankinnat vauvaa varten

Vaikeeta kun esikoinen tulossa niin ei yhtään osaa hahmottaa tavaroiden tarpeellisuutta! Me asutaan hissittömän kerrostalon 3.kerroksessa (vaunujen säilytyspaikasta 4.kerros) niin siksi mietein että toi vois olla hyvä ratkaisu.. Hinta on kyllä suolainen, etenkin jos käyttöikä on lyhyt ja käyttöä ei tule paljoa. Pitää laittaa mietintämyssyyn tämä!
 
Olen hämmentynyt. Tuolla alakerrassa nimittäin odottavat vaunut tai oikeammin vielä rattaat. Kirppiksellä törmäsin siisteihin Emmaljungan City Cross -malliin, hinta 30e. Alta kuuden tunnin hankinnasta on koppa-asiakin hallinnassa. Itse en vaunuja olisi vielä ees katsonut, saati ostanut, mutta kaveri halusi näyttää ylipäätään vaunuhankintoihin liittyen yhden asian ja nuo nähtyään melkein pakotti mut ostamaan ne. Ja se oli vielä plussaa, että kaveri osas kattoo jarruja, renkaita yms. asioita, kun mä olisin tyytynyt katsomaan väriä ja korkeutta :). Vielä ei kaduta, mutta tuntuu vaan niin turhan aikaiselta, mutta kait mä olen sitten tuolta Sulo Vilenin oppeja seuraavalta mieheltä jotain huomaamattani omaksunut.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Minäpä ostin tooooosi tarpeellisen asian tänään: korun, josta kuuluu ihanaa helinää masuun. Jos jollain on ollu aiemmin samanmoinen, niin kertokaa ihmeessä mitä olette tehneet korulla syntymän jälkeen! Ketjua toki voi käyttää muiden riipusten kanssa, mutta itse helistinpallo?
 
Onko kellään kokemusta tai onko perehtynyt kätkyt hälyttimiin? Onko ihan turhake? Lähinnä ruvennut miettimään tuota kapistusta oman mielenrauhan takia.
 
Nyt ollaan käyty ostamassa Brio Smile yhdistelmävaunu. Jee! Vaikuttaa aika näppärältä ja hyvänlaatuiselta mutta jopa merenvihreä väri on aika synkkä. Olisin toivonut jotain vähän raikkaampaa, mutta skandinaaviseen tyyliin värit ovat aina tosi tummia. Onneksi on pirteä hoitolaukku ja lämpöpussi jotka raikastaa ilmettä. :)
 
Mua kiinnostais myös kokemukset ja näkemykset kätkythälyttimistä. Mielenrauhan vuoksi juurikin, tosin oon miettiny sitäkin et aiheuttaako semmonen sit vaan turhaa huolta omalla tavallaan..
 
Jollakin tammi tai helmikuisella oli muistaakseni tuo kätkyt hälytin, sieltä vois löytyä hyviä vinkkejä? se on varmasti paikallaan, jos lapsi ei ole syntyessään täysin terve. Muuten laite on mielestäni varsin turha ja muistaakseni aika kalliskin? ei hommattu esikoiselle eikä hommata nyttenkään ellei typy todella sairas olisi.
 
Jos vauva sairas tms. ja sen takia tarve kätkythälyttymille, sen saa todennäköisesti sairaalasta lainaan... Itsekään en automaattisesti koe sille tarvetta (vaikka kyllä sitä hyppää katsomaan, että hengittäähän vauva). Tuleeko vauva kuitenkaan nukkumaan kaikki unensa sen patjan päällä...?
 
Kätkyt kuolemaa ei kuitenkaan ole suoraan liitetty mihinkään sairauteen, eli ihan yhtä todennäköistä on se tapahtua terveelle niinkuin sairaallekkin lapselle. Eikö se ole juuri selittämätön kuolema terveelle lapselle? Toivon kuitenkin sydämeni pohjasta ettei tätä kukaan joudu kokemaan :Heartred Hälytintä ei kuitenkaan voi käyttää jos nukkuu samassa sängyssä vanhempien kanssa. Noh onhan tässä vielä aikaa mietiskellä, itte oon vaan sellanen stressaaja, että huhhuh.. Mies kuitenkin tähän kapistukseen jo "suostui" tai sano että jos saan sillä yhtään mielenrauhaa ni sitte se on hommattava. Sanoi että ehkä se on parempikin kuin aikasemmin "vitsillä" heittämäni vahti vuorot :D
 
Luin jostain että jos vauvan kapaloi yöksi niin tämäkin saattaisi vähentää kätkytkuoleman riskiä. Lukikohan siinä jotenkin niin että vauva on levottomampi jos kädet pääsevät vapaasti nukkuessa heilumaan. Kapaloituna vauva on rauhallisempi.
 
Minäpä ostin tooooosi tarpeellisen asian tänään: korun, josta kuuluu ihanaa helinää masuun. Jos jollain on ollu aiemmin samanmoinen, niin kertokaa ihmeessä mitä olette tehneet korulla syntymän jälkeen! Ketjua toki voi käyttää muiden riipusten kanssa, mutta itse helistinpallo?

Minäkin ostin kuukausi sitte bola-korun. Tätähän voi käyttää vaikka lapsen rauhoittamiseen sitten kun syntyy :) jostain luin, että lapsi rauhoittuisi tutun äänen kuultuaan.
 
Tulipa ostettua sellanen "moses basket". Ajattelin kokeilla sitä vauvan ensisängyksi, aika näyttää onko hyvä. Sinällään käyttöiän puolesta ei kovin hyödyllinen, pitää jo silti seuraava sänky olla tiedossa. Mutta kokonsa puolensa korisänky asettuu kivemmin meidän makkariin ja on ehkä vauvallekin pesämäisempi.
 
Me ostettiin eilen kans semmonen pieni korisänky ekoiks kuukausiks. Satuttiin törmäämään hyvään hintaan ja on lisäks hurjan söpö ja nätti. Ja vauvalla lienee siinä turvallisempi olo. Jää nähtäväks suostuuko hän nukkumaan siinä sitten.

Nyt jälkikäteen vasta tulin ajatelleeks, että mistäs siihen sopivan pienen peiton ja pussilakanan löytäis... aluslakana nyt taittuu isompikin.
 
Mä ajattelin käyttää niitä sellasia paksumpia unipusseja. Kun päädyin siihen, että pieninkin peitto on siinä sängyssä massiivinen. Eikä tarvii unipussin kanssa pelätä, että menee vauvan kasvoille. Pitää siis vielä niitä unipusseja hommata.
 
Unipussi taitaa olla must! :) Jossain ketjussa tais olla mietintääkin, mutten nyt tähän hätään osannut etsiä. Oliko kellään kokemuksia, mietteitä tuosta rocker-napper 3-in-1:sta?
 
Mulla on se napper harkinnassa. Mietin vaan et miten pian se jää turhaksi kun meillä on tavan sitteri ennestään. Luultavasti tilaan viime tingassa sen :wink
 
Vähän sama tilanne täällä Minkki! :) Vaikuttais tosiaan näppärältä, lähinnä itsekkin mietin siihen torkkukäyttöön, kun sitteri löytyy täältäkin ennestään.
 
Mä jossain toisessa ketjussa jo kerroinkin, että me hankittiin tuo napper esikoiselle, kun epäiltiin koliikkia muutaman huudetun illan jälkeen (ja siinä on se tärinätoiminto, mikä pitäis ehkä auttaa koliikkihuutoon). Meilläkin on siis lisäksi baby björnin sitteri. Mutta kyllä sille napperille tuli tosi paljon käyttöä, ei sitterinä eikä onneksi koliikin takia, mutta meillä vauva nukkui muutaman kuukauden käytännössä kaikkai päikkärinsä siinä. Meillä on kakskerroksinen talo, makkarit yläkerrassa ja päivä ollaan lähinnä alakerrassa, niin oli tosi kätevää, kun oli tuollainen liikuteltava päikkärivuode ja muutenkin paikka, mihin laskea muksu välissä lattian lisäksi (kun yritin välttää kovin pitkiä sitterihetkiä ja esikoinen ei viihtynyt manducassa, kun siinä tuli aina kuuma). Nyt toisen kohdalla varmaan vielä kätsympi, kun tuo esikoinen touhuaa lattialla, niin vauvan saa välissä vähän ylös (turvaan) lattialta.
 
Meitä vähän hämmentää tää kova- vai pehmeävaunukoppa asia. Luin netistä että on paljon eriäviä mielipiteitä siitä kumpi on se parempi. Ensin olin kovan kannalla, mutta nyt alan kääntyä pehmeän suuntaan. Sekoittakaas pakkaa lisää. :)
 
Takaisin
Top