Hankinnat vauvaa varten

Täälläkin alkaa olla vauvavarusteet kasassa. Beigeä ja valkoista, pikkuriikkistä vain. Sitten kun vauva syntyy on sokka irti: kaikki ihanat tyttö-tai poikavaatteet odottavat ostajaa! On ollut haastavaa löytää unisexvaatteita kun lähes aina vaatteessa on joku juttu, joka tekee siitä poika-tai tyttövaatteen.
Sitterit, lelukaaret yms hankin vasta kun ovat ajankohtaisia. Vievät liikaa tilaa pienessä kodissa.
Eteisessä odottaa kaksi uutta puista vaatekaappia vahausta ja sitten on vuorossa mielestäni odotuksen yksi suloisimmista vaiheista: vauvanvaatteiden-ja varusteiden laittaminen kauniisti kaappiin. Se on herkkä hetki, tulee mietiskeltyä, että minkälainen persoona kohta näitä käyttää.. Vielä pikkuiset kengät/tossut haluan vauvalle, sillä sukat pysyvät muutoin niin huonosti jalassa. Kyläreissuja yms varten söpöä turhuutta. Ne on niin hellyyttävän pieniäkin, varsinkin poikani 47-koon popon vieressä..
 
Joo unisex vaatteet on kyllä antaneet haasteen. Marketissa mietin että onko persikka vähän liian tyttömäinen väri kuitenkin vaikka se oli ripustettu poikavaatteiden puolelle.
Aikaisemmin joku haki niitä kietaisubodyja käännettävin hihoin niin Tutalla on myös niitä. Pienemmät koot oli vaan siitä kaupasta loppu, täytyy käydä muualla katsomassa.
 
Millaisia sänkyhankintoja te ootte tehneet? Himoitsen Stokkea mutta ei rahat taida riittää
 
Mulle tyrkytettiin pinniksiä ainakin neljästä eri perheestä, mutta kumma juttu, että uudemmissa ja siistimmissä oli kaikissa pohjannostomekanismi rikki tia sitä ei ollut. Jostain pihavarastosta tuttava haki sitten oman lapsensa pinniksen, joka jo rähjääntynyt, mutta toimi. Tekis mieli vähän maalata, mutta voi olla että pelkkä putsauskin riittää.
 
Käytiin varaamassa Emmaljungan Super Vikingit ja saatiin hyvään kimppahintaan sovittua myös hoitopöytä vaikka molemmat oli jo valmiiks tarjouksessa. Iso helpotus et noi on nyt päätetty ja hoidettu niin ei tarvi enää mietiskellä! Hoitopöydälle täytyy vaan nyt alkaa raivata tilaa makkarista, joka on ainoo mahdollinen paikka meidän kämpässä.
6c6de266f9bf88247da709ad5fd97242
 
Hyvä valinta Minkki! Ootko ajatellu jonkinlaisia koreja tai laatikoita tohon? Oon yrittäny etsiskellä jo ikean vaatekaappiinkin sopivia koreja mut ikean omat on liian korkeita ja muualla kovin kalliita kun niitä tarvis muutaman kaappiin ja hoitopöydän tasoille pari... nättejäkin sais silti olla.
 
Mulla on siihen väliin jotain koreja mitä olen aikanaan Jyskistä ostanut. :)
Sieltä löytyy kyl sopivan korkusia eikä oo hinnan kirous.
 
Me taidettiin ostaa korit K-raudasta. Niitä löytyy melkein mistä vaan.
 
hoitopöytä.jpg
Mulla oli tällainen esikoista varten. Korit Prismasta. Yhdessä korissa pienet vaatteet, toisessa vaipat ja alustat ja pyyhkeitä. Pikkukoreissa kaikki vanupuikot, talkit ja muut härpäkkeet. :)
 
Täytyy kehua täälläkin mun eilistä löytöä. Olin taas Hietsun kirpparilla ja ostin uudenveroisen ja suloistakin suloisemman Lennen unisex toppapuvun 5€. Niin halpaa! Äitiysavustus riittää tällä menolle ties kuinka kauan! Bodyt olen tinkinyt 0,50 euroon aina ja muutkin vaatteet tosi halvalla. Ja ihan priimaa on laatu. Voi kun isommillekin muksuille löytyis yhtä helposti kirppareilta tamineet.
 
Täällä on harkittu kirpparille menoa, mutta lähellä niitä ei vain ole niin pyörällä lähtö ei tule kysymykseen. Tarttisin siis ukkelin/kuskin matkaan. Pienempää toppista kaipailisin itsekin.
Meillä on ostamatta vielä tuttipullot, lisäharsot yms. itseasiassa vähän hukassa; mitä kaikkea pitäisi ostaa?
Mietin että ostaisin kapalon, onko jollain käyttökokemuksia?

Me sisustetaan jo lastenhuonetta vaikka eihän sitä valmiiksi ennen tarvitse saada. Mies on seinähyllyjen osalta liikenteessä juuri nyt vähän semmoista DIY hommaa paitsi että teetätetään ne muilla. ;)
 
Muokattu viimeksi:
Näin kun muistamaton on ni minkä kokosta vauvaa sai nukuttaa jo ulos? Tietty pitää se sääkin huomioida..
ihan vaan sillä että tointaako hommata rattaisiin esim.untuva makuupussia, kun tuo äpn makuupussi on niin kylmä mielestäni talvivauvalle.. ja äpn toppapukukin on niin huge että!
ja oliskohan miten kätevä se kaukaloon hommattava lämpöpussi?
eli turhakkeita vai ei? esikoinen kun synty kesällä ni ei tämmösiä paljoo tarvinnu miettiä..
 
Mäkin löysin kirpparilta just pikkutoppiksen 5€, kertaakaan ei oo käytetty ja kuosi on niin söpö et olisin kaupastakin voinut ostaa.

Kapalot kiinnostaa myös mua äärimmäisen paljon! haluan ehdottomasti kokeilla ja käyttökokemuksista ja hankintavinkeistä olis apua. Kai vauvan voi kapaloida mihin vaan, vai onko joku kokenut varsinaiset kapalot kätevimmiksi? Mummi on neulomassa toiveestani pientä toukkapussia :)

Siskolta sain eilen niin paljon hyväkuntoisia pikkuvaatteita että enää ei puutu 50-68 kokoisista muuta kun erityissöpöstely- ja juhlavaatteet joita harvoin tarvii mut muutamat pippalot on ekoille kuukausille tiedossa. Ehkä myös kotiintulovaatteet tai jotkut muut spesiaalimmat ihan omat haluaisin vielä ostaa. Jos tyttö osoittautuukin ujoks pojaks niin siskolta saa hakee vielä toisen jättikassillisen niitä mun tytölle liian miehekkäiks rankkaamia vaatteita.
 
Meillä oli esikoisen kanssa kapalo aivan todellinen pelastus ja välttämättömyys (jos siis halusi nukkua) aina n. 4kk saakka. Ensin kapaloin peittoon, sitten lakanaan, mutta hyvin nopeasti vauva oli semmoinen houdini, etteivät nuo enää toimineet. Kokeilin useampaakin tarrakapaloa ja miracle blanketia, mutta meille autuuden toi Woombie. Aivan käsittämättömän hyvä.

Meidän omiin sätkyilyihinsä ja kaikkiin pieniinkin häiriöihin heräilevä vauvamme oppi nukkumaan woombien avulla täysiä öitä. Lähtökohta oli noin 15 heräämistä yössä.

En tiedä millainen uusi vauva on, mutta onneksi woombie on kaapissa jos tuntuu, että kapaloinnista hyötyy :)
 
Oliko +10'c jokin ulkoilutuksen raja? Siis jos on yli sen saa vastasyntynyttäkin viedä ulos. Jos kylmempää, pitäis odottaa parin viikon ikään? Ihan jokin hämärä muistikuva on. Esikoinen kesävauva niin ei tarvinnu miettiä... Mä ostin lämpöpussin turvakaukaloon. Ja varmaan on turhan lämmin, mutta meinasin hyödyntää sen jo sairaalasta kotiutuessa eli vain sisävaatekerros alle ja vauva pussiin. Ja kapalon voi tehdä esim lakanasta.
 
Takaisin
Top