Hankinnat tulokkaalle

Kävin ostamassa 16kpl kestovaippoja kun yksi myi paikallisella facekirpulla vain käyttöönottopestyt pois. Näytin niitä naapurille (sillä nyt rv31) ja se oli ihan ihmeissään miten uskallan jo nyt ostella jotain, kun "ethän sä edes tiedä onko sun sisällä elämää vai onko siellä vain tuulimuna".
Nyt mulla meni hermot tähän kun vaivaa ettei tuol oliskaan eloa, joten varasin huomiselle yksityiselle ultra-ajan.
 
Kävin eilen kiertelemässä kirpparilla kattelemassa mitä sieltä löytyy...
Silmiin osui muutamat kivat lähes uudenveroiset potkarit sekä aivan ihana teddykarvainen huppari :)
Olihan ne pakko osta kun ne huusivat nimeäni ;)
 
Mä annoin itelleni luvan tehdä vaatehankintoja ultran jälkeen. Nyt onki aikalailla pienet bodyt hankittuna kirpparilta, housuja ei löydy sitten nii mistää. Yhden uuden vaatekerran ostin kans. Pitää sitä ny jotai uutta ja söpööki olla. :)
 
oo, ihanaa, äiti soitti just ja sano, et niiden naapurilla ois myynnissä pinnasänky. Äiti ostaa sen ja jos nyt ei kelpaiskaan meille, niin jää sit mummulasängyksi. :)
 
Meillä vaunut hommattuna ja vähän vaatteita yms. Isommat hankinnat sit parin viikonpäästä, jos sais sukupuolen tietää rakenne ultrassa Ollaan haaveiltu katosta riippuvasta kehdosta❤️
 
Meillä hankittuna vaunut ja turvakaukalo. Huomenna käydään kiertään kirpparia jos sieltä tarttuis jotain kivaa mukaan. :happy:
 
Vaunut sain viime viikolla, huomenna pitäisi käydä hakemassa hoitopöytä. Ja menneellä viikolla äitini innostui ostamaan kirppikseltä kassillisen vauvanvaatteita, kun sai niin halvalla. : D Mikäpä siinä. Kirppiksiltä muutoinkin tullut ostettua paljon tavaraa, kun saa ihan uudenveroisiakin halvalla.
 
Ajattelin että mitään uutta ei tarvita, mutta piti reissusta ostaa yksi asusetti sellaista merkkiä, jota en Suomen peruskaupoissa ole nähnyt. Esikoiselta kun on tallessa saman sarjan erivärinen body.
 
Minäkin ostin vaaville toppapuvun/pussin jonka saa turvakaukaloon myös. Pakko oli ostaa kun halvalla sai :P. Niin ja kuviorättejä myös oli alessa.
 
En tiä onko jo keskusteltu täälä mutta minkälaisia haalareita ootte aatellu hommata? Saa linkitellä kuvia ku moon ihan hukas että mistä saa niin pieniä ja pitäis olla viä neutraaliki väriltään :D
 
mää aattelin et ootan äitiyspakkauksen ensin ja mietin sit mitä kaikkee tarvii ostaa lisäksi...
voi olla et ei osteta ees mitään pientä toppapukua, ainakaan etukäteen, ettei sit jää käyttämättä...
välihaalareita (esim. villa) varmaan ostan jotain.

ja kun näistä talvista ei nykyään tiedä, saattaa olla että helmikuussa ei edes oo pakkasia. :D
 
Minä olen sukulaisiltani perinyt jo pari äitiyspakkausta parin vuoden takaa + tuhat ja yksi lastenvaatetta, joten niillä meinasin pärjätä ensi alkuun. Jos tästä tulee poika, sitten varmaan pitää jotain ostaa lisääkin, mutta muuten kivoja vaatteita on yllin kyllin.
 
Löysin torista Mamas&Papas starlite swingin halvalla. Just eilen katteltiin noita miehen kanssa netistä. Vielä kun myyjä sattui asumaan naapuritalossa, pakko oli ostaa. Tuntui niin tarkoitetulta.
 
Minä ostin kirppikseltä 62/68-kokoisen toppahaalarin. Sen lisäksi on sitten muutamia ohuempia välihaalareita. Sekä sellaisen lämpöpussin, jonka saa turvakaukaloon. Luultavasti noilla aiotaan pärjäillä näin alkuun.
 
itse en ole hankkinut muutakuin vaatteita ja nekin äidiltäni ja kaverilta, sit semmosen soivan mobilen häkkisänkyyn. rakenneultran jälkeen vasta on sit kaikki hoitopöydät,vaunut,sitterit,sängyt yms hankkimiset. jotenkin en uskalla vieläkään ostella mitään hirveen konkreettista.
 
Plaah kirjotin ja hävis bittiavaruuteen.....
Siis toppahaalarin aattelin ostaa ihan koossa 56 ystävä sai pojan 26.1 ja meni ton kokoinen haalari koko kevät talven vaikka oli syntyessään 4kiloinen mötkäle. Kuulema alkuun oli siihenkin ihan hukuksissa. Ne äp:n puvut on jtn 74 kokoa.. meneee tyyliin seuraavana talvena tuurillaan jos enää sopiivat. :) ja muuten en oo paljoo hommaillu sukkia ja pari bodya.. odottelen rakenneultran tuloksia :)
 
Kaverille tuli just äitiyspakkaus ja kateltiin se yhessä läpi :) Kummankin huomion kiinnitti se, että kaikista pienimmätkin niistä vaatteista (50-56) oli tosi reilun kokoisia verrattuna kaupasta ostettuihin 50 tai 56 senttisiin... Puhuttiinkin, että ois hirmu hyvä, kun ois kaks pakkausta, toisessa esim. ne talvikamppeet ois pieniä (talvivauvoille) ja toisessa tuon kokosia (kesävauvoille). Villahaalarikin siinä pakkauksessa kokoa 68-74, eipä tarvi laittaa vastasyntyneelle päälle. Jospa sitte seuraavana talvena ois sopiva vielä.
 
niin siis joo, tiedän et se äp:n haalari on iso, oon nähny niitä töissä noilla vuoden vanhoilla. :D
mut siis lähinnä ajattelin et jos talven pärjäis makuupussilla/lämpöpussilla ja kerrospukeutumisella... Ei se laps kuitenkaan ulkona oo pois vaunuista/kaukalosta...

ja tosiaan aion kattoo myös vähän talven sään mukaan... kun tosiaan näistä nykytalvista ei tiiä onko +5 vai -30.:D
 
Takaisin
Top