Hankinnat tulokkaalle

Mulle tuli tänään juuri vaatelähetys miehen siskolta ja meni suunnilleen 1,5 tuntia ku noita purin ja valkkailin itselle mieleisiä :o kiesus niitä oli!! :D tuli tosin niin isoja kokoja myös että menee ehkä joskus 2017 puolella sit päälle. Mut kaipa noi mahtuu odottelee jonnekin säilöön. :) sit ois vielä ystävällä vaatteita mitä pitäs käydä kattomassa :) hoitopöydän ku sais kasattua ni vois jo laitella pienimpiä vaatteita sinne säilöön. Pitäs alkaa laskeskelee et paljon on mitäkin ja et mitä kaikkee pitäs vielä hommata. ;o on melko kaaos vielä kaikki nää vauvan kamat.. ja kun niin hankalaa arvioida että mikä koko on sopiva millonkin ja onko liian pieniä heti kättelyssä vai liian isoja..
 
Me käytiin pari vko sitte ostaan hoitopöytä, löyty kyl niin ihana tori.fi:n kautta. Ja siit saa lipaston helposti ko ottaa vaa tason pois :) Pinnasänkyki saatiin eilen loppuun asti kasattua, ny vaa pitää patjaa vähä leikellä et saa sopivan kokosen (ostin hiukka liika ison). Turvakaukalon hankinta on vaikiaa! Löysin autoliiton sivuilta testivideoita, mis näytetään miten minkäki merkkinen kaukalo reagoi kolareis. Ny tietty pitää aina kattoo sielt et onko joku kaukalo saanu hyvän vai huonon arvosanan, ja on kyl hankalaa. Samaten rattaat on vaikee valita..appivanhemmat haluis uuet rattaat ekalle lapsenlapselle mut ne on aika hintavia..

bb, mulla on vähän sama tilanne. Minen tiijä yhtään et mikä koko on sopiva millonki ja näinpoispäin. Mut onneks äitee osaa jelpata, perhepäivähoitaja ja 5 lasta kasvattanu ni tietää mitä kaikkee kannattaa hommata ja millon ym :) huomasin kyl tos et mullon vaatteita aika paljon, housuja ja bodeja, mut mitään ulkovaatetusta mulla ei esim oo olleskaa..
 
Marinella, toi on totta, että turvakaukalon ja vaunujen valitseminen on vaikeeta. Mä oon tänään kans tutkinu noita turvakaukalojuttuja autoliiton sivuilta. En oo kyl videoita katellu, mutta niitä niiden testitaulukoita kyllä. Se paras tän vuoden testissä on vaan niin hurjan kallis elikkäs Cybex Cloud Q 299 euroa + telakka 170 euroa... Toisaalta esim. Brio Primon sais telakan kanssa 149 euroa ja sekin on vuoden 2009 testissä saanut ihan hyvät arvosanat, mut jostain syystä sitä ei näis uudemmis testeissä oo näkyvissä. Miten noista nyt sitten tietää onko hyötyä ostaa tuommosta 470 euron settiä, jos kerran 150 eurollakin saa ihan tarpeeksi hyvän.

Vaunujen valintaa en oo vielä edes alottanut, kun oon alotellut nyt tällä viikolla vasta tän projektin pinnasängystä ja turvakaukalosta.
 
Marinellahi, toi vaatejuttu on siitä hankala ettei sitä oikein voi ennustaa mitenkään että onko vauva syntyessään 47cm pitkä vai 54cm :D ja kasvaako mitä vauhtia. Nettisivuiltakin kun lukee kokemuksia niin toiset on synnäriltä lähtiessään sen kokosia ettei 50 koon vaatteet mee ollenkaan tai ehkä viikon.. ja toiset pärjää niillä 2 kuukautta.. :D tosi hankalaa.. kaipa sitä sit kauppaan pääsee jos jtn puuttuu toki. :)
 
Me ostettiin Recaro Privia turvakaukalo ja Recaro fix- telakka. Se sai 2014 autoliiton testeissä erinomaisen arvosanan. Sepä olikin ensimmäinen hankinta meidän vauvalle. Vaunut kovassa syynissä, samoin pinnasänkyjä ja hoitopöytää olen katsellut. Pikkuhiljaa...:)
 
Maiku, mä kans katoin brion primoa ja ainaki muut brio primon kaukalot oli saanu hyvät arvosanat. Toinen mitä katoin ni Maxi Cosi, mut ei ei se tobi ko ilmeisesti se on huono. Enkä mä tiijä et pitääkö/kannattaako siihen hommata ratasosat samaan vai joku paketti vai mikä :o en tajua nuista :D

bb, ton takii oon hommanu monen kokosia ja monta kappaletta :D aika nopsaan ne kyl kasvaa et saa vaihtaa vaatekokoo varmaan aika tiuhaan tahtiin :)
Mun työkaveri kerto ettei se ollu muistanu ollenkaan hommata kaukaloa, muisti sit synnärillä ko piti kotiin lähtee, et kaukalo on hommaamatta kokonaan :)
 
Olis myös kiva sellanen kaukalo mis ois se lippa siel päällä. Näin tänää kauas sellasen yhellä ni aattelin et on varmaan hyvä et vähä suojaa auringolta ja siihen sai viel liinan suojaks et saa rauhas nukkuu. En toki tiijä onko hyötyä vai ei
 
ainakin maxi-cosiin saa (jos ei kuulu? en tiiä) lisävarusteena sen kuomun. luulisi että muihinkin saa...

meillä siis maxi-cosin cabriofix -kaukalo, oli jotain testejä ainakin voittanu/sijoittunu hyvin... Ostin ton sen takia, et piti saada noihin rattaisiin kiinni, mut eipä sit enää saanutkaan noihin rattaisiin niitä adaptereja millä sais kiinni... Oon tässä kyllä miettinyt, et vois (ehkä) ostaa jotkut auto/kauppa -matkarattaat, joihin si sais ton kaukalon kiinni...
 
Meille tulossa kaukaloista tuo Cybex cloud Q. Juu se on kallis, mut ainoo jonka saa makuuasentoon(autossa pitää olla normaaliasennossa, mut esim pidemmillä shoppailureissuilla jos vauva nukahtaa saa makuuasentoon. Siinä asennossa missä vauva normaalisti on kaukalossa ei saisi pitää lasta yhtäjaksoisesti kuin max 1,5h) ja sivutörmäyssuojat... jne vaunuista tulee joko teutonia fun:it tai Mutsyn Igo:t. Pitää vaan varmistaa että tuo gloudQ menee samoihin adaptereihin kuin Maxicosi.
 
Me aiotaan ostaa Maxi Cosi Cabriofix ja telakka. Ainakin täällä noissa Maxi Coseissa on se aurinkosuoja "kuomu" kaikissa mukana. Lisäksi ostetaan Quinnyn Zapp Xtra2 matkarattaat, joihin sen kaukalon saa kiinni. Vaunuihin ei tilattu adapteria, kun ajattelin et noi Quinnyt riittää.
 
Täällä alkaa olla hankittuna kaikki muu paitsi vaunut ja syöttötuoli (millä ny ei o siksees kiire, mut jos halvalla saa ni ostan valmiiks). Ja sit ne pikkutilpehöörit: harjat, harsot jne.

Vaunumalliki o katottuna valmiiks, sitä rajotti aikalailla koko. Ei mahdu autoon suurinosa malleista. :D Ollaan päädytty Brion Smileihin. Ne on kyl muutenki hirmu näppärät laittaa kokoon jne. Ja rakastuin siihen kuomuun mitä saa suurennettua iha hirmusesti.

Kaukaloa ei tarttenu onneks pohtia ku saatiin ostaa veljeltä semmone istuin mikä menee syntymästä 18 kiloon asti. Niitten kaks wee vaihto just sopivasti isompaan.

Sit o pakko laittaa tähän kuva mistä näkyy mun vanhat potkarit, tai no lähinnä niitten kuosi. Sit samoin mun vanha vaunukoriste ja uudet töppöset. Osallistun yhden kaverin koulun valokuvaprojektiin ni siihen liittyy toi kuvaki. Jostain syystä noi potkarit on mun mielestä vaan ihan mahdottoman ihanat vaikka onki melko retrot.
 

Liitteet

  • pieni.jpg
    pieni.jpg
    393.5 KB · Katsottu: 58
Mulla on vasta tosi vähän mitään hankittuna. Toki kaikki isommat jutut on valmiina isommista :) annoin tuossa viime vuonna kaikki pienet vaatteet pois kun en ajatellut tehdä enempää... no saanpa ostella sit uusia ;)
 
Ajattelin ottaa toisen äitiyspakkauksen, on sitten molemmille lapsille laatikot mihin kerätä aarteita matkan varrella (: Muita hankintoja nyt muutamat vaaleanpunaiset vaatteet, esikoinenkun on poika <3, Carena double swing tuplarattaat ja niihin vaunukoppa ja lauantaina näkyy olevan turvaistuin päivät Joensuussa niin pitää sieltä lähteä kaukaloa katsomaan ^^ Isoveikka muutti eilen pinnasängystä isojen-poikien-petiin ja pinniksen patja ja lakanat on nyt pyykkäyskierroksessa niin saapi niitä laitella ihan ajan kanssa. Muuten hirmu paljon tavaraa on jo valmiina ku ikäeroa ei näille tule kun 1v ja 11kk niin en oikeen mitää oo vielä ehtiny raivata syrjäänkään
 
Ei vielä mut jos loppuviikosta kerkeis käydä vakuutusyhtiössä piipahtaa
 
En oo kans vielä, ku meil on Pohjolas vakuutukset ja siellä pitää olla vissiin rakenneultra käytynä, jos sieltä ottaa. Mulla se ultra vasta ens viikolla. Sen jälkeen alan selvittää asiaa.
 
Takaisin
Top