Hankinnat tulokkaalle

Onko kellään kokemusta Stokken kokoontaitettavasta kylpyammeesta? Se on ollu mietinnän alla, kätevä kun sais mahtumaan pieneenkin tilaan, kun noita säilytystiloja ei liiaksi ole.

Ite kysyin tota tuolla ihan sekalaisissa keskusteluissa ja jopa yks vastas, että on hyvä mutta kallis on. Ja näppärä, kun saa taitettua kasaan. Ite saan sen käytettynä, enkä ite joudu ees maksaa :grin
 
meidän pitäis ostaa vielä vaikka ja mitä! mm. Kylpyamme, Vaippoja, Tuttipulloja, Turvakaukalon telakka, Talkkia, Hoitoalusta, lisää lakanoita, Pinnasängyn reunasuojus, patjansuojus pinnasänkyyn, pyllypyyhkeitä, liivinsuojuksia ja itkuhälytin...
Niinpä. Me ollaan ostettu vaan hoitopöytä, mitään muuta ei ole olemassa. Paitsi äitiyspakkaus. Luulin, että olisin kauhea hössöttäjä, mutta aika iisisti tässä on elelty. Oon mä toki asioita katellu valmiiksi, esim turvakaukalon ja pinnasängyn. Seuraan toria päivittäin ja toivon sieltä löytyvän aarteita. Jos lapsi päättää syntyä etuajassa, niin täytyy käydä ostamassa kaikkea sit sitä mukaa kun huomaa tarvitsevansa.
 
Niin no, onhan se vähän kalliimpi kuin nuo perusammeet, 40 euroa. Ja kylpytuki noin 16 euroa. Ei silti maata kaatava hinta.:)
 
meidän pitäis ostaa vielä vaikka ja mitä! mm. Kylpyamme, Vaippoja, Tuttipulloja, Turvakaukalon telakka, Talkkia, Hoitoalusta, lisää lakanoita, Pinnasängyn reunasuojus, patjansuojus pinnasänkyyn, pyllypyyhkeitä, liivinsuojuksia ja itkuhälytin...

Ihanaa, en oo ainut jolta puuttuu jos jotakin :D Meiltä puuttuu nimikin vielä kokonaan... Tai toinen nimi on mut kuulemma mulla on valinnan vapaus (ainut toive et miehen toinen nimi periytyis toisena nimenä ja mikäpä siinä, kiva perusnimi se).
Puhuvat kyllä et nimi tulee viimeistään sitten ku vauvan näkee. Mitäpä jos ei tulekaan? :D Pelkään että rupeen katumaan nimeä.
 
ite huomasin tänään Jollyroomin alkaneet alennusmyynnit (jopa -80%), niin lähti pinnasänky, patja, turvakaukalo+jalusta (yht.139€) ja hoitolaukku tilaukseen :) sit on vielä joitain pikkujuttuja hankittavana.
 
Ai niin Liberotkin on aika tunnettuja vaippoja. Mulle tuli vaan Pampersit mieleen äkkiseltään Muumien lisäksi. :)
Oon lukenut paljon et pampersit päästää hajut läpi nopeasti ja ei oo monenkaan mieleen? Toki varmasti jokaisella oma mielipide mut eniten oon saanu kehuja liberosta ja nyt muuttuneesta muumista. Sit tietty on noi naty-vaipat mitkä on tehty täysin luonnonmukaisista materiaaleista (ei muovia) nekin kiinnostaisi edes kokeilla ellei sit oo hirveen kalliita.
 
Ihanaa, en oo ainut jolta puuttuu jos jotakin :D Meiltä puuttuu nimikin vielä kokonaan... Tai toinen nimi on mut kuulemma mulla on valinnan vapaus (ainut toive et miehen toinen nimi periytyis toisena nimenä ja mikäpä siinä, kiva perusnimi se).
Puhuvat kyllä et nimi tulee viimeistään sitten ku vauvan näkee. Mitäpä jos ei tulekaan? :D Pelkään että rupeen katumaan nimeä.
Meiltäkin puuttuu nimi! Tosin mehän ei edes tiedetä sukupuolta... Toiset nimet on molemmilla "periytyvät" niin ne on jo tiedossa...
 
Mä oon harkinnut ostavani sitterin tai koliikkikeinun. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, onko ollut käyttöä jne?
 
Oon lukenut paljon et pampersit päästää hajut läpi nopeasti ja ei oo monenkaan mieleen? Toki varmasti jokaisella oma mielipide mut eniten oon saanu kehuja liberosta ja nyt muuttuneesta muumista. Sit tietty on noi naty-vaipat mitkä on tehty täysin luonnonmukaisista materiaaleista (ei muovia) nekin kiinnostaisi edes kokeilla ellei sit oo hirveen kalliita.
Minä aion kokeilla, mitkä toimivat parhaiten. Moni on sanonut minulle, että joku merkki toimii jollain lapsella vain paremmin, liekö syynä lapsen muoto vai mikä, eikä tuo selviä kuin kokeilemalla.
 
Ei kai nimellä vielä kiire ookkaan.. meillei ainakaa oo nimiä valittu eikä pidetä kiirettä.
 
Mä tein taas huippishyvän kirpparilöydön! Oon siis tässä ettiny kissojen ja koirien kanssa toppapukua koossa 56! Ja nyt se löytyi ja halvalla! Samaan pakettiin sain manuaalisen rintapumpun, 3 pientä yöpukua ja ison kasan rintasuojia ja hintaa koko paketille tuli vaivaiset 25€.. kun pelkkä rintapumppu olis maksanut jo ainakin tuon verran yksinään uutena. :) oon tosi tyytyväinen!! Eli enää ois itkuhälytin ja imetysliivit/paidat ja pikkupyyhkeitä ja vaippavaraston kohennusta. :)
 
Meillä tuntu tosi vaikeelta aluks miettiä nimeä kolmannelle tytölle, mutta kyllä sekin nyt on muotoutunut ja oikeastaan päätettykin. Pojalle olisi ollut jo nimi, mutta saapi nyt odotella vielä uutta aikaa :). Meillä on ollut liberot käytössä ja olen ollut niihin paljon tyytyväisempi kuin pampersiin. Muumit myös hyviä. Ja meidän kuopus on opetellut kuivaksi, jeee! Tässä saa nyt 4 vuoteen puolentoista kuukauden vaipattoman kauden :D kunnes taas jatkuu.
 
Me päätettiin nimi melkeen heti kun saatiin tieto sukupuolesta. :) tai päätettiin ja päätettiin, voihan se olla et se viel vaihtuu, kun näkee tytön, mut ainakin on molempia miellyttävä nimi. Mulle oli myös tärkeetä, etten tunne ketään sen nimistä, eikä nimestä tule ketään mieleen. Myös se, ettei löytyisi ihan top 10 nimien listalta. :) pitkään tykkäsin Sofia nimestä, mutta on nykyään varmaan yksi suosituimpia nimiä, joten se jäi sit pois vaihtoehdoista. :)
 
Mie en tiiä vieläkään vauvalle nimeä..en edes muista mitä laitettiin siihen hätäkastelappuun. Kyllä se nimi sieltä varmaan tulee kunhan vauva syntyy :)
 
Meillä on jo ennestään pinnis ja turvakaukalo+telakka ja uudet (käytetyt)vaunut ostin loppukesästä. Oikeestaan semmonen kriittisin hankinta ois nyt sellanen seinälle kiinnitettävä hoitotaso ja pitäis miehen vanhempien luota tuua lipasto meille johon saa sit vauvan vaatteet. Hoitoalusta löytyy, samoin kantoreppu ja pomppukeinu, jota ei kyllä vielä ihan hetkeen tarvita. Sit saan miun ystävältä sitterin :) ihan hyvällä mallilla siis, vaatteitakin on ihan mukavasti :) toiselta kaverilta saan lainaan pienempää toppapukua jos tarvii.
 
Toi pomppukeinu oli meidän kuopuksella ihan loistava, se ei missään muualla viihtyny niin paljoo kun pomputtelemassa itteään alle vuoden iässä. Siitä tulikin aika villi tapaus joka ei malta pysyä paikoillaan :)
 
Onkos täällä joku muu, joka aikoo myös kestoilla? Siis käyttää kestovaippoja? Mä oon koko raskausajan kytännyt kirppiksiä ja tarjouksia ja hankkinut valtavan kasan kestovaippoja ja imuja niihin. On montaa sorttia, niin voi sitten myydä pois ne, jotka ei omalle vauvalle sovi malliltaan. :)

On mulla myös puolisentoista pakettia kertsejäkin, mutta ne ovat lähinnä kiirepäiviin ja reissuihin varattu. Ja jos sattuu masuvaivaa iskemään tms.
 
Takaisin
Top