Hankinnat tulokkaalle

Meidän vaunut, rattaat, kaukalo telakoineen ja hoitolaukku saapuivat toissapäivänä. Voi vitsi, on ne sitten ihanat! Tänään pesin loput äippälaatikon vaatteet ja järjestin vauvan lipastot uudelleen. Kaikki muut olikin jo pestyinä kestovaippoja myöden. :) Silittää en noita aio. Sairaalakassikin on jo pakattu, kun on vähän sellainen kutina, että kuinkahan paljon aiemmin tämä sälli mahtaa ulostautua tuolta sisätiloista.

Niin ja seuraavaks tarttis sitten käydä kokeilemassa koirien kanssa, että miten vaunujen rinnalla käveleminen sujuu. Niiden on meinaan pakko oppia siihen ennen vauvan syntymää. Muuten on iso ongelma.
 
Tännekin ostettu vaunut, mutta vasta ensiviikolla saadaan kotiin. On kyllä jännää aikaa, jotenki ne vaunut tekee tästä vieläkin konkreettisempaa kun välillä on itsekin vaikea ymmärtää että sisällä kasvaa kuin kasvaakin oikea ihminen :)
Täällä pitää myös harjotella koiran ja rattaiden kanssa ulkoilua...
 
Mun mummu on ehdoton siinä asiassa, että vaikka käytettyjä vaatteita kannattaa ehdottomasti ostaa ja kierrättää, niin synnäriltä pitää tulla kotiin uusissa vaatteissa. Siihen ajatukseen sitten vedoten hän osti vauvalle vaaleen tähtibodyn ja mä tilasin h&m harmaat kollarit, molemmat kokoa 50cm. Näillä olis tarkotus tulla kotiin :) siihen lisäks villahaalari, merinovillamyssy, tumput ja sukat, kaukalopussiin turvakaukaloon :) eli en ota toppavaatteita synnärille.
 
Mä ostin just infrapuna kuumemittarin. Oli verkkokauppa.comissa saman hintainen kun korvasta mittaava. Ja parempi jos ei tarvii unilta herättää kipeenä.
 
Toimiikohan sellanen ihan hyvin :o :) olis kätevä. Paljonko maksoi?
 
Löyty kirpparilta tuttipullon lämmitäjä, pitää huomena testata sitä ku pääsee kotiin. Mukana oli myös autoadapteri, et voi automatkoillaki lämmittää jos tarttee. Jotain pari astiaaki oli et voi lämmittää vauvanruokapurkkii ja vauvanruokaa.
 
Laitan vielä tänne yleiselle puolellekin. :) Nyt on yksi stressin aihe vähemmän! Mies löysi tänään tori.fistä tosi siistin seinälle kiinnitettävän hoitotason, hintaa huimat 15e! + postikulut. Se taso on itse tehty mut ei mulle oo väliä jos vaan on kestävä. Ja ilmeisesti ollut kun siinä joku omaa vauvaansa hoidellut :) samoin itelleni ostin fb-kirppikseltä 8 kpl imetyspaitoja, edullisesti sain, n 5e jäi hintaa per paita. :) vielä ku sen pinnasängyn ja lipaston vauvan vaatteille sais haettua miehen porukoilta + sit pestyä ne pienimmät koot ja laitettua sinne lipastoon. Äiti tai joku kaveri saa kyllä auttaa tossa pyykkäämisessä ja vaatteiden laittelussa, ite en rupea siihen hommaan ennen ku rv 37 on täynnä ja haluaisin ne jo valmiiksi ennen sitä kun ei todella tiedä jos vauva päättääkin syntyä rv 35 tai 36 esim. Enkä viitsi mieheltä tällä hetkellä vaatia et se rupeais niitä laittelemaan, sillä on ihan tarpeeks stressiä nyt arjen pyörittämisessä yksin. Ja muutenki ku sais sen hoitotason valmiiks laitettua, siinä oli pari hyllyä mihin saa rasvoja ym. :)
 
Tein eilen vauvan vaatteiden inventaarion, mullei oo ko 3-4 bodya koossa 50-56.. eikä kokoo 60-64 oo ko muutama.. oon vaan hamstrannu 68-74cm vaatteita ison kasan. Housujakaa ei oo juuri mitää nuita pieniä kokoja. Tarttee varmaa lähtee kirpparikierrokselle :)
 
Mä hankin nyt pitkän miettimisen jälkeen rintapumpun jo etukäteen. Ajatuksena kuitenkin olisi, että välillä voisi lähteä ulos ilman vauvaakin, niin uskoisin sen tulevan jossain vaiheessa tarpeeseen, vaikkei heti ekojen viikkojen aikana. Siinä nyt oli samalla yksi tuttipullokin mukana, jonka ajattelin joka tapauksessa hankkia varalle. Ostin siis Philips Aventi käsikäyttöisen pumpun ja hintaa sillä oli 49e.

Mites muut, ootteko ostaneet pumppuja tai kokeneet niitä edellisten lasten kanssa tarpeelliseksi?
 
Ostin viikonloppuna Manducan käytettynä, josko vähän helpottais arkea, olis sit kädet vapaana touhuamaan esikoisen kanssa, jos sellainen tilanne tulee. Lisäks käytiin ostamassa esikoiselle jatkettava sänky, et sais pinniksen sit kakkoselle. :) Vielä kaikki pienet vaatteet pahvilaatikoissa säilössä esikoisen vauva ajoilta, ei oo viel kaappia mihin laittaa. Noo, ehkäpä sitä viel kerkee... :)

Itse en tarvinnut rintapumppua lainkaan tai hetken aikaa oli neuvolasta lainassa sellainen, muuten ei tarvetta ollut.
 
Täältä löytyy kyllä vaatteita 56-62 koossa ihan tarpeeks, mutta silti ei oo löytyny sellasta täydellistä kotiintuloasua vielä! :D 50cm bodeja on vaan 2 ja housuja taitaa olla parit kaverilta saadut kun on kova luotto et iso vauva tulossa :D

Kaipa ne kaikki tärkeimmät hankinnat on jo tehty, saa nähdä millanen lista tulee kun vauva syntyy ja tajuaa mitä kaikkea puuttuu!
 
bb3753f0f10123af72ecbb39c3f76daa


Mä kävin tänään tekemässä tällaisen tori.fi hankinnan! Tykkäsin tästä pingu-teemasta niin paljon :). Jostain syystä suurin osa leikkimatoista ei viehätä mua yhtään, kun ne on niin kikertävän kukertavia.

Vieressä pilkottaa ihan vähän äitin tekemä hankinta: äitiyspakkauslaatikon reunapehmuste ja samaa sarjaa lakanat. Ne on aivan ihanat, mutta hirvitti kyllä miten paljon menee rahaa pienen ihmisen nukkumiseen :confused:
 
Mä hankin nyt pitkän miettimisen jälkeen rintapumpun jo etukäteen. Ajatuksena kuitenkin olisi, että välillä voisi lähteä ulos ilman vauvaakin, niin uskoisin sen tulevan jossain vaiheessa tarpeeseen, vaikkei heti ekojen viikkojen aikana. Siinä nyt oli samalla yksi tuttipullokin mukana, jonka ajattelin joka tapauksessa hankkia varalle. Ostin siis Philips Aventi käsikäyttöisen pumpun ja hintaa sillä oli 49e.

Mites muut, ootteko ostaneet pumppuja tai kokeneet niitä edellisten lasten kanssa tarpeelliseksi?

Mä sain kaverin siskolta käsikäyttösen pumpun.
Musta vaa tuntuu siltä etten tartte sitä, jotenki sellanen tunne et ei välttis tuu maitoo olleska joten imetyski jää välistä kokonaan..
 
Itsellä oli esikoisesta käytössä käsikäyttöinen emman rintapumppu mikä todellakin tuli tarpeeseen maitoa tuli niin paljon. Pakastin sitten maidot niin sai sitten sieltä otettua tarpeen mukaan...
 
Mä löysin eilen käytetyn kaukalopussin naamakirjan kautta ja menikin sit sairaalakassin pakkaaminen ihan uusiks. :D
 
Takaisin
Top