Hankinnat tulokkaalle

Mää en kyl aikonukka koko aika kakaraa sitteris istuttaa :) alkuvaihees ei hirveesti viel kääntyile ni saa maata sitteris ja vanhempana saa keinutella ittiään siinä (keinuttelun takia ostinki balance sitterin)
 
Mitä luulette tai onko kokemusta et onko sellasella lämpöpussilla käyttöä helmi-maaliskuun vaihteessa syntyvälle?:o haluaisin sellasen babys only pussin enkä tiedä mahtuuko siihen sitten enää syksyllä!
 
Minä ostin kirppikseltä tollasen lämpöpussin. Yritin ettiä toppapukua koossa 56 enkä löytänyt yhtään mistään ilman että ois maksanu 89€ ja ton sain nyt 10€ ja menee varmaan alkutalven, kevään ja kesänkin jos on kylmiä kelejä. Syksylle jo luulis löytyvän sopivan puvunkin sit :)
 
Onko lämpöpussi sama ku kaukalopussi? Mä ainaki aattelin kaukalopussia käyttää ki ei aina tartte tukkia haalaria päälle :) vaikkei pakkasta paljoa oliska ni lämmintä ne tarttee päälleen. mullon itteasias kaks pussii, toinen on pienempi ja toinen isompi. Pienemmän varmaan vien kirpparille koska se ei välttis mahu enää ens syksynä.
 
mulla on kaukalopussi, iso lämpöpussi (koska halvalla sain käyttämättömän!) plus äitiyspakkauksen toppahaalareita 2. toinen on tosin 80-luvulta. :D Vissiin mun vanha. Aattelin yrittää pärjätä alun tolla kaukalopussilla ja äitiyspakkauksen makuupussilla. Päälle sit villapeittoo jos tarttee...
 
Mä satuin löytämään kirpparilta toppapuvun kokoa 56, ja sen saa myös pussiksi. Hyvä tuuri oli, kun löytyi :) Mut pinnasänkyyn taas ei meinaa löytyä sopivaa reunapehmustetta. Sopivankokoisia on kyllä tullu vastaan mutta väri ei oo miellyttänyt tai sit ne on ollu jotenkin rikkinäisiä.
 
Meillä on jo pikkuiselle tollanen ihan mini 50/56 haalari mikä kylläki on alhaalta ummessa eli makuupussimallia. Oon vaan lukenu niin paljon positiivisia juttua noista pussukoista et ku käy jossain kaupoissa ja kauppakeskuksissa (ja minähän käyn) ni on helppo avata vaan pussia ettei vaavi herää eikä tuu kuuma. Kai tuo tolla haalarillaki onnistuu mut mä oon varmaa vaan niin helppo et heti olin et pakko saada :D
 
Yhdistelmävaunut ja saman setin telakallinen kaukalo lähtivät reilu viikko sitten tilaukseen. Ne onkin sitten viimeiset puuttuvat. Kaikki muu odottaa jo valmiina pikku äijää. :)
 
Minkälainen patja pinnasänkyyn ois hyvä? Ikeassa oli niiiin monenlaista ja hintasta, etten sitte uskaltanu ottaa mitään. Prismassakin oli joku aappa patja.

Lähes kaikki alkaa olla täällä hankittuna, just toi patja, hoitoalusta, vaippoja, pari tuttia ja tuttipulloa ja varmaa jotai rasvaa täytyy vielä hankkia. :)
 
Mää ostin ihan normi vaahtomuovipatjan jyskistä..
Meiltä puuttuu vielki se kaukalo. Tuttipulloja ja tutteja on, rasvat ja vaipat puuttuu. Enkä ees tiijä millasia vaippoja pitää hommata.. eikä mulloo rasvoja tai talkkia. Hoitolaukkuki puuttuu kokonaan. Imetysliivejäkä en oo ostanu ko en tiijä millaset ois hyvä ja mistä edes saa mun kokosia liivejä..
 
Mä ostin jyskistä kans patjan se on sellanen mis on pinnotettu toinen puoli sellasella memory-vaahtomuovilla oli tarjouksessa kesällä oisko 35€ maksanut :) tääl alkaa olee kans paljon hommailtu. Puuttuu enää itkuhälytin, rintapumppu, vaippoja lisää ja joku kosteusvoide pitäis ostaa :) sit leluja.. en oo ostanut kun yhden pehmolelun.. ja senkin tilasin h&m:ltä vaatetilauksen yhteydessä.. niitä pitäs hamstrata :) tosin niitä varmaan alkaa kertymään jossain välissä liiaksi asti :D niin ja imetysliivejä ja toppeja pitäs kans ostaa.
 
Ai nii olin mää ostanu kaks imetystoppii h&m.ltä mut tarttee varmaan lisää niitä. Oon kattonu netistä imetyspaitoja mut on aika suolanen hinta niillä.. ehkä joulun jälkeen neki olis alennukses
 
Marinella, mä oon katellu sivusilmällä vaippapaketteja, niin niistä sitten vaan sitä pientä kokoa tyyliin 2 tai 3kg:sta ylöspäin olevia. Muumi- tai Pampers-teippivaippoja varmaan kokeilen ekana ostaa (ne housuvaipat on varmaan sit vähän isommille tarkoitettu). Luulis, et ne on ihan luotettavia ja hyviä merkkejä.

Meillä on ostamatta vielä ainakin pinnasänky + patja (semmonen pieni vastasyntyneen sänky mulla jo on), amme + teline, itkuhälytin, vaatelipasto, imetysrintaliivit, vaipat ja pesuaineet, kosteusvoiteet... Kyllä täs kaikenlaista haalimista vielä ois. Toivottavasti vauva ei nyt ihan heti vielä tuu, vaikka äkkiähän nuo sitten käy ostamassa, kun oon jo kuitenkin kattonut valmiiksi suurimman osan kuten pinnasängyn, itkuhälyttimen ja lipaston millaset ostetaan.
 
Maiku, just meinasinki kysyy et millasia vaippoja pitää ostaa ku en tiijä niistä mitään. Housuvaippoja en aio hommata koskaan joten teipparit on ainoo vaihtoehto. Pitää varmaan hommata joku lastenhoito-kirja et osais jotain tehä sit ku pikkune tulee pihalle..
 
Meillä on esikoisella ihan tavallinen vaahtomuovipatja jyskistä ostettu ja sil on hyvin pärjätty.

Oon itse tykänny muumi-vaipoista, on kotimaisiakin :). Ei kannata välttämättä ostaa newborn vaippoja kovinkaan paljoa, 3-6kg vaipat menee vallan mainiosti. Tietysti eri asia silloin jos vaavi on kovin pikkuinen. Meil on esikoisella edelleen teippivaipat köytös vaiks ikää on 1v8kk.

Imetysliivit on kätevät, lindexiltä itse löysin ainakin mukavat liivit. Imetyspaidoistq ei ookkaan kokemusta, ku pärjäsin tavallisilla paidoillq hyvin.

Itsellä on kans viel hankkimatta vaipat. rasvoja ym.en kauheesti ostele ku jäi esikoiseltakin käyttämättä. Talkkia on ja perusrasvaa aattelin sit tarvittaes käyttää. Tuttipulloihin tarvis ostaa uudet tutit ja normitutti kans viel. Rintakumit itselle varoiksi, esikoisen kans oli ainakin tarpeen kun nännit kipeytyi.
 
Mä oon liberolta ostanut yhden paketin ihan pienimpiä vaippoja. Eli koko 1 (2-5kg) ajattelin ostaa varmaan vielä pari pakettia niitä? Ja sit 2 kokoa (3-6kg) isomman paketin :) oon miettiny myös muumivaippoja kun oon kuullu et ne on uudistunut ja nykyään tosi hyviä ja edullisia ja tietty suomalaisia ja silleen :)
 
Ai niin Liberotkin on aika tunnettuja vaippoja. Mulle tuli vaan Pampersit mieleen äkkiseltään Muumien lisäksi. :)
 
Onko kellään kokemusta Stokken kokoontaitettavasta kylpyammeesta? Se on ollu mietinnän alla, kätevä kun sais mahtumaan pieneenkin tilaan, kun noita säilytystiloja ei liiaksi ole.
 
meidän pitäis ostaa vielä vaikka ja mitä! mm. Kylpyamme, Vaippoja, Tuttipulloja, Turvakaukalon telakka, Talkkia, Hoitoalusta, lisää lakanoita, Pinnasängyn reunasuojus, patjansuojus pinnasänkyyn, pyllypyyhkeitä, liivinsuojuksia ja itkuhälytin...
 
Takaisin
Top