Hankinnat tulokkaalle

Mun miehellä kuulemma oli sillon ko oli pieni ja sen vanhemmat kehu niitä :) toki siitä on sellaset 35v mut tuskin ne siitä on paljoa muuttunu. Kehottivat myös mua hommaan sellaset mut kattoo ny
 
Siis jos tarkoitat valjaita, niin veljen lapsilla on ollut ahkerassa käytössä leikki-ikäisenä. Sekä vanhemmat että lapset tykkäsivät kovasti. Kadulla kun kulkee, on pakko pitää lapsesta kiinni, koska koskaan ei tiedä, keksiikö lapsi juosta auton alle, ja kädestä pitämisessä on se huono puoli, ettei lapsi voi pysähtyä katsomaan kukkaa tai kiveä, ja toisaalta lapsi pystyy vetäisemään kätensä irti todella helposti, koska ei kukaan lapsensa kättä purista. Valjaiden kanssa lapsella on enemmän vapautta, silti pysyen turvassa. Toinen vaihtoehto on tietysti työntää lasta rattaissa, mutta tietyssä iässä lapsi haluaa välttämättä kävellä, ja käveleminen on oikeasti lapselle hyväksikin. Kun lapselta kysyttiin, haluaako lapsi valjaat vai pitää kädestä kiinni, lapsi valitsi aina valjaat. Eli suosittelen.
 
Mä ajattelin että kun muuta mitään isompaa hankintaa ei nyt tarvii tehdä ku tuplarattaat (esikoiselta kaikki tallessa kun kakkonen tulee niin pienellä ikäerolla) niin ostan just sellaset kun haluan hintaan katsomatta. No viikonloppuna käytiin sitten hakemassa turkoosit Bumbleride Indie Twin -tuplat ja oon niiiiin rakastunu :) no sitten haettiin seuraavana päivänä meidän turvakaukalo, joka oli säilytyksessä anoppilassa niin oli kiva ylläri huomata että se oli ihan homeessa!!!!! Kylmään ulkovarastoon ne oli sen tunkenu vaikka nimenomaan just siks vietiin sinne että sadaan lämpöseen ja kuivaan..:/ nyt sitten olis vielä uus turvakaukalo hankittavana..
 
Meilläki viel kaukalo hommaamatta. Mut ei oikee voi ostaa ennen ku mun tuleva auto on kunnossa, ei vaan taho olla aikaa :/ kait sen kerkii sit äitiyslomallaki hommata :)
 
Meilläkin on nuo indie twinit! Ihan huikeat kapistukset :) mulla on jonku moinen ahdistus että mihin hittoon mä työnnän nuo kaikki vaunut kohta :/ esikoisen isot Emmaljungat ja nyt nuo tuplat. Ku kummatkin tulee käyttöön varmasti kun aion myös lenkkeillä vaan yhden lapsen kanssa... sit auton kontissa on vielä Brion Ponyt :D
 
Mie oon kans miettiny et missä säilytän vaunut. Mut luultavasti joudun säilömään niitä ajoittain yläkerrassa pojan huoneessa sillon kun hän on äitillään ja sit muuten alakerran rappujen alla..
 
Täälä kans on tilanpuute ongelmaa. En tiiä minne saan vaunut, ku eteises on kylmä ja tuvan puolella ei oo tilaa. Vauvan vaattetki joutuu tukkiin hoitopöydän laatikoihin ku vaatekaapille ei oo tilaa ka vaatehuone on aivan täynä jo. Puhumattakaan sittereistä, syötötuolista ym tavarasta.. ei oo yhtään tätä tupaa suunniteltu säilytyksen kannalta.. enkä ees tiijä minne tukin ne haalarit, hanskat ym :)
 
Kysellääs hieman minkälaisia itkuhälyttimiä ootte hommaamassa? Vai ootteko ollenkaa? Tai onko kokemuksia jostakin hyväksi todetusta tai mitä suositeltu? :)
 
Ostin kirpparilta perus phillipsin perusitkuhälyttimet. Eiköhä ne riitä siks aikaa mitä tarttee
 
Mää ajattelin, että ostan sit myöhemmin itkuhälyttimen jos alan nukuttaan vauvaa ulkona tms.
 
Perus Philips itkuhälytin täälläkin. Tietty olis ollu kiva ostaa vähän päheempikin laite, mutta tää saatiin tutulta.
 
Sellainenkin olis ihan kätevä millä saa mitattua vaunukopan låmpötilaa. Kesällä ja pakkasilla.
 
Ajattelin joko toivoo lahjaks tai, jos joku haluais "sponssata" vähän. Mut jos ei kumpikaan natsaa nii varmaan suht edullisen ja perus mallisen. Ja ei oo siis haavena ees mikää "äly"itkuhälytin :D
 
Mullahan hirveen ongelman tuottaa ton itkuhälyttimen kans se ettei ne meinaa olla mikään pakkasen kestäviä :/ mut pari vaihtoehtoa nyt on mut nekään ei tietenkää oo sit sielt halvimmast päästä :/ ja mullaki kriteerinä et olis lämpötilamittarilla varustettu :)
 
Käytiin gigantissa perjantaina, kun oli se black friday ja löydettiin sattumalta poistotuotteissa oleva itkuhälytin neljälläkympillä.. En sitte tiiä oliko "kallis" ostos.. Siinä ei tainnu olla muita hienouksia, yövalon? lisäks. Niin ja toimii verkkovirralla ja paristoilla.
 
40 euroa kuulostaa kyllä vähältä, kun alkaa noita itkuhälyttimiä katsella. Itse tässä harkitsen semmoista 99 euron mallia. Tuntuu kyllä aika kalliilta, mutta siinä olis tuo lämpötilanäyttö ja sitten on mahdollista puhua myös lapsen suuntaan sen hälyttimen kautta. Niistä muista ominaisuuksista nyt en niin tiiä tarviiko esim. yövaloa kuinka paljon tai jotain tuutulaulutoimintoa jne. Kaveri vaan joskus mainitsi, että tuo puhetoiminto vois olla hyvä... vaikea sanoa kun ei oo kokemusta.
 
Onko kellään kokemusta tuttipullon steriloijasta? Onko ihan turha kapistus? Mietin vaan et kui nopeesti sillä saa pullot steriloitua. Meillon sellanen törkeen vanha hella ja veen kiehauttamiseen menee vähintään puol tuntii
 
Marinellahi83 ON KÄTEVÄ!! Meilläkin oli silloin 4 vuotta sitten ihan superkauheenhidas hella ja ostin sen aventin steriloijan ja todella kätevä, ei mitään pahas sanottavaa. Niin paljon nopeempaa kun saa kaikki (vaikka nyt 3 tuttipulloa, rintapumpun osia ja tutteja) steriloitua samaan aikaan, kuin että rupeet ensin odottelemaan veden kiehumista ja sitten siinä pikku kattilassa keität tyyliin tuote kerrallaan. Suosittelen hankkimaan. Jos tulee käytettyy pulloja,tutteja tai rintapumppua. :)
nim. Ehdoton fani, ja sen huomaa :P
 
Takaisin
Top