Hankinnat tulokkaalle

Mä ostin viime viikolla baby björnin balance sitterin, käytettynä, ku en raaskinu uutta ostaa :) näkee sit viihtyykö siinä vai oliko turha. Rintapumppu pitäs kans varuiks hommata, mut manuaali vai sähkö? onkoha suurta eroo, muuta ku hinnas. Tuttipullot ym sälät kana puuttuu (jos ei huomioi niitä mitä ostin isyyspakkaukseen). Itkuhälyttimen ostin kirpparilta, ehkä käytän ehkä en, näkee sitte.
 
Mä ostin manuaalipumpun. Ne sähköiset oli niiiiin kallita. Ostin myös mikroon tuttipullosterilisoijan
 
Hyvä ku muistutit! Pitää ittekki kattoo sitä steriloijaa. Ne sähköset onki niin kalliita et vähä hirvitti kattoo niitä :/ huomasin vkl et kaks mam-tuttia oli sellases rasiassa joka toimii myös sterilointikotelona tuteille :)
 
Rintapumppuu kanttaa miettiä onko ihan tarpeellinen. Maidon noususta on vaikea mennä etukäteen tietämään. Meil sai ainakin neuvolata lainaksi tarvittaes rintapumpun, sähkökäyttösen. siin tuli mukana steriloidut pullot ja kaikki muoviosat. Pärjäsin ainakin sen pienen hetken sillä, mikä tarve olikin. Ei tullut maitoa niin paljoa et olis saanu pakkaseen tms. talteen. Loppupeleis hetken aikaa sai antaa korvikettakin jo pienenä.
 
Mä voitin keskenmeno raskaudessa vau:n kk arvonnasta ainu medela swing rintapumpun minkä ovh on yli 150e :)
 
Mulla on kirjastosta lainassa tämmönen kirja kuin "1000 vinkkiä isälle & äidille". Siinä sanotaan:

"Osta rintapumppu vain, jos tiedät sen olevan laadukas. Huonosti suunniteltua käsipumppua voi olla turhauttava käyttää. - - Monet naiset kokevat, että sähkökäyttöisellä pumpulla lypsäminen onnistuu paremmin. Sähköpumput ovat kalliita, mutta niitä voi myös lainata tai vuokrata."

Vielä kun sitten tietäisi mikä sähköpumpuista on oikeasti laadukas ja kannattava hankkia.
 
En ainakaan vielä ole ajatellut hankkivani rintapumppua. Muutamalla tutulla on sellainen ollut, eivätkä saaneet tuntikausien yrityksistä huolimatta pumpattua juuri lainkaan maitoa, ja totesivat, että paremmin toimii jopa pelkkä vauvan katselu ja minigrip-pussin pitäminen rinnan edessä. Heti kun pumppu kosketti rintaa, loppui heillä maidontulo kuin seinään.
 
Olen kokeillut molemmilla pumpuilla ja kyllä sähkökäyttöinen ehdottomasti parempi. Siinä saa sen imutehon pysymään helposti vakiona ja maidon pumppaaminen ei ole niin työlästä. Eikä sähkökäyttösellä tarvitse koko ajan korjailla asentoa ( asetella rintaa siihen suuttimeen) kun ei tarvitse "vatkata" sen pumpun kanssa. Manuaalisesti mulla oli aina peukalo kipee. Mutta nyrkkisääntö on se että aina vaan jos vauva vähänkin vinkasee niin tissille suoraa, niin maidontulo lähtee hyvin käyntiin. Käsin lypsämälläkin saa hyvin aikaiseksi. 5 viikossa se rytmi kuitenkin siihen imettäminen löytyy. Ja se aventin mikrosteriloija on ehdottoman hyvä pullojen ja tuttien steriloimisessa. Kaikki meidän vauvatuotteet taitaa olla Aventia ja tykkään kyllä että on ollut hyvä merkki
 
:D kuulostaa hauskalta juu! Synnärillä sanoivat että jotkut saavat maidon tulemaan paremmin käsituntumalla kuin koneella ja ainakin mulla toimi tämäkin. Se on hieno fiilis kun vaan suihkuaa sitä maitoo :)
 
Ostin viimeksi aventin käsipumpun, samaa pullosarjaa, tutti ja mikrosteriloijan myös. Aluksi ei tahtonut saada maitoa ollenkaan, mutta totesin myöhemmin pumppailevani ihan väärinä hetkinä. Alkuun helpotti, kun vauva oli toisella rinnalla yhtaikaa. Määräthän oli aluksi myös pieniä, 10ml kauhealla työllä.

Minulla oli viikonloppukurssi, kun esikoinen oli 5vko ikäinen. Vaikka koko perhe lähti reissuun mukaan, oltiin siinä kuitenkin koko päivä erossa ja isä hoiti vauvan syötöt. Ja ennen reissua piti vielä opetella tuttipullosta syöminen.
 
Äsken haettiin vaunut postista, mutta nyt onki ongelma :D Ei vissiin osata koota niitä ja yks osakin taitaa puuttua koko vaunuista ja ARGH :mad: Menee hermot niihi, mut ehkäpä jätetää huomiseen niitten kanssa vehtaamine :D
 
Minäkin hain tänään rattaat postista ja kotona pohdin että miten nämä oikein saa aukastua. Onneks mies tuli paikalle ja käänsi parista kahvasta ja lukot aukesi :D. Todella näppärät ja ihanat rattaat!
 
Mun mies on kans ihan haka noitten vaunujen kans ku mä taas en tajuu yhtään et mistä pitää painaa.. oon iha varma että vahingossa lytistän koko vaunut kasaan jossain :D muutenkin kaikki lapsilukot on samalla mulle lukkoja koska oon ihan onneton niitten kans :D mun ystävä aina nauraa mulle niitten luona ku en saa auki roskakaappia enkä pääse rappusiin jne. :D
 
En mäkään alkuun tajunnu noista meidän vaunuista mitään mut mies huomas heti mistä napista tapahtui mitäkin :)
 
Yritettiin eka hyppiä "turhien" kokoamisohjeitten yli :D Ja ehin jo valittaa, että onpas surkeet ohjeet :hilarious: Sitte, kun mies luki ALUSTA asti ohjeet nii ei kauaa menny, kun näytti jo vaunuilta. Nyt ne on kasassa tossa ja vaikuttaa ainakin hyviltä :)
 
Takaisin
Top