Hankinnat tulokkaalle

Meillekin tuli tänään vaunut postissa. Jotenkin alkoi jännittää niiden kokoaminen, kun luki teidän juttuja. En oo vielä laatikoita avannut ja en ainakaan tänään avaakaan. Täytyy kattoa joku päivä, kun jaksaa...
 
1698e387b3091ce8a50d073a4124ecc8
meille tuli eilen uudet vaunut postista yllätyin kuinka isot ne oikeasti ovat! Sama fiilis kun olis saanu uuden auton :cool:
 
Pirtsakat! Mä otin lilat brio smilet, aattelin et ne ois sukupuolineutraalit :)
Oliks helppo kokoo? Itsehän en osallistunut meidän rattaisiin :D
 
Joo kyllä ihastuin näihin! Punaset ovat ja en tiedä kumpi sieltä on tulossa! Joo itse niitä kokosin vaikka en edes jaksanu kantaa niitä postista ja oli todella helppo koota kun on aikaa. Aika huonosti oli ohjekirjassa mutta yrittämällä sain ne kasaan ensikertalaisena :D vauva vaan enää puuttuu! ;)
 
Hyvältä näyttää! Kiva kuulla, että kasaaminen onnistui hyvin. Mä myös tilasin Brio Smilet vihreenä. Tilasin sieltä Hobby Hallista, kun oli tarjous ja siellä ei ollut kaikkia värejä tarjolla, mutta vihree on mulle ihan jees. Eilen tulivat postissa, mutta en oo vielä jaksanu avata paketteja.
 
Näyttääkös nuo vaunut tuossa kuvassa vähän pinkimmältä kuin oikeesti? Tietty voi johtua mun läppärin näytöstäkin. Se ehkä vääristää värejä.
 
Näyttää joo kun on vähän huonot valot, ferrarin punaset on. Tilasin kans Hobbyhallista sillon ;)
 
Ihana toi malli noissa rattaissa! Olisin itekin tykännyt kapenevasta mallista, mutta tori.fi : ssä tuli vastaan nää Gracon mirage plus rattaat limen värisenä ja ihan halpaan hintaan niin mä iskin kiinni :). Nyt rattaissa on kiinni meidän vanha Gracon kaukalo.
 

Liitteet

  • 1446302170882-2122922369.jpg
    1446302170882-2122922369.jpg
    920.6 KB · Katsottu: 84
Tuli mieleen tossa esikoisen huonetta siivotessa, että meiltä joutaa pikkurahalla seuraavalle tollanen tosi ihana retromallin kehto. Ostettiin ite esikoiselle uutena ja ajateltiin että on sellanen hyvä kakkossänky jota voi liikutella huoneesta toiseen. No ylläri jäi käyttämättä ja on toiminut lähinnä pehmolelujen säilytyksessä. Jos jota kuta kiinnostaa niin voin ottaa kuvia. Tuosta saa vaikka mummolaan tai mökille hyvän pedin pienelle :)
 
Torista löysin joku aika sitten mieleiset vaunut (sain kääntyvät etupyöräni!) joihin tuli mukaan runkoon sopiva turvakaukalo ja ratasosa. Pinnasängyn saan ostettua tutulta parilla kympillä (ihan perusmalli) ja tänään oisi tarkotus mennä anopin kanssa Ikeaan kattomaan, et mimmonen hoitopöytä sitä tulis.:)

Muuta ei sit vaatekassillisen lisäksi vielä ookaan. Äitiyspakkaus pitäs viikon sisällä tulla, sitä ootan jännityksellä. Tavotteena ois saada olennaisimmat hommattua tammikuun alkuun mennessä (LA 5.2.) mut hiukan on vielä hukassa et mikä kaikki ON olennaista, en haluais ostaa kauheesti turhaa tavaraa.
 

Liitteet

  • 1447658503115.jpg
    1447658503115.jpg
    56.4 KB · Katsottu: 73
Kuinka tarpeellinen on sitteri? Välillä tuntuu että muut on kauheen päteviä täällä ja mä ihan hukassa.:D
 
Avamaria ihanat rattaat! :woot: sitterin tarpeellisuudesta on vähän hankala sanoa, toiset vauvat viihtyy ja toiset ei. Kaveri sanoi että hällä oli hyvänä apuna esim ruokaa laittaessa, kun sai vauvan siihen. Että taitaa selvitä vain kokeilemalla, niin kuin moni muukin tarvike :)

Meillä oli sieltä täältä tulossa tavaraa ja nyt saatiin viikonloppuna kierrettyä ja haalittua ne kotiinkin, löytyy vaunut, turvakaukalo ja telakat molempiin autoihin, sitteri, leikkimatto ja mulle vielä äitiystalvitakki :happy: kaikki käytettyinä tutuilta, rahaa meni 130e.

Paljon olis vielä hommattavaakin, hoitoalusta, punkka, harsoja, tuttipulloja jne jne. Ja vaatteet pitäisi käydä läpi, onko niitä tarpeeksi. Huh! :hilarious: onneksi on vielä aikaa :)
 
Ihanat vaunut tosiaan AvaMarialla!

En mäkään tiiä vielä tarkkaan mitä kaikkea tarvii. Tänään esim. yksi työkaveri sanoi, että vaunuihin täytyy olla valjaat siinä vaiheessa, kun vauva rupeaa kääntyilemään... No, ehkei se ihan heti ala kääntyilemään kuitenkaan, että kai ne ehtii, jos on tarpeelliset. Tosin toinen työkaveri sanoi, että pärjäsi hyvin ilman niitä. Eilen kattelin ihmeissäni kaupan hyllyltä, että pitääkö semmosia vauvarasvoja tai öljyjä hommata... Kaippa ne vaipat voi hangata tms, niin voi tarvita rasvausta, mutta en kyllä vielä ostanut mitään. Pari tuttia ostin varuiksi viime viikolla, mutta niitäkin oli erilaisia. Otin vaan sit jonkun ns. perinteisen lateksituttipaketin. En sitten tiiä onko se parempi kuin silikoni. Lateksista toisaalta voi tulla allergiseksi, mutta onko se muovikaan hyväksi imeskellä. Kuka näistä tietää...
 
Mä mietin myös kaikenlaista ja ehkä vähän liikaakin. Mies ottaa paljon rennommin ja silti tuntuu, että se on asioista paljon paremmin perillä :)
 
Meillä ei ole ollut ikinä sitteriä ja kaksi vauvaa on tullut tähän mennessä kasvateltua isommaksi. Eikä siis tule tälle seuraavallekaan. Meillä on lapset ollut sylissä tai lattialla ja jos on joskus pitänyt ihan hetkeksi saada jonnekin "istumaan" niin ovat sen hetken olleet turvakaukalossa. Siis esim mun oman suihkun ajan tms. Sitteri on varmaan ihan kätevä jos on eläimiä perheessä tai isommat lapset sen verran pieniä etteivät osaa varoa lattialla makaavaa vauvaa. Meillä on niin isot ikäerot lapsilla ettei tuollaisesta tarvi huolehtia.

Valjaat on ollut meillä kovassa käytössä rattaissa ihan turvallisuussyistä, mutta suurimmassa osassa taitaa ollakin kiinteänä valjaat. Vaunukoppaikaan ei olla valjaita kaivattu, mutta aika pian on jäänytkin koppa jo pois.

Kaikkien hankintojen kohdalla on mielipiteitä yhtä paljon kun ostajiakin. Mä itse olen tehnyt hankintoja sillä perusteella, että ennen vauvaa ostetaan ne joita tiedän varmasti tarvittavan kuten sänky, vaunut, vaatteita jne. Muita hankintoja on tehty sitten vasta tarpeen mukaan. Ainoa poikkeus on ollut omaksi henkiseksi tueksi hankittu tuttipullo ja pari korviketetraa (jotka ei ole sopinut kummallekaan lapselle :D ) ja pari tuttia. No tutit on otettu käyttöön, mutta tuttipulloja on kaivattu vasta joskus myöhemmässä vaiheessa lypsetylle maidolle jotain satunnaista menoa varten. Muuten ovat jääneet turhakkeiksi koska imetys on onnistunut hyvin ja toisaalta lapsille on löytynyt sopiva erityiskorvike (moniallergisia) vasta noin vuoden iässä. Mutta pointtina tässä on lähinnä se, että kaupat ja tarvikkeet eivät katoa mihinkään vauvan synnyttyä eli osan hankinnoista voi hyvin ostaa vasta sitten kun tarvetta tulee, jos sitä tulee.
 
Onko kellää ollu esikoisella sitä "talutushihnaa"? Siis en oo nyt vielä ostamassa todellakaan mut mielenkiinnosta
 
Takaisin
Top