Hankinnat tulokkaalle

Sä oot Maryshka kyllä laittanut tuulemaan! Aika kasan oot jo tavaraa haalinut, vaikka rakenneultrasta ei oo kuin pari päivää. :)
 
Mulla on vähän stressiä noista hankinnoista, kun ei oo paljoa niitä vielä tehty. Haluttiin odottaa, että ollaan käyty rakenneultrassa. Mut nyt tehdään vähitellen muuttoa niin seuraavat pari viikkoa ainakin menee siinä niin ei kyllä ehdi mihinkään. Jos sit marraskuussa kävis ahkerasti tekemään hankintoja :)
 
Hah, no vähän lähti hankinnat rullaan. :D Ja tänään väänsin just kauppoja kaverin Hemnes-hoitopöydästä. Se saapunee meille tän viikon aikana. :) Anoppi onneks lupautu hommaan meille pinniksen, niin hankintabudjetti saa vähän armoa. Tai oikeestaan ostetaan sellainen sänky, mikä muuntuu sit juniorsängyksi, niin ei tarvii moneen vuoteen ostaa uusia mööpeleitä.

Mua jotenkin ahdistaa niin paljon noi kaikki hankinnat, että haluun kaikki pakolliset isommat ostokset pois alta, niin loput pikkusälät, vaatteet yms. ehtii kyllä sit talvemmallakin. :)
 
Me äsken miehen kans vähän mietittiin tuota pinnasänkyasiaa ja päädyttiin siihen, että taidetaan ostaa uusi. Semmonen missä on laskettava laita ja sen laidan saa myöhemmin pois ja siihen sit semmosen juniorilaidan tilalle.

Eilen löysin torista yhden kivan, mutta sain tänään viestin, että se oli jo myyty. Tänään katselin toista ja se olis muuten varmaan ihan hyvä, mutta olin ajatellut toisen väristä. Voipi olla siis, että tilaan kohta uuden.
 
Mein ei ollu tarkotus hankkia tuplarattai lainkaan, mut taitaapa tulla eteen osto. Mein esikoinen nyt 1.5v tykkää niin kovasti vaunuista ja niissä istumisesta, et kun sanan vaunut mainitseekin hän on jo hakees ulkovaatteita naulakosta. Ja yks päivä ku oltiin laittaa vaunuja autoon, niin hän alkoi itkemään ku oli autos istumassa eikä päässy vaunuihin... :) tarvii varmaa jättää kuitenkin osto nyt kuitenkin ensi vuoden puolelle.
 
Tänään mennään kattomaan/ostamaan baby björnin sitteriä ja huomenna pitäs käyjä kattomas emmaljungan yhdistelmävaunuja :) molemmat löyty tori.fi:n kautta. Enää sit puuttus isommista hankinnoista turvakaukalo. Toiv ne rattaat vaan on sit hyvät
 
Eilen ostettu sitteri ja tänään kävin hakeen vaunut :) vähä vaa pelotti ostaa tuntemattomalta käytettyjä.. mut kait nuo sen aikaa kestää mitä muksu tarttee. Hyttys- ja sadesuojaa ei ollu ja yks painonapoi vähä huono mut en ainakaa vielä oo muuta "vikaa" löytäny..
 
Me saatiin hommattua (tilattua netistä) vaunut, turvakaukalo, jalusta ja adapteri! Ennestään ollut pinnasänky, patja, kosteussuoja ja lakana... Pikku läjä vaatteita ite hommattuna ja mun äiti ostanu ties kuinka paljon vaatteita esim. toppapukua, fleecehalalarin, töppösiä, mekkoja sun muuta perusvaatettakin. Voin huokasta helpotuksesta siis! Luulin, ettei oo varaa ostaa uutena vaunuja ym isoja ostoksia... Oon niin tyytyväinen nyt! :)
 
Jännä miten rupee kaikki melkein olemaan, vaunut vaan puuttuu enään ja kaikki pikkusälät joita aattelin pikkuhiljaa ostaa kauppareissuilta. Vaatteita niin paljon että en tiedä miten mahtuu kappiin, uutena en oo yhtäkään vaatetta käyny vielä ostamassa :D
 
Meinaatteko hankkia itkuhälyttimet? Mietin sitä itse, meillä ei vaan oo yläkertaa, rivarissa asutaan, että sinänsä sitä ei tarvii, paitsi jos nukuttaa vauvaa takapihalla
 
Kyllä jonkinlainen itkuhälytin on hyvä. Meilläkin on hankintalistalla kun edellinen meni rikki. Vaunuissa pihalla nukuttaminen oli meillä jokapäiväistä tai jos oli liikaa pakkasta niin ulkoeteisessä. Se on myös matkoilla hyvä jos lähtee sellaiseen paikkaan missä sitä vois tarvita. Ihan perusmallilla pärjää pitkälle, ettei tarvi siitä maksaa maltaita.
 
Ja kokemuksesta tiedän että ei sitä vauvaa voi hetkeksikään jättää sen lasin toiselle puolelle vaikka kuinka kuuntelis korva lasissa kiinni ja kyyläis liikkeitä sen kaiken aikaa :D tulee ihan vainoharhaiseksi.
 
Jännä, mä en uskaltaisi ostaa turvakaukaloa käytettynä. Sen verran siitä joka paikassa/kirjassa mainitaan, että ei voi tietää onko se myyjällä koskaan kolahtanut ja turvamääräykset muuttuvat niin usein.

Tämä on aiheuttanut sen, että olen ajatellut hankkia Cybex cloud Q:n uutena. Hinta on vaan ällistyttävä 300e plus telakka 170e. Puistattava hinta kerrassaan. Noh, me säästettiin paljon kun ostettiin Emmaljungat käytettynä, ehkäpä ne rahat ohjautuu turvakaukaloon.
 
Meki ostetaan uusi kaukalo, oon niin epäluulonen tuntemattomia kohtaan tässä asiassa :) ilmeisesti niissäki on jonkilainen päiväys systeemi :o mut sitä en uskalla yksin ostaa et mitää ottaa mies mukaan. Vaatteita on vino pino, eikä ykskä vaate oo uus ko kirpparilta ostanu kaikki :) oon niin pihi. Vaunut ostettiin kans käytettynä ja säästi pitkän pennin! Kehtoa oon koittanu löytää mut varmaan uuden joutuu ostaan, haluan sellasen kehdon mis on pyörät alla ni alakerras helppo siirrellä.
 
Itkuhälyttimen oon kyllä unohtanu kokonaa! Kyllä mä ajattelisin, että se on tarpeellinen. Ihan perusmallinen käy oikein hyvin :)

Mäkää en ois jotenki voinu kuvitella ostavani käytettyä turvakaukaloa, vaikka kävi mielessä, että säästäis ostamalla käytetyn..
 
Itkuhälyttimen oon kyllä unohtanu kokonaa! Kyllä mä ajattelisin, että se on tarpeellinen. Ihan perusmallinen käy oikein hyvin :)

Mäkää en ois jotenki voinu kuvitella ostavani käytettyä turvakaukaloa, vaikka kävi mielessä, että säästäis ostamalla käytetyn..
 
Mulla ois kans hommailtavana enää lähinnä sitä pikkusälää tuttipulloo ja tutteja ja sinkkivoiteita ymsyms. Rintapumppuu ja muuta. Ku vaan sais aikaseksi nuo hommata. Sitteriä en myöskään ostanu mut mietin vielä että millainen ois hyvä.
 
Me ostettiin esikoiselle Nuna Leaf sitteri, makso noin 200€. Jäi TODELLA vähälle käytölle kun olin vähän neuroottinen sen kanssa et poika ei koskaan opi liikkumaan jos istutan sitä sitterissä :D ja siinä vaiheessa kun oppi kääntymään ja ryömimään ni hermoromahdus siinä tuli aina ku "köytettiin" sitteriin. Oikeestaan ainoo missä koin sitterin tarpeelliseks niin oli siinä vaiheessa kun alettiin maistella kiinteitä mutta ei osattu vielä istua syöttötuolissa. Joten mun mielipide on se että sitteri ei oo välttämätön, eikä siihen kannata ainakaan hirveesti rahaa laittaa :)
 
Takaisin
Top