Hankinnat tulokkaalle

Kaikissa brioissa ei saa. Oon siis kattonu käytettyjä rattaita, en raaski uusia ostaa. Mutta mulle merkillä ei oo väliä kunhan nuo kaks kriteeriä täyttyy :)
 
Suski, ihan mielenkiinnosta, niin kokeilitko sekä Crusia ja Trailzia? Oliko niillä sun mielestä paljonkin eroa ja jos oli niin mitä? Ite oon harkinnut niitä ja nyt viimeisempänä myös Mutsy Igoa... Myös olen pitkä, niin siksi nämä mietinnässä :)
 
Meillä on myös kärjessä nyt Mutsy Igo tai Evo (ei olla vielä vaunuja hankittu). Ovat kauniit, kompaktit ja kuitenkin ilmeisesti aika laadukkaat hintaansa nähden. Meillä on kyllä iso auto, mutta takakontissa tilaa vie myös koiran häkki, joten pieneen tilaan pitäisi rattaiden mennä. Ollaan molemmat miehen kanssa pitkiä, niin Stokket oli myös harkinnassa. Käytiin niitä katsomassa, ja ne ei kyllä (ainakaan Crusit ja Trailzit) taittuneet kovin pieneen pakettiin. Olis kiva kuitenkin, ettei heti tarvisi ostaa erillisiä matkarattaita...

Onko joku käynyt koeajamassa Mutsyjä AT Lastenturvassa tai muuten kokemuksia niistä? Me asutaan sen verran kauempana, ettei olla vielä vaivauduttu ajelemaan Helsinkiin tätä varten, mut ehkä sit rakenneultran jälkeen vois.
 
Ostin Stokken Trailz-rungon, ja siihen naksauttamalla sopivan Stokke BeSafe Izi Sleep -turvaistuimen. Turvaistuimen saa rattaissa täysin suoraan, makaavaan asentoon, joten ne tavanomaiset "lasta ei saisi pitää turvaistuimessa pitkiä aikoja, koska turvaistuimen asento on huono" -varoitukset eivät päde. Tässä vaiheessa en vielä ostanut muuta, koska ei sitä tiedä, viihtyykö vauva vaunuissa ollenkaan, vai vaatiiko jatkuvaa liinailua. Turvaistuimen tarvitsee kuitenkin.

Kaupassa oli kokeiltavana Trailz, Xplory ja Scoot. Turvaistuin ei käynyt ollenkaan Scooteihin, joten ne olivat heti pois vaihtoehdoista. Xplory näytti ja tuntui minusta huonolta, muovisen oloinen, enkä tykännyt kummallisen muotoisesta työntöaisasta. Trailz vakuutti, koska se tuntui vakaalta, sitä oli helppo työntää ja se oli helppo käyttää. Minusta nuo Trailzitkin menivät aika pieneen tilaan, autoni takakontti on aika pieni, ja sinne menivät. En olisi uskonut, että niin ison oloinen runko menee niin pieneen tilaan. Sovitin toki rattaita autooni ennen ostopäätöstä. Hetken kuvittelin, ettei runko mahdukaan, mutta sitten tajusin, että aisassa on sekä teleskooppivarsi, että kääntyvä työntöosa, ja kääntyvä osa kääntyy ihan täysin sisäänpäin, jonka jälkeen ne mahtuivat autooni. Aika monet vaunut eivät mahdu autoni takakonttiin ollenkaan. Ja plussaa on sekin, että tosiaan alussa ei autolla liikkuessa tarvitse pitää mukana kuin pelkästään turvaistuinta ja runkoa, kun erillistä koppaa ei tarvita.

Edit: Niin ja siis autoni takakonttiin ei edes mahdu tavallisia autonrenkaitakaan kuin 2 kpl kerralla. eli tosi pieni kontti on.
 
Muokattu viimeksi:
Pari työkaveria lupas tänään, että saan mennä heiltä katsomaan heidän säästämiään vauvatarvikkeita. Molempien lapset noin kuusi vuotiaita, ettei ole ihan uutta tavaraa, mutta mitäpä siitä, voivat silti olla ihan hyviä. Menen kyllä mielellään katsomaan, kun meillä ei tosiaan ole vielä juuri mitään vauvakamaa. :)
 
Kävin ostamassa vaunut tänään, Tori.fi: stä löyty Brion Happyt harmaana ja puol vuotta vanhat :) nyt ei tarvii niitäkää enää metsästää :)
 
Mää varmaan jourun hommaan baby björnin sitterin :) son vaan niin kivan näkönen ja kehuttu. Niit ei vaa taho käytettynä löytää :/ rattaita kattelen tori.fi:stä päivittäin mut ei oo viel sopivia tullu vastaan.
 
Minä lopulta päädyin ostamaan Mutsy Igo:t. Niissä hyvä säädettävyys kun itse olen 167cm ja mies 194cm niin molemmat pystyvät hyvin työntämään. Ovat myös kompaktin kokoiset ja turvakaukalon saa suoraan kiinni. Lisäksi ovat miellyttävän simppelit mutta kuitenkin tukevat. Turvakaukaloksi valikoitui Cybex Gloud Q, jonka tuossa travelsysteemissä saa täysin makuuasentoon.
 
Mä haaveilen sellasista yhdistelmävaunuista joihin saa turvakaukalon kiinni, on suht isot renkaat, helppo muokata rattaiks / vaunuiks / kopalliseks, (kääntyvät ja lukittavat etupyörät) ja tummat haluaisin kans, mut se ei oo ehkä oleellisinta vaunuissa :D Onneks ollaan miehen kanssa saman pitusia niin ei aina tarvii säätää työntöaisaa..
 
Me käytiin tänään katsomassa vaunuja ja kyllä se Stokken Crusit meille on tulossa. Ainoa miinus niissä oli mun mielestä painava vaunukoppa, mutta muuten meille ihan täydelliset ❤️

Stokke trailzit tuntui meille liian isoilta ja Mutsy Igo taas hiukka pieneltä. Lisäksi musta Stokken vaunut tuntui ylipäänsä tukevammilta ja laadukkaamilta kuin Mutsyt. Ja tolla hinnalla tietysti pitääkin :) Varmaan parin viikon päästä tilataan ne oikeasti, kunhan lomalta ja sen rahanmenolta selvitään kotiin.
 
Nyt on viimein saatu ekat hankinnat tehtyä (eilisen rakenneultran jälkeen uskaltaa alkaa shoppaileen). :p

Kaverilta ostin BabyBjörnin sitterin lelukaarella, vissiin on aikas kätevä kapistus. Sit sain samaan syssyyn parit ihanat toppahaalarit (toiset kokoa 50 ja toiset isommat). Sitten sain halvalla musiikkimobilen pinnikseen.

Turvakaukalo + telakka ja matkarattaat tuli ostettua käytettynä (koko setti 80€) eli meillä on nyt Gracon travel system käytössä. Vielä pitää vaan hommata toinenkin telakka, kun kahdella autolla kuitenkin liikutaan.

Vaunut olikin isompi mietinnän kohde ja ahdisti se vaihtoehtojen paljous! :sorry: ekaks oltiin päätymässä Brion Happy yhdistelmiin, kun ne vaikutti jotenkin hyviltä ja luotettavilta perusvaunuilta (lisäksi niitä sais alella nyt syksyllä, kun merkki poistumassa, yhdistyy Britaxin kanssa). Sit kuitenkin päädyttiin ostaan kaverilta hyvin pidetyt Hartanin Topline S:t, kun oli muotoilultaan hyvin saman tyyppiset kuin Happyt, mutta niissä oli vielä enemmän ominaisuuksia ja saadaan kaupan päälle vaikka mitä tarviketta. Huomenna siis haen vaunutkin kotiin ja alan ihmettelemään mihin kummaan mä noi kaikki kamat saan säilytykseen...?! :grin
 
Mäki haaveilen babybjörnin sitteristä, ootan et joku myy käytettynä mut aika moni käyttää ne loppuun asti :)

Vaunut tuottaa mullekki ongelmia.. haluun tietyt ominaisuudet siihen ni kestää vähä aikaa ennen ku löytää mieluset :) turvakaukalo on edelleenki hommaamatta.. ehk sit miehen loman aikaan pääsee kierteleen kauppoja
 
Me oltiin eilen kattelemassa vaunuja ihan liikkeessä, että saa mahollisimman paljon infoo... Ja infoohan tuli niin, että hämmennyin nii monista jutuista :D Jotenki kamala ajatus ostaa vaunut, kun ei tiiä mikä sitte ois hyvä jajaja.... Sit pitää miettii paljonko viittii pistää rahaa niihin.
 
me ostettiin käytettynä yhdistelmät 200:lla. :)
Cresentin Classicit.
ite en mitään tonnin vaunuja ostais, jos ostaisin uutena, niin oma kipuraja ois varmaa 500-600€... Mut käytettyinäkin löytyy tosi paljon hyviä! :)
 
Emmäkään raaski uusia/kalliota ostaa. Vaikka appivanhemmat sano et ne kustantais osan mut silti.. pitää kaikkee muutaki hommata ni rahaa menee muutenki :)
 
Joo, ei mekää uusia varmastikkaan osteta, mut halusin kuulla vähän erilaisista vaihtoehdoista.. Siinä toivossa kylläkin, että helpottais päätöstä :D
 
Liikkeessähä niitä on hyvä käyjä kokeilemas, saa varmasti monen merkkistä kokeilla kerralla. Helpompi tehä valinta sit sama ostaako uudet vai käytetyt :) valinnan varaa kuitenki on ni ei oo iha helppo päätös
 
Meillä tyydyttiin hyvin Emmaljungan käytettyihin, 2 lasta nähneisiin vaunuihin, jotka kaveri antoi ilmaiseksi. Käytettynä ostin niihin uuden pehmokopan. Me kun aina kuljetaan autolla, nämä on olleet kotikäytössä riittävät ja mahtuu ne tarpeen vaatiessa takakonttiinkin, joskin huonosti. Puolivuotiaalle hankittiin jo matkarattaat.

Nyt en vielä haaveile tuplarattaista, katsotaan miten kahden kanssa lähtee sujumaan. Ruokakaupoissa on tuplakärryjä ja rintarepulla pärjää pitkään.
 
Nonni, oli pakko ostaa Tripp Trapp tuoli, kun oli niin hyvä tarjous Vauvatalo Johannassa (tuli Babyset ja istuinpehmusteet kaupan päälle). :) Hyvä hankkia tommosiakin jo, käyttöikä kuitenkin alkaa vasta about vuoden päästä! :D
 
Takaisin
Top