Hankinnat tulokkaalle

Me ollaan tehty hakemus, päätöstä odotetaan edelleen. Jo kuukausi odotettu...
 
Mä lähetin tarjouspyynnön lähitapiolaan ja pohjolaan. Pohjola kuulosti parhaimmalta mut kattoo nyt. Ennen ultraa ei kuitenkaa voi täytellä mitään lappuja
 
Lähitapiolasta saa jo ennen ru:ta kyllä, jos on käynyt nt-ultrassa...
 
Juu niin saa. Mut pohjola haluaa ru:n. Joten en ny viitti täytellä mitään ennen ku saan sieltä tarjouksen :) vakuutusoppaan mukaan pohjola oli myös halvin ja kattavin :o tai sit ymmärsin sen väärin
 
Me ei otettu esikoiselle vakuutusta ennen syntymää, mut kyseltiin sairasvakuutusta syntymän jälkeen niin pohjolas oli halvin ja kattavin, ainakin ku muutkin vakuutukset on siellä. Pohjolas omavastuu on 100€/vakuutuskausi, mut esim lähitapiolas oli muistaakseni 100€+10% per lasku/hakukerta.
Varmaan nyt kakkoselle otetaan vakuutus vasta syntymän jälkeen. Siinäkin oli eroja koska vakuutuksen saa syntymän jälkeen. Pohjolas sai heti,mut ifis vasta kun oli täyttänyt 2kk.
 
Me ollaan tehty hakemus, päätöstä odotetaan edelleen. Jo kuukausi odotettu...
Soita sinne? Kun hain vakuutusta, kysyin, kuinka kauan päätöksen tulo kestää, ja minulle sanottiin, että kahdessa viikossa pitäisi tulla joko päätös tai muu yhteydenotto. Ja minulle päätös tuli viikossa.
 
Ennen syntymää vakuutus onkin kalliimpi, koska silloin se kattaa myös synnytyksessä tulleet pysyvät vammat ja niiden hoidon. Minä halusin ehdottomasti ottaa ennen synnytystä, koska syntyminen on yksi vaarallisimmista hetkistä ihmisen elämässä.
Minulla kaikki muutkin vakuutukset + rahastosijoitus ovat LähiTapiolassa, joten vakuutuksen hinta laski ihan mukavasti bonuksien takia.

Ifiä en harkinnut sekuntiakaan, sen verran paljon on huonoja kokemuksia Ifistä. Ifin vakuutukset ovat halpoja, mutta kun vakuutuspapereita tarkasti plärää, huomaakin, ettei If korvaa ikinä yhtään mitään, kaikki on yksitellen rajattu ulos vakuutuksen piiristä. Meillä työpaikalla oli Ifin vakuutus, eikä se tosiaankaan korvannut juuri mitään. Edes oireilevan luomen poisto kasvoista ei onnistunut työterveyden kautta Ifin vakuutuksella, vaan piti mennä joko terveyskeskukseen tai yksityiselle omaan piikkiin.
 
Lähitapiolas on omavastuu 100e+10%/kalenterivuosi eli eli eipä toi mun mielest paha oo :)

Aluks meinasin kysyä tarjouksia muualta mut helpompi ottaa suoraa omast vakuutusyhtiöstä ku saa sit keskittämisedut sun muut :)
 
Juu mekin otettiin suoraan lähitapiolasta, mies kun on s-ryhmällä töissä, niin saadaan vielä lisäalea vakuutuksista. Kaikki muut vakuutukset on myös siellä.
 
Jee löysin torista just sellaisen turvakaukalon kuin halusin, eli Brio Primo. Sain kaiken lisäksi halvemmalla kuin ajattelin :)
 
Onko joku hommannu sitteriä? Kattelin netistä sittereitä ja suurin osa suositteli baby björniä, oli vaan aika kivan hintanen..
 
Meillä on ihan ollut Emma merkkinen edullinen sitteri ja molemmat lapset edelleen hengissä ;)
 
Meillä on vakuutus Lähitapiolasta, päätös tuli vajaassa parissa viikossa. Vakuutus ollut voimassa kuitenkin allekirjoituspäivästä saakka. Kattaa siis kaiken siitä eteenpäin, meillä oli mm. rakenneultra vielä edessä vakuutuksenottohetkellä. Ja keskitetty vakuutukset samaan paikkaan, omaetu on tapissa ja saa kivat alennukset vakuutuksiin.
 
Meillä esikoisen aikana kaks suurinta turhaketta oli sitteri ja leikkimatto. Onnesk oltiin hankittu molemmat käytettynä tosi halvalla...toivotaan, että tää kakkonen viihtys niissä vähän paremmin :D
 
No nyt lähtee mopo käsistä. Kävin koetyöntelemässä Brioja, ja nekin olivat sittenkin liian matalat työntää. Tehokas lastentavaraliikkeen myyjä sitten esitteli minulle Stokken ökykalliita pitkien ihmisten vaunuja, ja taidanpa ostaa nyt sitten sellaiset, jos rattaat mahtuvat autoni takakonttiin. Runkoon saa suoraan kiinni (ökykalliin) BeSafe Izi Sleep -turvakaukalon, jonka voi rattaissa suoristaa makuuasentoon, joten heti alkuun ei muuta tarvitakaan. Yritin vielä etsiä netistä tietoa, joka olisi torpannut tämän yhdistelmän, mutta kaikki turvaistuintestitkin antoivat parhaan mahdollisen arvosanan, ja turvaistuin oli listattu yhteensopivaksi autoni kanssa. Ainoa negatiivinen puoli näissä vaikuttaa olevan hinta, kun ei tuota Trailz-runkoa myydä missään käytettynä. Ja minä kun ajattelin, että vaunuhankinnasta selviää helpolla ja halvalla...
 
Suski75, en oo käynyt katsomassa vielä vaunuja livenä, mutta olen muutamat Briot nähnyt kylällä ja ne tosiaan ovat näyttäneet aika matalilta. Täytyy itsekin käydä vähän koeajamassa kärryjä, niin saa tuntumaa mikä olis hyvä korkeus itelle.
 
Olikohan niin et brioissa ei saa työntöaisaa käännettyä, sen takii ne on mulla heti poissuljettu vaihtoehto. Lisäks haluan rattaiden alaosaan korin, en niitä verkkomuovihärpäkkeitä :)
 
Saa Brioissakin aisaa käännettyä, eivätkä ole edes markkinoiden matalimmasta päästä, mutta kun sattuu olemaan yli 180 cm pitkä ja sattuu pitämään korkkareista, ei yhtään tee mieli ostaa liian matalia vaunuja. Stokket ovat ilmeisesti markkinoiden korkeimmat vaunut, niissä se vauvan koppakin on korkeammalla kuin muissa vaunuissa, ei pelkästään työntöaisa.
 
Takaisin
Top