Hankinnat pienelle ja itselle

Kokeilin imetysliivejä viime vkl, mutta ei kyllä näillä lolloilla toimi. Tissin joutuu kaivamaan sieltä jostain, kauhakuormaajaa tarvis.. Ja kun on niin mahottomat utareet, että painaakin jotain, joten se hakanen ei ollut millään muotoa kätevä.
Ajattelin vielä kuitenkin antaa mahdollisuuden imetysliiveille jos vastaan tulee tarpeeksi isoilta näyttävät perunasäkit :)
Ja ei ne kyllä näille riippurinnoille ollut mitenkään imartelevatkaan, pitäähän sitä kaarituet olla. En tiiä sit eikö mukavuussyistä tehdä tuellisia imetysliivejä vai eikö vain ole tullut vastaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullaki pelkkiä ongelmia noiden liivien kanssa! Henkkamaukasta oon tilannu ja olihan ne hyvät ku sovitin, mutta nyt vkonloppuna aattelun sovittaa niitä vähä enemmän ja nehän oli ihan surkeet!!!:sour: siis kylkien puolella ne "tuet" oli ihan mutkalla koko ajan ja paino ikävästi. Harmi jos nuo kaikki 4kpl on tollasii,(2 eri sorttia) toisia en oo vielä koittanu. Tahtoisin kans liivit joissa pysyis joku muoto tisseissä:hilarious:
 
Mää ostin Prismasta imetysliivit öööö muutama vko sitten ja oo tykänny. Oon ennen suosinut kaarituellisia liivejä, mutta nämä kaarituettomat ovat ihanat. Tukee mielestäni hyvin ja tissit näyttää tisseiltä. Ja tosiaan eivät olleet kalliit, 19,95.
 
Isompi rintaiset kanssasisareni, käykääpäs lumingerie.fi minusta siellä on myös kaarituellisia imetysliivejä ja sitä utareliivikokoa :D ja kauniita, ei mitään mummopuutereita. Oulun kupeessa asuvat pääsevät ilmeisesti paikan päällekin kokeilemaan sovitusti, itse olen postimyyntinä tuolta tilannut ja toimitus ja asiakaspalvelu on ollut todella nopeaa. Suosittelen lämpimästi.
 
Meinasin laittaa ihan vaan hm:ltä tilaukseen parit imetysliivit ja topit, jotta on sitten ottaa sairaalaan mukaan. Ei raaski mitään hintavia tässä vaiheessa tilata, kun en osaa yhtään arvioida miten tissit pöllähtää maidon noustua :D Tosin tällainen pienellä rintavarustuksella varustettu kun on, niin luulisi aika helposti kaupoista löytyvän.
 
Vielä mainostan niitä lindexin imetysliivejä, sieltä saa sellaisia tosi tukevia, paksusta kankaasta tehtyjä liivejä, joissa ei ole kaaritukia mutta sivuilla tuet ja kupit on muotoiltu. Hints tais olla kahden-kolmenkympin luokkaa. Mutta en muista kuinka isoja kokoja on tarjolla. Eivät varmasti peittoa liiviliikkeiden vastaavia, mutta jos ei halua kalliisiin panostaa niin nuo ovat hyvä vaihtoehto!
 
Itsellä oli viimeeksi kasa niitä bravadon body silk seamlessejä, ja ne oli mukavia, käteviä, kestäviä ja pestäviä! Yhdet säästin ja loput heitin silloin imetyksen päätyttyä menemään, kun ei mitkään liivit sentään kestä puolentoista vuoden tiukkaa käyttöä hyvännäköisinä. Nyt ostan taas samanlaisen pinon, ja luulen että niillä mennään. Luulen tosin, että isompirintainen tosiaan saattaisi haluta kaarituelliset, vaikka kyllä noi oli tällaiselle vähemmän varustellulle erinomaiset. Kyllä kaarituellisiakin joka äitiysliikkeestä saa :)
 
Mulla oli kans jo edellisessä raskaudessa/imetyksessä noita Bravadon Body Silk Seamlessejä ja tykkäsin. Tilasin nytkin niitä, vaikka ovatkin aika arvokkaita, niin ovat kyllä hintansa väärti. Mulla on noi käytössä jo nyt, koska normaaliliivit ei enää mahdu kyllä päälle. Mä oon taas niitä, jotka ei tykkää kaarituellisista imetysliiveistä, koska rinnassa on kokoa ja painoa sen verta paljon, että kaarituet alkaa yleensä painaa. Mä ajattelen niin, et käytännöllisyys ja mukavuus ensin, siis raskaus- ja imetysaikana, ei sitä kuitenkaan ikuisuutta kestä.
 
Jenska:
http://www.babyland-online.eu
Tässä ollaa kohta viikko vaihdeltu niitten kanssa viestejä, ja niitten järjestelmässä on kuulmemma ollut joku vika.
Ei olis ees pitänyt lähtee tilaus eteenpäin ko ei oo saksan sisäinen kuljetus.
Sanoivat että omalla vastuullamme he suostuvat lähettämään paketin.. Kuulemma useat saaneet huonekalut rikkinäisenä perille.
Koitan nyt saada heitä pakkaamaan ne kunnolla jotta sais ne matkaan.
Ja lupasivat maksaa rahat takaisin jos ei pakettia oteta.
Joka kerta eri työntekijä siellä vastaa viestiin, niin jokseenkin hankalan tuntuista.

Liivit:
Mä menin viimeks ihan normi liiveillä ja yhet imetysliivit joita lähinnä käytin öisin ko sitä maitoa vaan tuli ja tuli.
Nyt mulla on sama liivikoko jo käytössä ko asikon kanssa imettäessä, Et en todellakaan uskalla ostaa ennakkoon! :D
Ekat viikot mulla oli sellase fudispallot. :D sit imetyksen jälkeen palautu siihen a75
 
Jenska:
http://www.babyland-online.eu
Tässä ollaa kohta viikko vaihdeltu niitten kanssa viestejä, ja niitten järjestelmässä on kuulmemma ollut joku vika.
Ei olis ees pitänyt lähtee tilaus eteenpäin ko ei oo saksan sisäinen kuljetus.
Sanoivat että omalla vastuullamme he suostuvat lähettämään paketin.. Kuulemma useat saaneet huonekalut rikkinäisenä perille.
Koitan nyt saada heitä pakkaamaan ne kunnolla jotta sais ne matkaan.
Ja lupasivat maksaa rahat takaisin jos ei pakettia oteta.
Joka kerta eri työntekijä siellä vastaa viestiin, niin jokseenkin hankalan tuntuista.
 
No tulipahan tuplana..

Ja mun bola saapu vihdoin..
Siis tilauksesta nopiasti, mut se mun tilaaminen vaan vähän venähti!
Parempi myöhään ko ei millonkaan. :D
 
Jee, mies tilasi vauvanvaatteille kauan kuolaamani lipaston!! Ja pitäisi tulla jo perjantaina. Oi ihanaa, saan vihdoin ton makkarin laitettua lopulliseen kuosiinsa!
Tulipahan tänään tilattua hm:ltä itselle pari imetystoppia valmiiksi ja eksyi sinne muutama vauvanvaatekin mukaan... :P Mun vanhemmat on ensi viikolla tulossa tännepäin käymään ja äiti haluaa viedä mut shoppailemaan vielä puuttuvia vauvantarvikkeita :) Eipä meiltä enää puutu oikeastaan kuin ne hygieniatarvikkeet. Ja amme. Ja voishan sitä pari pulloa ostaa kaappiin varalta.
 
Lindexillä ei ainakaan Jumbossa löytynyt ku pikkutissisten imetysliivejä :D Just ja just peittää mansikkanännit.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon kans tuolta lumingerin sivuilta katsellut ja ajattelin tilata.
Täytyisi varmaan kaarituettomat pistää tilaukseen kuukauden päästä, että olis yhdet sitten valmiina :)
 
Mites noi pussilakanat? Ku äp:ssä oli yks lakana ja pussilakana. Tilasin 2kpl/pakkauksessa h&m:ltä lakanoita ja tykkäsin...mutta pelkästään pussilakana/tyynyliina pakkaukset on (törky)kalliita, ainaki prismassa, anttilassa ja minimanissa.:bored:
Eihän vauva niitä heti tarvitse, ei ainakaan tyynyä??

Mutta kellään kokemusta ikean vauvan pussilakana seteistä? Niissä kaikki mukana ja hintaa 10-20€
 
En ole varma, mutta saakohan Ikeasta ihan noita äippäpakkauksen peittoon sopivia lakanoita. Miten musta tuntuu, et ne on isompaan peittoon ne Ikea lakanat, en ole varma. Itse olen ostanut sieltä kyllä pinnikseen aluslakanoita, ne on ollut kyllä ihan hyviä ja pysyneet hyvin paikoillaan. Niitäkin saa 2 kpl paketeissa ja ei ole hinnalla pilattuja.
 
Olen päättänyt, että ompelen lakanat itse. Meillä on jäänyt sinkkuajoilta pari kapean sängyn lakanaa ja ajattelin ostaa kivan värisiä kankaita Eurokankaasta ja sitten vaan huristella menemään. Suhteellisen helppoja nuo lakanat ommella.

Tyynyä en alun perin ajatellut hankkia vaaville, mutta anoppikokelas sitten sellaisen meille antoi. Suvussa kulkenut, joten sitä sitten käyttämään. Muuta päällistä en ajatellut siihen ommella, että vauva olkoon ilman peittoa silloin kun tyynyliina on pesussa.

Peittoa vauveli tuskin nyt kesällä tarvii:D Varmaan aluksi laitan päälle jonkun ohuen viltin ja sitten syksyllä aloitetaan tuo peiton käyttö. Vilttejä on sitten kertynyt suuret määrät. Äiti on säästänyt 3 vilttiä minun lapsuudesta ja jouluna saatiin joka tuutista vilttejä ja lampaantaljoja, joten niitä ei sitten tarvitse ainakaan ostaa!
 
Monet vauvat tykkää että ne kiedotaan kapaloon ainakin aluksi, toki peittokapalo on tosiaan aika lämmin että siihen kannattaakin ehkä käyttää niitä kevyempiä vilttejä tms. Vauva varmaan helteillä saakin nukkua ihan vaipassa.

Lakanoista: Ikean lakanat on tosiaan isompia kuin äp:n peitto, ite kyllä käytin niitä silti. Hyviä ovat. Ostin myös aika pian sen ikean peiton, ei ole yhtään haitaksi olla useampi peitto koska puklut ja kainalokakat jne. Peitto maksaa siis sen 9,95€. H&M:n lakanat on myös hiukka isompia, mutta sopivat ikean peittoon. Ikean peittoa ei kyllä kannata käyttää vielä aluksi, jos vauva nukkuu kehdossa tai äitiyspakkauslaatikossa, ei mahu muuta sinne sitten :-)

Äp:n peittoon sopivia lakanoita tekee ainakin finlayson ja pentik, ovat tosiaan aika arvokkaita enkä niitä itse raaskinut ostaakaan. Stockalta olen ostanut muutamia settejä parilla kympillä, sieltä sai ihan söpöjä Herra Hakkarais-teemalla ainakin :-)
 
Ainiin, pookkana, olen lukenut että vauvoille ei tyynyjä suositella ollenkaan, ainakaan ennenkuin osaavat itse kääntää päätä ja kääntyä, ilmeisesti tukehtumisvaara tyynyn kanssa.
 
Mää en oo pitänyt esikoisen vauva-aikana ollenkaan tyynyä, mutta tyynyliinaa kuitenkin. Helpottaa jos tulee puklut että vaihtaa pelkän tyynyliinan jos on osunut sillain ettei ole mennyt lakanoille asti :p Esikoisen äitiyspakkauksessa tullut peitto on tälle papusellekin tulossa käyttöön. Siihen on muutamat pussilakanat ja sitten ois parit ikea-lakanat jotka pitäisi pienentää sopiviksi. Eivät siis oikein asetu muihin kuin ikean omiin peittoihin.
 
Takaisin
Top