Hankinnat pienelle ja itselle

Kannattaa miettiä myös vauvan vaatteiden säilytystä. Itse meinasin hommata pienehkön söpön lipaston, tai tarkemmin hyllykön, johon tulee korit. Saa näppärästi säilöttyä kaiken tarpeellisen :)
Äitiyspakkausta en meinaa ottaa, kun makuupussit ja muut löytyy jo. Vanu- ja toppapukujakin saa edullisesti, n.30€, joten kyllä sillä 140€ saa ihan hyvin tarvikkeita, kunhan malttaa katsoa, mistä ostaa :)

Ite ajattelin joulun jälkeen rueta hankkimaan tavaroita vauvaa varten. Eipähän jää ainakaan viime tippaan ja miusta on mukava keräillä tavaraa pikkuhiljaa, eikä kaikkee kerralla. :)

Pinnasänky kaupat on jo tehty ja sänky saadaan ens vuoden puolella. Siskoltani saan lainaan vauvojen sairaalasängyn! Se on oikee aarre :Heartred siinä saa pikkuinen ens alkuun tuhista :Heartred

Uudet vaunut pitänee hankkia..vanhat on vielä tallessa, mutta ne on rikki ja muutenkin niin raskaat työnnettävät :sad001
ja seisomalauta esikoista varten..

oivoi.. tätä hankittavaahan riittää.. mut en aio ottaa stressii :)

Minkälaisia turvakaukaloita ootte aatelleet hankkia/hankkineet? Eilen käytiin kattelemassa ja jotenki ittiä miellytti Maxi-cosin CabrioFix. Kokemusta ei nuista oo, ni tuntuu vaikeelta tietää mikä ois sit lopulta hyvä.

Yhdistelmävaunuja kokeiltiin kans. Suosikiksi nousi Emmaljungan Duo Edget. Enimmäkseen maanteillä ja metsäteillä lenkkeillään kahden koiran kans. Bussissa ei mennä koskaan, joten ei haittaa vaikka ei oo pienimmästä päästä. Ajatuksena oli käydä kattoon eri vaunuja ja sit koittaa löytää käytettynä sellaset. Mut saa nähä nyt, että mite käy ku ihastuin tiettyyn väriin, kelpaakohan sitte mikään muu :D

Meillä on esikoisen jäljiltä just se Cabriofix, ja oli ihan hyvä silloin käytössä ja taas tulee siis käyttöön. Se oli ainakin silloin muutama vuosi sitten kun se ostettiin vertailuissa turvallisimpia, ja siihen sai telakan sekä adapterit moniin vaunuihin, niin siks otettiin se. Eikä ole mikään mahdottoman painavakaan kantaa, ja käytettiin sitä pari kertaa myös sitterinä kun se keikkuu kivasti vähän lattialla ollessaan.

Meillä oli esikoisella Britaxin Baby-Safe Plus SHR II -turvakaukalo (Isofix-jalustalla) ja Britaxin B-Agile -matkarattaat, joihin sen sai klipattua helposti kiinni. Erittäin toimiva setti esim. kauppareissuilla. Ainoa miinus oli turvakaukalon kuomu, joka löystyi käytössä tosi nopeesti eikä pysyny sit enää kunnolla ylhäällä.

Ulkoilukäyttöön meillä olikin sit, ja on edelleen, just noi Emmaljungan Duo Edge -yhdistelmävaunut, joista en kyllä löydä mitään valittamista. Eli jos vaan vaunujen järeämpi koko ei haittaa, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Ovat olleet ihan huippuvaunut! :)

Itsekin olen lukenut tosi paljon hyvää palautetta Emmaljungan vaunuista, niitä kehutaan tukeviksi ja kestäviksi. Ainoa mistä moni valittaa on juurikin koko eli ne ovat kyllä isommat kuin monet muut vaunut. Mutta itsekin päädyin näihin ja tykkään, tosin olen vasta kuivaharjoitellut :wink

Meillä tuo Duo Edge -vaunujen tilava vaunukoppa osoittautui todella tarpeelliseksi, koska poika kasvoi pituutta ihan hurjaa tahtia. Oli 4 kk neuvolassa jo 70 cm pitkä, joten pulassa oltais oltu, jos ois tultu valinneeksi jotkut pienempi koppaiset vaunut. :)

Ja kannattaa muistaa siis auton takakontin koko, kaikkiin autoihin Emmaljungat eivät mene eli suuri koko siis tässäkin mielessä.

Meillä myös Emmaljungan Duo Edget esikoisella ja pois en vaihtaisi eli niillä mennään. Ne on hyvät, vaikka menis vähän off roudiakin :grin. Tarvii vaan katsoa, et tarvitaanko me sit jotkut tuplat alkuun, kun esikoisellakaan ei tuota ikää kuitenkaan vielä niin paljon ole.
Esikoiselle oli kaukalona Gracon Logico S + telakka. Tää oli meillä onneksi siskolta lainassa, sillä toista kertaa ei tule. Se oli tosi raskas kantaa 5 kk vauvan kanssa, kun itse kaukalo painoi lähdöltään jo varmaan sen 5 kiloa + vielä vauvan paino. Ja toisekseen se vie niin paljon tilaa, ettei kaukalon edessä etupenkillä pysty istumaan (meidän autossa ainakaan) kuin korkeintaan ala-asteikäinen lapsi. Ei aikuisen jalat mahdu sinne etujalkatilaan ja nyt kun on sit kaksi istuinta takapenkillä on etupenkille pakko mahtua istumaan. Nyt saadaan sit onneksi yhdeltä kaverilta lainaan Emmaljungan kaukalo, jonka saa myös adapterilla kiinni noihin meidän vaunuihin.

Muokattu viimeksi:
Meillä ollu kans grago kolmella edellisellä. Nyt meni vaihtoon juurikin siksi ku on niin jättikokone ja painava. Ja nyt myös saa kaukalon rattaisiin kiinni adapterilla nii siihen sopiva tulee.. Eli maxicosi..

Tosiaan koska tarpeita on niin erilaisia niin yhtä oikeaa ratkaisua ei ole olemassa. Hienoa, että erilaisia käyttökokemuksia jaetaan muiden mielipiteitä kunnioittaen. Jokaisen on löydettävä itselle sopiva ratkaisu omien käyttötarpeiden ja -mieltymyksien mukaan. Olen itsekin saanut sen käsityksen, että paljon autoilevalle tuo turvaistuin ja pyörät ratkaisu on varmaan loistava ratkaisu. Sitten olen kuullut, että paljon julkisilla liikkuvan ja muutenkin kaupungilla ja liiketiloissa liikkuvan kannattaa hankkia pienemmän vaunut, joissa kääntyvät etupyörät. Isommat vaunut meneekin sitten loistavasti vaikka hiekka- ja metsäteillä.

Tosin luin eräästä äidistä joka kolmannen lapsen synnyttyä myi vaunut kokonaan pois ja alkoi kantamaan nuorinta lastaan..oli kuulema kätevämpää kun jo ennestään isompia lapsia. Eli sekin voi olla jollekin sopiva vaihtoehto, itsekin olen hankkimassa noita kantovälineitä niin pääsee kaikissa paikoissa liikkumaan kätevästi.

Manducan kantoreppu on hyvä, vaikka meillä käyttö vähäisempää. Lähinnä lentokentillä tai lähikaupassa piipahtaessa, nyt saattaa tulla käyttöä myös kun hakee esikoisen päiväkodista ihan vierestä. Muutoin vaunut on ykköset vaikka joutuukin hissejä käyttämään, kun niihin mahtuu KAMAA. Kiva olis joo kantaa käsilaukkua, vauvaa, vaippakassia, lisäks vielä satunnaisesti uhmailevaa esikoista... :D miksi ihmeessä? Lisäks on kädet vapaana syömiselle, juomiselle, shoppaillessa hiplailulle yms ja saa rauhassa istahtaa kahville ilman että tarttee koo ajan sylissä pitää ja varoa ettei kuumaa kahvia tai jotain murusia tiputtele vauvan päälle...

Minä olen ollut manducaan myös tyytyväinen. Sain sillä ihan vastasyntyneeni kanssa kädet vapaaksi kun ei viihtynyt muualla kuin sylissä! Taitaa olla liinan lisäksi ainoa repuista johon saa jo ihan pariviikkoisen laittaa!

Meillä jää esikoisen Brio combi-yhdistelmät nyt pikkukakkoselle. Ovat olleet kovassa käytössä ja aivan korvaamattomat ja vieläkin uudenveroisessa kunnossa vaikka ovatkin ostettu viisi vuotta sitten! Esikoinen nyt neljä eikä ole vuoteen tarvinnut rattaita kuin satunaisesti. Briot olleet näppärät laittaa autoon kyytiin vaikka ovatkin aika isot (meillä toki iso auto joten se ei varmaan olisi ongelma millään vaunuilla :D)

Tökkönen, itsekin olen ostamassa mandukan juuri hyvien arvostelujen takia. Jos sitä saa käyttää noin ajoissa niin kantoliinaa ei sitten kannata ostaakaan. Muutenkin luin juuri, että erään tutkimuksen mukaan vauva itkee vähemmän, jos sitä kannetaan 4 tuntia päivässä. Toki tuo kantaminen on juurikin käytännön kannalta eli pääsee joka paikkaan liikkumaan kädet vapaana.

Nyt on kyl tosiaan jo aivan kaikki hankittu mitä tarvitsee :D asuntokin saatiin jee :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Mulla on Anita baby belt tukivyö. Ja on siitä ollu lenkillä ja lumitöissä esim tukea. Vielä ei niin mahalle enempi selkää tukemaan mut kunhan tästä maha vielä kasvaa ni loppua kohti toivon mukaan tukemaan myös mahaa ettei niin paina alas rakkoa niin yms..

Mulla myös Anita baby belt tukivyö ja on ollut hyvä seisomatyössä ja just lenkillä. Ennen tukivyötä alkoi lenkillä melkein heti tuntua pissahädäntunnetta, mutta tukivyö auttoi siihen. Samoin töissä seisoessa tuli alamaha kipeäksi, helpotti, kun hankin vyön.

hihiii meidän papusen ihana pinnasänky saapui <3 saa nähä millon aletaan kasaamaan se, tai lähinnä kauanko malttaa antaa sen olla tuolla paketissa :P

Takaisin