Hankinnat pienelle ja itselle

Mä oon nyt saanut oikeen pakkomielteen että pakko saada Bugaboon Donkey Duo tuplavaunut. Esikoinen on kuitenkin vasta 1v 2 kk vanha joten tuplat tarvitaan. Ja nuo vaikuttais ihan parhailta! Miehen kans mietittiin et tilaisko Hollannista, sais vähän halvemmalla kuin esim tuolta.. http://www.vaunuaitta.fi/bugaboo-donkey-p-3889.html

Onko teillä kellään kokemusta näistä vaunuista?
 
Me ostetaan Bugaboo Donkeyt käytettynä, löysin facen kirpparilta, nyt innolla odotan milloin päästään noutamaan. Noi vaikuttaa niin kätsyiltä. Meillä esikoinen nyt 2v7kk ja tykkää istua rattaissa. Noiden vaunujen plussaa on just se et saa helposti vaan yhdellekin jos esikoinen innostuisi kävelemään tai olemaan seisontalaudalla.
 
Mulla on se Anita tukivyö. Auttaa mulla liitoskipuihin. Välillä oli pari päivää niin kipeä ettei voinu koiria käyttää lenkillä. Vyön kanssa parempi :)
 
Harkittiin noita Donkey tuplia, mutta vaikka ovat kapeimmasta päästä, niin en silti halunnut vierekkäisiä, kun sitten saa aina olla ovenrakoihin ja hisseihin tähtäilemässä niin tarkkaan...ja päällekkäisissä, esim. Phil&Teds, oli todella ahdas alempi istuin, eikä siellä varmaan virkeämpi tpaus kauaa viihtyisi kun sieltä maan tasosta näkee niin huonosti. Eli ostettiin ns peräkkäiset/päällekkäiset, Baby Joggerin City Selectit. Nekin saa yhdelle jos tarvitsee, ja ties kuinka monella eri variaatiolla kahdelle. Lisäksi painorajat oli reilut ja istuimet tilavat, mikä on toppavaatteita ajatellen järkevää. Vaikka jos olen pelkän vauvan kanssa liikenteessä niin käytän kumminkin meidän Stokke Xploryja, kun olen niistä jo niin monta vuotta esikoisenkin kanssa tykännyt...
 
Anmama vähän hyvä tuuri jos onnistuitte löytämään käytettyinä! Paljonko maksoi siel facen kirpparilla? Nuo on niin kysyttyjä et harvoin löytää mistään käytettyinä..
 
950e viime elokuussa ostettu ja ollu tosi vähällä käytöllä, lisäksi saadaan täysin käyttämätön runko. Mustilla kankailla ja nyt pyörii hirveästi ideoita miten tuunata vähän väriä, meinaan ommella äitiyspakkauksessa tulleen lämpöpussin päälle uuden kankaan, vähän pitkiä ja strasseja... Tänään siis Ikeaan ostamaan kangasta :smiley-bounce013
 
Babyblues onko noi Stokket hintansa arvoset? Meille tulee todennäkösesti BeSafen kaukalo joka ilmeisesti saatas näppärästi Stokken rattaiasiin koska BeSafe tekee Stokken turvakaukalot :) Mietin onko ne sen rahan arvoset :) Meiltä siis löytyy Brion Happyt jotka jäis sitte kotivaunuiksi ja semmosiksi joilla täällä maastossa pääsee hyvin liikkeelle. Stokket ois sitten kun lähetään pääkaupunkiseudulle anoppilaan tai muuten reissuun/kaupungille/julkisilla liikkeelle :)
 
No meillä täällä kaupungissa ne on jokapäiväisessä käytössä ympäri vuoden ja olen tykännyt kovasti, en ole toisia yhtä kivoja vielä työnnellyt. Mutta jos pääasiallinen käyttö on vaihtelevampaa maastoa kun pelkkä asfaltti(talvisinkin meillä on aina riittävän hyvin aurattu), niin varmaan ottaisin jotkin isompirenkaiset kumminkin, joissa saa etypyörät lukittua. Ei kun hetkinen, taitaa noiden meidänkin ihan uusimmassa versiossa saada ne lukittua, muuten ne on aika samanlaiset kun meidän parin vuoden takaiset. Mutta silti voi olla etten pelkiksi viikonloppuvaunuiksi ostaisi, voihan kaupungissa käyttää sitten vaikka matkarattaita jos arkena on kumminkin tarve raskasrakenteisemmille vaunuille. Meillä kyllä toimineet kaikkialla, ei olla tarvittu matkarattaitakaan kun on se lentolaukku näille, mutta ei me koskaan mitään erä-jormaillakkaan, että siinä mielessä ei ole kokemusta. Parin päivän mökkitieajelua kesäisin ei oikein lasketa, sen pari päivää nyt selviää millä tahansa vehkeellä missä on neljä rengasta.
 
Ja edullenen. Halvin mitä muualla oli niin maksoi jo 90€

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Sanokaapa viisaammat.. Kun meillä on vauvalle siis ensisänky, joka menee varmaan sen max 6 kk ja tilaa hoitopöydälle ei ole. Oon nyt ajatellu ostaa vain semmosen kevyen, pehmeän hoitoalustan, jonka voin napata sängylle suojaksi vaippaa vaihtaessa. Ja kun sit siirrytään pinnasänkyyn, olis tarkotus laittaa sen päälle hoitoalusta (jos tarvii). Onko ihan tyhmä ajatus?
Kattelin netistä että olis sellaisiakin tukevia hoitoalustoja, jossa voi säätää pohjan stoppereiden paikkaa. Onko kellään kokemusta voiko ne oikeesti laittaa niin että sopis 51 cm ensisängyn päälle? Toisaalta kyllä mietityttää onko hoitoalusta tiellä sillon kun tuo ensisänky on kuitenkin reilusti pinnistä pienempi..
Meillä on kyllä lipasto, mutta sen päälle hoitoalustaa ei saa fiksusti työskentelyä ajatellen. Seinään kiinnitettävä hoitotaso kävi kans mielessä, mut kauhistuttaa vetää ankkurit seinään lyhyen ajan takia ja sit korjataan nyrkin meneviä aukkoja. Kylppäriinkään ei mahdu hoitotasoa. Toki jos luovuttais vierassängystä niin menis heittämällä jos minkälainen hoitotaso, mutta en oo valmis luopumaan siitä enkä lipastosta - ainakaan vielä :)
Jes, tarkoituksella muutettiin pienempään asuntoon ja nyt mietitään näitä kolmion rajoituksia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meille ei oo tulossa minkäänlaista hoitopöytää. Meinasin pärjätä pelkällä alustalla, vielä en tiedä minkälainen, varmaan Prismasta se mikä löytyy.. :) mutta siis en varmaan viisain vastaamaan oo mut mun mielestä alkuun on kumminki hyvä olla joku alusta missä on helppo putsailla esim napaa ja rasvailla vauvvan jos iho kuivuu tai masua/jalkapohjia tarvii hieroskella.. Meille mahtuis kylppäriin hoitopaikka varmaan alkuun käytän siel, jos jaksan. Koska siellä ei ole pesu allasta niin kosteusliinoja pitäs käyttää tai käydä vessassa pesulla. Joten voi siis olla et tämän nelosen hoito tapahtuu ihan vaan sängyllä jonkulaisella alustalla.. Hm. Hieman sekava kirjoitus.. :) siis mun mielestä ei oo mikää pakko olla hoitotyötä, joku alusta käy hyvin. Mut kukin niinku parhaaksi näkee.!
 
Niin mäki aattelin, sängylle alusta suojaksi. Eihän se sama oo ku jos ois kaikki valmiina, että senkus heittäs tenavan pöydälle, mut ei luulis liikaa olevan vaivaa vetästä sängyn vierestä alusta esille. :) Eli ihan toimiva ajatus siis :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä kans tuusaan levyn pinniksen päälle, jos saan aikaan. muuten ostan vaan hoitoalustan. Meille ei hoitopöytää mahdu, eikä se kummoisessa käytössä ollut vanhempien muksujenkaan aikaan.
 
Kannattaa kuitenkin miettiä, että on itselle mahdollisimman hyvä asento.
Pidemmän päälle selkä kärsii aivan varmasti, kun useita kertoja päivässä vaihtaa vaippoja.
Ottaa huomioon myös se, jos joutuu yöllä vaihtamaan.

Me ostettiin seinään kiinnitettävä hoitopöytä, kun muuta ei mahtuis..
Ei seinään isoja jälkiä siitä tule ja ne saa helposti piiloon :)
 
No me asutaan puutalossa ja seinät jotain levyä, joten ankkurit ois must ja nehän vie kunnon biitin seinästä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joudun vähä perumaan omia puheita osittain. no sain siskolta alustan, sellasen pehmeän.. Ja oonkin toisaalta miettiny et just selän takia ehkä pitää jonkulainen pöytä laittaa johonki nurkkaan. Selkä vaivainen kun oon ollut ja tulen ainaki alkuun taas olemaan ennen ku pääsee kunnolla reenaamaa.. Siis joo toisaalta pärjää ilmankin pöytää mutta sit just ei kovin ergonomista sängyllä vaihtaa.. Mut nii jokainen tekee nii ku näkee hyväksi. Meille siis tulee ehkä seinää kiinnitetty tai sit kylppärin pöytä tasolle.. Saas nähä. :)
 
Mä oon päättänyt pärjätä alustalla, heittää vaikka pesukoneen päälle, jos sängyllä tai muualla vaihtaminen tutuu liian hankalalta. Mulla se tosin on sinänsä helppoa kun oon tällänen persjalkanen hobitti :D ei tarvii kauheesti kyyristellä.
 
Meillä oli esikoiselle Stokken hoitopöytä, mutta mokoma iso rohjake oli ekan puolen vuoden jälkeen vaan tiellä. Ja vaikka selkä ei siinä vaihtaessa yhtään rasittunutkaan, niin nyt aiotaan kyllä pesukoneen päällä hoitaa nämä asiat, kun on vesipistekin järkevästi lähellä! Ja valaistuksen saa järkevästi yöllä himmeäksi ettei pieni herää niin täysin vaihtoon, ja toisaalta ei tartte pimeässä arvailla että minkä verran sieltä tuli putsattua...Eli kivan näköinen hoitoalusta vain hakusessa. Tiedän kyllä muutaman sellaisenkin, jotka ovat joutuneet alusta asti vaihtamaan ainoastaan lattialla, kun vauvat olleet sellaisia pikku apinoita etteivät kiinni pideltyinäkään kestäneet minkäänlaisilla pöydillä... :S
 
Takaisin
Top