Hankinnat pienelle ja itselle

Tuohon talja-asiaan en muuten ota kantaa, mutta pesuasiaan: meillä on sellainen Ruskovillan talja, joka on ihan konepestävä, 40 asteessa. Olen pessyt sen useampaankin kertaan, eikä ole mennyt miksikään. Karvat ihan kuin ennenkin ja nahkapuolikin pehmeä. Milläköhän se on käsitelty... :-D
 
Toi lista noista tarvikkeista oli hyvä, vaikka jotenkin itse koen että osa listalla olevista tarvikkeista on turhan oloisia. Mut tässäkin kukin tyylillään. Itse yritän vieläkin bongata kunnollista hoitoalustaa. Semmosta vaahtomuovista, jossa muovi päällä ja mieluiten reunat. Ikesta kävin kattoos, mut siellä oli vaan semmonen lötkö puhallettava ja sit löysin yhen mieluisen mut se oli 10 cm liian pitkä meijän tasolle... Meille meinaan sais olla 60cm max 65 ja tää oli 70 cm.... Noo ei auta kun koluta kaikki loput lastentarvike kaupat ja isoimmat prismat/cittarit läpi.
 
Niinpä niin, ja ruskovillan tuotteitahan myydään niin luonnonmukaisina ruohonjuuressa yms? Itse en jaksa mistään kemikaaleista vauhkota ja voivotella, saati päivitellä toisten hankintojen mahdollista epäeettisyyttä. Pyykitkin pesen ihan perus omo colorilla neljässäkympissä, myös vauvanvaatteet. Ei ole ollut kellään meistä mitään allergioita tai iho-ongelmia, vaikkei mitään sensitive- tai luomuaineita käytetäkään.

Toki pidän omalta kohdaltani turhina monia hankintoja, esim vaipparoskis ja mikrosteriloija sekä tutit oli meille viime kierroksella ihan turhia, samoin sitteriä, bumboa tai kylpytukea en aio hankkia tälläkään kertaa. Joillekin taas saattavat olla hyvinkin arkea helpottavia asioita.
 
Yllätys15, ainakin semmonen nepparialusta menee noihin mittoihin. Ite huomattiin sama, että lähes kaikki oli 70 senttisiä.
 
Ihan näppärän oloinen lista, siitähän tuota on hyvä tsekkailla ja miettiä mitä tarvitsee ja mitä ei. Mutta mikä ihme on listalla mainittu vauvanruokakone??? :D Vai onko tämä mama nyt ihan pihalla ku ei tajua.. Joissain imetystukiyhdistyksissä ym. on muuten vuokrattavana rintapumppuja ja muita tarvikkeita, joten voi vaikkapa halutessaan kokeilla ensin erilaisia malleja ja niiden sopivuutta ennen ku ostaa itselle.. ei tule turhia hankintoja :) Neuvolassa ehkä osaavat vinkata näistä paikoista, jos sellainen kiinnostaa.
 
Itse mietin Asla aivan samaa asiaa listalla :grin kuulostaa aivan liian hyvältä ollakseen totta. Jokin ihmekone, joka valmistaa vauvalle ruoat nappia painamalla kenties :hilarious:
 
Yllätys15, siis niissä lukee että nepparialusta eli reunat nousee pystyyn ku laittaa nepparit kii. Mut taisin antaa turhia toiveita.. mittasin just oman nepparit kii ja se on 47,5*66. Eli eipä se paljoa häviä sille 70 senttiselle vaikka onkin muka selvästi lyhyemmän tuntuinen :sad001 Sorry.
 
Ja toi vauvanruokakone vois viitata myös sauvasekoittimeen, tai ylipäätään mihin tahansa, millä saa soseita tehtyä. Toki jos ei itse aio tehdä, niin se on ihan turha. Mun tyttö aluksi vähän maisteli itse tehtyjä ruokia, mutta varsinkin kun karkeempia soseita oli aika käyttää, ei enää mamman tekemät maistuneet... Pikkasen kävi itsetunnolle kun kaupan soseet meni paremmin! Tästä sitten keksin jäljitellä sitä rakennetta, niin päästiin taas asiaan :-)
 
Joo olipa hyvä kun varoittelit, niin en ensimmäisenä ala syöttään sitä taljaa vauvalle.. :p
Mää arvasin, että joku siitä älähtää niin jätin ensin mainitsematta :)
 
Vaikuttaa ihan hyvältä listalta, vaikka osan noista tavaroista ajattelin jättää hankkimatta, ainakin aluksi. Sitähän sitten ehtii myöhemminkin, jos tulee tarvetta:) Kaksiossa pitää vaan yrittää minimoida tuo tavaran määrä!:p
 
Aikapaljon täysin ihan turhaa tuolla listalla.
Tai ite en ainakaan aijo hankkia, rasvoja, talkkeja tai mitään ylimääräistä.
Ne ei välttämättä tule käyttöön. :)
ja hankin mahdollisimman vähän nyt. kaiken saa hankittua myöhemminkin jos siis jos tarttee.

Ajattelin mennä pikkuisenkin kanssa cocosrasvalla, käy paikkaan kuin paikkaan jos tulee jotain iho juttuja. :)
 
Joo ja sitä muuten mä käytin esikoisella, se talkki mitä tuli ehkä siinä liberokassissa laitokselta, oli ainakin hajustettua eikä siksi hyvä. Perunajauho toimi hyvin!
 
Ootteko muuten hommanneet mitään vauvan kantovälinettä, liinaa tai kantoreppua? Me vähän mietittiin et josko niitä ja sittereitä katselis vasta vauvan synnyttyä, et millainen tyyppi sieltä tulee. Nyt olen kyllä saamassa kaverilta ylimääräisen kantoliinan, mutta se solmiminen vähän mietityttää, kantoreppu tuntuu kätevämmältä.. Tula- kantoreppu himottaa kovasti, mutta hinta sit taas ei :P
 
Joo gartsu, Manducasta olen lukenut myös paljon hyvää! Täytyy vielä mietiskellä :)

Toinen juttu mitä mietin, että tarviikohan turvakaukaloon enää huhti-toukokuun vaihteessa kaukalopussia? Vai riittääkö paksuhko fleecehaalari+peitto päälle? Ja tietty haalarin alle kaikenlaista :) Kaukalopussi saattaa olla sit jo ens talvena liian pieni, vai?
 
Takaisin
Top