Hankinnat pienelle ja itselle

Mun mielestä taas imetystopeista ei ollut mitään hyötyä. Niiden kanssa joutuu kuitenkin pitämään liivejä, joten se "tukiosa" on yhtä tyhjän kanssa, ainakin ihmisten ilmoilla. Kotikäytössä tai yöpaitana taisin niitä pitää, mutta yksistään ei kyllä tue muuten tarpeeksi mielestäni. Siis ilman liivejä. Mulla ei ole siis mikään kookas rintavarustus. Mielestäni tavallinen toppi ajaa ihan saman asian, niistä saa kaula-aukon aika helposti alas imetystä varten ja jos on just joku toinen paita siinä päällä niin ei kaikki näy sieltä.

Imetyspaitoja oli muutama käytössä aluksi, niissä se leikkaus oli parempi mulle kun imetystopeissa, julki-imetystä ajatellen. Nyt en usko että tulen ihmeemmin mitään hommaamaan, korkeintaan muutaman t-paidan kesää ajatellen. Niillä imetysvaatteilla on hyvä rahastaa, mutta nopeasti ainakin itse huomasin että kun valitsee vaatteet niin että on helppo imettää, niin tavallisillakin pärjää hyvin. Tässäkin tietty taas ihan ihmisestä riippuu, mistä tykkää :-)
 
Liivejä 4kpl h&m:ltä alesta, kokoa ei voi tietenkää tietää, otin kokoa isommat ku normi. Miestä tuskin voisin lähettää ostoksille, tulis varmaa mitä sattuu:laughing001 haen sitte itse synnytyksen jälkee jos rupee ahistaa noi hankitut. Imetysvaatteita en oo hommannu, ku ajattelin pärjätä ihan perus topilla kotona...ja eihän sitä ees tiedä voiko imettää, suvussa ei kuulemma ole ollut mitään ongelmaa, mutta voihan vauva olla allerginen tai jtn..
 
Mulla on imetysliivit ja pari mamaliciousin imetyspaitaa mitkä on mulla jo nyt raskausaikana käytössä. Vaikuttavat näppärältä nimenomaan siks ettei tarvi hirveesti repiä paidan kauluksia kun alkaa imettää :) Esikoiselta mulla ei ollu ku imetysliivit mutta nää on julkisia paikkoja/kyläilyjä ajatellen kyllä kätevät :)
 
Just kävin Bebesiltä ostaas parit imetysliivit. Joustavaa materiaalia, ni mahtuu astetta isommatki tynnyrit niihin.
Mä oon puolisen vuotta vetänyt urheiluliiveissä, joten oli luksusta saada rintaliivit taas yllensä! Olo on ku naisella. :grin
 
Apuva, pakko täsmentää. Imetystopilla tarkoitan tavan topista meneviä, ihan päällyspaitanakin pidettäviä, joissa on kunnolla kangasta niinkuin pitkähihaisissa perusimetyspaidoissa. (Kesä tulossa) ja t-paita-tyylisiä. En siis niitä nahkaa nuolevia nirunaruja. Vanhempien muksujen aikaan niitä niruolkaintoppeja jotka nuoli nahkaa ei ollutkaan, ainakaan mulla.
 
Mulla ei oo vielä yhtään imetystoppia. Iski piheys siinä kohtaa kun ostin maidonnousua ajatellen isot imetysliivit, 65€.. Huh huh. Pitää yrittää kirppikseltä bongata paitoja :D
 
Auts. Johan ollu liiveillä hintaa. Lumingeriellä oli imetysliivit alkaen 30€ muistaakseni. Ja just isompi rintaisille. En kyllä itte oo vielä investoinu, tilaan kunhan synnäriltä kotiutuu. Mulla on liivikoko pienentyny tässä raskausaikana melko lailla. Kaikki ihanuudet käyny isoksi :sad001
 
Hassua miten joillakin koko pienenee ja toisilla sitten voi suurentua kolmekin kokoa. Rintojen pieneneminen ei varmaan oo kovin kivaa lillukka. :/

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mä olisin kyllä mielummin ottanut pienentymisen kun suurentumisen.. :shy:
 
Limppu, mullahan tuo nurin kurinen toiminta johtuu ihan vaan siitä, että olen vieläkin sen 10kg tappiolla.lähtöön nähden. Ja kun ottaa vauvan, kohdun, lapsiveden huomioon niin menetettyjä kiloja on oikeasti enemmän. On mulla sentään aiemmissa raskauksissa tissit kasvaneet. Esikoisen aikaan tunsin olevani tosi hottis, kun paino tippui ja tissit kasvoi :D aina niiden hetkien välillä siis, kun ei tarvinnut uittaa päätä vessanpöntössä. näin rajua oloa ja laihtumista ei nuissa aiemmissa raskauksissa ollut.
 
No ehkä ne vielä kerkiää kasvamaan :D viimestään kun/jos maito nousee :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Pari imetustoppia on yökäyttöön, mutta päivällä liivit joka tapauksessa niin en siks turhaan osta montaa. Öisinkin useimmiten pidän liivejä ja jotain kulahtanutta isokaula-aukkoista yöpaitaa, kun pysyy suojat paremmin paikoillaan eikä ole maidossa koko sänky. Bravadon seamlessit on niin mukavat ettei niitä huomaa ollenkaan kunhan taas tottuu liiveissä nukkumaan ylipäätään.
Imetyspaidat oli kyllä tosi käteviä, vaikka kaunuumpia ja erikoisempia onkin aika vaikea löytää mistään, paljon on vaan tylsiä perus t-paitoja, joita toki muutaman tarttee niitäkin. Bebesistä on joskus löytyny joku vähän erilainen, ja lapsenpäästäjän puodista erityisen kauniita usdampi :) vaikka hintaviahan ne kyllä on...mutta esikoista imetin 1,5v niin eiköhän se vuoden verran mene vähintään tämänkin kanssa, että saahan niitä jokunen olla. Enkä halua että kaikissa normaalipaidoissa venähtää piloille kaula-aukko ja toisaalta en todellakaan ala käyttämään mitään pullikulahtaneitakaan vaan koska imetän. Ylipäätään mikään verkkarityyli ei ole mun juttu, vaan tulee itsellekin parempi fiilis kun jaksaa aina vähän nähdä vaivaa itsensä eteen, myös pian, jollei heti, synnytyksen jälkeen...
 
En oo ikinä nähnyt, en edes äitiysjoogassa, niin montaa odottavaa äitiä kun tänään Haaparannan Ikeassa :D siellä oli enemmän naisia mahat pystyssä kun ilman :)
Ja kyllä ostin kaikkea tuikitarpeellista, kuten kylpyleluja ja nokkamukeja. Justhan niitä tarvii :wink
 
Ikeassa niitä raskaana olevia kyllä parveilee kovin!:grin Varmaan se pesänrakennusvietti ajaa kaikki sinne. Itselläni oli motivaationa ne niiden pehmikset. Jotenkin paljon parempia kuin muualla!:p
 
Minäkin olin eilen ikeassa. Hankittiin lipasto ja kaikenlaista pientä: kuolalappuja, pikkupyyhkeitä, huopa. Tarttui mukaan myös Ludde. Olen aikaisemmin käynyt silittämässä niitä ja miettinyt mitä sitä lampaantaljalla tekee, jos ei ole lapsia, mutta nytpä oli vihdoin syy ostaa sellainen. :) Ensi talvella on sitten lämmikkeenä rattaissa.
 
Ette kai te oikeesti ostanu niitä ikean lampaan taljoja? hui kamala! Niissähän on kemikaaleja ja myrkkyjä mistä muille jakaa. Itte suosin vain kotimaista, itse asiassa meillä on omien lampaiden taljat. Maksaahan ne kotimaiset enemmän, mutta on nuo kestänyki jo sen 10vuotta. Eikä mitään vikaa edelleenkään.
 
Täällä ostettu vauvalle uusi torkkupeitto Pentikistä. Ihana vaaleansininen palmikko. Itse vielä neulon toisen mintunvihreän, kun mammaloma alkaa. Bebesistä vielä uusia Bravadoja kunhan pääsen Kamppiin. Muuten alkaa olla kaikki paisi rintapumppu, jonka myin veks viime raskauden jälkeen kun luulin etten tarvii enää. Ihan ehdoton ainaki minulla jolla maitoa tullut kuin Niagarassa... :-)
 
Takaisin
Top