Hankinnat pienelle ja itselle

En oo kyllä aikoihin soittanut, ehkä käytäntö on siis muuttunut.
Ei sen puoleen, ei ne aina kysy päivystävälle hoitajalle/lääkärillekään soittaessani. Toiset kysyy ja kirjaa mun puhelun ylös, toiset ei.
 
Hei tarviiko tälle kesälle hommata vauvan aurinkolaseja? On niin hurjan hintasia, että ajattelin käytetyt ostaa. Mut onko vielä tarvetta?
 
Kannattaa. Voi autossa pitää ja jos rintarepussa. Se aurinko on syvältä kun paistelee takapenkille etkä ajaessa nää häikäistyykö bebe. Mut ette te niitä nyt vielä tarvii. Ostat sit kun tulee tarve, niinku paljon muutakin. Tavaraa myydään vanhemmille hulluna jos vaan ostat.
 
Niin no just sen takia ajattelin katella jo nyt käytettynä, ennen kuin aurinkoiset kelit tulee ja muut ostajat herää :D Uutena on niin järkyttävän hintasia...
 
Onko noissa arskoissa eroja vai voiko ostaa randomina, sovittamatta? Vissiin ainakin säädettävä päänauha, mutta mites esim linssien etäisyys tms, jos vauvalla onkin silmät kovin lähekkäin tai kaukana toisistaan (herra siunaa ja varjele!) :D Pitääpä tsekata itekin kuinka hirveissä hinnoissa ovat...
 
Huom! Minä oon aika saita näissä vauvajutuissa, ku kaikkee saa niin hyvin käytettynä. Eli voi olla ettei ne muista tunnu ees kalliilta :)
 
ne vauvalasit, joita myydään Instrussa esim, on mun mielestä aina samankokoisia, ja sitten kokoluokka vaihtuu. Suojaavat myös sivuilta. Säädettävä nauha ja imeskellessä ei irtoa mitään. Ostin esikolle kerran stokkalta jotkut halvat lasit ja niistä irtosi jotain sinistä glitteriä, vaikka tyyppi oli sillon neljä ja piti niitä vaan päässä. Eli irtosi väriä naamaan! Joten ne muoviset, joustavat, joissa päänauha on musta vaivalle parhaat ja niitä voi rauhassa kalutakin. :-)
 
Laarapaara, niin mäkin! Oon tosi tarkka etten huvikseen maksa liikaa :D Tosin selkäranka katkeaa aina kun tulee sellainen ihastuminen että pakko saada makso mitä makso :)
 
Olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että meidän kehtosysteemi ei vain toimi. Yöllä pitää jatkuvasti nousta istumaan, jotta näkee miten vauvalla menee. Joten nyt on saatava pinnasänky, jonka saa sängyn viereen sivuvaunuksi, eli irrotettavalla laidalla. Onko kenelläkään teistä sellaista / kokemuksia sellaisesta? Mistä olette sen hankkineet? Onko parisängyn korkeudella väliä, että sen saa hyvin liitettyä?
 
Olisin ostamassa kantoliinaa ja tarvitsisin viisaampien neuvoja kun olen ihan aloittelija näiden kantovälineiden kanssa. Mitä pitää ottaa huomioon, kun haluan liinan olevan kesälle sopiva (eli ei liian kuuma) ja niin että sen saa pyöräytettyä myös mieheni (melkein 190cm pitkä) ympärille myös?:)
 
Mä sain siskolta ni lainaan ohuen trikoisen Maijat merkkinen. Sellaiselta nettisivulta löytyy ainaki ku www.myllymuksut.com voisin kuvitella että ei oo kovin kuuma tai ainakin vilposin kaikista. Mulla ainakin on kuuma kun vauva liinassa vaikka nytkin on viileitä kelejä ollut.. Mut tollanen ohut on varmaan kaikista viilein. Ja vaikka onki ohut trikoo ni on hyvin pysyny kireänä sidonta ei oo löystyny. Ja noi on noita pitkiä liinoja jotka kyllä riittää miehelle ainakin mun mies on myös pitäny liinassa vauvaa..

Muoks.. ei se miehen pituus siinä nii vaikuta mut leveys.. :)

Tuolla sivulla löytyy myös sidonta ohjeet.. :)
 
No, tuo ukkeli tuntuu olevan vaan niin massiivinen vaikka ei ole ylipainoinen:D Ainakin hän on kotona kuin norsu posliini kaupassa ja vie tosi paljon tilaa:rolleyes: Kiitos paljon linkistä ja vinkistä, Ahomelskaaja!
 
No noita pitkiä liinoja voi sitoa nii monella tavalla et eiköhän siel joku sopiva liina ja sidonta löydy. Mä oon tykänny tosta tosi paljon.. Tuntuu tukevalta ja hyvältä ja vaaviki viihtyy.. :) toivottavasti löydätte teille sopivan :)
 
Meillä oli tuolta kantoliinayhdistyksestä yksi daami kerran avoimella päiväkodilla. Sanoi että kesäisin puuvillainen kangasliina viilein. Trikoo voi olla lämpöisempi. En osaa sanoa kun ei omakohtaista kokemusta...
 
Asiaa rintapumpuista. Onko muilla kokemuksia ja/tai suosituksia, mikä olisi hyvä ja suht edullinen rintapumppu?

Jos pikkunen ehtii esim. nukkua yöllä 4h yöunet niin molemmat tissit ovat niin piukeena maidosta, että seurauksena on ylensyönti ja siitä seurannut iso oksennus... :sorry:
 
Minäkin olen pohtinut pumpun hankkimista, kun on tullut nyt pulauttelupulmaa varsinkin, jos tissit ovat täydet. Toisaalta olen kokeillut ihan käsin lypsää rintaa ennen syöttöä. Sillä olen saanut pahimman pinkeyden suht nopeasti pois. Pohdin, että pärjäisinkö tällä systeemillä.. Meneekö vaan hermot kun pumppuakin pitäisi sitten pestä ja steriloida vähän väliä..
 
Mäkin haluaisin pumpun. Voisi välillä siirtää syöttöjä isälle.
Olen miettinyt Aventia kun siinä voi pumpata suoraan pulloon, ja pullon voi ymmärtääkseni myös pakastaa (eri korkilla tietty). Ja noita pumppuja ja tuttipulloja on myynnissä noissa suurimmissa marketeissa. Hinta vaan mietityttää, mutta eiköhän ne muutkin maksa suurin piirtein saman verran? (Vajaa 60e)
 
Meillä on Lansinoh ja ihan ok pumppu. Näille utareille tosin sais olla tuplaten tehoja, mutta suht tehokkaasti saanu lypsettyä tuolla. Olen tyytyväinen etten ostanut käsikäyttöistä. Mukana oli rinnalle hellempi pää, mutta oli niin hellä ettei tuntunut missään, joten ihan peruspäällä mennään. Hintaa tuolla oli noin 120€. Helppo pestä osat ja jos ei säilötä maitoa, olen vain laittanut mieleisen tuttiosan (meillä koliikkipullosta).
 
Mulla käsikäyttönen avent.. Ja riittää mulla kun oon alkuun vaan pumpannut enimmät pinkeydet pois.. Jos siis ei tarvii paljon pumppailla ni luulisi tollasen käsipelin riittävän toki kukin tavallaan. Ja saa pieneen tilaan jos mukaan tarvii kuskata joskus reissuun..
 
Takaisin
Top