Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Mä oon kans haaveillu Stokken Sleepistä mut se on tosiaan sen verta kallis etten varmaan saa miestä ylipuhuttua. Niitä on kyllä aika hyvin torissaki.

Me saadaan varmaan siskolta vaunut lainaan joten niitä en oo yhtään ajatellu. Autokoppa meidän pitää varmaan hommata ite nii mahkujen mukaan olis kyllä hyvä semmonen mikä menis sit samaan runkoon kii. Täälläkää ei oo mitää hankintoja vielä tehty vauvalle mutta muutamat rinstikat on ollu pakko ostaa.
 
Onko kellään kokemusta bumbosta? Oon miettiny, et olisko siitä apua ei nyt ihan heti vastasyntyneenä, mutta sitten vähän myöhemmin peseytymistilanteissa, jos sais pikkuisen siihen istumaan niin pystyis sitten pesemään ittensä ja esikoisen samalla tms.
 
Meillä ollut bumbo oikein kätevä saunassa ja suihkussa. Saa kätevästi siihen odottamaan ja aina vauvat viihtyneet hyvin. Lyhyt käyttöikä sillä tosi on, että uutena en ostaisi.
 
Onko kellään kokemusta bumbosta? Oon miettiny, et olisko siitä apua ei nyt ihan heti vastasyntyneenä, mutta sitten vähän myöhemmin peseytymistilanteissa, jos sais pikkuisen siihen istumaan niin pystyis sitten pesemään ittensä ja esikoisen samalla tms.

Meillä ainaki käytettiin esikoisen kanssa bumboo just sillee et pääsin ite pesulle. Mut bumboo käytettii ekan kerran vissii 4-5kk iässä.. Sitä ennen sitterissä pötkötteli..
 
Mun lapsi ei suostunut istumaan bumbossa. Ois ollut kätevä vauvauinnissa suihkutiloissa
 
Miten söpö haalari! Mua kyllä nyt niin harmittaa, että ehdin myymään Reiman untuvahaalarin, missä kummatkin kaksi lasta ovat kotiutuneet. Mutta ajattelin nyt kuitenkin ostaa sellasen toppapussin kaukaloon. Viimeeksi oli paksu fleecepussi, mutta oli tosi hiostava.

Vähän oon kans yrittänyt alesta kattella talvitaminetta, tai muuta vaatetta. Onneksi alennusmyynneissä jää aina ne pienimmät koot pyörimään, niin on helppo nappaa niitä edullisella hinnalla. :)
 
Mä en aio hankkia vauvoille mitään toppavaatetta, eivät kuitenkaan ole ulkona ilman vaunuja tai kantoliinaa. Villahaalari ja ehkä joku softshell tai windfleece rattaisiin makuupussin lisäksi. Kaukalon kanssa en tiedä mitä tehdään, käytännössä ne on autossa vain sairaalasta kotiutuessa ja jonkun satunnaisen mummolareissun ehkä, meillä kun ei ole omaa autoa. Toivon löytäväni käytetyt kaukalopussit. Syksyn vauvoilla mulla oli vain sisävaatteet, villapeitto ja fleecepeitto, sekä tietysti pipo, tumput ja villasukat. :)

Just kun sanoin, etten osta mitään ennen ultraa, niin ostin kirppikseltä Newbien bodyn koossa 44cm, voi että se on pieni! :Heartred Oli ihan käyttämättömän näköinen, hinta 3e. Lisäksi ostin itselleni Boobin imetystopin, laput vielä kiinni, olisi yöksi tosi hyvä ja vaikka sairaalaankin kun on pehmeä ja kiristämätön.

Joulun jälkeenkin on hyvät alet, sieltä voi ostaa sitten lisää vaatetta. Jos ei enää kykene kampeamaan itseään kauppoihin, niin nettikaupasta ainakin!
 
Tuli muuten tuosta tyynystä mieleen, että itse sain semmoisen Boppy raskaustyynyn. Semmoinen kolmiosainen systeemi. En oo vielä testannut onko hyvä nukkua.
 
Hahaha, no just ku sain Tevalta tilaamani vartalotyynyn nii niitä tulee Lidliin taas myyntiin. Mun tyypillistä tuuria. :hilarious: Mut en ees pidä sitä pelkästään raskaushankintana ku mies on kaivannu tuommosta itelleen jo vähän aikaa. Nyt mä saan toivottavasti pitää oman puoleni peitosta ku miehen ei tarvi pölliä sitä polvien väliin.
 
Nyt tulee paljon kysymyksiä ja pohdintoja. Babybox mitä kaikkee siinä on noin ees suurinpiirtein?
Tänään kävin kattelee vauvakirjoja, siinäpä onkin pohtiminen minkä haluis. Löysin isovanhemmille ihanan kirjan jonka avulla aattelin paljastaa isälleni et saan vauvan. Kuinka moni on hommannu isovanhemmille tommosen kirjan? Toi vauva kirja on varmaan eka suoraan vauvaan liittyvä hankinta.
Eräälle tuttavalle tuli keskenmeno ihan loppu metreillä niin ja itelläki keskenmeno ihan alussa takana niin nyt ollu tosi arka suunnittelemaan hankintoja. Suunnittelinkin että jos kaikki menee hyvin joulukuulle asti jäisin joulukuun alussa vuosilomille pari viikkoo ennen ku jäisin äippälomalle ni tekisin vasta vaunu ja kaukalo yms isommat hankinnat vasta sitten.. Vaikka nyt onkin itellä toisaalta hyvä ja luottavainen fiilis et kaikki menee hyvin, mutta mutta mutta.. Jotain mamma vaatteita kai pakko lähtee kohta ostelemaan ku housut hiukka kiristelee. Sit vaan haluis semmosia jotka ei ihan suoraan näyttäs mamma vaatteille kun töissä ei haluis paljastaa ennenku ihan pakko, toivottavasti vasta syyskuussa.. millasilla fiiliksillä muut töissä kertomisen suhteen?
 
Meiän babyboxissa oli pieni paketti 1koon vaippoja, aventin pieni tuttipullo, tutti, puhdistuspyyhkeitä ja viaplayn 2kk lahjakortti. Viimeks, 2v sitte, babybox sisälsi pyykkiainenäytteen, unirätin, tutin, ja muistaakseni siinäkin oli vaippoja ja/tai puhdistuspyyhkeitä. Boxin sisältö vaihtelee.
 
Mmmmikä babybox? Mistä? :eek:

Lastentarvikkeesta saa hakea ilmaisen babyboxin sen jälkeen, kun on rekisteröitynyt niiden sivuilla. Googlaa babybox lastentarvike ja siitä tulee linkki. :) Tilasin myös ilmaisen liberolaukun ja muumi-näytevaippoja. :D Bongasin ne jostain aiemmasta tämän foorumin keskustelusta.
 
Täälläkin liberot, Muumit ja babyboxit tilauksessa :) lidliin suunta tänään sitä tyynyä hakemaan :joyful: kunpa viel ois jäljellä kun sinne asti pääsen etenemään.
 
Kävin alkuviikosta hakemassa babyboxin, ja sama satsi tosiaan kuin nempsu87:lla :)
 
Sain tyynyn Lidlistä ja siihen päällisen :) ostin myös sen patjansuojuksen synnytyksen jälkeiselle ajalle. Aattelin, et otanpa senkin valmiiksi, kun ei tiiä millon seuraavan kerran noita saa. Huonekaluliikkeessä hinta on moninkertainen :/ babyboxin unohdin hakee, mut ennättää onneks vielä :P toivottavasti mullekin osuu se viaplayn kortti.
 
Mä hain babyboxin jo lapsimessuilta :D
En enää muista mitä siinä oli :hilarious: pitää käydä kurkkimassa

Taisi myös olla liberon paketti silloin tarjolla.
Ainakin sain 2xviaplay 2kk kortit
Ne on kyllä jo taidettu käyttää tai parhaillaan käytössä :D
 
Takaisin
Top