Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Nyt tulee paljon kysymyksiä ja pohdintoja. Babybox mitä kaikkee siinä on noin ees suurinpiirtein?
Tänään kävin kattelee vauvakirjoja, siinäpä onkin pohtiminen minkä haluis. Löysin isovanhemmille ihanan kirjan jonka avulla aattelin paljastaa isälleni et saan vauvan. Kuinka moni on hommannu isovanhemmille tommosen kirjan? Toi vauva kirja on varmaan eka suoraan vauvaan liittyvä hankinta.
Eräälle tuttavalle tuli keskenmeno ihan loppu metreillä niin ja itelläki keskenmeno ihan alussa takana niin nyt ollu tosi arka suunnittelemaan hankintoja. Suunnittelinkin että jos kaikki menee hyvin joulukuulle asti jäisin joulukuun alussa vuosilomille pari viikkoo ennen ku jäisin äippälomalle ni tekisin vasta vaunu ja kaukalo yms isommat hankinnat vasta sitten.. Vaikka nyt onkin itellä toisaalta hyvä ja luottavainen fiilis et kaikki menee hyvin, mutta mutta mutta.. Jotain mamma vaatteita kai pakko lähtee kohta ostelemaan ku housut hiukka kiristelee. Sit vaan haluis semmosia jotka ei ihan suoraan näyttäs mamma vaatteille kun töissä ei haluis paljastaa ennenku ihan pakko, toivottavasti vasta syyskuussa.. millasilla fiiliksillä muut töissä kertomisen suhteen?

Ihan vaan lyhyt kommentti, että jos haluat tietyt vaunut uusina, niitä saattaa joutua odottelemaan tehtaalta. Kauhean viime tippaan ei siis kannata tässä tapauksessa ostosreissua jättää :grin
 
Hei. Kuinka moni on hommannu isovanhemmille oman vauvakirjan, jossa kysellään asioita heidän näkövinkkelistä? Onko heidän tullut täytettyä jos ootte jo aiemman lapsen kohdalla testannu.? Itseä kiinnostais hommata semmonen kirja omille vanhemmille..
 
Liberon babylaukku ja babybox lastentarvikkeestakin tilattu.. tänään meinasin ostaa sellaset ihan minikokoset tennarivillasikat..
 
Kunnaksen Isovanhempien kirja hankittu! Ihan hauskan näköinen ja itseä kiinnostaa kovasti, mitä vanhemmat vastaavat niihin minua koskeviin kysymyksiin. :)
 
Anoppi jo aikoja sitten ilmoitti, että kyllä he papan kanssa sit ne vaunut ostaa. Bogaboon vaunuja on kaverit suositelleet. No eipä ne se halvin hankinta oo, mut tottakai haluavat sponssata. Ovat muutenkin tietty innoissaan ekasta lapsenlapsesta. Veikkaan et vauvalle on myös joulupaketteja tiedossa :D Eilen oli pakko ostaa parit äitiyshousut, ei enää kyl normifarkut sujahda jalkaan... mut vauvalle en kyl vielä osaa mitään hankintoja tehdä vaikka kovasti jo kaikkea tutkailenkin.
 
Me käytiin viikonloppuna kylässä ja yllätykseksi kuultiin, että kaikkea mahdollista löytyy vaunuista vaatteisiin. En edes tajunnut kysellä ystäviltä, kun kaikilla nuorimmat jo vähintään kolmen vanhoja. Ajattelin, että kaikki vauvalle sopiva on jo laitettu eteenpäin. Olin joka tapauksessa ajatellut ostaa melkein kaiken käytettynä. Nyt on vaan mukava, kun voi tutulta ostaa.
 
Mä olen valjastanut mun äidin virkkaamaan vauvalle :grin siskon muksuillekin jaksoi väkertää mekkoa ja muuta niin ehdottomasti haluun omallekin mummin tekemiä vaatteita :happy: olihan meillekin äiti virkannut ja nyt harmittelee, kun on laittanut eteenpäin serkuille eikä ne oo koskaan palautuneet.
Meidän oli tarkoitus hommia yhdistelmävaunut kaverilta. Nyt kuitenkin päädyttiin, et ei niitä oteta ja mielessä kummittelee sellainen aloitussetti, jossa on vaunujen lisäksi turvakaukalo :rolleyes: tekis jo mieli päästä testailee eri vaihtoehtoja, mut mies toppuuttelee. Veronpalautuksista hankinnat kuitenkin vasta tehdään... Sinne on kamalan pitkä aika :angelic: Hyvähän se on kuitenki perehtyä ajoissa, jos vauva sattuukin syntymään jo aiemmin. Netissä selailen kyllä vaihtoehtoja :p

Onko täällä kukaan päätynyt tollasen "aloitussettiin"? Minkä merkkisiä ootte miettinyt? Esikoinen tulossa, niin ei ole minkäänlaista kokemusta arkikäyttöön passeleista vehkeistä :nailbiting:
 
Meidän oli tarkoitus hommia yhdistelmävaunut kaverilta. Nyt kuitenkin päädyttiin, et ei niitä oteta ja mielessä kummittelee sellainen aloitussetti, jossa on vaunujen lisäksi turvakaukalo :rolleyes: tekis jo mieli päästä testailee eri vaihtoehtoja, mut mies toppuuttelee. Veronpalautuksista hankinnat kuitenkin vasta tehdään... Sinne on kamalan pitkä aika :angelic: Hyvähän se on kuitenki perehtyä ajoissa, jos vauva sattuukin syntymään jo aiemmin. Netissä selailen kyllä vaihtoehtoja :p

Onko täällä kukaan päätynyt tollasen "aloitussettiin"? Minkä merkkisiä ootte miettinyt? Esikoinen tulossa, niin ei ole minkäänlaista kokemusta arkikäyttöön passeleista vehkeistä :nailbiting:

Meillä ei ole varsinaista yhtenäistä settiä, mutta on tietty hyvä varmistaa että kaikki sopivat yhteen, eli saat turvakaukalon adapterilla vaunujen runkoon jne. Ehkä tietty setti voi olla tarjouksena halvempi kuin ostella erikseen, mutta varmista että kaikki ovat käytännöllisiä ja teidän tarpeisiin sopivia. Onneksi osaavat lastentarvikekaupassa neuvoa, eli sinne vaan kyselemään! Vaunut täytyy usein muuten myös tilata aika paljon etukäteen eli ihan kauhean myöhälle ei sitä ostosta kannata jättää....
 
Meillä ei ole varsinaista yhtenäistä settiä, mutta on tietty hyvä varmistaa että kaikki sopivat yhteen, eli saat turvakaukalon adapterilla vaunujen runkoon jne. Ehkä tietty setti voi olla tarjouksena halvempi kuin ostella erikseen, mutta varmista että kaikki ovat käytännöllisiä ja teidän tarpeisiin sopivia. Onneksi osaavat lastentarvikekaupassa neuvoa, eli sinne vaan kyselemään! Vaunut täytyy usein muuten myös tilata aika paljon etukäteen eli ihan kauhean myöhälle ei sitä ostosta kannata jättää....

Noissa seteissä on just se hyvä, ettei tarvi itte arpoa, passaako osat toisiinsa :) tosiaan pitää päästä liikkeessä kokeilemaan ja tietty testailla, et passaa autoonkin hyvin. Pitääkin sitten kysyä, miten pitkään toimituksessa menee. Verkkokaupoista ainakin luvataan nopea toimitus :) tietty niissäkin on monella ollut kokemuksia, et toimitus viipyy, et ei ihan loppumetreille kannata jättää.
 
Eli jos veronpalautukset yhä maksetaan joulukuussa niin ette kyllä varmasti ehdi saada vaunuja ajoissa. Emmaljungia piti ainakin odottaa tehtaalta joskus parikin kuukautta.... toki joitain vaunuja varmaan saa, mutta liikkeillä ei taida juuri olla niitä varastossa.
 
Meillä edelleen käytännössä kaikki hankinnat tekemättä ja tulee varmaan olemaan vielä piiitkään. Jotain vaatteita on ostettu / saatu ja Babyboxin hain. Mies on katsellut vaunuja ja saa minun mielestä ollakin päävastuussa niistä, kun on paljon teknisempi ja käytännöllisempi ihminen kuin minä. Yhdessä toki sitten päätös tehdään. Tällä hetkellä näyttää, että päädytään käytettyihin :)

Tammikuuhun on vielä niin turkasen pitkä aika, että tuntuu järjettömältä ottaa mitään kaappeihin pyörimään. Äitiyslomakin alkaa niin hyvissä ajoin, että silloinkin ehtii vielä. Mitä sen kuukauden ennen syntymää muutoin edes tekee, jos kaikki on jo valmiina?! :D
 
Noissa seteissä on just se hyvä, ettei tarvi itte arpoa, passaako osat toisiinsa :) tosiaan pitää päästä liikkeessä kokeilemaan ja tietty testailla, et passaa autoonkin hyvin. Pitääkin sitten kysyä, miten pitkään toimituksessa menee. Verkkokaupoista ainakin luvataan nopea toimitus :) tietty niissäkin on monella ollut kokemuksia, et toimitus viipyy, et ei ihan loppumetreille kannata jättää.

Joo kannattaa kysyä toimitusajoista ja varautua silti pidempään. Mut kauppojahan voi kierrellä nyt jo, ja vertailla vähän erilaisia. Vaunuissa kuitenkin vaikuttaa niin paljon sekin että missä liikut niiden kanssa. Mä halusin isorenkaiset, koska lenkkeilen sohjosäälläkin koiran kanssa. Toisaalta piti saada joskus julkisiinkin. Autolla liikkumista varten ostettiin matkarattaat erikseen.
 
Meillä edelleen käytännössä kaikki hankinnat tekemättä ja tulee varmaan olemaan vielä piiitkään. Jotain vaatteita on ostettu / saatu ja Babyboxin hain. Mies on katsellut vaunuja ja saa minun mielestä ollakin päävastuussa niistä, kun on paljon teknisempi ja käytännöllisempi ihminen kuin minä. Yhdessä toki sitten päätös tehdään. Tällä hetkellä näyttää, että päädytään käytettyihin :)

Tammikuuhun on vielä niin turkasen pitkä aika, että tuntuu järjettömältä ottaa mitään kaappeihin pyörimään. Äitiyslomakin alkaa niin hyvissä ajoin, että silloinkin ehtii vielä. Mitä sen kuukauden ennen syntymää muutoin edes tekee, jos kaikki on jo valmiina?! :D

Sä oot siis kärsivällinen luonne, mä en malttais odottaa! Ihan vika kuukausi voi kyllä olla melko tuskaa aikaa shoppailla, eli ihan sinne en paljoa isoja juttuja jättäis... mä en ainakaan esikoista odottaessa jaksanut enää kovin pitkiä aikoja seisoa tai kävellä, oli supistuksia ja kipuja lonkissa, joten en olis enää kyennyt kauppoihin kiertelemään. Käytin mammaloman lepoon ja kodin ja niiden vauvan tarvikkeiden järjestelemiseen :grin
 
Minäkin suosittelen olemaan vaunuostoksilla suht ajoissa! Se kuukausi ei meinaan välttämättä riitä. 4-6vkoa on aika yleinen toimitusaika, jos tulevatkin tehtaalta.

Turvakaukalo kannattaa hankkia ajoissa, sillä kukaan ei takaa että vauva syntyisi vasta laskettuna aikana.

Muita juttuja kyllä kerkii siinä äippälomallakin ostelemaan :) jos vain silloin jaksaa mahan kanssa kierrellä :D
 
Sä oot siis kärsivällinen luonne, mä en malttais odottaa! Ihan vika kuukausi voi kyllä olla melko tuskaa aikaa shoppailla, eli ihan sinne en paljoa isoja juttuja jättäis... mä en ainakaan esikoista odottaessa jaksanut enää kovin pitkiä aikoja seisoa tai kävellä, oli supistuksia ja kipuja lonkissa, joten en olis enää kyennyt kauppoihin kiertelemään. Käytin mammaloman lepoon ja kodin ja niiden vauvan tarvikkeiden järjestelemiseen :grin

Ehtiihän tuota myöhemminkin. Nyt haluan keskittyä niihin juttuihin, joihin vielä voin ennen beibin syntymää eli töihin, kotipuuhiin ja urheiluun :Heartred Ihan on tarpeeksi ohjelmaa siinäkin.

Totta varmaan tuokin mutta toisaalta nettikaupat on keksitty ja meillä myös mies osallistuu tosi mielellään kaikkeen shoppailuun (myös vaatteiden) joten kaikki ei onneksi oo yksin mun harteilla :)

En siis todellakaan väitä että hankittais KAIKKI vasta äippärillä mutta nyt vaan tuntuu että tammikuu on tosi kaukana. Kesä vielä menossa :Heartred
 
Minäkin suosittelen olemaan vaunuostoksilla suht ajoissa! Se kuukausi ei meinaan välttämättä riitä. 4-6vkoa on aika yleinen toimitusaika, jos tulevatkin tehtaalta.

Turvakaukalo kannattaa hankkia ajoissa, sillä kukaan ei takaa että vauva syntyisi vasta laskettuna aikana.

Muita juttuja kyllä kerkii siinä äippälomallakin ostelemaan :) jos vain silloin jaksaa mahan kanssa kierrellä :D

Katsotaan asia kerrallaan. Kun on yhden keskenmenon kokenut 17+3 ja kaveri kohtukuoleman 25+ niin osaa elää aikalailla hetkessä :) Vaunut ostetaan tosiaan varmaan käytettyinä joten mitään tehtaiden toimitusaikoja ei tarvitse odottaa. Musta ne uudet vaunut on aivan järjettömän hintaisia. Ja toisaalta eipä sitä tammikuussa syntyvän vauvan kanssa heti lähdetäkään vaunuttelemaan.

Turvakaukalon ehtii kyllä tarvittaessa ostaa vaikka beibiskä päättäiskin syntyä etuajassa. Kyllä siinä synnytyksessä ja sairaalassa kai sen verran aikaa kuitenkin menee (varsinkin enskarilla), että siinä ehtii turvakaukalokaupoille :D
 
Katsotaan asia kerrallaan. Kun on yhden keskenmenon kokenut 17+3 ja kaveri kohtukuoleman 25+ niin osaa elää aikalailla hetkessä :) Vaunut ostetaan tosiaan varmaan käytettyinä joten mitään tehtaiden toimitusaikoja ei tarvitse odottaa. Musta ne uudet vaunut on aivan järjettömän hintaisia. Ja toisaalta eipä sitä tammikuussa syntyvän vauvan kanssa heti lähdetäkään vaunuttelemaan.

Turvakaukalon ehtii kyllä tarvittaessa ostaa vaikka beibiskä päättäiskin syntyä etuajassa. Kyllä siinä synnytyksessä ja sairaalassa kai sen verran aikaa kuitenkin menee (varsinkin enskarilla), että siinä ehtii turvakaukalokaupoille :D
Juu, olikin lähinnä tälläinen yleisohje :D niille, jotka haluaa vaunut uusina tilata.

Ja itse halusin juuri tietyn turvakaukalon jopa tietyssä värissä aikoinaan. Eipä ollut silloin varastossa, joten olin iloinen että olin ajoissa liikkeellä.

Kaikkihan tekee niinkuin itse haluaa ja ollaan kaikki niin erilaisia mieltymyksineen kaikkineen :)
 
Mä olen valjastanut mun äidin virkkaamaan vauvalle :grin siskon muksuillekin jaksoi väkertää mekkoa ja muuta niin ehdottomasti haluun omallekin mummin tekemiä vaatteita :happy: olihan meillekin äiti virkannut ja nyt harmittelee, kun on laittanut eteenpäin serkuille eikä ne oo koskaan palautuneet.
Meidän oli tarkoitus hommia yhdistelmävaunut kaverilta. Nyt kuitenkin päädyttiin, et ei niitä oteta ja mielessä kummittelee sellainen aloitussetti, jossa on vaunujen lisäksi turvakaukalo :rolleyes: tekis jo mieli päästä testailee eri vaihtoehtoja, mut mies toppuuttelee. Veronpalautuksista hankinnat kuitenkin vasta tehdään... Sinne on kamalan pitkä aika :angelic: Hyvähän se on kuitenki perehtyä ajoissa, jos vauva sattuukin syntymään jo aiemmin. Netissä selailen kyllä vaihtoehtoja :p

Onko täällä kukaan päätynyt tollasen "aloitussettiin"? Minkä merkkisiä ootte miettinyt? Esikoinen tulossa, niin ei ole minkäänlaista kokemusta arkikäyttöön passeleista vehkeistä :nailbiting:

Me vaan ostettiin suoraan kaupasta, sattui olemaan alennuksessa, Gracon rattaat ja turvakaukalo setti silloin parisen vuotta sitte ekalle lapselle. Ei tarvinnut odotella toimituksia. Arveltiin nyt toisenkin kaa käyttää, kun mennään autolla johonkin. Rattaat nyt ei enää parhaimmassa kunnossa, mutta eiköhän ne kelpaa turvakaukalon kuljetukseen. Helppo laittaa kaukalo telakkaan autoon ja rattaisiin. Huonona puolena on turvakaukalon paino.
Yhdistelmävaunut arvelin vielä erikseen ostaa, luultavasti käytettynä.
 
Katsotaan asia kerrallaan. Kun on yhden keskenmenon kokenut 17+3 ja kaveri kohtukuoleman 25+ niin osaa elää aikalailla hetkessä :) Vaunut ostetaan tosiaan varmaan käytettyinä joten mitään tehtaiden toimitusaikoja ei tarvitse odottaa. Musta ne uudet vaunut on aivan järjettömän hintaisia. Ja toisaalta eipä sitä tammikuussa syntyvän vauvan kanssa heti lähdetäkään vaunuttelemaan.

Turvakaukalon ehtii kyllä tarvittaessa ostaa vaikka beibiskä päättäiskin syntyä etuajassa. Kyllä siinä synnytyksessä ja sairaalassa kai sen verran aikaa kuitenkin menee (varsinkin enskarilla), että siinä ehtii turvakaukalokaupoille :D

Vähän aiheen vierestä, mutta oletteko saaneet jotain ohjeita vastasyntyneen kanssa ulkoilusta? Mun esikoinen on syntynyt marraskuussa ja me kyl lähdettiin heti vaunuilla ulos (ehkä viikon ikäisenä) eikö tullut mieleenkään että se olis jotenkin kiellettyä. Toki ei oltu pitkään ja sitten vasta neuvolan terkkakin alkoi puhua siitä ulkoilusta...
 
Vähän aiheen vierestä, mutta oletteko saaneet jotain ohjeita vastasyntyneen kanssa ulkoilusta? Mun esikoinen on syntynyt marraskuussa ja me kyl lähdettiin heti vaunuilla ulos (ehkä viikon ikäisenä) eikö tullut mieleenkään että se olis jotenkin kiellettyä. Toki ei oltu pitkään ja sitten vasta neuvolan terkkakin alkoi puhua siitä ulkoilusta...

Mitään ohjeistusta ei ole kyllä vielä tullut, mutta oon sitä jo miettinyt. Jos pakkasta -15C tai ylikin niin on haasteellista.
Sit vielä kaikki flunssakaudet ym. siihen päälle niin tuo omia haasteita. Eihän ulkoilu niitä tartuntoja tietty tuo, ehkä ne vierailevat sukulaiset ym. ennemmin....:eek::bag:
 
Takaisin
Top