Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Esikoisen kanssa käytin lähinnä imetystoppeja, ne oli minusta mukavampia ja käteviä esim napitettavien paitojen kanssa. Mutta ei ehkä tue tarpeeksi, jos isompi rintsvarustus. Imetysliivien sopivaa kokoa on tosiaan vähän vaikea tietää ennen vauvan syntymää.
 
Ootteko muut hakenu vielä babyboxia? Me haettiin se tänään ja ihan kiva oli sisältö. Ensimmäiset vauvatavarat tässä kodissa. :)
 
Muuten, mä inhoan noita isoja mainoksia! Saakohan Adblockilla tai jollain pois? Käytän enimmäkseen ipadia foorumin lukemiseen.
 
En oo vielä uskaltanut ostaa mitään vauvaa ajatellen. Meillä kyllä on aika paljon kaikkea, kun esikoispoika vasta 2,5v. Olen kyllä nyt sitä mieltä, että tällä kertaa vois tulla tyttö. :hilarious: Teki mieli alesta ostaa huvikseen yksi söpö tyttömäinen body, mutta sain itteni vielä hillittyä. Kyllä mä nyt silti vähän mietin kun ostin poitsulle haalaria alesta, että vois värin puolesta olla ok myös tytölle.

Leikkimaton vois ostaa uuden tai toivoa lahjaksi, jos tässä nyt tarpeeksi pitkälle vielä päästään. Annoin edellisen pois, kun se oli jo vanha rämä. Jotain muutakin oon antanut pois mistä en oo hirveästi digannut ja aatellut, että hankin sit uuden/paremman jos saadaan vielä lapsia.

Vähän oon miettinyt, että olisko hirveää tuhlausta hommata tripp trapp ja siihen se new born-setti. Se on kuitenkin aika lyhytaikainen juttu ja arvokas. Sitten sais vaan sen vauvelin siihen samalle tasolle kuin muut ruokapöytään jne..
 
Ootteko muut hakenu vielä babyboxia? Me haettiin se tänään ja ihan kiva oli sisältö. Ensimmäiset vauvatavarat tässä kodissa. :)

Oon hakenut jo kuukausi sitten sen. Katsoin läpi ja jemmasin yläkaappiin piiloon [emoji87]
 
Vähän oon miettinyt, että olisko hirveää tuhlausta hommata tripp trapp ja siihen se new born-setti. Se on kuitenkin aika lyhytaikainen juttu ja arvokas. Sitten sais vaan sen vauvelin siihen samalle tasolle kuin muut ruokapöytään jne..

Tämä on ollut meillä ihan paras vauvavaruste Bb-sitterin lisäksi! Täälläpäin liikkuu fb-kirppiksillä 40-60e hintaan.
 
Mä taas koin ton stokken new bornin turhakkeeksi. Tosin kuopus oli sellanen jäpikkä, että istui ilman tukea 5kk iässä, eli viihtyi siinä kaulalossa tuurilla 2min ja sitten oli jo jomman kumman syötävä vauva sylissä ruokansa. Ja oli tosi ahdas muutenkin isohkolle vauvalle. En hanki uudestaan, sitterissä viihtyi paaaljon paremmin ja se otettiin aina pöydän viereen, jolloin jalalla sai tarpeen tullen vispattua vauhtia.
 
Me käytettiin sitä kaukaloa lähinnä vastasyntyneestä jonnekin 5kk ikään, mitään ruokia ei siinä syötetty. Meidän lapsista kumpikaan ei viihtynyt lattialla yhtään, mutta stokkessa tykkäsi katsella maailman menoa vähän paremmin. Mutta eihän sitä tosiaan tiedä, mistä vauva tykkää. :)
 
Minä kävin just rintsikkaostoksille tänään. Mut ostin vaan yhen kupin isommat C—>D. Ehkä joudun vielä uudestaankin ostoksille. Nuo oli alessa niin makso vaan 20€/3kpl, eli superhalvat. Mulla ei ollu esikoisen kanssa ollenkaan imetysliivejä, vaan ihan normeilla pärjäsin hyvin. Paitsi öisin pidin semmosia tosi kevyitä kankaisia et sai yöksi tukea. Ilman mitään oli todi epämukava olo.
 
Meillä on kans bb-sitteri jo ennestään. Oon kans miettiny tuota syöttötuolia vauvalisäosalla mut tuskin hankin ainakaan ennen syntymää. Ehkä sit jos näyttää et olis hyödyllinen. Hoitopöytää en kans meinaa hankkia, vaan pelkästään ne pehmeet hoitoalustat ylä- ja alakertaan. Alakerrassa pesukoneen päälle ja yläkertaan mietin et jos hommais sen pinniksen päälle laitettavan hoitotason.
 
Millasia vaatimuksia teillä on vaunuille. Meille on ensisijaisen tärkeää et menee pieneen tilaan koska automatkustellaan paljon pitkiä matkoja ja takakonttiin pitäis niiden vaunujen lisäksi mahtua pari matkalaukkuakin. Britaxin affinityt ilmeisesti menee pieneen tilaan ja noissa sais ratasosankin ihan vaakatasoon et siinä vois pitää vauvaakin, jos on tarve.
 
Itse haluisin semmoiset vaunut että on iso tavarasäilytys alhaalla. Sit kova pohjaisen kantokopan. Haluisin myös että kun beibi rupeaa istumaan, niin vois kunnolla istuu. Nykyisissä yhdistemärattaissa meni lysyyn istuessa.
 
Hui, kun ootte miettineet jo pitkälle! Meillä ei ole vauvalle vielä mitään eikä varmaan tulekaan pitkään aikaan. Ainakaan itse ostettua. Sitähän en tiedä, mitä muut on mahdollisesti meidän tietämättä jo hankkineet Mun ikätovereiden muksuthan on jo käytännössä lukiossa, joten mitään ei ehkä myöskään kavereilta peritä :D

Kierrätystä kannatan, eli jos vaan jostain saa käytettynä ostettua esim vaatteita niin ehdottomasti. En oo perehtyny vielä siihen, mistä kannattais käytettynä katella :) Värien suhteen meillä ei oo rajoituksia, eli uskon että pidämme kyllä kaikenvärisiä vaatteita sukupuolesta riippumatta. Tai siis omaa silmää miellyttäviä värejä tietenkin mutta tarkkoja ”tytön ja pojan väri” -rajoja tuskin tulee olemaan.
 
Vaunuviidakko on ensikertalaiselle aikamoinen! Kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa ja kyselemässä. Tuntuma ja ohjattavuus voi olla yllättävän erilainen samalta näyttävissä vaunuissa. Koppa-aikaa kestää max 6kk ja sitten taas ratasosaa käytetään yleensä noin 3-vuotiaaksi saakka, autottomat pitempäänkin tai vaikkapa Korkeasaaressa tai muualla reissussa.

Jos tosi paljon autoilee ja käy isoissa marketeissa, niin kannattaa harkita sitä, että ostais (ei kaikkein pahimmat rimpulat vaan vähän tukevammat) matkarattaat ja niihin kaukaloadapterit, ja niitä käyttäis sit autoillessa. 6kk iästä eteenpäin voi vauvan jo laittaa ratasosaan ja joihinkin matkarattaisiin käy myös pehmeät kantokopat. Kotiin voi sitten lenkkejä ja päiväunia varten hommata puoli-ilmaiseksi jotkut hyökkäysvaunut vauvakoppa-ajalle.

Me ollaan autottomia ja asutaan kaupungin keskustassa, joten haluttiin mahdollisimman ketterät ja kapeat yhdistelmät, jotka menisi koko ratasiän. Yhden lapsen kanssa valinta oli Bugaboo Cameleon (nyt ottaisin Foxit, jos olisi tarve) ja toisen lapsen tullessa vaihdettiin Donkeyhin jossa lisäksi seisomalauta penkillä. Lisäksi meillä on Yoyot matkarattaina, niitä käytetään myös välillä ei-lumiaikaan, mutta kun on tottunut isoihin säilytystiloihin rattaissa, ei matkiksilla meinaa pärjätä edes kauppareissua. :)
 
Tämä on just yksi parhaista jutuista täällä ryhmässä (toinen on mahtava vertaistuki), kun mukana on teitä joilla on niin paljon jo tietoa. Itsellä ei mitään hajua mistään vaunuista tai rattaista. Saa aina teidän vinkkien jälkeen googletella melko lailla, miltä mikäkin näyttää. Nyt jo oppinut paljon. Kiitos!

Äitini oli nähnyt eräässä ohjelmassa stokken pinnasängyn ja suositteli sen hankkimaan. Sattuisiko kellään olemaan siitä kokemusta?
 
Se Stokken sänky on hieno, mutta varmaankin markkinoiden kallein! :grin

Sehän muuntuu monen kokoiseksi, joten jos menee melkein kouluikään saakka, niin kyllä se sitten hintansa väärti varmaan on. Peruspinnis jää pieneksi ennen 3v, riippuu lapsen kiipeilyhalukkuudesta pitääkö vaihtaa jo paljon aiemmin juniorisänkyyn tai ottaa laita pois, mikäli se pinniksen mallilta onnistuu.
 
Takaisin
Top