Haaveena esikoinen

Hei kaikki, liitynpä nyt sitten tälle palstalle ❤️ Onnellisena tämän foorumin löytäessäni marssin jo odottajien puolelle, kun r-testistä tupsahti vuodenvaihteessa plussa. Mutta ilo hyytyi lyhyeen, kun viikon päästä viiva alkoi haalistua ja eilen homma vuoti virallisesti pihalle. Kemiallinen /varhainen keskenmeno 5+2 kohdassa siis oli kyseessä.

Eilen itketti, mutta nyt ei auta kuin kerätä usko kasaan ja alkaa metsästää uutta ovista. Jos jotain positiivista voi etsiä, niin onneksi km tuli nopeasti heti alussa ja toisaalta tämä todisti, että ei tässä täysin hedelmättömiä olla. Syksystä yritetty, niin ehti jo pelätä, että eikö mitään tapahdu.

Itselle hankalimmalta tuntuu tämä asioiden hidas eteneminen. 28pv kierto tuntuu tuskaisen pitkältä odottaa aina tuloksia ja uutta yritystä. Ja yritäpä siinä vielä keskittyä muuhunkin elämään 😅 Mies sanoi, että tämä on hyvä paikka minulle opetella kärsivällisyyttä. On varmaan ihan oikeassa.

Onneksi on tämä foorumi, jossa näistä voi puhua ❤️

Ja hei, heti tulikin mieleen kysymys, jota yksin olen pohtinut siitä asti, kun alettiin yrittää.

Eli: Miten te suhtaudutte ruokasuosituksiin ajankohdassa ovulaatio - menkat tai alkanut raskaus, kun ette vielä tiedä tärppäsikö?

Itse olen jättänyt alkoholin ja salmiakki/lakritsi pois, mutta muuten syönyt kaikkea. Ennen ovulaatiota en ole rajoittanut mitenkään. Alkoholia tulee muutenkin juotua tosi vähän.

@Ruusupuutarha
Otan osaa menetykseen 💔

Itse vältän buranaa ja liikaa kahvia, kun kuvittelen sen vaikuttavan alkion kiinnittymiseen. Olen myös vältellyt esim sushia, alkoholia ja lakritsaa, mutta tässä kierrossa ajattelin syödä ihan normaalisti koska raskautta ei kuulu.

@Ruusupuutarha
Otan osaa menetykseen 💔

Itse vältän buranaa ja liikaa kahvia, kun kuvittelen sen vaikuttavan alkion kiinnittymiseen. Olen myös vältellyt esim sushia, alkoholia ja lakritsaa, mutta tässä kierrossa ajattelin syödä ihan normaalisti koska raskautta ei kuulu.
Ai tuota en tiennytkään, että kahvi voi vaikuttaa kiinnittymiseen. Kofeiini siinä vai joku muu?

Kahvia yleisesti olen vaihtanut n 80 prosenttisesti kofeiinittomaan, kun alettiin yrittää, jotta siitä irtautuminen olisi mahdollisen raskauden yhteydessä helpompaa.

Toivottavasti teillä tärppäisi pian ❤️

Ai tuota en tiennytkään, että kahvi voi vaikuttaa kiinnittymiseen. Kofeiini siinä vai joku muu?

Kahvia yleisesti olen vaihtanut n 80 prosenttisesti kofeiinittomaan, kun alettiin yrittää, jotta siitä irtautuminen olisi mahdollisen raskauden yhteydessä helpompaa.

Toivottavasti teillä tärppäisi pian ❤️
Kofeiini nimenomaan, itse kahvista en tiedä. Olen itse vähentänyt max kahteen mukiin päivässä.

Meillä tuli nyt miehen simppa-analyysistä melko huonoja tuloksia, odotellaan kontrolliin asti ja aletaan sitten miettimään todennäköisesti hoitosuunnitelmia. Onneksi ei tarvitse odottaa kontrollia kuukausia vaan lääkäri oli sitä mieltä että tammikuun lopulla voi käydä antamassa kun ei tupakoi ja ongelma on sellainen joka ei nyt elintavoilla tod näk tule ”paranemaan”.

Jos tästä nyt jotain jäi käteen (muita kun selitys miksi ei ole tärpännyt) niin se että laittakaa miehenne simppa-analyysiin ajoissa! Turha meidänkin olisi ollut täyttä vuotta yrittää ”turhaan”.

Todennäköisesti täältä nyt hiljenen ja sitten siirryn tuonne hoitoketjuihin jos tuntuu omalta. Sitä koittaa vielä olla ajattelematta liikoja ja pohtii että ”mitä jos” kontrollissa asiat olisi yhtäkkiä paremmin mutta aikalailla näyttää että hoitojen kautta on meidän ainut mahdollisuus saada vauva syliin 🩷

@Lottanen1234 Ikävää, että tuli huonoja uutisia 😞 Toivottavasti teillä hoitopolku etenee sen vuoksi nopeammin.

Tervetuloa @Ruusupuutarha! Itse olen vähentänyt alkoholia entisestään, vaikka muutenkin juon harvoin sitä. Samoin kofeiinillista kahvia. Muuten yritän syödä suht. normaalisti. On turha paineistaa liikaa itseään kun näköjään kestää tämä raskautuminen.

Täällä odotellaan ovulaatiota. Nyt on kp13 eikä ole vielä näköpiirissä, mutta toivottavasti lähipäivinä.

@Lottanen1234 pahoittelut huonoista tuloksista 😣 Toivotaan, että kontrollin tulokset olisivat paremmat. Meillä vähän sama tilanne, ollaan käyty kontrollissa ja tulokset olivat hieman ensimmäistä analyysia paremmat, mutta edelleen alentuneet. Lisäksi löytyi siittiöiden vasta-aineita, jotka vaikuttavat aika isosti spontaanin raskauden mahdollisuuksiin. Saitteko samalla lähetteen hoitoihin, vai etenettekö asian kanssa yksityisellä?

@Lottanen1234 pahoittelut huonoista tuloksista 😣 Toivotaan, että kontrollin tulokset olisivat paremmat. Meillä vähän sama tilanne, ollaan käyty kontrollissa ja tulokset olivat hieman ensimmäistä analyysia paremmat, mutta edelleen alentuneet. Lisäksi löytyi siittiöiden vasta-aineita, jotka vaikuttavat aika isosti spontaanin raskauden mahdollisuuksiin. Saitteko samalla lähetteen hoitoihin, vai etenettekö asian kanssa yksityisellä?
Me lähdetään varmastikin etenemään yksityisellä, onneksi on säästöjä kertynyt. Lääkäri joka soitteli tuloksia sanoi että icsi olisi hoitomuotona tässä tilanteessa se millä voisi tuloksia saada. Mutta toki nyt kontrollit ja ensikäynnit ja miehelle varmaankin lisää tutkimuksia.. vähän erilainen kevät tulossa mitä ajateltiin mutta onneksi mies on täysillä tässä mukana.

Helou!
Ensinäkin hirveesti tsemppiä @Lottanen1234! Toivotaan että saatte hyviä tuloksia sitä kautta❤️
Syömisiin liittyen, itse olen kofeiinia vähentänyt huomattavasti. Kahvia menee kaksi isoa muumimukia aamulla ja siitäkin koen huonoa omatuntoa, mutta sen lisäksi ennen join vähän lisää kahvia päivällä ja noccoa päälle. Alkoholia käytän vain kun menkat alkaa, jos osuu sopiville päiville, mutta muuten pyrin syömään normaalisti ja terveellisesti☺️

Meillä kp 9 menossa ja mies sairastui flunssaan juuri nyt😣 nyt olisi 6-8 päivää aikaa hänen tervehtyä ja itse pysyä terveenä. Google laulanut, että miten paljon flunssa voi ovikseen vaikuttaa (voi, koska yksi kierto meni ohi sen takia, kun en ovuloinutkaan flunssan takia) ja kikka vitosia ja kymppejä millä saisi itsensä pidettyä terveenä😬 ehkä tämä tästä! Täytyy ajatella positiivisesti ja koittaa levätä☺️

Muokattu viimeksi:
Kahviin liittyen olenkin muuten miettinyt niitä raskausajan ohjeita, että tarkoittaako se max. kaksi kuppia juurikin sellaisia pikkuruisia kahvikuppeja. Niistähän tulee vain vihaiseksi. 😆 Aamuisin menee se pari muumimukillista ja iltapäivällä juon vain kofeiinitonta. Voisi toki tehdä useammin aamullekin sekoituksen kofeiinillista ja kofeiinitonta jauhatusta, se ainakin vähentäisi kofeiinin saantia.

Ovistesti oli jo tosi lähellä plussaa, pian pääsee aloittamaan Terolutit. 🥳

Paljon tsemppiä @Lottanen1234! On kyllä ikävä yllätys. :sad-face:

Noista ruoka-asioista sen verran, että itse en juo kahvia tai käytä alkoholia, joten ne on sinänsä "helpot". Kofeiinia saan teestä, ja sitten yövuoroissa napsin kofeiinitabletteja. Seuraavat yöt on tosin vasta helmikuun alussa, niin sitä ennen tietää jo, onko plussannut vai ei. Olen kyllä 99 % varma, että en ole. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Aurajuusto sen sijaan voi olla tosi vaikea jättää pois, koska sitä on himottanut hirveästi! Tänään himotti suolakurkkujakin, niin että mies on nyt varma, että olen raskaana. :tears:

Tänään kp 25 ja totesin, että testaan ma-aamuna, jos ei menkkoja siihen mennessä näy. Viikonloppuna on töitä, niin en ehkä halua testata hätäiseen aamulla ennen töihin lähtöä.

Hei kaikille! Ajattelin liittyä tänne mukaan myöskin :Smiling Face With Smiling Eyes: Eipä ole tullut kirjoiteltua millekään foorumeille sitten Demitys-aikojen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Omasta taustasta, mä olen tosi kovasti toivonut omaa lasta jo useamman vuoden. Tilanne kuitenkin on ollut se, että puoliso ei ole lasta halunnut. Erityisesti viimeiset viisi vuotta, kun haave on mulla ollut tosi suuri ja ajankohtainen, on ollut vaikeaa seurata vierestä kuinka monet ystävistä on saaneet lapsia ja rakentaneet perheitä. Suoraan sanottuna hirmuisen ahdistavaa, myös siksikin kun läheisten ystävien onnesta ei itse ole osannut olla heti varauksetta iloinen. Näitä foorumeita olen useampia vuosia seuraillut sivusta.

Mutta nyt tilanne on niin onnellinen, että toive omasta lapsesta on mahdollisesti toteutumassa, tai ainakin ollaan samalla sivulla siitä että sitä yritetään :red-heart: Ja olen tästä niin valtavan onnellinen ja helpottunut, että hankala edes kuvailla.

Ollaan molemmat 34v, ja yritys aloitettin lokakuussa. Nyt on käsillä yk3. Mun kiertoni on aika pitkä, lähemmäs 40 päivää ja välillä tulee sellaisia melkein 50 päivän megakiertoja.. Suht säännöllinen muuten kyllä. Käytössä Clearblue Advanced digiovistestit, joilla ovulaatioita etsin. Juuri nyt testailut menossa, oviksen pitäisi olla tällä viikolla. Oon niin innoissani tästä vaiheesta, että halusin heti ottaa järeät testit käyttöön :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kivaa olla mukana - toki tietysti mahdollisimman lyhyttä visiittiä tänne vauvahaavepuolelle toivon meille kaikille :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tervetuloa @*Ninni*, hienoa että pääsitte asiassa samalle sivulle! Toivottavasti ovistesti näyttää sielläkin pian plussaa ja tärppi käy nopeasti. 😊

Tännepä on tupsahtanut paljon uusia, tervetuloa ✨

@*Ninni* kirjoituksesi oli kuin omasta suustani. Minulla oli mieheni kanssa ihan sama tilanne. On ollut ihan äärimmäisen vaikeaa kun läheiset ovat saaneet lapsia samalla kun itse olen kipuillut tämän aiheen kanssa jo vuosia. Erityisen vaikeaa oli kun läheisin ystäväni tuli raskaaksi, tietenkin halusin olla onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä tämä ihmismieli on haastava.. Mutta ihanaa että te pääsitte samalle viivalle! ❤️ Mekin päästiin lopulta ja aloitettiin yrityskin sen jälkeen suht nopeasti. Tsemppiä sinne oviksen metsästämiseen!

Tuosta ravinnosta. Itse olen aina syönyt melko terveellisesti, mutta tässä yrittämisen aikana olen kyllä panostanut entisestään läpi kierron hyvään ravintoon. Paljon kasviksia ja hyviä proteiineja ja rasvoja. Jotenkin iänkin puolesta haluan antaa ravinnon suhteen parhaimmat mahdollisuudet, jos sillä vaikutusta on. Toki menkkojen alussa on ollut hyvä antaa mielelle ja keholle ihan mitä vaan mieli tekee. Kahvin olen vähentänyt yhteen kuppiin päivässä ja alkoholia ei tule käytettyä. Samoin sokeria tulee käytettyä hyvin harvoin.
Mulla oli ihan hirveä vitamiini arsenaali aiemmin kun en käyttänyt monivitamiinia, se alkoi vähän väsyttämään 😀 joten otin nyt käyttään minisunin mama monivitamiinin, c- ja d-vitamiinia lisänä, vahvaa ubikinonia. Gelee royalea kokeilin kierron verran, mutta se ei tainnut mulle sopia. Otin nyt sen tilalle siveydenpuu-uutteen kokeiluun, mutta mietin uskaltaisinko vielä kokeilla geleetä uudestaan.

Muokattu viimeksi:
Nuhalasta terveisiä! Miehen lenssu tarttui sitten minuunkin ja lämpöjä ollut eilen ja tänään. Kuitenkin viitteitä oviksesta silti on, lh nousussa ja limat myös sen mukaisia. Että saa nähdä miten käy tämän kierron. Nyt toki talletuksia ei vielä olla päästy tekemään, mutta jos molempien olo sallisi, voisi sitäkin aloitella🙈 Toivotaan parasta, vaikka oma veikkaus on, että tämä kierto menee harakoille.

Ihana, että saadaan myös muita haavelijoita jengiin! Pakko sen verran kanssa kertoa, että itselleni on tosi vaikeaa ollut olla onnellinen muiden raskauksista, ja välillä on vieläkin. Nyt se on helpompaa, kun itselläkin yritys päällä, mutta esim oman siskon puolesta on vähän kurja fiilis katsoa kaikkea sitä ”hypetystä” kun itsellä ei raskaus olekaan vielä alkanut, vaikka kuinka haluaisi. Mutta täytyy koittaa olla positiivinen ja keskittyä siihen omaan polkuun✨

IMG_1408.jpeg

Tännepä on tupsahtanut paljon uusia, tervetuloa ✨

@*Ninni* kirjoituksesi oli kuin omasta suustani. Minulla oli mieheni kanssa ihan sama tilanne. On ollut ihan äärimmäisen vaikeaa kun läheiset ovat saaneet lapsia samalla kun itse olen kipuillut tämän aiheen kanssa jo vuosia. Erityisen vaikeaa oli kun läheisin ystäväni tuli raskaaksi, tietenkin halusin olla onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä tämä ihmismieli on haastava.. Mutta ihanaa että te pääsitte samalle viivalle! ❤️ Mekin päästiin lopulta ja aloitettiin yrityskin sen jälkeen suht nopeasti. Tsemppiä sinne oviksen metsästämiseen!

Tuosta ravinnosta. Itse olen aina syönyt melko terveellisesti, mutta tässä yrittämisen aikana olen kyllä panostanut entisestään läpi kierron hyvään ravintoon. Paljon kasviksia ja hyviä proteiineja ja rasvoja. Jotenkin iänkin puolesta haluan antaa ravinnon suhteen parhaimmat mahdollisuudet, jos sillä vaikutusta on. Toki menkkojen alussa on ollut hyvä antaa mielelle ja keholle ihan mitä vaan mieli tekee. Kahvin olen vähentänyt yhteen kuppiin päivässä ja alkoholia ei tule käytettyä. Samoin sokeria tulee käytettyä hyvin harvoin.
Mulla oli ihan hirveä vitamiini arsenaali aiemmin kun en käyttänyt monivitamiinia, se alkoi vähän väsyttämään 😀 joten otin nyt käyttään minisunin mama monivitamiinin, c- ja d-vitamiinia lisänä, vahvaa ubikinonia. Gelee royalea kokeilin kierron verran, mutta se ei tainnut mulle sopia. Otin nyt sen tilalle siveydenpuu-uutteen kokeiluun, mutta mietin uskaltaisinko vielä kokeilla geleetä uudestaan.
Onpas "kiva" kuulla, että täällä on muitakin samanlaisella taustalla :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja ihan tosi hienoa, että tekin löysitte lopulta tässä yhteisen sävelen. Mutta täytyy sanoa että en kyllä voi suositella kellekään lähtökohtaisesti aloittamaan parisuhdetta jos on selkeästi eri näkemykset tässä, koska vaikka tosiaan lopulta kaikki hyvin, on tie ollut pitkä ja kivinen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja mä oon itse kokenut myös niin, että tän aiheen ja lapsettomuuden kanssa on aika yksin, kun se kumppani ei samalla tavalla ymmärrä sitä omaa surua, kun hänelle nykytilanne on ihanne. Ja toisaalta oon tosi valikoiden läheisillekään puhunut, kun pelkää kaikkia neuvoja ja ystävien kehotuksia vaihtaa puolisoa, mikä tuntuu tosi pahalta kun kyseessä on kuitenkin kaikkein rakkain ihminen ja tärkein suhde, mistä ei halua luopua.. Mutta kuitenkin samalla kipuilee siitä että ei ole lasta ja suhteen tulevaisuus on epävarma. Mutta onneksi tosiaan ollaan molemmat nyt täällä kirjoittelemassa ja yrittämässä, onnellisessa vaiheessa siis :red-heart: Melkein samoihin aikoihin on näemmä yrityskin syksyllä aloitettu!

@*Ninni* niin samoja ajatuksia ja kokemuksia täälläkin ❤️ Odotin vuosia, että mies olisi valmis ja kipuilin todella paljon asian kanssa silloin ja ajatus erostakin kävi ilmoilla aina silloin tällöin. Kaikki ystävät ovat saaneet lapsia tässä vuosien varrella ja suurin osa jo useamman.

Meidän matka valitettavasti vain jatkuu ja jatkuu, kun yritystä on nyt takana kaksi vuotta ja odotamme ivf-hoitoja. Raskausuutiset siis tekevät edelleen todella kipeää. Mutta jos jostain voin tässä olla iloinen niin siitä, että meidän parisuhdetta tämä on vahvistanut valtavasti, ollaan tätä matkaa kuljettu yhdessä ja oltu samaa mieltä kaikista hoidoista ja muusta lapsettomuuteen liittyvästä 😊

Joten ihanaa, että tekin olette samalla sivulla ja toivottavasti toiveesi toteutuu pian! ✨

Takaisin