Heippa!
Täytän kesällä 31v ja mieheni kanssa ollaan mietitty, että tänä vuonna alettaisi yrittämään lasta. Tuntuu, että tätä hetkeä on koko elämän odottanut ja nyt se vihdoin tapahtuu- niin ihanaa ja samalla niin jännittävää.
Paras ystäväni on juuri 4kk raskaana. Hänellä oli keskenmenoja ja yrittivät pitkään. Toinen tuttava tuli taas raskaaksi vahingossa pillereistä huolimatta. Muuten ei ole lähipiirissä lapsia, joten kaikki on ihan uutta ja joudun googlaamaan asioita, kun en ymmärrä vielä mitään..
Ehkäisyn olemme jättäneet pois 10/24, mutta mietimme, että varsinaisesti alkaisimme yrittämään vasta loppukesästä, sillä olen itse yksityisyrittäjä, joten ajattelimme vielä hetken säästää mahdollisia vanhempainvapaita varten ylimääräistä, niin siksi kesän jälkeen olisi ehkä se paras aika.
Vaikka eipä muutamalla kuukaudella oikeasti mitään merkitystä ole, jos raskaus ylipäätään olisi meille mahdollinen, niin oikea aika on silloin kun on tullakseen.
..En tietenkään itse siis malttaisi millään enää sinne kesään asti odotella, kun tämä toiveissa oleva elämänmuutos on koko ajan mielessä ja ollut haaveena viimeiset 10 vuotta.
Tilasin tässä ajankuluksi (
) juuri multivita raskaus & imetys tabletteja, joita ajattelin alkaa syömään valmiiksi, kun sisältävät foolihappoa.
Tilasin tarpeeksi kesään asti, niin sitten kun tarvitsee lisää, niin voikin jo alkaa yrittämään, ellei ole luonnollisesti tullut ennen sitä.
Onnistuin tikuttamaan ovulaatiopäivän viime kierrossa, joka oli kp15 ja kierto on ollut pillerien lopettamisen jälkeen onneksi Toistaiseksi säännöllinen 27pv.
Kiva kun löytyi tällainen palsta. Onnea kaikille esikoista yrittäville!