Haaveena esikoinen

Ihanaa alkanutta vuotta!
Meillä tämä juuri loppunut kierto ei vieläkään ollut se mistä tärppäisi, mutta taas uuteen nousuun. Tiesin jo vähän aiemmin, että tuskin tärppäsi kun oman kehon oireet vahvasti viittasi menkkojen alkamiseen😣 Helpottaa ajatella, että jos mitään ei tapahdu ennen heinäkuuta/elokuun alkua, niin sitten päästään ainakin alkuun selvittämään missä on vikaa. Että tänä vuonna jotakin edes tapahtuu!🤩

Tiputtelusta huolimatta jotenkin jäi tunne, että gelee olisi jotakin hyvää tehnyt (ovis aiemmin ja luteaalivaihekkin näin kesti vähän pidempään) joten sen nyt otin käyttöön ja kokeilen isompaa annosta (500 oli aiemmin).
Mieskin jo totesi, että seuraavan kerran talletusten jälkeen jalat kohti kattoa, ettei siitä jäisi kiinni😂 onko muita tälläisia uskomuksia, mitä voisi lähteä kokeilemaan? Alkaa olla usko loppu, huumoria onneksi vielä toistaiseksi on.

Tsemppiä kaikille, koitetaan ajatella, että vuosi 2025 on se meidän vuosi❤️✨

Heippa!💕
Täytän kesällä 31v ja mieheni kanssa ollaan mietitty, että tänä vuonna alettaisi yrittämään lasta. Tuntuu, että tätä hetkeä on koko elämän odottanut ja nyt se vihdoin tapahtuu- niin ihanaa ja samalla niin jännittävää.

Paras ystäväni on juuri 4kk raskaana. Hänellä oli keskenmenoja ja yrittivät pitkään. Toinen tuttava tuli taas raskaaksi vahingossa pillereistä huolimatta. Muuten ei ole lähipiirissä lapsia, joten kaikki on ihan uutta ja joudun googlaamaan asioita, kun en ymmärrä vielä mitään..🥹

Ehkäisyn olemme jättäneet pois 10/24, mutta mietimme, että varsinaisesti alkaisimme yrittämään vasta loppukesästä, sillä olen itse yksityisyrittäjä, joten ajattelimme vielä hetken säästää mahdollisia vanhempainvapaita varten ylimääräistä, niin siksi kesän jälkeen olisi ehkä se paras aika.
Vaikka eipä muutamalla kuukaudella oikeasti mitään merkitystä ole, jos raskaus ylipäätään olisi meille mahdollinen, niin oikea aika on silloin kun on tullakseen. ☺️

..En tietenkään itse siis malttaisi millään enää sinne kesään asti odotella, kun tämä toiveissa oleva elämänmuutos on koko ajan mielessä ja ollut haaveena viimeiset 10 vuotta. 🥹

Tilasin tässä ajankuluksi (😂) juuri multivita raskaus & imetys tabletteja, joita ajattelin alkaa syömään valmiiksi, kun sisältävät foolihappoa.
Tilasin tarpeeksi kesään asti, niin sitten kun tarvitsee lisää, niin voikin jo alkaa yrittämään, ellei ole luonnollisesti tullut ennen sitä. 😅

Onnistuin tikuttamaan ovulaatiopäivän viime kierrossa, joka oli kp15 ja kierto on ollut pillerien lopettamisen jälkeen onneksi Toistaiseksi säännöllinen 27pv.

Kiva kun löytyi tällainen palsta. Onnea kaikille esikoista yrittäville! 🥰

Minä oon syönyt noita raskaus&imetys vitamiineja nyt kolmisen kuukautta, foolihappoa jo sitäkin ennen, koska omat folaatit oli matalat testeissä. Jännä huomata, että kynnet ja hiukset kasvaa ihan älytöntä vauhtia!

Täällä on nyt kp 16. Ovulaation merkkejä en ole tunnistanut vielä, testit on edelleen postissa. Varuilta ollaan kyllä talleteltu. Tämä on siis eka varsinainen luomukierto, eli en oikein tiedä mitä odottaa. Mutta odotetaan. :D

Täällä käytössä ihan tavis Minisunin multivitamiinit, kohtaa vaihtuu punaiseen purkkiin, jossa on mustikkauutetta ja Q10 lisänä. Apteekista ostin vahingossa kalanmaksaöljyn sijaan pelkkiä kalaöljykapseleita, ja ne ovatkin parempia, kun niissä ei ole jytkyä annosta A-vitamiinia.

En tiedä hyötyykö nainen kalaöljystä niin paljoa, mutta ainakin simpoille on hyväksi. 😌

Mullahan on oikeastaan aika kirjo noita tabletteja aamuisin. Mama raskaus&imetys tablettien lisäksi se Gelee Royale 1 g, kalsium+D 1 g + 40 mikrog ja sitten vielä maitohappobakteeri, joita söin ensin antibioottikuurin jälkeen, ja sitten luin Turun yliopiston (muistaakseni) tutkimuksesta, että raskausaikana syödyt maitohappobakteerit ehkäisisi lapsen ylipainoa.. Joten jatkoin niidenkin syömistä. Muistaakseni niitä pitäisi vielä syödä kalaöljykapselien kanssa yhtä aikaa, jotta vaikutus olisi paras, mutta oon nyt koittanut hillitä, ettei tule enempää hamstrattua kaikenlaisia ihmepillereitä syötäväksi. :tears: Tuo kalkki+d mulla menee aina ympäri vuoden ja yritän ottaa sen eri aikaan kun rautaa sisältävät valmisteet, jotta ei ainakaan haittaisi toistensa imeytymistä.

Tällä viikolla on ferritiinin ja d-vitamiinin tsekkaus, niin näkee vähän missä mennään niiden osalta.

Tää vitamiinien määrä on kyllä kasvanut joo itelläkin😂 aluksi söin kanssa ihan multivitamiinia, mutta a-vitamiinia kun sisälsi, suositeltiin se lopettamaan. Nyt käytössä multivitan raskaus&imetys vitamiinit (oli muistaakseni foolihappoa enemmän kun minisunin versiossa), 1g gelee, D-vitamiinia 20mikrog, rauta tbl ja raskaus&imetys kalaöljy. Yhdestä tabletista vähän kasvanut😅

Miehen sain kanssa syömään monivitamiinia, mutta nyt ajattelin selvittää olisiko hälle jotakin parempaa🤭

Kovasti kanssa kiinnostaisi tuo rauta-arvo käydä uudelleen katsomassa, mutta sitä ennen pitäisi rauta tauottaa 2viikoksi muistaakseni, niin en ole vielä malttanut.

Voihan kurjuus. Täällä dpo 8 ja tuhruttelu alkoi. 😞 Se olisi sitten seuraavasta kierrosta hoitoihin..
Kannattaa mainita tuosta tuhruttelusta, on varmaan jokin hormonihomma. 😕

Mulla valheellisen toiveikas olo. Vuosi alkoi hyvin, sisäkasvi alkoi kukkimaan ja kaikki äitini lapset ovat syntyneet syys/lokakuun vaihteessa. Ei kovin tieteellistä, mutta riittää pitämään toivoa yllä. Vaikka tuskin olen edes vielä ovuloinut. 😅

Lapsettomuushoitojen alkukeskusteluissa ja myöhemminkin tapaamiskerroilla sanoin tuosta tuhruttelusta, mutta eivät olleet huolissaan. Yhden kerran myös otettu s-prog arvo verikokeilla mikä oli ihan hyvä. Myös sen yhden kerran olen onnistunut raskautumaan, silloin ei tuhrua tullut, mutta muuten nuo aikaiset tuhruttelut on ollut mulle "normaalia". Vaikka jostain viastahan se varmasti kertoo..

Pitkästä aikaa tännekin kirjoittelen. Aktiivisempi olen ollut tuolla vauva vuodelle 2025 ketjussa.

Täällä tosiaan "piinapäivät" menossa. Tänään oletettavasti dpo7. Meinasin perjantaina testailla.

Ja mitä noihin lisäravinteisiin tulee niin täällä itsellä käytössä: monivitamiini, d-vitamiini, foolihappo ja royal geele.

Miehellä käytössä: monivitamiini, d-vitamiini, kalaöljykapselit ja royal geel 😊

Että kyllähän noita pillereitä kuluu😅😅

Takaisin