Haaveena esikoinen

No sepä, parisuhde kyllä todellakin vahvistuu kun on isoja asioita käsiteltävänä, ja oppii puhumaan ja ymmärtämään erilaisia näkökulmia. Toivon tosi kovasti että @Hertta7 pian olisi teidän vuoro :red-heart:

Mitäs teidän viikkoihin kuuluu? :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulla ei ovisplussaa ole vielä näkynyt vaikka tällä viikolla pitäisi kyllä tulla. Aina hetkellisesti iskee epätoivo, että onkohan sitä ollenkaan tulossa, kun tekee muutamia negatiivisia testejä.. Mutta toivotaan että on ja että pian näkyy testissäkin! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Edelleen täällä yritystä aloittelemassa uudelleen, ikäähän on, mutta vielä en luovuta.

Pakkasessa yks alkio. Laihdutuslääke loppui juuri. Oikeasti pitäisi odottaa 2kk lääkkeen jälkeen yrittämistä / siirtoa 3kk, koska tästä laihdutuslääkkeestä ja raskauden yrittämisestä ei ole tutkimuksia. Mä en jaksa odottaa. Eri lääkärit antaneet eri ohjeita.

Mulla on Clearbluen hedelmällisyysmonitori nyt käytössä, niin seuraan vähän ovista jne sillä. Nyt kp7. Ajattelin varata ehkä Dextraan aikaa, vaikka ollaan Ovumiassa oltu hoidoissa ja ei asuta Hkissä, mut he vaan sano, että ei tarvi testejä ottaa kun vaan pudottaa painoa… Ylipaino aina laitetaan jokaiseen asiaan syyksi. Olen ylipainoinen, mutta en niin iso… urheilen. 2023 kuitenkin pari kkm ja 1/24 kemiallinen spontaanisti ilman hoitoja ja 3x IVF eikä niistä plussaa.

Mun mielestä on ihan hyvä tutkia, jos oliskin joku vika jossakin muualla kun mun munasoluissa. Olis varmaan myös ollu hyvä tehdä testit alkioille, mutta lääkäriä kuunneltiin, kun oli vaan kaks alkioo. Nyt kun miettii, niin mielummin olisin testannu, niin ei tarvis siirtää sit mahdollisesti viallista alkioo.

Mua vähän vihastuttaa lääkärit. Miks ei tutkita? Miks vaan oletetaan, että kaikki johtuu jostakin iästä?

Mä päätin, että tää vuosi on onnistumisen vuosi. Tästä ei neuvotella. (Toki oon myös realisti, mutta en halua nyt just olla) 😃💪🏻🌱

Tsemppiä kaikille!🙏🏻

Tsemppiä inseminaatioon @Emri!

@*Ninni* Itsekin joka kerta mietin, että tuleekohan sitä plussaa ollenkaan, kun tarpeeksi aikaisin aloittaa ovistestailun. Kyllä se sitten lopulta on tullut. 😃

@Sandra84 Toivottavasti saat parempia neuvoja uudesta paikasta, ettei aina vaan tuijotettaisi ikää tai painoa. Onnistumisen vuosi kuulostaa hyvältä!

Täällä on dpo2 nyt ja ensimmäinen Terolut otettu. 🙏🏼Tämä pitääkin ottaa sekä aamuin että illoin, joten annos onkin vähän isompi kuin ensin luulin. Talletukset osui hyvin myös, joten tosi toiveikas fiilis. 🤩

Muokattu viimeksi:
Hei vaan taas pitkästä aikaa tässäkin ketjussa kaikille!

Edelleen täällä yritystä aloittelemassa uudelleen, ikäähän on, mutta vielä en luovuta.
💪 Samaistun asenteeseen vahvasti vaikkei hoidoissa (ainakaan vielä) ollakaan. En oikein tiedä pidänkö viime vuotta onnekkaana vai onnettomana (plussia tuli, mut ne ei pysyneet) mutta tälle vuodelle voisin kyllä tilata pysyvän plussan. Nyt vielä kierto viimeisimmän jäljiltä sekaisin enkä oo varma onko käynnissä menkat vai jälkivuoto (joka toinen päivä vuotaa selvästi ja joka toinen ei juuri lainkaan), ja on mahdollista että joudun syömään tyhjennyslääkkeet vielä toiseen kertaan kun km:n jälkeinen plussa ei meinaa hiipua, mutta jospa nämä alkaisi selvitä tarkemmin ensi viikolla. Samalla kun ilmoittaudun taas siihen viisaudenhampaan-poistojonoon josta plussattuani joulukuun alussa poistuin... jos saisi senkin hoidettua alta pois ennen kuin aiheuttaa ongelmia.

Ja tietysti on myös hurjat treenihaaveet tälle vuodelle, olisi huikeaa pystyä juoksemaan kesällä taas jokin vähän pidempi matka 🤩 jos en siihen mennessä ole jo päässyt haaveilemaan kainaloon mahtuvasta nyytistä ja vaunulenkeistä. Haaveilu on hyväksi 😊

Tsemppiä @Emri ultraan!

Heip!
Kertokaas, että saatteko tummempia viivoja oviksesta? Löysin premom-apin ja sen mukaan tämä on korkea tulos, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti vielä ns ihan se super posi? Käsittääkseni näissä testeissä viivan pitää olla yhtä tumma tai tummempi, että se on positiivinen, niin olettaisin, että tämä on posi? Mikä teidän mielipide on?🤔

IMG_1435.jpeg

Heip!
Kertokaas, että saatteko tummempia viivoja oviksesta? Löysin premom-apin ja sen mukaan tämä on korkea tulos, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti vielä ns ihan se super posi? Käsittääkseni näissä testeissä viivan pitää olla yhtä tumma tai tummempi, että se on positiivinen, niin olettaisin, että tämä on posi? Mikä teidän mielipide on?🤔

View attachment 140730
Tuo on erittäin selvästi positiivinen ja harvemmat saavat kontrollia tummempaa eli mun mielestä tuo on vahva positiivinen😊

Heip!

View attachment 140730
On todellakin posi! Mutta Premom ei aina tulkitse noita oikein, sen Peakin pystyy ite määrittään sinne

Ovulaatiotestit osaa kyllä hämmentää täälläkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Minä tein sunnuntaina (10 päivää varhaisen keskenmenon jälkeen) raskaustestin ja ovulaatiotestin. Raskaustesti oli nega ja herkkyys 10mIU/ml. Kerrankin sitä oli iloinen negatiivisen raskaustestin nähdessään :rolling: Kohdun tyhjeneminen on siis sujunut kuten pitääkin.

Ovulaatiotesti näytti heikkoa viivaa. Testasin myös kahtena seuraavana päivänä ja haaleat viivat tuli molemmista. Viimeisin haaleampi kuin edellinen. Tässä ihmettelen, että menikö ovulaatio näin nopeasti (ilman, että sain vahvinta huippua kiinni) keskenmenon jälkeen vai temppuileeko hormonit jotain ihan omaa elämäänsä nyt 🤷‍♀️

Onko teillä muuten seksin jälkeen jotain tapoja pitää kaikki kallisarvoiset siittiöt sisällä? Esim nostaa jalat ylös X ajaksi tms. Olen pohtinut tämmöisten kikkojen hyödyllisyyttä.

Ovulaatiotestit osaa kyllä hämmentää täälläkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Minä tein sunnuntaina (10 päivää varhaisen keskenmenon jälkeen) raskaustestin ja ovulaatiotestin. Raskaustesti oli nega ja herkkyys 10mIU/ml. Kerrankin sitä oli iloinen negatiivisen raskaustestin nähdessään :rolling: Kohdun tyhjeneminen on siis sujunut kuten pitääkin.

Ovulaatiotesti näytti heikkoa viivaa. Testasin myös kahtena seuraavana päivänä ja haaleat viivat tuli molemmista. Viimeisin haaleampi kuin edellinen. Tässä ihmettelen, että menikö ovulaatio näin nopeasti (ilman, että sain vahvinta huippua kiinni) keskenmenon jälkeen vai temppuileeko hormonit jotain ihan omaa elämäänsä nyt 🤷‍♀️

Onko teillä muuten seksin jälkeen jotain tapoja pitää kaikki kallisarvoiset siittiöt sisällä? Esim nostaa jalat ylös X ajaksi tms. Olen pohtinut tämmöisten kikkojen hyödyllisyyttä.
Toi viivojen vahvuus voi vaihdella päivien välillä kohti ovulaatiota mennessäkin, muuta kun oikein vahvaa/posia ei kannata tarkkailla. Mulla ei tullu keskenmenon jälkeen ekaa ovulaatiota ennen kuin vasta ekojen menkkojen jälkeen, sekin on aina valitettavasti mahdollista.

Mulla ainakin oli keskenmenon jälkeen jotenkin sekaisin, haaleni ja tummeni vuoronperään kunnes tuli sitten vähän normaalia myöhemmin pos tulos.

Minulla tuli nyt posi ovistestiin 26 päivää siitä kun keskenmenon kunnon vuoto alkoi jouluaattona.. posi oli nyt maanantaina... Tikutin vuodon alusta laskettua 12 päivä lähtien... Ja vasta 2 päivää ennen posia viiva vahvistui hieman enemmän, alussa ihan nega ja sit hentoa toista viivaa kontrollin lisäksi... 🤔 Talleteltiin niin sanotusti melkein posin kohdalla kaiken varalta ja sit seuraavana päivänä oli posi.. silloin ei touhuiltu, mut eilen sitten kyllä.. et pitäis olla tuoretta jos ovis on 24h sisällä plussasta tai 48h kohdalla vasta.. kamalaa laskemista 🤪🙈

Muokattu viimeksi:
Minulla tuli nyt posi ovistestiin 26 päivää siitä kun keskenmenon kunnon vuoto alkoi jouluaattona.. posi oli nyt maanantaina... Tikutin vuodon alusta laskettua 12 päivä lähtien... Ja vasta 2 päivää ennen posia viiva vahvistui hieman enemmän, alussa ihan nega ja sit hentoa toista viivaa kontrollin lisäksi... 🤔 Talleteltiin niin sanotusti melkein posin kohdalla kaiken varalta ja sit seuraavana päivänä oli posi.. silloin ei touhuiltu, mut eilen sitten kyllä.. et pitäis olla tuoretta jos ovis on 24h sisällä plussasta tai 48h kohdalla vasta.. kamalaa laskemista 🤪🙈
Toivottavasti teillä tärppäis heti uudelleen :red-heart: Se oiski unelma, et vois km jälkeen jatkaa suoraan uuteen raskauteen ilman menkkoja välissä.

Täytyy tässä itsekin jatkaa tikuttelua. Jotenkin tää "kierto" ei motivoi yhtä paljon, kun tietää, et ovista ei välttis heti edes km jälkeen tule ja jos tulee niin sen ajoitus voi olla mitä vain 🤷‍♀️ Samaan aikaan tietty haluis, et potentiaalinen ovis ei mene yrityksettä ohi. Ärsyttävä vaihe :/

@Ruusupuutarha tsemppiä teillekin 🧡 toivottavasti ovis löytyy 🧡

nyt pitää piinailla ainakin 12 päivää.. sellainen luteaali mulla on viime aikoina ollut... 🙈
Tänä aamuna tuntu vääntöä vasemmalla alavatsassa.. liekö ollut ovis... Tuntu ehkä 15min ajan... Tai eksynyttä ilmaa.. en kyllä ole yhtään varma mitä se oli 🤷🏻‍♀️
Ei auta kuin keksiä muuta ajateltavaa ja testata vaikka viikon päästä sunnuntaina 🤔 tai sitten odottelen viikolle... Tai jos tulee oireita, niin en ehkä malta odottaa testin kanssa sunnuntaita pitemmälle... 🤔

Muokattu viimeksi:
Täällä dpo 9 meneillään. Eilen oli PMS-oireilun tyyppistä surua, joten meinaa vähän toivo loppua, vaikka en ihan vielä halua luovuttaa. Mietin että mikä päivä testaisi, jotta voi sitten lopettaa terot eikä mahdollinen vuoto viivästyisi kauheasti. Terot vaikuttaa pitäneen lämmöt ylhäällä normaalia kauemmin, tai ainakin olo on sen mukainen, en ole mitannut lämpöjä koskaan. Testaan varmaankin viikonlopun aikana herkällä testillä.

Takaisin