Haaveena esikoinen

Pitäsköhän se kinuta lapsettomuuspolilta hormonitasojen mittausta 🤔 keltarauhasen mataluus on aika varma ja lääkkeellä näytti olevan siihen vastetta, kun luteaali piteni 9 päivästä 16 päivään. Tosin en oo testannut sitä kuin yhdessä kierrossa, koska oon niin väsynyt kaikkeen. Tuossa sit hormoniasioita opiskellessa tuli vastaan matalan estrogeenin vaikutus:

Oireet voivat olla esimerkiksi ärtyisyyttä, ahdistuneisuutta ja saamattomuutta. Voi olla muistihäiriöitä, kuumia aaltoja ja unettomuutta.

Sopii aikalailla kaikki. Toivottavasti tää ei oo merkki ennenaikaisista vaihdevuosista. Olin toiveikas, että saisin sillä vähän extravuosia, kun menkat alko vasta 16 vuotiaana.
Kyllä mä varmaan pyytäisin ja yrittäisin vaatia, etenkin kun eikö teillä se sinun tutkiminen jäänyt ihan minimiin kun miehestä löytyi ”vikaa”? Ja jos tuntuu hankalalta alkaa vaatimaan polilta, niin ainahan ne voisi jossain yksityisessä labrassa käydä mittaamassa. Toki siihen vähän kuluu rahaa, mutta ehkä toisi mielenrauhaa. Mä itse oon ainakin sitä tyyppiä, että mielummin tiedän että asiat x y ja z on persiillään, kun että eläisin tietämättömyydessä ja joutuisi arvailemaan, et missä mikäkin oire ehkä johtuu. Mut hurjasti tsemppiä, nuo sun oireet kuulostaa inhottavalta ja toivottavasti saisit niihin helpotusta 🩷

Omaa napaa, täällä dpo12 ja rusehtava tiputtelu alkoi. Myös lämmöt dropanneet. Eli eiköhän tässä menkat viimeistään huomenna ala. Kyllä eilen kiukutti siihen malliin, että osasi arvata hormonihirviön nostavan päätään 😅
 
Muokattu viimeksi:
Hei onko täällä ketään kuka olis tikutellut ovista premomin liuskolla + käyttänyt premomin appia tulosten tulkintaan? Niinkun aikaisemmin kirjoitinkin niin oon ollut aika laiska testailija, mutta tässä kierrossa otin elämäntehtäväks nyt perehtyä kunnolla tähän. 😅 Käytän ekaa kertaa premomin liuskoja joten sillä kaipailisin vähän apuja. Oon saanut tänään nyt ekan ”high”, lasketaanko tätä vielä plussaksi vai ”jäänkö odottelemaan” vielä sitä ”peakia”? Kiitos jo etukäteen❤️
IMG_6766.jpeg
 
Hei onko täällä ketään kuka olis tikutellut ovista premomin liuskolla + käyttänyt premomin appia tulosten tulkintaan? Niinkun aikaisemmin kirjoitinkin niin oon ollut aika laiska testailija, mutta tässä kierrossa otin elämäntehtäväks nyt perehtyä kunnolla tähän. 😅 Käytän ekaa kertaa premomin liuskoja joten sillä kaipailisin vähän apuja. Oon saanut tänään nyt ekan ”high”, lasketaanko tätä vielä plussaksi vai ”jäänkö odottelemaan” vielä sitä ”peakia”? Kiitos jo etukäteen❤️View attachment 137609
Premomin liuskoista ei kokemusta, mutta käytän tuota appia. Ja sitä peakia ei kannata jäädä odottelemaan talletettujen osalta, sillä se peak tulee ns jälkikäteen. Eli jos sulla testit alkaisi huomenna haalistumaan, niin appi katsoisi tuon jälkimmäisen noista olevan ”peak”. Kun tulee high lukemaksi, niin ovis yleensä lähellä. Mulla appi on näyttänyt yleensä vain päivän tai maks kaksi, ” high” ja sitten jonkun niistä muuttanut peakiksi.

Mut kannattaa tosiaan seurata liuskoja, omia tuntemuksia (kivut + halut) ja limoja. Tästä kombosta oviksen tunnistaa melkein parhaiten. Mut toi appi on kiva kun auttaa tulkitsemaan tuloksia ja jää ne sit myös mukavasti muistiin :)
 
Kiitos @Ness vastauksesta. 🤗 Mulla yleensä oletetun oviksen aikoihin ollut selvää limailuja ja välillä kovia kipujakin, nyt kivuista ei tietoakaan mut limat bongasin kyllä eilen. Eilen tuli onneksi talleteltua, täytyy jatkaa talletteluja nyt vielä🙈
 
Löytyykö täältä tietäjiä?
Eilen tehty testi, dpo voi olla mitä vaan 9-12 väliltä. Menkkoihin vielä muutama päivä.
Jotain hyvin hyvin hailakkaa pistää silmään testin yläreunassa mutta onko haamujen haamu vaiko vain viivanpaikka?🤔
D4E68894-EB30-4DDB-914A-29C5545A57C7.jpeg
 
Löytyykö täältä tietäjiä?
Eilen tehty testi, dpo voi olla mitä vaan 9-12 väliltä. Menkkoihin vielä muutama päivä.
Jotain hyvin hyvin hailakkaa pistää silmään testin yläreunassa mutta onko haamujen haamu vaiko vain viivanpaikka?🤔
En ole tietäjä mutta mä en kyllä valitettavasti erota tässä väriä, ehkä korkeintaan häivähdys viivanpaikkaa?
 
Löytyykö täältä tietäjiä?
Eilen tehty testi, dpo voi olla mitä vaan 9-12 väliltä. Menkkoihin vielä muutama päivä.
Jotain hyvin hyvin hailakkaa pistää silmään testin yläreunassa mutta onko haamujen haamu vaiko vain viivanpaikka?🤔
View attachment 137618
Minäkään en valitettavasti tästä kuvasta erota väriä tai viivan paikkaa 🧐 Jos livenä kuitenkin jotain näkyy niin jatka testailua?
 
Minäkään en valitettavasti tästä kuvasta erota väriä tai viivan paikkaa 🧐 Jos livenä kuitenkin jotain näkyy niin jatka testailua?
Joo oma oletus on että olis vain viivanpaikka, kuvassa näkyy vähän huonosti🤔 haaveilulasit silmillä vahvasti niin ainahan se täytyy vähän kyseenalaistaa 😅
 
Dpo9, tuommoinen suttu tuli yläreunaan Onestepin herkällä raskaustestillä. Kuukautisten pitäisi alkaa 6-7 päivän päästä. Omaan silmään tuo on nega, mutta onko tuo nyt sittenkin se kuuluisa viivanpaikka ja voiko siitä päätellä vielä mitään?🤔
IMG_20241012_082545.jpg
 
Dpo9, tuommoinen suttu tuli yläreunaan Onestepin herkällä raskaustestillä. Kuukautisten pitäisi alkaa 6-7 päivän päästä. Omaan silmään tuo on nega, mutta onko tuo nyt sittenkin se kuuluisa viivanpaikka ja voiko siitä päätellä vielä mitään?🤔View attachment 137647

Tosta yläreunan väristä ei musta voi päätellä mitään. Raskaustesteissä on musta aina tollasia värjäymiä. Mutta en tiiä näänkö jtn superhaamulaista kuitenkin? Tai sit silmät tekee tepposia. Toivotaan, että tulis viiva lähipäivinä! 🌈
 
Täällä DPO joko 3 tai 4, sain poikkeuksellisen vahvat ovistestiviivat kahtena peräkkäisenä päivänä, joten en ole ihan varma miten näitä päiviä laskisi. Ovisoireetkin oli aika selkeät ja tallettelut onnistui hyvin. Onneksi on niin kiireistä aikaa, ettei ehdi liikaa analysoida ainakaan vielä. :)

Onko muita piinailijoita?
 
Täällä DPO joko 3 tai 4, sain poikkeuksellisen vahvat ovistestiviivat kahtena peräkkäisenä päivänä, joten en ole ihan varma miten näitä päiviä laskisi. Ovisoireetkin oli aika selkeät ja tallettelut onnistui hyvin. Onneksi on niin kiireistä aikaa, ettei ehdi liikaa analysoida ainakaan vielä. :)

Onko muita piinailijoita?
@Pepino tsemppiä piinailuihin! Täällä alkaa kohta piinailut (premom ennustaa ovista tälle päivälle) ja huomaan että nyt alkaa jo mieli muuttua vähän levottomaksi, mutta onneks itellä myös tulossa kiireiset pari viikkoa niin jos sais ajatuksia vähän muualle.

Ps. Tässä vielä noita omia testejä, talletteluja kannataneen tänään vielä jatkaa kunhan mies kotiutuu? 🤪
 

Liitteet

  • IMG_6792.jpeg
    IMG_6792.jpeg
    381.6 KB · Katsottu: 28
@Pepino tsemppiä piinailuihin! Täällä alkaa kohta piinailut (premom ennustaa ovista tälle päivälle) ja huomaan että nyt alkaa jo mieli muuttua vähän levottomaksi, mutta onneks itellä myös tulossa kiireiset pari viikkoa niin jos sais ajatuksia vähän muualle.

Ps. Tässä vielä noita omia testejä, kun tein varuiks vielä äsken yhden testin. Talletteluja kannataneen tänään vielä jatkaa kunhan mies kotiutuu? 🤪
 
@Pepino tsemppiä piinailuihin! Täällä alkaa kohta piinailut (premom ennustaa ovista tälle päivälle) ja huomaan että nyt alkaa jo mieli muuttua vähän levottomaksi, mutta onneks itellä myös tulossa kiireiset pari viikkoa niin jos sais ajatuksia vähän muualle.

Ps. Tässä vielä noita omia testejä, talletteluja kannataneen tänään vielä jatkaa kunhan mies kotiutuu? 🤪

Kiitos! Vielä on aika rauhallinen mieli toistaiseksi. :D Hyvältä näyttää siellä testit, vielä kannattaa varmastikin talletella. 👍🏼
 
Pitkästä aikaa omia kuulumisia. Kävin nyt vihdoin niissä labroissa ja kaikki muut on oman tulkintani mukaan kunnossa, mutta luteaalivaiheen progesteroniarvo on aivan onneton, 4. Josko tuossa olisi syy sille, ettei ole tärpännyt. Ihan kartalla en tästä prosessista ole, eli onko arvo matala siksi, etten ovuloi vai eikö ovulaation jälkeen ole edellytyksiä millekään, kun keltarauhanen on niin mitätön? Kyllä mä niitä positiivisia ovistestejä oon saanut, mutta esim tässä kierrossa vilkutti hymynaamaa vielä kp 17 ja sitten testit loppui enkä enää raaskinut ostaa lisää.
Sain samalle gynelle soittoajan vasta parin viikon päähän, turhauttavaa. Toisaalta helpottavaa, että nyt on joku löydös, jota voidaan yrittää hoitaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
 
Pitkästä aikaa omia kuulumisia. Kävin nyt vihdoin niissä labroissa ja kaikki muut on oman tulkintani mukaan kunnossa, mutta luteaalivaiheen progesteroniarvo on aivan onneton, 4. Josko tuossa olisi syy sille, ettei ole tärpännyt. Ihan kartalla en tästä prosessista ole, eli onko arvo matala siksi, etten ovuloi vai eikö ovulaation jälkeen ole edellytyksiä millekään, kun keltarauhanen on niin mitätön? Kyllä mä niitä positiivisia ovistestejä oon saanut, mutta esim tässä kierrossa vilkutti hymynaamaa vielä kp 17 ja sitten testit loppui enkä enää raaskinut ostaa lisää.
Sain samalle gynelle soittoajan vasta parin viikon päähän, turhauttavaa. Toisaalta helpottavaa, että nyt on joku löydös, jota voidaan yrittää hoitaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Kuullostaa siltä, ettei ovulaatiota ole tapahtunut lainkaan vaan olisit edelleen follikulaarivaiheessa. Olisi varmastikin enemmän vaikka olisikin luteaalivaiheen defektiä. Olitko mittauksissa mikä kiertopäivä?
 
Kuullostaa siltä, ettei ovulaatiota ole tapahtunut lainkaan vaan olisit edelleen follikulaarivaiheessa. Olisi varmastikin enemmän vaikka olisikin luteaalivaiheen defektiä. Olitko mittauksissa mikä kiertopäivä?
Oli kp 20. Näin mäkin ajattelen, ettei ovulaatiota varmaan ole ollut, kun testikään ei positiiviseksi muuttunut. Ja ollut tässä reilun vuoden aikana lukuisia kiertoja, joissa en ovulaatiota saanut kiinni. Menkat kuitenkin on koko ajan ollut parin päivän marginaalilla täysin säännölliset.
 
Takaisin
Top