Haaveena esikoinen

Tilannepäivitystä: 10 päivää alkionsiirrosta ja testi näyttää plussaa (siis kaikki ne *en edes kehtaa sanoa kuinka monta testiä* 😀, jotka olen tässä viime päivinä tehnyt). Virallinen testipäivä ylihuomenna. Nyt toivotaan ja koitetaan luottaa, että kaikki menee hyvin. Vähän voisi yrittää iloitakin tästä plussasta, vaikka sitä on tullut niin kovin varovaiseksi kaiken kanssa, tässä kun on kohta 2 vuoden ajan kokeiltu jos minkälaista hoitoa ilman onnistumista. Jospa nyt olisi meidän vuoro oikeasti! 🤞🏻
Onnea! Aivan ihania uutisia💕paljon tarrasukkia🙏

• Ihana
Reaktiot: S33
@Emri ja @S33 onnittelut plussista ja kaikkea hyvää myös jatkoon! ☺️💕

Täällä taas kierto ihan lopuillaan. Eikä mitään erikoisia tuntemuksia tälläkään kertaa. Päänsärky ollut kyllä vahvasti läsnä, en tiedä olisko muutenkaan mikään tyypillinen oire ennen plussaa, mutta joka tapauksessa tunnen hartioissani, mistä se taitaa olla peräisin 😅

Kunhan vuoto alkaa niin päästään varailemaan aikaa ivf:n suunnitteluun. Siitä lähinnä ahdistuneita fiiliksiä muuten, mutta sitten ollaan kyllä sellaisten hoitojen parissa, josta useimmat lapsen saa. Ja sehän tässä kuitenkin on tärkeintä, joten eiköhän tästäkin selvitä 😊

Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin. Edellisen kierron jälkeen ajattelin että ovulaatio olisi osunut viime viikon puolenvälin tienoille. Tein ovis testejä, mutta negoja näyttivät. Viikonlopuksi tuli miehen ystäviä toiselta paikkakunnalta joten siinä jäi sitten pe-la testit tekemättä. Eilen sitten huvikseni tein testin ja aivan selkeä ovisplussa! Eli ovis olikin nyt myöhemmin kuin viime kierrossa. Nyt sitten alkaa ne piinaviikot. Onneksi on sen verran koulu- ja työjuttuja että ei ehkä ehdi niin paljon miettimään tätä piinailua :tears:

Onko kenelläkään kokemuksia Raskaustesti Ultrasta (apteekista ostettu)? Olen vähän hätähousu, taitaa olla 8dpo, olen huomenna lähdössä reissuun, niin "huvikseni" halusin testata yhden, 3min jälkeen kuljin ympäri asuntoa eri valoissa, että näkyiskö pieni viivan paikka, ja yli 5min jälkeen (ohjeistus sanoo että ei saisi testiä sen jälkeen lukea enää) sain haalean viivan kontrolliviivan lisäksi. On ollut tosi vahva olo, että tällä kierrolla ei onnistu, ja mitään oireita, tuntemuksia tai mitään ei ole ollut (mikä lienee kanssa toki normaalia). Pohdin sitä vain, että voiko se viiva (haalea tässä tapauksessa) tulla 5min jälkeen, jos ei olisi raskaana/kemiallisesti raskaana, tietääkö kukaan? Vai onkohan se vain "viivan paikka"? Vaikka on haalea viiva yli 5min jälkeen, niin silti ihan toiveita ylläpitäen tässä melkein innostuu. 🥰 Teen tottakai ensi viikolla kotiin palatessani uuden testin, jos menkat ei ala. Olen niin kokematon vielä tässä kaikessa, kun vasta elokuun lopussa Mirena-kierukka otettiin pois.

Täällä alkaa taas piinailut, tänään dpo 0 (tikutettu ovis). Aika tietysti käy taas hitaaksi, mutta onneksi on tässä nyt ihan hyvin touhuamista niin pitäisi ainakin osan päivistä mennä nopeasti ohi. Onko muita, joilla piinailut alkamassa?

Täällä kp4, pari lyhyeksi jäänyttä yötä väsyttää. Lapsen kaipuu on kova; samalla olo ei ole hirveän toiveikas vaikka ei ole mitään erityistä syytä toivottomuuteenkaan. Varmaan kaikki tuntuu taas pikkuisen paremmalta jos saan nukuttua vähän lisää tai viimeistään oviksen lähestyessä. 😔

Positiivisena huomiona, vuodot muistuttavat taas enemmän nuoruusvuosien intensiivisiä menkkoja (onneksi kuitenkin kivuttomampia) kuin sellaista hitaasti alkavaa ja loppuvaa tuhrua ja tiputtelua jota oli pitkään hormonikierukan poiston jälkeen - jospa tuo yksi alkanut raskaus olisi jotenkin herätellyt hormonitoimintaa niin että kierrot jatkuisivat säännöllisempinä ja seuraava plussa tulisi pian.

Huomasin Mehiläisen mainostavan (Turku, Oulu, Lappeenranta) hedelmällisyystukimusta -50%, kun varaa lokakuun aikana.
Ajattelitko mennä? Mä kävin jossain tuon tapaisessa mutta synlabin kautta toukokuussa. Oli hyvä, mutta siitä tuli tietysti vaan enemmän kysymyksiä etenkin niiden arvojen osalta, missä oli häikkää😄

Ajattelitko mennä? Mä kävin jossain tuon tapaisessa mutta synlabin kautta toukokuussa. Oli hyvä, mutta siitä tuli tietysti vaan enemmän kysymyksiä etenkin niiden arvojen osalta, missä oli häikkää😄
Mainostin vaan muita ajatellen.

Dpo 4, miksi aika mateleeeeeeeeee.....
Tuo on kyllä se ikävin vaihe, kun odottaa että alkaisi tulemaan mahdollisesti oireita ja voisi alkaa toivomaan…😅 Kyllä se siitä, viikko täyteen kaikkea ohjelmaa niin ehkä nopeuttaa menoa :D

Omaa napaa… dpo9 eikä niin mitään oiretta. Tissit alkaa tuntua vähän turpeilta, joka on mulla eka pms-oire 🙃

Tuo on kyllä se ikävin vaihe, kun odottaa että alkaisi tulemaan mahdollisesti oireita ja voisi alkaa toivomaan…😅 Kyllä se siitä, viikko täyteen kaikkea ohjelmaa niin ehkä nopeuttaa menoa :D

Omaa napaa… dpo9 eikä niin mitään oiretta. Tissit alkaa tuntua vähän turpeilta, joka on mulla eka pms-oire 🙃
Teillähän on jo muuten vuosi yritystä takana, jokos te kohta pääsette/haluatte selvittelemään tarkemmin asiaa julkisen puolella?

Teillähän on jo muuten vuosi yritystä takana, jokos te kohta pääsette/haluatte selvittelemään tarkemmin asiaa julkisen puolella?
Joo, odotellaan itseasiassa kutsua ensikäynnille. Lähete haettiin tuossa elokuussa ja pari viikkoa sitten tuli pyynnöt antaa erinäisiä verinäytteitä ja mies antoi myös siemennestenäytteen. Eli nyt sit vaan odotellaan, että asiat etenee 😀

Joo, odotellaan itseasiassa kutsua ensikäynnille. Lähete haettiin tuossa elokuussa ja pari viikkoa sitten tuli pyynnöt antaa erinäisiä verinäytteitä ja mies antoi myös siemennestenäytteen. Eli nyt sit vaan odotellaan, että asiat etenee 😀
Toivottavasti saatte kutsun pian! Ja eikös se usein plussakin tupsahda just hoitojen alussa 🤭🩷🤞🏼

@Ness tsemppiä piinailuihin ja jos ei nyt nappaa niin että kaikki sujuu nopsaa ensikäynnin suhteen!

@Aurinko88 about samassa vaiheessa mennään piinailujen kanssa!

Itsellä syyskuu meni keuhkokuumeessa ja ihan osastolla asti, siinä ei kauheesti mietitty että viitsiikö ottaa buranaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: menkat alkoi siellä myös ja ties mistä johtuen oli 3 päivän niagarat jotka loppui kuin seinään. Onneksi ehdin labroissa käydä ennen keuhkokuumetta ja otin proge-mittaukset gynen suosituksesta. Ne oli nippanappa just se raja mikä pitikin ja oon nyt tähän kiertoon alottanut terolutin, josko tällä saataisiin lyhyt luteaali ja tiputtelut aisoihin. Eli nyt siis dpo 5 menossa ja ainakin nännit on arat ja muutama iso finni tullut leukaan eli ainakin tuntuu että terolut vaikuttaa. Kirkuvaa ovis+ en saanut tikulle asti mutta muut oireet antoi ymmärtää sen oikean päivän. Niin nyt on ainakin testaus että miten tuo terolut auttaa lyhyehköön luteaalivaiheeseen, nyt pitäisi tosiaan vielä viikko ottaa ja sitten kierto olisi sen maagisen 28 päivää, toivotaan että tiputtelu ei ala ennen sitä ja pääsisin jopa tekemään ekoja raskaustestejä piinailun päätteeksi :Person With Folded Hands:

Täällä dpo7 ja eilen lenkillä tuntui sellaisia repimiskipuja ja paineentunnetta alavatsalla. Rinnat on arat ja oon useana yönä nähnyt unia jota ei yleensä tapahdu 😅 Lähden tänään opiskelujen takia toiselle paikkakunnalle ja majoitun anoppilassa eli testin pääsen tekemään aikaisintaan perjantaina 😅 Eli perjantaina sitten palailen testiuutisten kanssa 😊

Muutama viikko taas vierähtänyt, kun omia kuulumisia jaksanut tänne kirjoitella, vaikka olenkin käynyt teidän kuulumisia lukemassa. ❤️

Täällä ei tullut yllätyksenä uuden kierron alkaminen, sillä viime kierrossa ei tallettelut osuneet kohdilleen puolison pitkän reissun vuoksi.

Mulla on ollut vuosia vuosia kellon tarkka kierto, ja nyt kun kesästä asti on annetta vauvalle lupa tulla, niin kierrotkin on siitä asti elänyt ihan omaa elämää. 😅

Kävin pari viikkoa sitten gynellä, kun uuden kierron alkaminen taas venyi. Gynellä oli kaikki hyvin, joten siitä sai kyllä (ainakin hetkeksi) mielenrauhan. En oo todennäköisesti ollut edes kartalla oviksen suhteen, kun kierrot olleet mitä olleet. Oon päätellyt oviksen olevan ihan niillä nurkilla kun oon bongannut ovislimat, mut viime kierrossa ovis on ilmeisesti ollut jopa 4-5pv ovislimojen jälkeen? Vaikka oon ollut aika laiska ovistestaaja niin välillä on ollut pelko, että ovuloinko edes, mutta gyne oli ainakin sitä mieltä, että kerta ovislimoja tulee niin kyllä se ovulaatiokin tapahtuu?

Sain tästä kierrosta aloitettavaksi lugesteron kuurin kierron tasaamiseksi ja nyt mennään kp 12. Tässä kierrossa oon tikutellut ovista kp 5 asti, toistaiseksi en oo vielä bongannut ovisplussaa enkä niitä limojakaan!😅

Jotenkin fiilikset tähän kiertoon on tosi toiveikkaat ja niin toivoisi, että nappaisi🥹

Halit taas kaikille omiin tilanteisiin💕

Pitäsköhän se kinuta lapsettomuuspolilta hormonitasojen mittausta 🤔 keltarauhasen mataluus on aika varma ja lääkkeellä näytti olevan siihen vastetta, kun luteaali piteni 9 päivästä 16 päivään. Tosin en oo testannut sitä kuin yhdessä kierrossa, koska oon niin väsynyt kaikkeen. Tuossa sit hormoniasioita opiskellessa tuli vastaan matalan estrogeenin vaikutus:

Oireet voivat olla esimerkiksi ärtyisyyttä, ahdistuneisuutta ja saamattomuutta. Voi olla muistihäiriöitä, kuumia aaltoja ja unettomuutta.

Sopii aikalailla kaikki. Toivottavasti tää ei oo merkki ennenaikaisista vaihdevuosista. Olin toiveikas, että saisin sillä vähän extravuosia, kun menkat alko vasta 16 vuotiaana.

Takaisin