Haaveena esikoinen

Tervetuloa mukaan @Kerrttu :Hugging Face:

Täällä tänään aamulla selkeä ovis+ testattu, helpotus kyllä kun viime kierrosta ihan tikulle asti en sitä plussaa saanut. Eilen illalla 19:30 oli vielä nega. Näiden laskujen mukaan sunnuntaina sitten terot tueksi loppukiertoon, en kyllä yhtään odota taas sitä hormonimäärää kun viime kierrossa leukaan pamahti niin paljon finnejä ja olo tuntui hyvin tukalalta ja pinkeältä. Mutta ainakin viimekierrossa ne kyllä auttoi pidentämään luteaalia ja pientä tuhrua tuli vain päivä ennen menkkojen alkua. Joten hyvillä mielin nyt näihin piinailuihin!

@Ness myös tsemppiä ensikäynnin odotteluun 🌈
@Lampsu_ Mulla viime kierrossa menkat alkoi 2 päivää sen jälkeen kun 10 päivän terolut kuuri loppui.

Mulla on menossa kp23. Kierrot on viimeisen puolen vuoden ollu 24-28(28oli kemiallinen). Normi testillä olen tehnyt jo monta testiä 😓 toistaiseksi nega. Vielä ei ole menkkaoireita kyllä. Mutta ei niitä aina ole muutenkaan edeltävästi. Pms on poissa. Se on ehkä poikkeuksellisista ja rintaturvotus on poissa myös, mikä on aina luteaalissa. Oiskin aina näkn oireeton olo 😆

Hei, kirjoittelin tuonne 2024-ketjuun jo vähän esittelyä. Itselläkin esikoinen toiveissa, takana 10 kk yritystä eikä yhtään positiivista raskaustestiä. Kuukautiset nyt onneksi aika säännölliset, kokeilen ehkä nyt vähentää kahvia ja syödä vähän rautalisää (en uskalla kauheana kun ei ole arvoista tietoa).

Mulla on menossa kp23. Kierrot on viimeisen puolen vuoden ollu 24-28(28oli kemiallinen). Normi testillä olen tehnyt jo monta testiä 😓 toistaiseksi nega. Vielä ei ole menkkaoireita kyllä. Mutta ei niitä aina ole muutenkaan edeltävästi. Pms on poissa. Se on ehkä poikkeuksellisista ja rintaturvotus on poissa myös, mikä on aina luteaalissa. Oiskin aina näkn oireeton olo 😆
Pidetään peukut pystyssä ja varpaat ristissä!

Tuntuu kuin oma kroppa ihan kiusallaan tekisi näitä kusetusoireita. Itelläkin parissa kierrossa ovulaation jälkeen oli kunnon tissiturvotukset, ja luulin raskausoireeksi - eipä ollut. Yhdessä kierrossa maha oli ovulaation jälkeen kunnon kivut - kuukautiset tulivat ajallaan. Sitten ei ollut mitään oireita, luulin olevani raskaana - en ollut. Nyt oli paineen tunnetta vatsalla ja epänormaalin tuntuista muljahtelua JA taas täti tuli kylään kellon tarkkuudella ajallaan. Oikeasti mihin tästä voisi palautetta laittaa, hulluksi tässä tulee 😂😅

@Emri hurjasti voimia toipumiseen! ❤️😔

Onko muita ihan loppukierrossa olevia? Pian mahdollisesti testejä tekeviä? Mä testaan varmaan lauantaina, jos ei menkat ala sitä ennen. En tiedä tarkkaan mikä dpo mulla on. Ovisolojen perusteella tein merkinnät niin, että tänään olis pitänyt alkaa menkat, mutta ihan yhtä hyvin voi olla, et huomennakin 😅

Täällä pitäisi tänään tai huomenna alkaa menkat. Vielä oon pystynyt olemaan testaamatta, ihme kyllä. 😄

Meillä ollut aika vaikea syksy, kun tuli vuosi täyteen yritystä ja tässä ollut useampi kemiallinen putkeen... taas on sellaisia tuntemuksia, että on saattanut tärpätä, mutta sen näkee sitten.

Saatiin marraskuun loppuun ensikäynti, joten sentään jotain. 😊

Täällä pitäisi tänään tai huomenna alkaa menkat. Vielä oon pystynyt olemaan testaamatta, ihme kyllä. 😄

Meillä ollut aika vaikea syksy, kun tuli vuosi täyteen yritystä ja tässä ollut useampi kemiallinen putkeen... taas on sellaisia tuntemuksia, että on saattanut tärpätä, mutta sen näkee sitten.

Saitteko ensikäynnin ihan vaan terveysasemalle soittamalla? kiinnostaa koska minullakin on tämä tammikuussa edessä...

Luin lokakuun "en ollutkaan raskaana byääh" -kriisin jälkeen Satu Lindholmin Projekti Vauva -kirjan. (Toistaiseksi ainoa aiheesta lukemani kirja) Siinä oli kuitenkin kivasti kuvailtu erilaisia hoitoja ja lapsettomuushoitojen hoitopolkua 2010-luvun Suomessa, mikä ainakin itsellä auttoi ahdistukseen.

Mutta mutta. Teillä on vielä hyvät todennäköisyydet "luomu" vauvan tekoon, joten paljon tsemppejä sinne, ja eihän sitä tiedä jos vaikka nyt tärppäisi kun on aika saatu varattua 🤗

Saitteko ensikäynnin ihan vaan terveysasemalle soittamalla? kiinnostaa koska minullakin on tämä tammikuussa edessä...

Luin lokakuun "en ollutkaan raskaana byääh" -kriisin jälkeen Satu Lindholmin Projekti Vauva -kirjan. (Toistaiseksi ainoa aiheesta lukemani kirja) Siinä oli kuitenkin kivasti kuvailtu erilaisia hoitoja ja lapsettomuushoitojen hoitopolkua 2010-luvun Suomessa, mikä ainakin itsellä auttoi ahdistukseen.

Mutta mutta. Teillä on vielä hyvät todennäköisyydet "luomu" vauvan tekoon, joten paljon tsemppejä sinne, ja eihän sitä tiedä jos vaikka nyt tärppäisi kun on aika saatu varattua 🤗
Ensikäynti tulee vasta sitten, kun on saanut lähetteen. Eli eka pitää hakea lähete lapsettomuustutkimuksiin joko julkisesta terveydenhuollosta, yksityiseltä tai työterveydestä. Tähän riittää siis ihan peruslääkärikäynti, siellä ei minulle mitään ihmeellisiä tutkimuksia tehty. Käytiin läpi tilanne ja kirjoitettiin lähete.

Meillä on muuten myös marraskuun lopussa ensikäynti tulossa 🤞jänskää!

Meilläkin on tammikuussa edessä lähetteen haku. Aloitettiin molemmat tämän uuden kierron alussa Gelee royale, ihan mielenkiintoista nähdä, onko vaikutusta. Suht. toiveikkain mielin kuitenkin tähän uuteen kiertoon. Nyt on kp 8, täytynee taas aloittaa tikutus ylihuomenna.

Olen myös miettinyt akupunktiota. Ei siitä ainakaan haittaa olisi. Onko kukaan muu kokeillut tai ajatellut kokeilla sitä?

Mä kävin eilen lääkärissä, kun mun suu on ihan rutikuiva ollut maanantaista lähtien. Googlen mukaan olin varma, että diabetes tai Parkinson.
No lääkärin kanssa hetken juteltua hän kysyi, että onko raskaus mahdollinen?
Vastasin, et tavallaan juu; reilu 2 vuotta ollaan yritetty ja ollaan hoidoissa, mut tässä kierrossa tehtiin polyypin poisto ja raskautuminen on epätodennäköistä.
No otettiin verikokeita ja muuta ja palataan asiaan, kun tulokset tulee.
Mut mä tein aamulla testin ja siihen tuli haalea viiva 😱 viiva oli kyllä haalea ja on jo dpo 16, mut onks kuiva suu joku raskausoire? En oo ikinä kuullut!

Mä kävin eilen lääkärissä, kun mun suu on ihan rutikuiva ollut maanantaista lähtien. Googlen mukaan olin varma, että diabetes tai Parkinson.
No lääkärin kanssa hetken juteltua hän kysyi, että onko raskaus mahdollinen?
Vastasin, et tavallaan juu; reilu 2 vuotta ollaan yritetty ja ollaan hoidoissa, mut tässä kierrossa tehtiin polyypin poisto ja raskautuminen on epätodennäköistä.
No otettiin verikokeita ja muuta ja palataan asiaan, kun tulokset tulee.
Mut mä tein aamulla testin ja siihen tuli haalea viiva 😱 viiva oli kyllä haalea ja on jo dpo 16, mut onks kuiva suu joku raskausoire? En oo ikinä kuullut!
Oho! Enpä ole tuollaisesta raskausoireesta kuullut, mutta varovaiset onnittelut ja toivotaan paljon tarrasukkia✨

En ole muutamaan kuukauteen täällä kirjoitellut, kun tuntunut niin vaikealta oma epäsäännöllinen kierto ja jatkuva pettyminen. Eilen kuitenkin tein raskaustestin, kun kuukautisia ei kuulunut vaikka lopetin keltarauhaskuurin viikko sitten.
Haalean viivan sain testiin, niin tein vielä digitestin 😭😭 toivottavasti nyt sitten on sitkeä matkustaja kyydissä, hirmu aikaista vielä ja en uskalla kauheasti toivoa mutta yhyyyy!!! Ensimmäinen positiivinen testi ikinä, eikös tuo ole ihan positiivinen 🥹🥹❤️‍🩹❤️

Liitteet

• Snapchat-875048199.jpg
    Snapchat-875048199.jpg
    641.1 KB · Katsottu: 48
En ole muutamaan kuukauteen täällä kirjoitellut, kun tuntunut niin vaikealta oma epäsäännöllinen kierto ja jatkuva pettyminen. Eilen kuitenkin tein raskaustestin, kun kuukautisia ei kuulunut vaikka lopetin keltarauhaskuurin viikko sitten.
Haalean viivan sain testiin, niin tein vielä digitestin 😭😭 toivottavasti nyt sitten on sitkeä matkustaja kyydissä, hirmu aikaista vielä ja en uskalla kauheasti toivoa mutta yhyyyy!!! Ensimmäinen positiivinen testi ikinä, eikös tuo ole ihan positiivinen 🥹🥹❤️‍🩹❤️
Onnea! Posi on🙏 Hurjasti tarrasukkia 🩷

Takaisin