Höpinä ketju

Ihanaa kun olet täällä! Toivotaan paljon tarrasukkia, teidän tienne on ollut pitkä.
Itselläni reilun kolmen tunnin päästä ultra. Oksennan kohta jännityksestä

Kiitso Ulpu :Heartred Ihanaa, että säkin olet täällä :)
Mä niin ymmärrän tuon tunteen, koska mäkin olen vatsalla jännittäjä. Koita hengitellä rentutusharjotuksia.

Onneksi meidän aika on Perjantai iltapäivällä, niin jos käy huonosti voi hajoilla koko viikonlopun, eikä tarvitse esim. mennä töihin.
Toivon kovasti että löytyy syke ja kaikki hyvin :Heartred Tsemppiä!
 
Hcg tänään 32 890. Mun laskukaavalla ehkä ihan lupaava tulos! Ei taida olla ihan 48h välein tuplaantunut, mutta oon ollut siinä käsityksessä, että joillain tuplaantuu n.72h välein ja kaikki voi silti olla hyvin. Voi kunpa nyt olisi pikkunen nähtävissä tänään! Anxious Face With Sweat-Beating Heart
 
Heippa!
Pitäisiköhän mun uskaltautua myös tänne Maanantaina näkyi n. rv 6+1 vastaava mini ja syke Meillä on takana kolme keskenmenoa tänä vuonna, joten hyvin varovasti ja maltilla odotellaan, miten tässä käy. Ennemminkin on sellainen torjunta koko raskautta kohtaan, ettei uskalla edes ajatella asiaa. Kahden viikon päästä on uusintaultra. Jo vieläkin tyyppi on matkassa, ehkä uskaltaa jo vähän miettiä, että hän meille tulisi… Lapsia on kuitenkin ennestään neljä. Tämä viimeinen on vaan ollut vähän haastavampi projekti.
Ajattelin ensin myös, että olen liian vanha tähän porukkaan, mutta meitä ”ikäihmisiähän” on täällä useampia Ikää mulla vielä hetken 39v.
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Hcg tänään 32 890. Mun laskukaavalla ehkä ihan lupaava tulos! Ei taida olla ihan 48h välein tuplaantunut, mutta oon ollut siinä käsityksessä, että joillain tuplaantuu n.72h välein ja kaikki voi silti olla hyvin. Voi kunpa nyt olisi pikkunen nähtävissä tänään! Anxious Face With Sweat-Beating Heart

Se ei tuplaannu enää kun on yli 1200, sitten se tuplaantuu lähinnä 3-4 päivän välein ennen kuin alkaa tasaantumaan (koska tulee se istukka toimintaan).

Eli oikein hyvän näköistä on.

Lyö ne sun luvut mitkä tiedät testeistä tänne ja vilkaise sen avulla: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

Vetäsin saman tunneskaalan läpi kanssa, kun laskeskelin mitä sen pitäisi olla. Enkä saanut millään laskukaavalla tuplaantumaan kahdessa päivässä. Sitten vietinkin päivän lukemalla asiasta :)
 
Se ei tuplaannu enää kun on yli 1200, sitten se tuplaantuu lähinnä 3-4 päivän välein ennen kuin alkaa tasaantumaan (koska tulee se istukka toimintaan).

Eli oikein hyvän näköistä on.

Lyö ne sun luvut mitkä tiedät testeistä tänne ja vilkaise sen avulla: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

Vetäsin saman tunneskaalan läpi kanssa, kun laskeskelin mitä sen pitäisi olla. Enkä saanut millään laskukaavalla tuplaantumaan kahdessa päivässä. Sitten vietinkin päivän lukemalla asiasta :)

Muistelinkin, että kirjoitit tänne tuosta tuplaantumisjutusta :) Hassua että suomenkielisiltä sivuilta vaikea löytää aiheesta tietoa. Lääkärikin soitti heti perään, että tosi hyvältä vaikuttaa tän päivän hcg:n ja oireiden perusteella. Toivoa siis on :Heartred
 
Mä kanssa romahdin aika täysin, kun hcg arvo kun googlaa tulee foorumin oma artikkeli aiheesta, missä ei puhuta siitä mitään.
Suomenkiellellä vasta jossain keskustelupalstalla oli joku kirjoittanut mitä lääkäri sanonut ja sen pohjalta sitten vaihdoin kielen englanniksi niin johan löytyi.
 
Musta on tosi outoa (mutta hyvä juttu siis) huomata miten tämä plussan jälkeinen olo onkin jotenkin tosi luonnollisen tuntuista. Olin valmistautunut henkisesti pitkään yrittämiseen, koska mun kierto on aina ollut epäsäännöllinen ilman pillereitä. Ihan siis kuukautisten alkamisesta saakka, ikinä ei oo ollu kahta saman pitusta normaalin mittasta kiertoa peräkkäin. Testatessa olin vain super hämmentynyt että nytkö jo, eikö mulla meekään tässä paria vuotta. Nyt hämmennys alkaa väistyä ja fiilis on tosi rauhallinen, ja luonnollinen. Ihmeellistä. Blue Heart
 
Hei kaikki! :greet025

Ensin haluan sanoa kaikille onnittelut plussista!! :Heartred ja tupla onnittelut heille jotka ovat saaneet jo hyviä ultrakuulumisiakin. :Heartred:Heartred

Olen täällä taustalla ollut jo jonkin aikaa ja lukenut teidän kaikki viestit läpi. ☺️
Nyt ajattelin erittäin varovaisesti uskaltautua liittyä joukkoon mukaan. :)

Taustaa sen verran, että vierailin hetken tuolla joulu-tammikuisissa (toisessa varhaisultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno rv9) ja vierailin myös huhtikuisissa (tuulimuna todettiin varhaisultrassa rv 7). :sorry:

Aivan hirmuisesti pelottaa :sad001, mutta ei kai auta muu kuin mennä päivä kerrallaan ja yrittää olla mahdollisimman rauhallisin mielin asian suhteen... :)
 
Hei kaikki! :greet025

Ensin haluan sanoa kaikille onnittelut plussista!! :Heartred ja tupla onnittelut heille jotka ovat saaneet jo hyviä ultrakuulumisiakin. :Heartred:Heartred

Olen täällä taustalla ollut jo jonkin aikaa ja lukenut teidän kaikki viestit läpi. ☺️
Nyt ajattelin erittäin varovaisesti uskaltautua liittyä joukkoon mukaan. :)

Taustaa sen verran, että vierailin hetken tuolla joulu-tammikuisissa (toisessa varhaisultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno rv9) ja vierailin myös huhtikuisissa (tuulimuna todettiin varhaisultrassa rv 7). :sorry:

Aivan hirmuisesti pelottaa :sad001, mutta ei kai auta muu kuin mennä päivä kerrallaan ja yrittää olla mahdollisimman rauhallisin mielin asian suhteen... :)

onnea ja tsemppiä :Heartred toivon sydämeni pohjasta että tämä raskaus kestää loppuun asti ja syliin terve pienokainen :)
 
Kiva että liityit seuraan Pillow. Olinkin miettinyt että milloin liityt :)
Tässä pitää vaan koittaa pitää pääkylmänä ja hetki kerrallaan. Muuta ei oikein voi.
Just tuossa miehen sylissä päästelin pientä itkua kun pelottaa huominen ultra, missä pitäs todeta onko ketään kotona ja onko sykettä (7+0).
Toivotaan meille tällä kertaa hyviä uutisia :Heartred Ja muille tietysti myös!
 
Kiitos! :Heartred
Ja kyllä toivotaan ihan kaikille! :Heartred:Heartred:Heartred

Ihanaa, että teillä on jo huomenna ultra. ☺️

Todella toivon, että siellä pieni teille vilkuttelee, että "täällä on kaikki hyvin äiti!" ❤️
 
Kysymys: onko teillä raskauden myötä ikenet/suun limakalvot herkistyneet? Mulla nyt parina päivänä tullut verta hampaiden pesun yhteydessä. Limakalvot suusta osittain rikki varsinkin takaosassa suuta.
 
Sylki on ainakin minulla muuttunut ja en ihmettele ollenkaan miten voisi hampaat / ikenet kärsiä. Ei syyttä että raskaana oleville suositellaan hyvää hammashygieniaa ja hammaslääkäriä jos viime kerrasta on aikaa.
 
Kysymys: onko teillä raskauden myötä ikenet/suun limakalvot herkistyneet? Mulla nyt parina päivänä tullut verta hampaiden pesun yhteydessä. Limakalvot suusta osittain rikki varsinkin takaosassa suuta.

En muista et olis edellisessä raskaudessa eikä ole nytkään suu oireillut. Raskaana limakalvot turpoaa joten se varmaan osittain lisää tuota herkkyyttä.

Kannattaa käydä hammastarkastuksessa niin saa ainakin poissuljettua ettei ole mitään tulehdusta mikä voisi sitten olla haitaksi (ellet oo juuri käynyt). Mun muistaakseni vielä alku- ja keskiraskaudessa sai aika normaalisti käydä hammaslääkärissä, kunhan ilmoitti raskaudesta jos on puudutustarvetta. Loppuraskaudessa ei kai sit oo enää kiva makoilla siel penkillä. Vai olikohan siinä jokin muukin juttu miks kannattaa ajoissa käydä.
 
Huomasin tänään, kun katoin raskaussovelluksesta että tänään onkin vasta 6+3 vaikka luulin (ilman tarkistusta) että oli 6+3. Nyt siitä akkaen kun alkoi 6+0 niin ei oo enää rinnat juurikaan aristaneet ja kohtutuntemuksiakin ollut tosi vähän. Ei kipuja eikä vuotoja. Mutta jännitän silti, että voisko olla jopa menny kesken, kun niin vähän oireita. Kyllä se varhaisultraan odottaminen tuntuu tuskastuttavan pitkältä siitä, kun oot plussannu ja ootat lähes kolme viikkoa, että pääset näkemään sen, onko kyydissä ees ketään.
 
En muista et olis edellisessä raskaudessa eikä ole nytkään suu oireillut. Raskaana limakalvot turpoaa joten se varmaan osittain lisää tuota herkkyyttä.

Kannattaa käydä hammastarkastuksessa niin saa ainakin poissuljettua ettei ole mitään tulehdusta mikä voisi sitten olla haitaksi (ellet oo juuri käynyt). Mun muistaakseni vielä alku- ja keskiraskaudessa sai aika normaalisti käydä hammaslääkärissä, kunhan ilmoitti raskaudesta jos on puudutustarvetta. Loppuraskaudessa ei kai sit oo enää kiva makoilla siel penkillä. Vai olikohan siinä jokin muukin juttu miks kannattaa ajoissa käydä.
Pitääpä varata vaikka varhaisultran jälkeen aika hammastarkastukseen.
 
Otin kanssa uuden varhaisultran marraskuun alkuun. Siitä sitten voi labrat yms mennä jos on syytä. Tämänkin taisin johonkin ketjuun kirjoittaa, en vaan enää muista varmaksi

nukuin anoppilassa tosi hyvin yön, 8 tuntia ja vasta pissalle ja sitten vielä kaksi tuntia. Alaselkää on juilinut kohta päivän jo. Täytyy vähän takareisiä venyttää, sen pitäisi auttaa.
 
Otin kanssa uuden varhaisultran marraskuun alkuun. Siitä sitten voi labrat yms mennä jos on syytä. Tämänkin taisin johonkin ketjuun kirjoittaa, en vaan enää muista varmaksi

nukuin anoppilassa tosi hyvin yön, 8 tuntia ja vasta pissalle ja sitten vielä kaksi tuntia. Alaselkää on juilinut kohta päivän jo. Täytyy vähän takareisiä venyttää, sen pitäisi auttaa.
Hienoa että olet saanut nukuttua!
 
Takaisin
Top