Höpinä ketju

Onko muut käynyt nyt nt-ultran ja rakenneultran välissä omakustanteisesti ultrassa? me käytiin tänään 16+4, kaikki vaikuttaa olevan hyvin ja saatiin vahvistusta sukupuolesta mitä gynekologi veikkasi 13+4 ultraäänessä. Meille näyttää tulevan pikkusisko. ❤
 
Onko muut käynyt nyt nt-ultran ja rakenneultran välissä omakustanteisesti ultrassa? me käytiin tänään 16+4, kaikki vaikuttaa olevan hyvin ja saatiin vahvistusta sukupuolesta mitä gynekologi veikkasi 13+4 ultraäänessä. Meille näyttää tulevan pikkusisko. ❤

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta. :smiling face with heart-eyes::red-heart:

Meillä oli nt-ultra 11+6 ja käytiin yksityisellä kätilöllä omakustanteisesti 13+0 ylimääräisessä ultrassa, koska nt-ultrasta jäi niin epäselvä ja ikävä fiilis. :sorry:

Viimeksi eilen sanoin miehelle, että onneksi silloin käytiin. ❤️
Tänään 16+1 ❤️✨
Rakenneultra neljän viikon päästä.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta. :smiling face with heart-eyes::red-heart:

Meillä oli nt-ultra 11+6 ja käytiin yksityisellä kätilöllä omakustanteisesti 13+0 ylimääräisessä ultrassa, koska nt-ultrasta jäi niin epäselvä ja ikävä fiilis. :sorry:

Viimeksi eilen sanoin miehelle, että onneksi silloin käytiin. ❤️
Tänään 16+1 ❤️✨
Rakenneultra neljän viikon päästä.


Kiitos! :smiling face with heart-eyes: Ikävä kuulla, että teilläkin jäi nt-ultrasta epäselvät fiilikset. :sad001 saako udella minkä vuoksi teillä jäi kurjat fiilikset? meillä jäi myös hyvin sekavat fiilikset nt-ultrasta
, kätilö laittoi viikot ja lasketun ajan väärin, aloin ihmettelemään kun seulontatulosteessa oli ihan eri viikot, niin käytiin sit kans 13+4 yksityisellä ultrassa.

Ja meillä itseasiassa myös rakenneultra tasan neljän viikon päästä. :red-heart:
 
Tottakai saa kysyä. :) Nt-ultrasta taisin silloin kirjoittaa vain tuolla kesäkuisten salaisessa ryhmässä.

Mutta.. Useamman keskenmenon jälkeen se nt-ultra pelotti mua ihan järkyttävän paljon etukäteen ja toivoin, että sen jälkeen saisi edes vähän varmuutta raskauden jatkumisen suhteen.
Pieni oli silloin ultrauksen kannalta "huonossa" asennossa, sivuprofiili piilossa ja sillä hetkellä hyvin vähä liikkeinen. Ultraaja taas oli vähä sanainen ja piti todella pitkiä hiljaisia hetkiä. (Tiedän, että hän teki työtään, mutta siinä paniikin sekaisissa tunnelmissa ne hiljaiset hetket tuntuivat ikuisuuksilta.) Jossain vaiheessa kysyinkin häneltä, että "mitä mietit?"
Sanoi kuitenkin kaiken näyttävän olevan hyvin. :)
Ultran lopussa kysyin sitten nenäluusta (kun täältä foorumilta olin siitä lukenut ja joillakin se oli katsottu ja siitä oikein erikseen mainittu), mutta meidän ultraaja vastasi, ettei sellaista tutkita. Siitä jäi hieman epämukava fiilis, koska mielestäni en nähnyt koko nenää koko ultrauksen aikana. :sorry:

Viikon sitä murehdin ja sitten katsottiin miehen kanssa parhaaksi käydä yksityisellä. Ja onneksi käytiin! ❤️ Todella lämmin henkinen ja kuunteleva ilmapiiri. Pelkoni ja huoleni huomioitiin ja koko se puoli tuntinen oli todella ihana ja kaunis. Tiesin, että pieni olisi voinut olla silloinkin epäsuotuisassa asennossa ultrauksen kannalta, mutta se riski otettiin ja silloin pieni antoi kyllä parastaan. ❤️:smiling face with heart-eyes:

Sen voimalla toivottavasti jaksaa tämän neljä viikkoa odottaa rakenneultraan. ❤️
Vaikka pakko myöntää, että kyllä se rakenneultrakin pelottaa todella paljon. :Grimacing Face:
 
Käytiin varhaisultrassa lapsettomuuspolin puolelta rv 7+1. Sit yksityisellä 9+0 kun oltiin lähdössä reissuun ja haluttiin kertoa siellä, varmistaa samalla, että kaikki ok. Nt-ultra oli 13+1. Onhan se tosi pitkä aika odottaa sit rakenneultra, joka rv 21+2. Mietittiin kuitenkin, että me otetaan se pikkuinen tyyppi vastaan sellaisena kun hän kasvaa ja kehittyy, et ei nähty tarpeellisena selvittää pelkkää sukupuolta yksityisellä tässä välissä. Nyt vajaa neljä viikkoa sit rakenneultraan, joka 4.2. Nyt menossa rv 17+ 2.
Yksityisellä Kätilön tekemä ultraus (tällä paikkakunnalla missä asutaan) maksaa n. 80 e.
 
Tottakai saa kysyä. :) Nt-ultrasta taisin silloin kirjoittaa vain tuolla kesäkuisten salaisessa ryhmässä.

Mutta.. Useamman keskenmenon jälkeen se nt-ultra pelotti mua ihan järkyttävän paljon etukäteen ja toivoin, että sen jälkeen saisi edes vähän varmuutta raskauden jatkumisen suhteen.
Pieni oli silloin ultrauksen kannalta "huonossa" asennossa, sivuprofiili piilossa ja sillä hetkellä hyvin vähä liikkeinen. Ultraaja taas oli vähä sanainen ja piti todella pitkiä hiljaisia hetkiä. (Tiedän, että hän teki työtään, mutta siinä paniikin sekaisissa tunnelmissa ne hiljaiset hetket tuntuivat ikuisuuksilta.) Jossain vaiheessa kysyinkin häneltä, että "mitä mietit?"
Sanoi kuitenkin kaiken näyttävän olevan hyvin. :)
Ultran lopussa kysyin sitten nenäluusta (kun täältä foorumilta olin siitä lukenut ja joillakin se oli katsottu ja siitä oikein erikseen mainittu), mutta meidän ultraaja vastasi, ettei sellaista tutkita. Siitä jäi hieman epämukava fiilis, koska mielestäni en nähnyt koko nenää koko ultrauksen aikana. :sorry:

Viikon sitä murehdin ja sitten katsottiin miehen kanssa parhaaksi käydä yksityisellä. Ja onneksi käytiin! ❤️ Todella lämmin henkinen ja kuunteleva ilmapiiri. Pelkoni ja huoleni huomioitiin ja koko se puoli tuntinen oli todella ihana ja kaunis. Tiesin, että pieni olisi voinut olla silloinkin epäsuotuisassa asennossa ultrauksen kannalta, mutta se riski otettiin ja silloin pieni antoi kyllä parastaan. ❤️:smiling face with heart-eyes:

Sen voimalla toivottavasti jaksaa tämän neljä viikkoa odottaa rakenneultraan. ❤️
Vaikka pakko myöntää, että kyllä se rakenneultrakin pelottaa todella paljon. :Grimacing Face:


Kurjaa, että teillä jäi tuollainen kokemus. :sad001 hyvä, että menitte kuitenkin sitten yksityiselle ja saitte mielenrauhan! :) vaikka maksaahan se tietysti, mutta kyllä mielenrauhasta mielellään maksaakin. :)
 
Onko muilla tuntuneet jo liikkeet?
Oon rv 16+4 ja tuntenut liikkeitä jo. Esikoiseltakin tunsin suht aikasin liikkeet.
Nyt ne mitä tunsin on vaimenneet tai en tunne niitä niin hyvin.
Stressailen asiaa toista päivää ja pohdin soitanko ma neuvolaan pääsiskö kuuntelee sydänääniä... vai stressaanko asiasta turhan aikaisin kuitenkin....
 
Onko muilla tuntuneet jo liikkeet?
Oon rv 16+4 ja tuntenut liikkeitä jo. Esikoiseltakin tunsin suht aikasin liikkeet.
Nyt ne mitä tunsin on vaimenneet tai en tunne niitä niin hyvin.
Stressailen asiaa toista päivää ja pohdin soitanko ma neuvolaan pääsiskö kuuntelee sydänääniä... vai stressaanko asiasta turhan aikaisin kuitenkin....

Todennäköisesti stressaat turhaan. ❤️
Suurin osa ei kuitenkaan näillä viikoilla tunne liikkeitä vielä ollenkaan. :)
Ja siinä on raskauskohtaistakin eroa jos esim. istukka on edessä.

Itsellä on voimakkaasti eteenpäin kallellaan oleva kohtu niin varmasti sen ansiosta olen joka raskaudessa tuntenut liikkeet varhain. Ja aikaisempien raskauksien ansiosta niitä on helpompi kuulostella, kun tietää vähän mitä etsii. :)

Tällä hetkellä 16+3 ja olen jo tuntenut liikkeitä. Liikkeet ovat silti erittäin hentoisia vielä ja tuntuu yleensä iltaisin, tietyssä asennossa ja kun on oikeasti rauha/aikaa niitä tunnustella. Siltikkään niitä ei lähes aina juuri sillä hetkellä tunnu.
Itsellä on kotidoppleri, että jos ei liikkeitä ole tuntenut tai ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi niin on voinut kuunnella sydän ääniä.

Jos olisin sinä niin todellakin jos vähänkin mietityttää tai huolettaa niin soittaisin maanantaina neuvolaan, että koska voisi tulla kuunteluttamaan sydän äänet.
Tai jos kukkaron nyörit kestää ja lähistöllä on tarjolla yksityisiä ultria niin voisiko se olla mahdollisuus?

Mutta jos olet liikkeitä jo selvästi aikaisemmin tuntenut niin oletko nyt kokeillut jos nauttisit lasillisen mehua tai esim.suklaata ja menisit hetkeksi pitkälleen ja ihan rauhassa tunnustelisit.
Itse tunnen parhaiten kylkiasennossa jalat vähän koukussa, kun toiset taas tuntee parhaiten selällään pitäen kättä alavatsalla.
 
Todennäköisesti stressaat turhaan. ❤️
Suurin osa ei kuitenkaan näillä viikoilla tunne liikkeitä vielä ollenkaan. :)
Ja siinä on raskauskohtaistakin eroa jos esim. istukka on edessä.

Itsellä on voimakkaasti eteenpäin kallellaan oleva kohtu niin varmasti sen ansiosta olen joka raskaudessa tuntenut liikkeet varhain. Ja aikaisempien raskauksien ansiosta niitä on helpompi kuulostella, kun tietää vähän mitä etsii. :)

Tällä hetkellä 16+3 ja olen jo tuntenut liikkeitä. Liikkeet ovat silti erittäin hentoisia vielä ja tuntuu yleensä iltaisin, tietyssä asennossa ja kun on oikeasti rauha/aikaa niitä tunnustella. Siltikkään niitä ei lähes aina juuri sillä hetkellä tunnu.
Itsellä on kotidoppleri, että jos ei liikkeitä ole tuntenut tai ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi niin on voinut kuunnella sydän ääniä.

Jos olisin sinä niin todellakin jos vähänkin mietityttää tai huolettaa niin soittaisin maanantaina neuvolaan, että koska voisi tulla kuunteluttamaan sydän äänet.
Tai jos kukkaron nyörit kestää ja lähistöllä on tarjolla yksityisiä ultria niin voisiko se olla mahdollisuus?

Mutta jos olet liikkeitä jo selvästi aikaisemmin tuntenut niin oletko nyt kokeillut jos nauttisit lasillisen mehua tai esim.suklaata ja menisit hetkeksi pitkälleen ja ihan rauhassa tunnustelisit.
Itse tunnen parhaiten kylkiasennossa jalat vähän koukussa, kun toiset taas tuntee parhaiten selällään pitäen kättä alavatsalla.

Näinhän se on. Esikoiselta tunsin jo rv 13 jälkeen ja tältä myös suht samoihin aikoihin.. istukka on takaseinässä mutta kohtu taas kallistuu selkään päin joka hankaloitti myös edellisessä.. Esikoisen raskaus oli haastava ja päättyi sittten keskosuuteen. Siinäkin liikkeet loppui jolloin myrkytys vei sairaalaan. Tästä toivon huomattavasti helpompaa jo esikoisen sekä turvaverkon puuttumisen takia. Olisi hirveää olla erossa parin sadan kilsan päässä sairaalassa ja mies joutuisi yksin pyörittää arjen.. Ehkä tästäkin syystä kokemuksieni takia herkillä... liiankin..
Kotidoppria ei oo, yksityistä mietittiin miehen kanssa mutta rauhoitin vielä että katsotaan. Neuvola onneksi suhtvieressä mutta töiden puolesta pääsen sinne vasta to jos edes pystyvät ottamaan vastaan..
 
Onko muilla tuntuneet jo liikkeet?
Oon rv 16+4 ja tuntenut liikkeitä jo. Esikoiseltakin tunsin suht aikasin liikkeet.
Nyt ne mitä tunsin on vaimenneet tai en tunne niitä niin hyvin.
Stressailen asiaa toista päivää ja pohdin soitanko ma neuvolaan pääsiskö kuuntelee sydänääniä... vai stressaanko asiasta turhan aikaisin kuitenkin....

Täällä 17+1 ja vähän sama juttu. Esikoisesta muistaakseni tunsin aiemmin, nyt tästä ehkä pari viikkoa tuntunut. Nyt eilen ja tänään liikkeitä tuntunut vähemmän/hennommin. Mulla on istukka etuseinämässä ja taaksepäin kallistunut kohtu jotka varmaan vaikuttaa asiaan. Kotidopplerilla oon nyt sit kuunnellut sykkeitä, ja ne ainakin kuuluu hyvin.
 
Onko muilla tuntuneet jo liikkeet?
Oon rv 16+4 ja tuntenut liikkeitä jo. Esikoiseltakin tunsin suht aikasin liikkeet.
Nyt ne mitä tunsin on vaimenneet tai en tunne niitä niin hyvin.
Stressailen asiaa toista päivää ja pohdin soitanko ma neuvolaan pääsiskö kuuntelee sydänääniä... vai stressaanko asiasta turhan aikaisin kuitenkin....

Mä olen tuntenut jo hyvän aikaa liikkeitä, mutta en mitenkään säännöllisesti. Ja neuvolassakin sanottiin, että ei kannata huolestua, jos ei joka päivä vielä tässä vaiheessa tunne :smiling-eyes: yleensä jos aivastan, silloin muljahtaa massussa, sitä voi ehkä kokeilla
 
Liikkeitä on nyt jo päivittäin ja alkaa selkeästi erottamaan vauvan rytmiä. Autolla ajosta se oikein villiintyy, alkaa kunnon potkuttelut usein silloin. Vointi on nyt ollut hyvä koko alkuvuoden. Ei ees välttämättä huomas et on raskaana. Oli sen verran hyvä, onneksi.

Tänään 21+4
 
Takaisin
Top