Höpinä ketju

Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)

jos ei ole mitään erityistä syystä, niin aika harva kunta kai tarjoaa varhaisultraa. Toki olen kuullut, että jotkut jopa tarjoavat, mutta ainakaan meillä ei pääse kovin herkästi vaikka olisi jotain huolenaihettakin. Siksi siis moni varmasti suuntaa yksityiselle. Ja siellä myös enemmän voi keskittyä siihen fiilistelyyn. Kunnan NT-ultrat ainakin meillä on sellaista liukuhihnameinikiä, että ei siinä paljon mitään kysellä
 
Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)

Mä kirjottelinkin tonne varhaisultraketjuun jo myös. Mutta kun oot kerran Helsingistä, niin esim PerheArte on yksi vaihtoehto. Kätilön tekemä alkuraskauden ultra maksaa 62€+17€ toimistomaksu.
Me käytiin esikoista odottaessa siellä ja ollaan menossa myös huomenna Oli todella miellyttävä kokemus. Kätilö oli mukava ja kyllähän se raskaus kertaheitolla muuttui todeksi! Money well spent, sanoisin!Beaming Face With Smiling Eyes
 
Mä oon miettinyt myös sitä, että kyllä toi yksityisen varhaisultra varmasti olis hintansa väärti. Nimittäin kun mulla oli km epäily esikoisen raskaudessa, pääsin sit lopulta ultraan tyksiin. Ja se kuitenkin maksoi sen joku 40€ poliklinikkamaksua kuitenkin eikä suinkaan ollut ilmainen, koska oli ns ylimääräinen ultra. Eli jos parilla lisäkympillä pääsee yksityiselle, jossa olettevasti myös kohdataan asiakas vähän paremmin, niin vois kyllä tällä kertaa mennä :) (tyksissä oli kyllä ihana hoitava lääkäri mutta ultrayksikössä täällä jossa tehdään nt- ja rakenneultrat, on sellainen tosi surullisen kuuluisa tyyppi aina tekemässä ne ultrat Confounded Face)
 
Tervetuloa uusille! :)

Onko muilla alkanut vielä pahoinvointi? Mulla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että joka aamu aamupalaa syödessä alkaa heikotus ja huonovointisuus, jota kestää pari-kolme tuntia aamupäivällä. Tänäänkin niin huono olo töissä, että tekisi vaan mieli heittää hanskat tiskiin ja painua kotiin lepäämään :| Nyt vasta rv 5+6.

Tänään 5+ 1 ja toistaiseksi pahin ellotuspäivä. Parin tunnin välein on jotain syötävä tai muuten tulee tosi paha olo ja päänsärky.
 
Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)

Mä meen omakustanteisesti Perhe Arteen. Kiva paikka ja suht edullinen se varhaisultra siellä :)
 
Tänään 5+ 1 ja toistaiseksi pahin ellotuspäivä. Parin tunnin välein on jotain syötävä tai muuten tulee tosi paha olo ja päänsärky.

Huh, onpa inhottavaa. Joo pitäis varmaan syödä säännöllisesti pienillä väleillä ettei se yllättäis. Tsemppiä Beating Heart
 
Mä kirjottelinkin tonne varhaisultraketjuun jo myös. Mutta kun oot kerran Helsingistä, niin esim PerheArte on yksi vaihtoehto. Kätilön tekemä alkuraskauden ultra maksaa 62€+17€ toimistomaksu.
Me käytiin esikoista odottaessa siellä ja ollaan menossa myös huomenna Oli todella miellyttävä kokemus. Kätilö oli mukava ja kyllähän se raskaus kertaheitolla muuttui todeksi! Money well spent, sanoisin!Beaming Face With Smiling Eyes

Täällä ollaan menossa kanssa uomenna PerheArteen :)
 
Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)

Mä myös pääsin siksi kunnallisen puolelle varhaisultraan kun edellinen raskaus oli kohdunulkoinen. Muuten olisin kyllä mennyt yksityiselle. :)
 
Täällä tänään 5+3. Vähän jännittää ku oikealla puolella tuntuu aina välillä nippailua/juilintaa. Vielä ois ihan vähä vajaa kk ekaan ultraan..
 
Mä kirjottelinkin tonne varhaisultraketjuun jo myös. Mutta kun oot kerran Helsingistä, niin esim PerheArte on yksi vaihtoehto. Kätilön tekemä alkuraskauden ultra maksaa 62€+17€ toimistomaksu.
Me käytiin esikoista odottaessa siellä ja ollaan menossa myös huomenna Oli todella miellyttävä kokemus. Kätilö oli mukava ja kyllähän se raskaus kertaheitolla muuttui todeksi! Money well spent, sanoisin!Beaming Face With Smiling Eyes

Kiitos! :Heartred Varaan tämän samantien :)
 
Hei kaikille, varovasti jo ilmoittaudun kesäkuisiin :) plussa tuli yk3, kierrosta jossa ovis on ollut jossain noin kp 25 tienoilla vasta. Eli varmaan olis 39 päiväinen kierto tullut ja tänään alkanut menkat tiputtelemaan, mutta sunnuntaina haalea toinen viiva ilmestyikin testiin. Tai no lauantaina jo se kuulusa haamujen esiäiti Cat With Tears Of Joy Tänä aamuna taas pikkiriikkisen vahvempi, ja toivottavasti jatkaa vahvistumistaan Beaming Face With Smiling Eyes tuosta oviksesta laskien LA ois mulla 28.6.

Palelu on aika jäätävää, nytki tärisen sohvalla merinopaita ja paksu fleece päällä. Varsinaisesti paha olo ei oo vielä, mutta vähän semmonen nälkätyylinen, tai mallia lievä matkapahoinvointi, niinku olis kännykkää kattellu autonkyydissä.

Onko sopiva aika soittaa neuvolaan siinä vaiheessa kun saa tasavahvat viivat testiin? Varaiskohan ne esikoista oottavalle melko pian sen ekan jutustelukäynnin, pienempi paikkakunta kyseessä.
 
Täällä tänään 5+3. Vähän jännittää ku oikealla puolella tuntuu aina välillä nippailua/juilintaa. Vielä ois ihan vähä vajaa kk ekaan ultraan..
Älä stressaa, varmaan kaikkia nippailee ja juilii. Kysyin viime viikolla asiasta gyneltä, että voiko munasarjoihin sattua kun oikealla tuntuu ihmeellistä kipuilua. Sanoi, että se on täysin tavallista eikä tarvitse huolehtia jos kipu on siedettävissä rajoissa.
Minulla on siis ultrattu raskaus kahteen kertaan kohdun sisäiseksi. Jos raskauden sijainti on vielä epävarma, niin siinä tapauksessa kannattaa tarkkailla mahdollisen kohdunulkoisen raskauden varalta vointia.
 
Toivottavasti siellä myös pian helpottaisi olo! Beating Heart Koitin tehdä niin, että heti herätessä syön jonkun hedelmän ja sitten kunnon aamupalan. Toistaiseksi siitä ei ole ollut apua. Kaveri vinkkasi, että muutama suolakeksi heti heräämisen jälkeen voi auttaa. Ehkä kokeilen sitä. Beaming Face With Smiling Eyes Nyt maistuu lähinnä epäterveellinen ruoka.. Mutta ehkä se on parempi kun ei mitään. Jospa myöhemmin ehtii miettiä tarkemmin ruokavaliota. :)

Palaan tähän eiliseen suolakeksiaiheeseen vielä. Testasin tänään syödä aamupesujen jälkeen muutaman suolakeksin, koska alkoi se tuttu heikotusolo lähestymään. Nyt syön aamupalaa pitkästä aikaa hyvällä ruokahalulla eikä oo huonosta olosta tietoakaan. Eli tämän perusteella suolakeksit todella toimii Beaming Face With Smiling Eyes Jospa työpäiväkin alkaisi parempivointisena kohta :) Kiitos vinkistä! Beating Heart
 
Palaan tähän eiliseen suolakeksiaiheeseen vielä. Testasin tänään syödä aamupesujen jälkeen muutaman suolakeksin, koska alkoi se tuttu heikotusolo lähestymään. Nyt syön aamupalaa pitkästä aikaa hyvällä ruokahalulla eikä oo huonosta olosta tietoakaan. Eli tämän perusteella suolakeksit todella toimii Beaming Face With Smiling Eyes Jospa työpäiväkin alkaisi parempivointisena kohta :) Kiitos vinkistä! Beating Heart

Jes, mahtavaa että suolakeksit toimi! :Heartred :) Mulla ei toiminut yhtä hyvällä menestyksellä... Cat With Tears Of Joy Kun herätyskello soi, ekana mietin pitääkö nyt jo oksentaa. Noh menin syömään sen muutaman suolakeksin ja ne kyllä meni alas. Mun aamurutiiniin kuuluu yleensä se, että laittaudun ensin ja sitten syön aamupalan ennen lähtöä, jotta se pitäisi nälkää kauemmin. Mutta taas tuo aamupalan syöminen oli yksi työmaa enkä saanut kaikkea alas. Oon nyt kokeillut erilaisia aamupaloja, mutta mikään ei uppoa. Piti käydä välillä takapihalla haukkaamassa raitista ilmaa ja keskittyä vain hengittämiseen, ettei tule oksennus. Täytyy kai koittaa syödä useampi suolakeksi ja suosiolla jättää muu aamupala minimaaliseksi. Koitan aina töissä aamupäivän jotain hedelmiä popsia ennen lounasta. Huh, no itsepähän sanoin olevani valmis kestämään kaikki pahoinvoinnit sun muut, jos nyt saisi vauvan syliin asti. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Ehkä hetkeksi helpottaa olo, kun syke löytyi ultrasta. Täytyy torstaina neuvolan jälkeen miettiä tuleeko tarve käydä uudemman kerran vielä.

Ruokailulle tarttis jotain tehdä. Minua ei okseta mutta tuntuu että kurkussa on kokoajan paha maku / joku kova asia, ihan kun kurkusta joku kuristaisi kokoajan.

Nälkä myös on läsnä useammin ja tarttisi miettiä saisiko tätä pahaa makua jotenkin lievitettyä.
 
Jes, mahtavaa että suolakeksit toimi! :Heartred :) Mulla ei toiminut yhtä hyvällä menestyksellä... Cat With Tears Of Joy Kun herätyskello soi, ekana mietin pitääkö nyt jo oksentaa. Noh menin syömään sen muutaman suolakeksin ja ne kyllä meni alas. Mun aamurutiiniin kuuluu yleensä se, että laittaudun ensin ja sitten syön aamupalan ennen lähtöä, jotta se pitäisi nälkää kauemmin. Mutta taas tuo aamupalan syöminen oli yksi työmaa enkä saanut kaikkea alas. Oon nyt kokeillut erilaisia aamupaloja, mutta mikään ei uppoa. Piti käydä välillä takapihalla haukkaamassa raitista ilmaa ja keskittyä vain hengittämiseen, ettei tule oksennus. Täytyy kai koittaa syödä useampi suolakeksi ja suosiolla jättää muu aamupala minimaaliseksi. Koitan aina töissä aamupäivän jotain hedelmiä popsia ennen lounasta. Huh, no itsepähän sanoin olevani valmis kestämään kaikki pahoinvoinnit sun muut, jos nyt saisi vauvan syliin asti. Beaming Face With Smiling Eyes

Äh voi ei! Tosi inhottavaa Confused Face

Kokeile ihmeessä vielä sitä, että otat muutaman suolakeksin. Mä taisin syödä kolme ja sit hetken makoilin sängyssä niiden syömisen jälkeen ja huomasin et olo koheni.

Ja mullakin toi sama taktiikka ollut et ensin kaikki laittautumiset ja aamupala vasta sit vikana :D Nyt vaa pitää tehä vissii välikuolema ja toipuminen ennenku pystyy jatkamaan Beaming Face With Smiling Eyes

Täytyy pitää vaan heikkoina hetkinä toi mielessä et lopussa kiitos seisoo. Mitäs tässä ei kärvistelis sen eteen jos saa vauvan syliin asti Beating Heart Mut toivottavasti sulla vähän helpottais noi aamuolot jollain konstilla silti :)
 
Laitoin miehelle viestillä ku just luin alkion kehityksestä että "hän on tällä viikolla litteä ja kolmikerroksinen, pituutta 0,5-1 millimetriä" ja mies vastasi "pikkuinen englanninlakritsi :) " en kestä miten ihanasti mies ajattelee tästäBeating Heart
 
Jos mäkin nyt liityn tänne Kesäkuisiin.
Nyt menossa 6+4. Aivan ihana nähdä täällä lapsettomuushoito puolelta plussanneita sekä tuolta menetyksen kokeneet puolelta kokemussiskojen plussia :Heartred :Heartred
Mä kävin jo varhaisultrassa 5+3 koska ollaan pidempään oltu lapsettomuushoidoissa ja tarkistetaan aika aikaisin jo että raskaus on oikeassa paikassa. Siellä näkyi raskaus oikeassa paikassa ja ruskuaispussi oli myäs näkyvillä.
Pelko persiissä joka päivä tietysti, mutta tässä raskaudessa ei onneksi vielä veristä vuotoa. perjantaina olis 7+0 ja toka ultra missä pitäs nähdä että onko kukaan kotona ja sykekin. Sitä tässä jännätään...
 
Jos mäkin nyt liityn tänne Kesäkuisiin.
Nyt menossa 6+4. Aivan ihana nähdä täällä lapsettomuushoito puolelta plussanneita sekä tuolta menetyksen kokeneet puolelta kokemussiskojen plussia :Heartred :Heartred
Mä kävin jo varhaisultrassa 5+3 koska ollaan pidempään oltu lapsettomuushoidoissa ja tarkistetaan aika aikaisin jo että raskaus on oikeassa paikassa. Siellä näkyi raskaus oikeassa paikassa ja ruskuaispussi oli myäs näkyvillä.
Pelko persiissä joka päivä tietysti, mutta tässä raskaudessa ei onneksi vielä veristä vuotoa. perjantaina olis 7+0 ja toka ultra missä pitäs nähdä että onko kukaan kotona ja sykekin. Sitä tässä jännätään...

Ihana, että olet täällä ja tervetuloa! ❤️
 
Jos mäkin nyt liityn tänne Kesäkuisiin.
Nyt menossa 6+4. Aivan ihana nähdä täällä lapsettomuushoito puolelta plussanneita sekä tuolta menetyksen kokeneet puolelta kokemussiskojen plussia :Heartred :Heartred
Mä kävin jo varhaisultrassa 5+3 koska ollaan pidempään oltu lapsettomuushoidoissa ja tarkistetaan aika aikaisin jo että raskaus on oikeassa paikassa. Siellä näkyi raskaus oikeassa paikassa ja ruskuaispussi oli myäs näkyvillä.
Pelko persiissä joka päivä tietysti, mutta tässä raskaudessa ei onneksi vielä veristä vuotoa. perjantaina olis 7+0 ja toka ultra missä pitäs nähdä että onko kukaan kotona ja sykekin. Sitä tässä jännätään...
Ihanaa kun olet täällä! Toivotaan paljon tarrasukkia, teidän tienne on ollut pitkä.
Itselläni reilun kolmen tunnin päästä ultra. Oksennan kohta jännityksestä
 
Takaisin
Top