Höpinä ketju

Voi tuska, huomenna olisi se varhaisultra ja olen menettänyt uskoni noin neljäkymmentä kertaa taas viikon aikana. No huomenna selviää.
 
Tervetuloa kaikille uusille ! Nyt alkaa laskettuja aikojakin olemaan pitkin kesäkuuta :) täällä 27v, ensimmäistä odotetaan, pitkään haaveiltu mutta neljä kiertoa vain kerettiin yrittää ennen tärppiä. Kädet ristissä täällä varhaisultran odotellaan, vielä viikon päivät pitäisi jaksaa :D
 
Voi tuska, huomenna olisi se varhaisultra ja olen menettänyt uskoni noin neljäkymmentä kertaa taas viikon aikana. No huomenna selviää.

Tsemppiä! Ei oo enää pitkä aika siihen!
 
Tsemppiä kovasti varhaisultriin!

Täällä tie ollut vähän kivikkoisempi, keskenmenoja takana kolme ja ensimmäinen tässä toiveissa. 1,5v nyt aktiivista yritystä takana, kaksi inseminaatiota sekä juuri alkanut IVF. Ehdin viikko sitten aloittaa siihen kuuluvan nenäsumutteen, mutta niimpä vaan lauantaina tuliki melkonen ylläri kun raskaustesti olikin positiivinen. Luulin siis, ettei se voisi olla mahdollista ton nenäsumutteen kanssa, kun sen tarkoitus on ajaa oma hormonitoiminta alas. Nyt täytyy vaan toivoa, että tämä olis se, joka saatais syliin saakka :Heartred tosi epäuskoiset fiilikset ollut ja epäilyttää, voiko tää olla edes mahdollista..
 
Pitääpä liittyä myös tänne puolen jutustelemaan :) millaisin taustoin täällä muut odottelee kesäkuistaan?:Heartred olisi mukava kuulla :)
Piti vielä mainita, että meitä syyskuisista 2021 keskenmenneitä on useampi toukokuisissa. Toivotaan tiukasti tarrasukkia kaikille :Heartred

Minä olen ainakin ihan hysteerinen, kun odotan lähinnä keskenmenoa. Mitään viitteitä siitä ei ole, mutta silti se kummittelee mielessä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli myös toukokuussa todennäköisesti kemiaalinen. Nyt koko ajan miettii onko tällä kertaa kaikki hyvin ja pysyykö mukana loppuun asti. Kuitenkin suurin huoli on oma ikä
 
Moikka! Liityn toiveikkaasti joukon jatkoksi. 4+5 mennään, eilen plussasin. Meillä ennestään 1,5v tyttö. Tammikuun alussa jo jätettiin ehkäisy pois, mutta siinä imetys varmasti sotki vielä kiertoa sen verran, että ei ihme, että jonkin aikaa meni ennen kuin tärppäsi.

Yritän ottaa nyt rennommin kuin esikoista odottaessa. Silloin mulla alkoi viikko plussaamisen jälkeen vuoto, joka vaan jatkui ja jatkui. Olin varma keskenmenosta ja tk sen jopa diagnosoi (tosin ilman ultraamista). Joku 1,5vk elinkin jo siinä uskossa, että km tuli. Sitten vuoto vaan edelleen jatkui ja jatkui ja vihdoin tk suostui lähettämään ultraan tutkimaan, mitä siellä oikein on meneillään. Sykkivä sydän löytyi mutta tilanne oli sen verran epävarma, että km riski oli edelleen korkea. Rv 9 sitten oli vielä uusi ultra, jossa kaikki sitten näkyikin olevan hyvin ja verenvuotokin vihdoin lakkasi. Eipä se koskaan selvinnyt mikä sen paikoin todella runsaankin verenvuodon aiheutti. Hematooma tai ehkä se olikin alunperin kaksoisraskaus. Terve tyttö kuitenkin syntyi, mutta kyllä koko raskausaika meni aika lailla pelko perseessä, kun esikoinen oli kyseessä. Nyt tosiaan ehkä uskallan luottaa vähän enemmän, ainakin vielä tuntuu siltä, mutta saa nähdä miten käy. Ehkä jossain vaiheessa iskee taas pelot. Voi olla että nyt ei vielä oikein edes ole sisäistänyt tätä raskausasiaa
 
Tervetuloa uusille! :)

Onko muilla alkanut vielä pahoinvointi? Mulla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että joka aamu aamupalaa syödessä alkaa heikotus ja huonovointisuus, jota kestää pari-kolme tuntia aamupäivällä. Tänäänkin niin huono olo töissä, että tekisi vaan mieli heittää hanskat tiskiin ja painua kotiin lepäämään :| Nyt vasta rv 5+6.
 
Mulla tuntuu, että joku puristaisi kaulasta kokoajan. Nälkä tulee useammin eikä normaali määrä ruokaa enää riitä. Lupasin itselleni että varhaisultran jälkeen jos on syytä, teen ruokavaliolle jotain. Pilkon siis syömistä pienempiin annoksiin ettei tule nälän tunnetta niin usein.

Närästää myös, mutta ei semmoista pahoinvointia että edes olisi tarve mennä vessaan valmiiksi. Ruoat lähinnä ajatustasolla ällöttää tai tekee mieli, mutta ei mikään ruoka syödessä ole saanut mitään älyttömiä tunteita suuntaan tai toiseen.
 
Onnea kaikille uusille plussanneille! Meitä alkaa täällä jo olemaan! Toivotaan kaikille voimia ja että saataisiin pienet syliin asti!
 
Voi tuska, huomenna olisi se varhaisultra ja olen menettänyt uskoni noin neljäkymmentä kertaa taas viikon aikana. No huomenna selviää.

Tsemppiä Jane Doe! :Heartred Tiedän tunteen.. Toivotaan että kaikki on hyvin ja löytyy pikkuinen kyytiläinen huomenna ultran näytöltä :)

Tervetuloa uusille! :)

Onko muilla alkanut vielä pahoinvointi? Mulla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että joka aamu aamupalaa syödessä alkaa heikotus ja huonovointisuus, jota kestää pari-kolme tuntia aamupäivällä. Tänäänkin niin huono olo töissä, että tekisi vaan mieli heittää hanskat tiskiin ja painua kotiin lepäämään :| Nyt vasta rv 5+6.

Mä stressasin ensin vähäoireisuutta ja sitten viime viikon lopulla pahoinvointi alkoikin lisääntyä. Yhtenä aamuna ehti oksennus suuhun saakka ja joka aamu on taistelua aamupalan kanssa. Anguished Face-
 
En ole uskaltanut itseäni lisätä vielä tuonne kesäkuisten odottajien listaan, niin voisin tänne kertoa taustoista :) Johonkin ketjuun jo niitä vähän kirjottelinkin. Laskettu aikakin on siis vielä ihan epäselvä.

Oon 31v ja mieheni kanssa ensimmäistä yritetään. Viime syksynä varhainen keskenmeno ja sen perään kohdunulkoinen raskaus, joka hoidettiin metotreksaatilla. Tuon jälkeen ei tärppiä kuulunut. Mulla myös oli prolaktiini koholla tuossa kesän lopulla, sen takia + taustojen vuoksi saatiin lähete lapsettomuuspolille 09/2021. Ja samasta kierrosta sitten yllättäen tärppäsikin.

Nyt siis yksi varhaisultra takana ja se taisi olla liian varhain.. Tänään saattaa viikot vastata siis jotain 6+1-6+3 väliltä. Seuraava varhaisultra 27.10 ja katsotaan onko ketään kyydissä.
 
Mä stressasin ensin vähäoireisuutta ja sitten viime viikon lopulla pahoinvointi alkoikin lisääntyä. Yhtenä aamuna ehti oksennus suuhun saakka ja joka aamu on taistelua aamupalan kanssa. Anguished Face-

Huh, kuulostaa hurjalta. Kiva etten ole ainoa huonovointinen aamupalataistelija, vaikka muuta kivaa noissa oloissa ei olekaan. Tsemppiä sinne! Beating Heart
 
Huh, kuulostaa hurjalta. Kiva etten ole ainoa huonovointinen aamupalataistelija, vaikka muuta kivaa noissa oloissa ei olekaan. Tsemppiä sinne! Beating Heart

Toivottavasti siellä myös pian helpottaisi olo! Beating Heart Koitin tehdä niin, että heti herätessä syön jonkun hedelmän ja sitten kunnon aamupalan. Toistaiseksi siitä ei ole ollut apua. Kaveri vinkkasi, että muutama suolakeksi heti heräämisen jälkeen voi auttaa. Ehkä kokeilen sitä. Beaming Face With Smiling Eyes Nyt maistuu lähinnä epäterveellinen ruoka.. Mutta ehkä se on parempi kun ei mitään. Jospa myöhemmin ehtii miettiä tarkemmin ruokavaliota. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Toivottavasti siellä myös pian helpottaisi olo! Beating Heart Koitin tehdä niin, että heti herätessä syön jonkun hedelmän ja sitten kunnon aamupalan. Toistaiseksi siitä ei ole ollut apua. Kaveri vinkkasi, että muutama suolakeksi heti heräämisen jälkeen voi auttaa. Ehkä kokeilen sitä. Beaming Face With Smiling Eyes Nyt maistuu lähinnä epäterveellinen ruoka.. Mutta ehkä se on parempi kun ei mitään. Jospa myöhemmin ehtii miettiä tarkemmin ruokavaliota. :)

Kiitos Beating Heart Mulla muuten myös suolainen houkuttelee. Siis kauhea sipsien himo juuri sen suolan takia Beaming Face With Smiling Eyes Oon myös mittaillut verenpaineita tässä alkuraskaudesta ja ne on olleet 90-100/50-60 eli suht matalat ja se ehkä saa sit suolahimot päälle. Jospa kokeilen myös suolakeksiä tms aamuisin :)

Ja joo, varmaan tärkeetä et saa jotain nyt syötyä! Sit ku ällötykset väistyy nii satsaa vähän terveellisempään ruokaan :)
 
Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)
 
Tuc keksit on mulla aina toimineet. Helpottaa oloa huomattavasti. Ja piti seku vain tehä uusi testi ko pari kaapissa lojuu. Päiväpissasta ja kyllä tuli niin räikeä tulos samantien ko pissa kulki ikkunassa
 

Liitteet

  • IMG_20211018_164102.jpg
    IMG_20211018_164102.jpg
    5.1 MB · Katsottu: 5
Hei pakko kysyä teiltä kun aika moni on menossa varhaisultraan, ehkä typerä kysymys, mutta ensikertalaisena matkassa niin vähän sekaisin näistä: oletteko siis menossa yksityiselle vai tarjoaako teillä kunta sen jo? Kun ymmärsin, että täällä Helsingissä on ensimmäinen käynti neuvolassa viikoilla 8-10 ja vasta sen jälkeen varataan aika ensimmäiseen ultraan, joka sijoittuu viikoille 11-13. Jos menette yksityiselle, minne menette. Alkaa kiinnostaa itseäkin sekä malttamattomana että vähän jännittävänä (ja pelokkaana). Haluaisin tietää heti :)
Mie pääsen terveyskeskukseen ultraan viikolla 8 koska ikää jo 40v. Olisin päässyt jo aikasemmin mutta haluan kuitenkin odottaa että varmana näkyy jo sydämen syke ym
 
Takaisin
Top