Höpinä ketju

Tuntuu ehkä oudolta, jos joutuu alkaa käyttää mammapöksyjä jo ennen kun 10 raskausviikkoa on vielä edes täynnä (tänään 9+4). Turvotuksia ei tähän mennessä vielä pahemmin ole ollut. Jos nyt odottaisi vielä muutaman päivän, ja kokeilis sit löytää dopplerilla meidän sikiön sydänäänet ❤️

Oon kans jo miettinyt,et pitäis siirtyä..valuu housut jo mahan alle,kun liikkuu..Astonished Face ja ihmiset on jo nyt alkaneet katsella mun mahaa vaikka on vasta 7+4..

Tervehdys! Varovaisen toiveikkaana ilmoitan itseni foorumille. Oon varjoista seuraillut keskusteluja. Ihanan paljon täällä on samoja ajatuksia ja kokemuksia kuin itselläkin, vertaistuki tuntuu hyvältä. Eka yrkkä siis menossa, ikää 33 v. Ei aiempia raskauksia tai keskenmenoja. Nyt ollaan menossa 8 + 3. Sikälikin jännittää, että puolison kanssa tärppäsi heti kun ehkäisy jätettiin pois. Mun on pakko olla siis suomalaiseen tapaan pessimistinen - jotain pahaahan tässä vielä käy, eikö vaan? Beaming Face With Smiling Eyes Lisäksi mukana perussairaus ykköstyypin diabetes, joka asettaa omat mutkansa ja haasteensa matkaan. Viime viikonloppuna säikäytti myös rusehtava vuoto, jota on nyt niukasti tullut muutamana päivänä. Alavatsassa on ollut tylppää ja painavaa tunnetta, kevyttä menkkamaista kipua. Kipu ei kuitenkaan ole niin kovaa kuin menkoissa yleensä, ja jostain jo lueskelin ettei oireet välttämättä tarkoita keskenmenoa.. Tästä pelästyneenä varasin silti ensi viikolle ajan varhaisultraan (tästä kuuluu kiitos muuten teille kaikille, jotka PerheArtea suosittelitte! ), joten selviääpähän mikä tässä nyt oikein on meininki. Raskaustestinkin tein äsken toistamiseen, tietenkin (plussaa näytti) Kiva olla mukana ja toivottavasti saan olla jatkossakin!

-Muoks- Tää näköjään tiputti vallan kaikki mun laittamat hymiöt pois Astonished Face- Eikö foorumi hyväksy puhelimen hymiöitä?

Tervehdys! Varovaisen toiveikkaana ilmoitan itseni foorumille. Oon varjoista seuraillut keskusteluja. Ihanan paljon täällä on samoja ajatuksia ja kokemuksia kuin itselläkin, vertaistuki tuntuu hyvältä. Eka yrkkä siis menossa, ikää 33 v. Ei aiempia raskauksia tai keskenmenoja. Nyt ollaan menossa 8 + 3. Sikälikin jännittää, että puolison kanssa tärppäsi heti kun ehkäisy jätettiin pois. Mun on pakko olla siis suomalaiseen tapaan pessimistinen - jotain pahaahan tässä vielä käy, eikö vaan? Beaming Face With Smiling Eyes Lisäksi mukana perussairaus ykköstyypin diabetes, joka asettaa omat mutkansa ja haasteensa matkaan. Viime viikonloppuna säikäytti myös rusehtava vuoto, jota on nyt niukasti tullut muutamana päivänä. Alavatsassa on ollut tylppää ja painavaa tunnetta, kevyttä menkkamaista kipua. Kipu ei kuitenkaan ole niin kovaa kuin menkoissa yleensä, ja jostain jo lueskelin ettei oireet välttämättä tarkoita keskenmenoa.. Tästä pelästyneenä varasin silti ensi viikolle ajan varhaisultraan (tästä kuuluu kiitos muuten teille kaikille, jotka PerheArtea suosittelitte! ), joten selviääpähän mikä tässä nyt oikein on meininki. Raskaustestinkin tein äsken toistamiseen, tietenkin (plussaa näytti) Kiva olla mukana ja toivottavasti saan olla jatkossakin!

-Muoks- Tää näköjään tiputti vallan kaikki mun laittamat hymiöt pois Astonished Face- Eikö foorumi hyväksy puhelimen hymiöitä?

Tervetuloa mukaan ja onnittelut! :) ❤️

Toivottavasti kipuilut ovat vain normaaleja kohdun kasvukipuja ja rusehtava vuoto harmitonta alkuraskauden tiputtelua. :)

Varmasti silti pelästyttävää ja onneksi varasit varhaisultran. Perhe-arte on kyllä omilla kokemuksilla ollut hyvä. Samoin Kaunis odotus. ❤️ Ja itselle ainakin nuo varhaisultrat on ollut joka pennin arvoisia. ❤️❤️

Muoks. Ja nuo hymiöt on ymmärtääkseni vielä työn alla foorumin päivityksen jäljiltä. Toivottavasti korjaantuvat pian. On tämä viestin kirjoittaminen aika tunteettoman oloista ilman sopivia hymiöitä. Cat With Tears Of Joy

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan ja onnittelut! :) ❤️

Toivottavasti kipuilut ovat vain normaaleja kohdun kasvukipuja ja rusehtava vuoto harmitonta alkuraskauden tiputtelua. :)

Varmasti silti pelästyttävää ja onneksi varasit varhaisultran. Perhe-arte on kyllä omilla kokemuksilla ollut hyvä. Samoin Kaunis odotus. ❤️ Ja itselle ainakin nuo varhaisultrat on ollut joka pennin arvoisia. ❤️❤️

Muoks. Ja nuo hymiöt on ymmärtääkseni vielä työn alla foorumin päivityksen jäljiltä. Toivottavasti korjaantuvat pian. On tämä viestin kirjoittaminen aika tunteettoman oloista ilman sopivia hymiöitä. Cat With Tears Of Joy
*samaa mieltä*

Mulla edellinen vuoto alkoi 7.10 ja kesti normaalin viikon sijaan 5 päivää ollen muutenkin niukkaa. Menkat tosin alkoi pari päivää myöhässä kun ois pitänyt, ja meinasin tehdä jo silloin testin mutta jäi tekemättä koska vuoto alkoi. Sillä viikolla alkoi myös ”outo” pahoinvointi. Positiivisen testin tein kuitenkin vasta 12 päivää sitten ja koska viivat oli niin vahvoja kävin epäilemään raskauden olevan pidemmällä jonka vuoksi pääsinkin neuvolan kautta varhaisultraan. Ja olihan se sitten pidemmällä ja varmaan ollaan jo melko turvallisilla viikoilla, sydän löi hyvin ja vauva näytti terveeltä lääkärin mukaan. Vähän tulee nyt kiireellä sitten eka neuvola, verikokeet, ultra-aika, yms..

Se huono olo ja pahoinvointi oli vaan parin päivän pituinen, onneks helpotti. Nyt oon ihan normi housuja pystyny pitämään ongelmitta eikä turvotuksia ole ollut. Tänään menossa 10+0.

Mulla edellinen vuoto alkoi 7.10 ja kesti normaalin viikon sijaan 5 päivää ollen muutenkin niukkaa. Menkat tosin alkoi pari päivää myöhässä kun ois pitänyt, ja meinasin tehdä jo silloin testin mutta jäi tekemättä koska vuoto alkoi. Sillä viikolla alkoi myös ”outo” pahoinvointi. Positiivisen testin tein kuitenkin vasta 12 päivää sitten ja koska viivat oli niin vahvoja kävin epäilemään raskauden olevan pidemmällä jonka vuoksi pääsinkin neuvolan kautta varhaisultraan. Ja olihan se sitten pidemmällä ja varmaan ollaan jo melko turvallisilla viikoilla, sydän löi hyvin ja vauva näytti terveeltä lääkärin mukaan. Vähän tulee nyt kiireellä sitten eka neuvola, verikokeet, ultra-aika, yms..

onnea <3 itellä kävi 2.raskaudessa noin, tosin tein testinkin just ennen vuodon alkua ja se näytti negaa..se oli aika hämmentävää ja häkellyttävää, kun hcg arvo olikin tosi korkea, kun joutui lääkärin kautta verikokeisiin muista syistä..

Tuntuu ehkä oudolta, jos joutuu alkaa käyttää mammapöksyjä jo ennen kun 10 raskausviikkoa on vielä edes täynnä (tänään 9+4). Turvotuksia ei tähän mennessä vielä pahemmin ole ollut. Jos nyt odottaisi vielä muutaman päivän, ja kokeilis sit löytää dopplerilla meidän sikiön sydänäänet ❤️
Mä oon käyttäny mammahousuja jo rv6 asti Cat With Tears Of JoyNo onhan siihen tietty hyvä syy, mut ai että kyl nolotti eka ku jo sillon piti ne vetää jalkaan...

Ite oon aiemmista raskauksista käyttäny äitiyshousuja jo tosi aikaisilla viikoilla, ehkä jo 6-8 alkaen. Nytkin varmaan käyttäisin ellen olisi antanut niitä pois kakkosen jälkeen Cat With Tears Of Joy oon sitte käyttänyt sellaisia vaatteita jotka on olleet liian isoja aiemmin.. painoa on tullut jo 3- 4 kg lisää, vaikka en oo syönyt yhtään sen enempää kuin ennenkään, ennemmin päinvastoin. Tuo painonnousu on kai mun kohdalla sellainen asia johon en pysty vaikuttamaan mikäli en halua jatkuvassa nälässä elää - ja koska en muulloinkaan elä niin en järkeväksi elää raskaana ollessakaan. Aiemmista raskauksista tullut se 20 kg ja enemmänkin, mutta paino on kyllä aina tippunut takaisin lähtöpainoon.

Mä käytin edellisessä raskaudessa aika pitkään tavallisia farkkuja sellasen nappiin kiinnitettävän jatkopalan kanssa. Ainoot mammahousut oli jotkut hm:n äitiyslegginsit mitä pidin sit pari vikaa kuukautta. Vapaa-ajalla meni tavalliset collarit ku jätti ne lököttämään vatsan alle Cat With Tears Of Joy

Mulla oli edellisessä raskaudessa melko pieni maha, ei näkyny ennen puolta väliä juuri ollenkaan ja senkin jälkeen näytin lähinnä turvonneelta/lihonneelta. Hyvin olis pystyny varmaan salaamaan raskauden tuntemattomilta loppuun asti. Etenki jos ois pitäny jotain löysiä yläosia.

Saa nähdä miten käy nyt tokan kanssa, kun monilla vissiin vatsa tulee aiemmin esiin seuraavissa raskauksissa. Vielä ainaki menee tavalliset farkut jalkaan eikä purista.

Hei. Taukoa ollut kirjoittelusta. Eilen päästiin ”ylimääräiseen” ultraan kun haluttiin kuulla sydän <3 Epäilin jo vähän että onko siellä ketään kun mulla on niin vähän oireita kun vertaa edellisiin. Pahoinvointia ei ollenkaan. Ainoana pissahätä ja kova nälkä! Isompia housuja käytän jo kun tuntuu että painaa mahaa vaikkei raskaus vielä näy. Ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin <3 Ja vastasi suunnilleen viikkoja. Parin viikon päästä parempi ultra, se oikea ensimmäinen!

Te joilla on tulossa pienellä ikäerolla lapsia, meinasitteko hankkia sisarusrattaita? Jos hankitte, niin paljon lapsille on tulossa ikäeroa? Itse pelkään etten saa säilytettyä kakkosta elossa ilman sisarusrattaita kun on niin vilkas, ikäeroa tulee olemaan näillä 2v 2kk.

Te joilla on tulossa pienellä ikäerolla lapsia, meinasitteko hankkia sisarusrattaita? Jos hankitte, niin paljon lapsille on tulossa ikäeroa? Itse pelkään etten saa säilytettyä kakkosta elossa ilman sisarusrattaita kun on niin vilkas, ikäeroa tulee olemaan näillä 2v 2kk.

Meidän rattaat muuntuu tupliksi. Ikäeroa tulee noin 1 v 7kk.

meillä ois tulossa täsmälleen sama ikäero Beaming Face With Smiling Eyes esikoinen syntyi huhtikuun puolella vaikka oonkin maaliskuisten ryhmässä edelleen kun laskettu oli niin reilusti maaliskuun puolella kuitenkin, niin en enää siinä vaiheessa lähtenyt vaihtamaan ryhmää.

mutta siis en oikein ole vielä varma sisarusrattaista. Voi olla että niitä vielä tarvitsisi, vai mahtaisiko pärjätä seisomalaudalla tms? Pohdin tätä asiaa ehkä sit enemmän nt-ultran jälkeen, kunhan varmistuu, että suurella todennäköisyydellä se pikkusisarus on oikeasti tulossa.

Me ostettiin muuntuvat sisarusrattaat jo esikoista odottaessa. :)
Koska suurena toiveena silloin jo oli, että saisimme hänelle vielä pikkusisaruksen joku päivä. ❤️❤️

Ovat olleet todella hyvät yksilö sekä tupla käytössä! ☺️
Esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa vähän alle kaks vuotta. ❤️❤️

Tällä kolmannella ja kuopuksella tulisi olemaan ikäeroa vähän reilu kaks vuotta. ❤️❤️
Harkinnut olen, että jos noihin ostaisi vielä seisomalaudan, mutta se on vielä harkinnassa että onko se oikeasti enää tarpeen.

Tupla osa pääsi usein käyttöön jo ennen kuopustakin. Ystävän lapsi on esikoista vähän vanhempi ja silloin tuli äitiyslomillamme paljon käytyä kaikkialla ja liikuttua yhdessä. (Oi mikä ihana aika ennen koronaa ❤️) Mahduttiin samaan autoon ja lapset meni sitten näppärästi samoihin rattaisiin. :)

Muokattu viimeksi:
Meillä tarkoitus yksilövaunut ostaa, kun esikoinen tulossa ja tämänkin raskauden alkuun meni paljon aikaa. Nii uskon, että esikoinen ehtisi kasvaa jo isommaksi ennen sisarusta. Haaveilemme 2-3 lapsesta. Ei tosin vielä ole vaunujen hankinnan aika. Mieshän olis jo heti rv 5 halunnu kattoo ja jo ostaakkin vaunut. Eikä oo oikein tykänny kun oon aiheesta vielä toppuutellut

Meillä tarkoitus yksilövaunut ostaa, kun esikoinen tulossa ja tämänkin raskauden alkuun meni paljon aikaa. Nii uskon, että esikoinen ehtisi kasvaa jo isommaksi ennen sisarusta. Haaveilemme 2-3 lapsesta. Ei tosin vielä ole vaunujen hankinnan aika. Mieshän olis jo heti rv 5 halunnu kattoo ja jo ostaakkin vaunut. Eikä oo oikein tykänny kun oon aiheesta vielä toppuutellut

Mä vain täällä huutelen, että vaikka tämä vauva olisi antanut odottaa itseään, seuraava ei välttämättä anna. Meillä meni pari vuotta tytön syliin saamiseen, tämä toinen ilmoitti tulostaan yllätyksenä (ja yrittämättä) kun tyttö oli 10 kk :) Eli jos on ajatus yrittää piene(hkö)llä ikäerolla sisarusta, kannattaa asia mielestäni pitää ajatuksissa vaunuostoksillakin.

Minkälaisia / merkkisiä sisarusvaunuja teillä on? Esikoisella ja kakkosella oli ikäeroa 2,5 vuotta ja huomasin silloin että ois ollu tarve sisarusvaunuille mutta ei sitten saatu aikaseks hankkia kun ei tullu mitään mieleisiä vastaan eikä siinä oikein edes jaksanut aktiivisesti etsiä. Nyt ikäero tulee olemaan pienempi niin voi olla että tarve on vielä suurempi.

Minkälaisia / merkkisiä sisarusvaunuja teillä on? Esikoisella ja kakkosella oli ikäeroa 2,5 vuotta ja huomasin silloin että ois ollu tarve sisarusvaunuille mutta ei sitten saatu aikaseks hankkia kun ei tullu mitään mieleisiä vastaan eikä siinä oikein edes jaksanut aktiivisesti etsiä. Nyt ikäero tulee olemaan pienempi niin voi olla että tarve on vielä suurempi.

Muistan edelleen sen tuskanhien, kun näitä esikoista odottaessa tutkiskeli. BombCollision
Sama turvakaukaloiden ja turvaistuinten kanssa. Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy Huh huh. Loputon suo!!

Tämän silloin bongasin googlettelemalla

https://umppu.vaikuttajamedia.fi/2017/08/22/vierekkain-vai-perakkain/

ja osittain sen innoittamana silloin lopulta päädyimme ostamaan Petite Cherien Excellence sisarusrattaat.
Löysimme uuden veroiset edullisesti torista (vaikka ei ne uutenakaan ihan mahdottomia maksanut). :)

Nämä on ollut meidän tarpeisiin tosi hyvät, kun muuntuu niin helposti moneen. :)
Näppärät yksilö rattaat ja nopeasti kääntämällä muuntuu sisarusrattaiksi.
Istuimen(t) saa vaihdettua kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan.
Adaptereilla turvakaukalo(t) menevät kiinni.
Voi siis tehdä eri yhdistelmiä tarpeen ja hetken mukaan. :)
Eli super helppoa.

Meidän mallissa ratasistuin muuntuu muutaman klipsin avaamalla vaunukopaksi eli sopii pienimmillekkin ja jos "isompi" sattuu nukahtamaan kyytiin voi istuimen helposti muuttaa vaunukopaksi hänen vielä ollessa kyydissä.
Ei ole siis tarvinnut kanniskella mukana erikseen ratasistuimia ja vaunukoppia, kun pelkät ratasistuimet on riittänyt. Näihin on siis myös vaunukopat. :)

Meille oli tärkeää vaunuissa olla myös isot kumirenkaat. Erilaisiin koiran ulkoilutus maastoihin ja lumessa tarpomiseen.

Edelleen ovat siistit ja ehjät. Ei ole mitään moitittavaa. Ollaan oltu tyytyväisiä. :)

Takaisin