Höpinä ketju

Meillä taas kaikki tavarat on hävitetty eteenpäin, joitain vaatteita lukuunottamatta. Kivaa mutta raskasta hankkia kaikki uudestaan... :) Mennään varmaan ihan minimillä, turhakkeet jääköön pois.

Täällä ei mitään kokemusta mistää lastentarvikkeista.. Tulee olemaan mielenkiintoinen taival mitä näitä kommentteja lukenut.. Anxious Face With Sweat-Cat With Tears Of Joy Ois varmaan kätevä joku mistä saa sen auton turvaistuimen suoraan siirrettyä rattaisiin? Mutta semmosessa ei oikee voi pihalla nukkua päikkäreitä..

Täällä ei mitään kokemusta mistää lastentarvikkeista.. Tulee olemaan mielenkiintoinen taival mitä näitä kommentteja lukenut.. Anxious Face With Sweat-Cat With Tears Of Joy Ois varmaan kätevä joku mistä saa sen auton turvaistuimen suoraan siirrettyä rattaisiin? Mutta semmosessa ei oikee voi pihalla nukkua päikkäreitä..
Sellasia vaunuja on olemassa mihin saa adapterilla kaukalon kiinni. Ja sit pystyy käyttämään muulloin tavallisina vaunuina. Meillä on ollu matkarattaat joihin saa adapterilla kaukalon kiinni, ja sit on erikseen ollu päiväuni vaunut. Ois kyllä ollu kätevämpää hommata yhdet laadukkaat vaunut ja sellanen kaukalo minkä ois saanu vaunuihin kiinni. Mut meillä asian ratkaisi turvallisuus ja talous näiden hankintojen kohdalla.

Sellasia vaunuja on olemassa mihin saa adapterilla kaukalon kiinni. Ja sit pystyy käyttämään muulloin tavallisina vaunuina. Meillä on ollu matkarattaat joihin saa adapterilla kaukalon kiinni, ja sit on erikseen ollu päiväuni vaunut. Ois kyllä ollu kätevämpää hommata yhdet laadukkaat vaunut ja sellanen kaukalo minkä ois saanu vaunuihin kiinni. Mut meillä asian ratkaisi turvallisuus ja talous näiden hankintojen kohdalla.

Ja sitten on vielä sellaisia kaukaloita, jotka saa auton ulkopuolella "suoraksi", eli ei tule painetta pienen selkään, vaikka pidempäänkin nukkuisi :)

Huh liikaa vaihtoehtoja.. Anguished Face Josko ens vuonna alkais tosissaan osteleen juttuja Beaming Face With Smiling Eyes

Autoliiton sivuilta mm. pystyy lueskelemaan turvaistuin testejä jos kiinnostaa.

Ja facessa on Turvaistuimet -ryhmä, jossa on paras tieto turvallisista istuimista (usein jopa parempi kuin liikkeissä!)

Mie en oo vielä jaksanu pohtia yhtään vauvatarvikkeiden (siis vaunut, turvakaukalo, pinnasänky) hankintaa. Mieshän on niitä jo hyvin varhaisessa vaiheessa alkoi katsomaan. Oon vaa sanonu sille, et ei haittaa vaikka katot, et katotaan sitten, kun raskaus on puolen välin tienoilla. Kun mie oon sellainen, kun löytyy joku kiva juttu, nii sen haluaisin sit heti hommata. Ja tässä melko alku vaiheessa, nii tuntuisi turhauttavalta, että olis vaunut ja pinnasänky esim. Veis tilaa jopa puolen vuoden ajan jostain.

Minäkään en ole vielä rahakukkaron nyörejä avannut vauvatarvikkeiden ostoa varten, koska itsekin ajattelin että mukavampi sitten hommata kun on raskaus selvästi pidemmällä. Tässä vaan on se konkreettinen pelko perseessä, että kun menee appivanhemmille kertomaan vauvasta niin he kysymättä ostavat sitten vaunuja yms. jotka haluaisin itse valkata... Cat With Tears Of Joy

Mutta, olen kyllä joutunut jo tekemään ostoksia rintaliiviosastolla! Osaavatko konkari-foorumilaiset neuvoa ensiodottajaa, että kuinkahan paljon rinnat turpoavat raskauden edetessä? Itsellä raskauden ensioire oli kipeät ja turvonneet rinnat, ja näillä on sen verran kokoa että ainoastaan Lumingerieltä olen löytänyt itselleni sopivat (oma koko tällä hetkellä 70 K). Tällä hetkellä on vain yhdet sopivat liivit, ja pakko olisi hommata ainakin kahdet lisää - pohdin vain että pitäisikö niiden olla jo imetys-mallisia, vai käyvätkö tavalliset? Nämä ison kupin liivit on kumminkin 50 -100 € sijoitus per liivi, joten ihan tuosta vaan ei tuu liivejä hommailtua.

Minäkään en ole vielä rahakukkaron nyörejä avannut vauvatarvikkeiden ostoa varten, koska itsekin ajattelin että mukavampi sitten hommata kun on raskaus selvästi pidemmällä. Tässä vaan on se konkreettinen pelko perseessä, että kun menee appivanhemmille kertomaan vauvasta niin he kysymättä ostavat sitten vaunuja yms. jotka haluaisin itse valkata... Cat With Tears Of Joy

Mutta, olen kyllä joutunut jo tekemään ostoksia rintaliiviosastolla! Osaavatko konkari-foorumilaiset neuvoa ensiodottajaa, että kuinkahan paljon rinnat turpoavat raskauden edetessä? Itsellä raskauden ensioire oli kipeät ja turvonneet rinnat, ja näillä on sen verran kokoa että ainoastaan Lumingerieltä olen löytänyt itselleni sopivat (oma koko tällä hetkellä 70 K). Tällä hetkellä on vain yhdet sopivat liivit, ja pakko olisi hommata ainakin kahdet lisää - pohdin vain että pitäisikö niiden olla jo imetys-mallisia, vai käyvätkö tavalliset? Nämä ison kupin liivit on kumminkin 50 -100 € sijoitus per liivi, joten ihan tuosta vaan ei tuu liivejä hommailtua.

jos nyt en ihan väärin muista, niin ostin joskus esikoisen raskauden toisella kolmanneksella uusia liivejä, kun ei enää vanhat mahtuneet päälle. Eikä nekään sitten enää loppuraskaudessa tuntuneet mukavilta… toki tähän vaikuttaa myös painonnousu, ei pelkästään rintojen turpoaminen. Itselle tuli yli 20kg. Eli kyllähän siitä osa menee muuallekin kuin mahan seutuville. Eli en siis välttämättä ihan kovin paljoa sijoittaisi liiveihin tässä vaiheessa. Imettäessä koin parhaaksi ja mukavammaksi kaarituettomat versiot, joten en tiedä, voisiko sellaiset tulla kyseeseen? Itsellä ei niin isot rinnat, niin en tiedä toimivatko ne sitten isommissa koissa.

Bravadon silk seamless ❤️

Ostin joitain muitakin liivejä, mutta muissa meni rahat hukkaan. Nää vain on parhaat, hinta-laatusuhde erinomainen! Mulla myös isot rinnat ja vaikka näissä ei oo kaaritukia, ovat arjessa riittävän tukevat. Ja kaarituettomina toimivat imetyksen alussa ja myös yöllä, kun eivät edesauta tukoksia. Olleet käytössä nyt reilun vuoden yötä päivää ja edelleen hyväkuntoisia.

Niin, ja nuo silk seamlessit kyllä joustavat sen verran hyvin, että elävät kuppikoon kasvun ja pieneneminen mukana.

Hyvä minä :D kirjoitin maanantaina, pari päivää sitten, etten oo vielä kattonu vaunu-tai muitakaan asioita tulevalle vauvalle. No eilen sisko innosti mut yhtiin laadukkaisiin ja edullisesti myytäviin yhdistelmävaunuihin tutustumaan facebookin marketplacella. Sovittiin sit jo tapaaminen huomiselle myyjän kanssa. En ite oikeestaan ymmärrä vaunuista juuri mitään, nii kiva lähtee ummikkona vaunuja arvioimaan et oisko meille sopivat. Uudet vaunut maksaa joissain lastentarvikeliikkeissä yli 1000 e, nii on vaunut iso sijoitus. Saa tosiaan alkaa säästää vauvan hankintoja varten, kun ne on aika arvokkaita. Turvaistuimen aiomme ostaa uutena, ei tosin tarkemmin vielä niihin tutustuttu.

Onko kellään muulla sitä et on kauhea nälkä - sit kun ruoka tehty ja lautasella - se ei vaan tipu.
Mulla tätä jatkuvasti, syön ihan onnettoman vähän ja vaan oikeestaan mehu, porkkanat tms menee alas.
Tänään sain toisen koronapiikin ja se vielä mitä ilmeisemmin pahenti tätä. Tänään jopa itkin ruuan takia, mikä ei oo mulle milläänlailla normia. Tätä samaa oli esikon kanssa mut vasta lähempänä laskettua ja vaan lihan suhteen... Esikolta oli jatkuvaa pahaa pahoinvointia, tämän kanssa se ei oo se suurin ongelma edes..

Onko kellään muulla sitä et on kauhea nälkä - sit kun ruoka tehty ja lautasella - se ei vaan tipu.
Mulla tätä jatkuvasti, syön ihan onnettoman vähän ja vaan oikeestaan mehu, porkkanat tms menee alas.
Tänään sain toisen koronapiikin ja se vielä mitä ilmeisemmin pahenti tätä. Tänään jopa itkin ruuan takia, mikä ei oo mulle milläänlailla normia. Tätä samaa oli esikon kanssa mut vasta lähempänä laskettua ja vaan lihan suhteen... Esikolta oli jatkuvaa pahaa pahoinvointia, tämän kanssa se ei oo se suurin ongelma edes..

mulla on vähän samanlaista. Tunnistan nälän ja alkaa välillä heikottaakin mut mitään ei tee oikein mieli. Tilasin tänään lopulta jotain vietnamilaista varmaan vartin jahkailun jälkeen kun ei tehnyt mieli kokata mitään enkä osannut valita annostakaan. Syödessä vähän ällötti mutta kun sai syötyä niin koko päivän kestänyt huonovointisuus ja heikotus helpotti. Eikä todellakaan ole mulle tyypillistä normaalisti! Confounded Face

Tunnistan itseni teidän teksteistä Nila ja Toukkis30 Anxious Face With Sweat Syöminen on välillä taistelua, vaikka onkin kiljuva nälkä. Hirveä päättämättömyys, mikä oikeastaan maistuisi. Aika rajatusti lämpimiä ruokia tule syötyä. Mulla tosin huono olo pahenee ja oksennus tulee, jos elän pelkästään pienillä välipaloilla. Kunnon ruokaa on pakko saada säännöllisesti, kun vaan tietäisi mitä :D Nyt tosin rv 10 + 1 menossa ja ekan kerran on ollut päiviä, jolloin huono olo on jo ajoittain alkanut väistymään.

Mie en oo vielä jaksanu pohtia yhtään vauvatarvikkeiden (siis vaunut, turvakaukalo, pinnasänky) hankintaa. Mieshän on niitä jo hyvin varhaisessa vaiheessa alkoi katsomaan. Oon vaa sanonu sille, et ei haittaa vaikka katot, et katotaan sitten, kun raskaus on puolen välin tienoilla. Kun mie oon sellainen, kun löytyy joku kiva juttu, nii sen haluaisin sit heti hommata. Ja tässä melko alku vaiheessa, nii tuntuisi turhauttavalta, että olis vaunut ja pinnasänky esim. Veis tilaa jopa puolen vuoden ajan jostain.
Hyviä nää mun pohdinnat. Yhdistelmävaunut ja telakka turvakaukalolla eilen hommattu /ts. Tilattu. Tulee sit alkuvuodesta. Oon aika extempore näissä hankinnoissa, jos joku hyvä juttu tulee vastaan, nii sit se hankitaan usein pidempään (useampaa päivää) pohtimatta.

Kyllä on! Ja monesti jos tänään syö jotain, niin ajatuskin siitä, että pitäisi syödä sitä huomenna vaikka lounaaksi, saa jo oksennuksen kurkkuun.

Oletteko muuten vielä miettineet sitä, miten jaatte vanhempainvapaan?

En ole löytänyt vielä tietoa sellaisien pariskuntien vanhempainvapaiden jaosta, joilla äiti on paremmin tienaava. Itselläni on hieman paremmat tulot kuin miehelläni, ja puhuttiinkin alustavasti että jakaisi sen vanhempainvapaan sen johdosta 50/50.

Takaisin